Przetargi.pl
Ucyfrowienie Pracowni RTG SP ZOZ w Aleksandrowie Łódzkim

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Aleksandrowie Łódzkim ogłasza przetarg

  • Adres: 95-070 Aleksandrów Łódzki, ul. Marii Skłodowskiej-Curie 1
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 7120026 , fax. 42 7127711
  • Data zamieszczenia: 2015-10-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Aleksandrowie Łódzkim
    ul. Marii Skłodowskiej-Curie 1 1
    95-070 Aleksandrów Łódzki, woj. łódzkie
    tel. 42 7120026, fax. 42 7127711
    REGON: 47231508600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.spzoz.aleksandrow-lodzki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Ucyfrowienie Pracowni RTG SP ZOZ w Aleksandrowie Łódzkim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa kompletnego systemu pośredniej radiografii cyfrowej w celu ucyfrowienia Pracowni RTG w budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Aleksandrowie Łódzki, ul. M. Skłodowskiej-Curie 1, 95-070 Aleksandrów Łódzki. Zamówienie obejmuje w szczególności dostawę i instalację niezbędnych urządzeń medycznych, sprzętu komputerowego i oprogramowania umożliwiającego ucyfrowienie aparatu RTG Mercury 332 wraz przeprowadzeniem szkolenia personelu oraz administratorów systemu w zakresie obsługi dostarczonego sprzętu i oprogramowania. 2. Oferowany system musi spełniać wymogi wynikające z Ustawy z dnia 20 maja 2010 roku o wyrobach medycznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 107 poz.679 z późn. zm.). Sprzęt będący elementem systemu musi być fabrycznie nowy (rok produkcji - 2015) i musi gwarantować bezpieczeństwo pacjentów i personelu medycznego. 3. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca jest zobowiązany: - dostarczyć kompletny system pośredniej radiografii cyfrowej ( i oprogramowanie), - zamontować dostarczony sprzęt w uzgodnionych miejscach i zainstalować oprogramowanie, - skonfigurować, uruchomić i przetestować zainstalowany system, - przeszkolić wyznaczonych pracowników Zamawiającego (szkolenie teoretyczne i praktyczne) - zgodnie z pkt 11, - przekazać Zamawiającemu sporządzone w języku polskim lub angielskim instrukcje obsługi sprzętu i oprogramowania w formie elektronicznej na CD oraz dokumentację techniczną i testy akceptacyjne systemu, - udzielić bezterminowych licencji uprawniających do korzystania z oprogramowania, - wystawić i wydać Zamawiającemu kartę gwarancyjną dla przedmiotu zamówienia po uprzednim uzgodnieniu warunków gwarancji zgodnie z treścią oferty i przy uwzględnieniu zapisów pkt XV.5 SIWZ, - zapewnić serwis gwarancyjny systemu (zgodnie z pkt. I. 12-20). 4. Szczegółowe parametry techniczne sprzętu i cechy użytkowe (funkcje) systemu zawarte są w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ. Określone parametry i cechy należy przyjąć jako graniczne (minimalne). Nie spełnienie ich w zakresie określonym przez Zamawiającego skutkować będzie odrzuceniem oferty Wykonawcy. 5. Zamawiający posiada system informatyczny do obsługi pacjentów KA-medica firmy KA-MED Sp. z o.o. Zamawiający wymaga, aby oferowany system posiadał moduł wymiany danych z w/w oprogramowaniem. 6. Oferowany system musi posiadać możliwość przesyłania wyników badań do ośrodków referencyjnych (zatrudniających specjalistów radiologów), w celu opisania zdjęć. 7. Realizacja przedmiotu zamówienia nie może ograniczać bądź uniemożliwiać wykonywania badań RTG (musi być zapewniona ciągłość funkcjonowania pracowni). W sytuacjach koniecznych, dopuszcza się krótkie przerwy techniczne, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu i czasu trwania takich przerw. 8. Zaleca się, aby Wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej w Pracowni Rentgenodiagnostyki Ogólnej, celem zweryfikowania możliwości realizacji zamówienia (np. poznanie warunków lokalowych, określenie zakresu ewentualnych prac towarzyszących, niezbędnych do realizacji zamówienia). Termin (datę i godzinę) wizyty należy uzgodnić z minimum jednodniowym wyprzedzeniem z osobą wskazaną w pkt. VIII.2 SIWZ. W przypadku, gdy wybrany Wykonawca nie dokona wizji, wszelkie ewentualne roszczenia na etapie realizacji zamówienia (np. dotyczące konieczności wykonania prac towarzyszących/dodatkowych) nie będą uwzględniane i po stronie Wykonawcy znajdować się będą wszystkie koszty z tego tytułu. 9. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 7 dni od podpisania umowy przedstawić Zamawiającemu do akceptacji harmonogram czynności związanych z realizacją zamówienia. 10. Kompletny system pośredniej radiografii cyfrowej (sprzęt, oprogramowanie) po zainstalowaniu i uruchomieniu musi być w pełni gotowy do pracy bez ponoszenia przez Zamawiającego żadnych dodatkowych kosztów (np. z tytułu zakupu części, akcesoriów, komponentów itp. nie wymienionych z nazwy w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia), z wyłączeniem materiałów eksploatacyjnych. Wszelkie koszty związane z transportem i montażem, a także uruchomieniem, próbami, sprawdzeniem i czynnościami związanymi z dopuszczeniem sprzętu do eksploatacji oraz szkoleniem ponosi Wykonawca i muszą być one przez niego wkalkulowane w cenę ofertową. Potwierdzeniem zrealizowania przez Wykonawcę całości zamówienia (ucyfrowienia pracowni RTG) będzie protokół odbioru podpisany przez upoważnionych przedstawicieli stron. 11. Zamawiający wymaga, aby szkolenie pracowników Zamawiającego (technicy RTG, lekarze, administratorzy sieci) przeprowadzone było w takim wymiarze godzinowym, który pozwoli na zdobycie wiedzy i umiejętności na poziomie umożliwiającym samodzielną pracę na danym stanowisku. Harmonogram szkolenia (terminy, godziny) poszczególnych grup pracowników ustalony zostanie przez Strony. Wykonawca winien także przekazać uczestnikom szkolenia materiały szkoleniowe, umożliwiające samodzielne uczenie się, jak również umożliwić konsultacje w tym zakresie drogą elektroniczną lub telefonicznie. Każdemu uczestnikowi szkolenia Wykonawca zobowiązany jest wystawić certyfikat imienny potwierdzający odbycie szkolenia. Ponadto - jeżeli Zamawiający zgłosi taką potrzebę - Wykonawca w okresie pierwszego miesiąca zobowiązany będzie przeprowadzić szkolenie przypominające. 12. Gwarancja udzielona przez Wykonawcę (minimum 12 miesięcy) dotyczy wszystkich elementów dostarczonego i zainstalowanego systemu pośredniej radiografii cyfrowej (urządzenia medyczne i oprogramowanie). W okresie gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatne wykonywanie przeglądów serwisowych, a także tych czynności konserwacyjnych, które nie mogą być realizowane przez użytkownika. W okresie gwarancji Wykonawca zobowiązany jest ponadto bezpłatnie wykonywać wszelkie ewentualne naprawy. 13. Gwarancja udzielona przez producenta na sprzęt komputerowy musi wynosić minimum 36 miesięcy. 14. W przypadku wdrożenia systemu RIS udzielona gwarancje obejmie: dostosowywanie funkcjonalności zainstalowanego oprogramowania do potrzeb zgłaszanych przez Zamawiającego (np. pomoc w definiowaniu szablonów, sprawozdań, słowników, generowanych wydruków itp.), zapewnienie pomocy telefonicznej (helpdesku) w dni robocze 8-15, czas rozpoczęcia procedury usunięcia zgłoszonej awarii lub błędu krytycznego uniemożliwiającego korzystanie z podstawowych funkcji systemu - maksymalnie 24 godziny od momentu zgłoszenia telefonicznego bądź mailowego. Za błąd krytyczny uznane zostają awarie całkowicie uniemożliwiające prowadzenie badań pacjentów w pracowniach diagnostycznych eksploatujących zainstalowany system RIS, czas usunięcia zgłoszonych usterek (błąd niekrytyczny, niedopracowanie aplikacji) nie blokujących podstawowej funkcjonalności systemu - maksymalnie 7 dni kalendarzowych. Za błąd niekrytyczny uznane zostają usterki nie powodujące całkowitej blokady bieżącego funkcjonowania pracowni diagnostycznych eksploatujących zainstalowany system RIS. 15. W przypadku pozostałych urządzeń medycznych i oprogramowania gwarancja musi uwzględniać: - zapewnienie w okresie gwarancji urządzeń i systemów medycznych min. 2 nieodpłatnych przeglądów gwarancyjnych rocznie, - zapewnienie, że dyski twarde wymienione w ramach gwarancji pozostają u Zamawiającego, - informacje dotyczące awarii/usterek/błędów zgłaszane będą przez Zamawiającego telefonicznie lub pocztą elektroniczną na numery/adresy serwisowe Wykonawcy określone w umowie, - godziny przyjmowania zgłoszeń o awariach w okresie trwania umowy gwarancyjnej i w okresie pogwarancyjnym, min. w dni robocze poniedziałek-piątek z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy min. w godz. 8.00-15.00. Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie potwierdzić fakt przyjęcia zgłoszenia. - wykaz punktów serwisowych autoryzowanych przez producenta w Polsce, - usługi gwarancyjne winny być świadczone min. w dni robocze, tj. poniedziałek-piątek z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy min. w godzinach 8.00-15.00, - wskazanie czasu reakcji / naprawy liczonego min. jako dni robocze tj. poniedziałek-piątek z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy przez całą dobę - czas reakcji na podjęcie czynności serwisowych (rozumiane jako kontakt telefoniczny lub rozpoczęcie interwencji zdalnej) powinien wynosić nie więcej niż 8 godzin, - czas reakcji na podjęcie czynności serwisowych (rozumiane jako przyjazd serwisu), powinien wynosić nie więcej niż 48 godzin, - czas na usunięcie awarii (rozumiane jako przywrócenie pierwotnej funkcjonalności) powinien wynosić nie więcej niż 96 godzin. 16. Warunki gwarancji nie mogą w sposób nieuczciwy ograniczać uprawnień Zamawiającego, np. poprzez określenie wymogu zakupu np. materiałów eksploatacyjnych, środków konserwujących wyłącznie u Wykonawcy, pod rygorem utraty gwarancji. 17. Okres gwarancji przedłuża się o czas naprawy przedmiotu umowy. W przypadku, gdy wystąpi konieczność wykonania trzeciej naprawy sprzętu (podzespołów głównych), Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć nowy sprzęt o nie gorszych parametrach technicznych i cechach użytkowych. Okres gwarancji w takim przypadku liczony będzie od początku, tj. od terminu dostarczenia i zainstalowania nowego egzemplarza. 18. Wykonawca ponosi koszty dojazdów do czynności wykonywanych przez niego w okresie gwarancji. 19. Każda czynność serwisowa musi być udokumentowana. Protokół z tych czynności winien być akceptowany przez Zamawiającego. 20. Wykonawca musi zapewnić możliwości ingerencji informatyków Zamawiającego w konfiguracje sprzętowe bez utraty gwarancji, po wcześniejszym przeszkoleniu i uzgodnieniu z Wykonawcą, w zakresie: wymiany, dołożenia nowych dysków twardych do PACS, rozszerzenia pamięci RAM. 21. Zamówienie będzie realizowane zgodnie z zapisami Załącznika Nr 1, 2 i 6 do SIWZ - Szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia, Formularzem oferty oraz Wzorem umowy. 22. Przedstawione w załączniku nr 1 do SIWZ cechy techniczne przedmiotu zamówienia określają typ wymaganego przez Zamawiającego sprzętu (przykład produktu spełniającego oczekiwania). Oznacza to, iż oferowany sprzęt musi spełniać określone w załączniku parametry. Parametry urządzeń mogą być korzystniejsze, nie mogą być gorsze niż określone w SIWZ. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie w/w sprzętu lub równoważnego. Niespełnienie choćby jednego z wymogów technicznych czy minimalnych parametrów przedmiotu zamówienia spowoduje odrzucenie oferty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 331113004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: -pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy w Aleksandrowie Łódzkim: numer konta 88 8780 0007 0000 4053 1000 0006 z adnotacją: Ucyfrowienie pracowni RTG SP ZOZ w Aleksandrowie Łódzkim, -poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym - gwarantowane na okres minimum 30 dni licząc od ostatecznego terminu składania ofert, -gwarancjach bankowych - gwarantowane na okres minimum 30 dni licząc od ostatecznego terminu składania ofert, -gwarancjach ubezpieczeniowych - gwarantowane na okres minimum 30 dni licząc od ostatecznego terminu składania ofert, -poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 4. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 5. Wadium wnoszone w formie poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości należy załączyć w formie oryginału do oferty. Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. 6. Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie z postępowania wykluczony, a jego oferta uznana za odrzuconą. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 12. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 7, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: -Odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, -Zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 Ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.spzoz.aleksandrow-lodzki.pl/s/bip
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach