Przetargi.pl
Udzielenie Gminie Pakość kredytu długoterminowego w wysokości 3 764 549,33 zł (słownie: trzy miliony siedemset sześćdziesiąt cztery tysiące pięćset czterdzieści dziewięć złotych 33/100), z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pakość na 2018 rok

Gmina Pakość ogłasza przetarg

  • Adres: 88170 Pakość, ul. Rynek
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 052 5666073 (74), 5666089 , fax. 525 666 075
  • Data zamieszczenia: 2018-02-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pakość
    ul. Rynek 4
    88170 Pakość, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 052 5666073 (74), 5666089, fax. 525 666 075
    REGON: 9235078300000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie Gminie Pakość kredytu długoterminowego w wysokości 3 764 549,33 zł (słownie: trzy miliony siedemset sześćdziesiąt cztery tysiące pięćset czterdzieści dziewięć złotych 33/100), z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pakość na 2018 rok
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Gminie Pakość kredytu długoterminowego w wysokości 3 764 549,33 zł (słownie: trzy miliony siedemset sześćdziesiąt cztery tysiące pięćset czterdzieści dziewięć złotych 33/100), z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pakość na 2018 rok, wynikającego z konieczności realizacji inwestycji: a) „Tworzenie nowych miejsc przedszkolnych poprzez budowę Przedszkola Miejskiego w Pakości” kredyt w wysokości 2 005 322,00 zł, b) „Odbudowa nawierzchni drogi gminnej przy ul. Różanej w Pakości” kredyt w wysokości 1 430 000,00 zł, c) „Budowa ścieżki rowerowej na odcinku Pakość-Aleksandrowo gm. Barcin” kredyt w wysokości 329 227,33 zł. 2) Planowana data uruchomienia transz kredytu na podstawie dyspozycji złożonej przez Zamawiającego: a) pierwsza transza kredytu w wysokości 1 232 661,00 zł wypłacona w dniu 21 maja 2018r. b) druga transza kredytu w wysokości 2 531 888,33 zł wypłacona w dniu 20 lipca 2018r. 3) Spłata kredytu: a) zakłada się karencję w spłacie od dnia udzielenia kredytu do dnia 31 grudnia 2020r. b) spłata rat należności głównej następować będzie kwartalnie, na ostatni dzień kwartału. W przypadku, gdy ostatni dzień miesiąca jest dniem wolnym od pracy, należy przyjąć dzień poprzedzający dzień wolny. Należy przyjąć spłatę rat kapitałowych w następujący sposób: 1 31.03.2021 85 900,00 zł 21 31.03.2026 102 361,25 zł 2 30.06.2021 85 900,00 zł 22 30.06.2026 102 361,25 zł 3 30.09.2021 85 900,00 zł 23 30.09.2026 102 361,25 zł 4 31.12.2021 85 900,00 zł 24 31.12.2026 102 361,25 zł 5 31.03.2022 85 900,00 zł 25 31.03.2027 102 361,00 zł 6 30.06.2022 85 900,00 zł 26 30.06.2027 102 361,00 zł 7 30.09.2022 85 900,00 zł 27 30.09.2027 102 361,00 zł 8 30.12.2022 85 900,00 zł 28 31.12.2027 102 364,33 zł 9 31.03.2023 102 361,25 zł 29 31.03.2028 85 900,00 zł 10 30.06.2023 102 361,25 zł 30 30.06.2028 85 900,00 zł 11 29.09.2023 102 361,25 zł 31 29.09.2028 85 900,00 zł 12 29.12.2023 102 361,25 zł 32 29.12.2028 85 900,00 zł 13 29.03.2024 102 361,25 zł 33 30.03.2029 85 900,00 zł 14 28.06.2024 102 361,25 zł 34 29.06.2029 85 900,00 zł 15 30.09.2024 102 361,25 zł 35 28.09.2029 85 900,00 zł 16 31.12.2024 102 361,25 zł 36 31.12.2029 85 900,00 zł 17 31.03.2025 102 361,25 zł 37 29.03.2030 85 730,50 zł 18 30.06.2025 102 361,25 zł 38 28.06.2030 85 730,50 zł 19 30.09.2025 102 361,25 zł 39 30.09.2030 85 730,50 zł 20 31.12.2025 102 361,25 zł 40 31.12.2030 85 730,50 zł 4) Spłata odsetek od zaciągniętego kredytu następować będzie miesięcznie, na ostatni dzień każdego miesiąca, począwszy od miesiąca, w którym kredyt zostanie uruchomiony. W przypadku, gdy ostatni dzień miesiąca jest dniem wolnym od pracy, należy przyjąć dzień poprzedzający dzień wolny. 5) Na cenę kredytu składa się: a) oprocentowanie kredytu wg zmiennej stopy WIBOR 3M powiększonej o marżę Banku kredytodawcy, która jest wiążąca w całym okresie kredytowania, b) prowizja przygotowawcza banku, którą należy rozumieć jako sumę wszystkich opłat związanych z uruchomieniem kredytu. 6) Dla obliczenia odsetek od kredytu należy przyjąć stawkę WIBOR 3M na dzień 12 lutego 2018r. Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie sposobie aktualizowania stawki WIBOR 3M. 7) Przy obliczaniu odsetek należy przyjąć kalendarz odsetkowy, zgodnie z którym odsetki z tytułu kredytu liczone są według rzeczywistej liczby dni 365/366. 8) Źródłem spłat będą dochody własne. 9) Zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco. 10) Skarbnik może kontrasygnować weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową, jednakże kontrasygnatę należy potraktować jedynie jako potwierdzenie ważności zobowiązania wystawcy weksla. 11) Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu planowanego do zaciągnięcia przez Gminę Pakość w 2018 r. zostanie dostarczona najpóźniej do dnia podpisania umowy o udzielenie kredytu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, a także na podstawie dostarczonych na późniejsze wezwanie następujących dokumentów: aktualne uprawnienia do wykonywania czynności bankowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r., Prawo bankowe (Dz.U. z 2017r., poz. 1876 z późn. zm.), tj. aktualne zezwolenie uprawniającego do wykonywania czynności bankowych lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych, wydany przez Komisję Nadzoru Finansowego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 4.1. 1) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 5.1. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt b), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt a) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 5.2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 5 zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 5.1. stosuje się. 5.3. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach