Przetargi.pl
Termomodernizacja budynku Gimnazjum w Ślesinie w ramach projektu Poprawa efektywności energetycznej w budynkach użyteczności publicznej na terenie Miasta i Gminy Ślesin

Gmina Ślesin ogłasza przetarg

  • Adres: 62-561 Ślesin, ul. Kleczewska 15
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 063 2704011 , fax. 063 2704198
  • Data zamieszczenia: 2016-06-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ślesin
    ul. Kleczewska 15 15
    62-561 Ślesin, woj. wielkopolskie
    tel. 063 2704011, fax. 063 2704198
    REGON: 00053110500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umig.slesin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynku Gimnazjum w Ślesinie w ramach projektu Poprawa efektywności energetycznej w budynkach użyteczności publicznej na terenie Miasta i Gminy Ślesin
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Opis przedmiotu zamówienia 1.1 Przedmiotem inwestycji jest termomodernizacja* budynku Gimnazjum w Ślesinie. Obiekt składa się z kilku części - budynku głównego wraz z łącznikiem i z sali gimnastycznej z zapleczem. * W myśl ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów przez przedsięwzięcie termomodernizacyjne - należy rozumieć przedsięwzięcia, których przedmiotem jest: a. ulepszenie w wyniku, którego następuje zmniejszenie zapotrzebowania na energię dostarczaną na potrzeby ogrzewania i podgrzewania wody użytkowej oraz ogrzewania do budynków mieszkalnych, budynków zbiorowego zamieszkania oraz budynków stanowiących własność jednostek samorządu terytorialnego służących do wykonywania przez nie zadań publicznych, b. ulepszenie, w wyniku, którego następuje zmniejszenie strat energii pierwotnej w lokalnych sieciach ciepłowniczych oraz zasilających je lokalnych źródłach ciepła, jeżeli budynki wymienione w lit. a, do których dostarczana jest z tych sieci energia, spełniają wymagania w zakresie oszczędności energii, określone w przepisach prawa budowlanego, lub zostały podjęte działania, mające na celu zmniejszenie zużycia energii dostarczanej do tych budynków, c. wykonanie przyłącza technicznego do scentralizowanego źródła ciepła, w związku z likwidacją lokalnego źródła ciepła, w wyniku czego następuje zmniejszenie kosztów pozyskania ciepła dostarczanego do budynków wymienionych w lit. a, d. całkowita lub częściowa zamiana źródeł energii na źródła odnawialne lub zastosowanie wysokosprawnej kogeneracji. 1.2. Zakres robót między innymi obejmuje: - termomodernizację ścian zewnętrznych budynku, w tym ścian piwnic i ścian fundamentowych części niepodpiwniczonej, - wykonanie izolacji części ścian piwnic metoda iniekcji krystalicznej, - termomodernizacji dachu nad poddaszem oraz stropodachu sali gimnastycznej oraz łącznika, - wymiany kotłów centralnego ogrzewania na kotły z możliwością spalania paliw odnawialnych (pelet drzewny) wraz z podajnikiem spiralnym peletu i podajnikiem ślimakowym węgla, - nowych zewnętrznych kominów spalinowych, mocowanych do ściany zewnętrznej, - wymiany części stolarki okiennej będącej w złym stanie technicznym, montażu rolet - robót związanych z przebudową kotłowni w tym montażu drzwi p.poż. - wymiany oświetlenia na energooszczędne w sali gimnastycznej i kuchni wg. proj. instalacyjnego. 1.3. Szczegółowy przedmiot zamówienia określony został w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. 1.4. W celu przygotowania oferty należy posiłkować się przedmiarami, które stanowią materiał pomocniczy i opisują wymagany zakres zamówienia. 1.5. Wykonawca zobowiązany jest wykonać w terminie nie później niż do końca września 2016 r. wymianę kotłów centralnego ogrzewania na ekologiczne kotły z możliwością spalania paliw odnawialnych oraz prowadzić roboty roboty budowlane w sposób gwarantujący bezproblemowe funkcjonowanie obiektu szkolnego. 2. Wykonawca zobowiązany będzie: 1) przy realizacji przedmiotu zamówienia bezwzględnie przestrzegać wytycznych zawartych w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dokumentacji projektowej oraz niniejszej SIWZ; 2) używać materiały i urządzenia do wbudowania: a) oznakowane CE, co oznacza, że dokonano oceny ich zgodności z normą zharmonizowaną albo europejską aprobatą techniczną bądź krajową specyfikacją techniczną państwa członkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymogami podstawowymi, albo b) umieszczone w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dla których producent wydał deklarację zgodności z uznanymi regułami wiedzy technicznej, albo c) oznakowane znakiem budowlanym, d) wszelkie nazwy własne materiałów, urządzeń i produktów użyte w przedmiarach robót, projektach, specyfikacjach technicznych, mają na celu jedynie określenie ich parametrów technicznych, estetycznych, jakościowych. e) wszelkie użyte w projektach, specyfikacjach technicznych odniesienia do norm mają na celu jedynie określenie ich parametrów technicznych, estetycznych, jakościowych. f) Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów, urządzeń i produktów równoważnych (innych producentów) pod warunkiem: 1) że spełniać one będą, co najmniej takie same parametry techniczne, estetyczne, jakościowe, 2) wykonawca na własny koszt wykona i uzgodni niezbędne dokumentacje zamienne, 3) koszty serwisowania i eksploatacji nie będą większe niż materiałów, urządzeń i produktów założonych w projekcie. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały, produkty, wraz z opinią niezależnego podmiotu posiadającego niezbędne uprawnienia. Dokumenty te stanowić będą podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji. g) na wszystkie materiały przeznaczone do wbudowania należy w trakcie realizacji dostarczyć dokumenty (świadectwa) stwierdzające dopuszczenie do obrotu zgodnie z Ustawą o wyrobach budowlanych z dnia 16.04.2004 r. ( Dz. U. 2014 poz.883), deklaracje zgodności oraz atesty. 3) miejsca wykonywanych prac utrzymywać w stanie wolnym od przeszkód, usuwać na bieżąco zbędne materiały, odpady, śmieci, urządzenia, które nie są już potrzebne do wykonania przedmiotu zamówienia; 4) zorganizować oraz należycie zabezpieczyć miejsce wykonywanych prac budowlanych wraz z zapleczem w sposób zapewniający bezpieczeństwo osób przebywających na terenie obiektu i w jego obrębie oraz przed dostępem osób trzecich. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wypadkową, a także za zniszczenia własności osób trzecich spowodowane swoim udziałem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją niniejszego zamówienia; 5) postępować z odpadami zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Wykonawca jako wytwórca odpdów w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 32 ustawy o odpadach ma obowiązek zagospodarowania powstałych podczas realizacji zadania odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013, poz. 21 ze zm.) i ustawą z dnia 27.04.2001 r. -Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2016 r poz. 672); 6) przeprowadzać roboty budowlane i rozbiórkowe zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. Nr 47, poz. 401); 7) usuwać natychmiastowo i skutecznie wszelkie szkody spowodowane przez Wykonawcę, 8) przed zgłoszeniem do odbioru Wykonawca winien wykonać z wynikiem pozytywnym wszelkie przewidziane przepisami prawa próby, odbiory i badania; 9) zgłaszać na piśmie gotowość do odbioru wykonanych prac i uczestniczyć w ich odbiorze; 10) zobowiązany jest przed rozpoczęciem robót sporządzić plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r.w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120 z 2003 r., poz. 1126), 3. Wykonawca winien dysponować jednostkami sprzętu i środkami transportu, zapewniającymi realizację zamówienia zgodnie z SIWZ i dokumentacją projektową w terminie umownym. Szczegółowy zakres robót ujęty jest w projektach budowlanych i wykonawczych, STWiORB oraz w przedmiarze robót stanowiących część pomocniczą określenia ilości robót. Przedmiary robót mają charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze pewnych robót koniecznych do wykonania na podstawie dokumentacji projektowej (w tym w projekcie wykonawczym) nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu, w cenie umownej. Ilości robót w przedmiarach wykonawca ma prawo skorygować do wielkości według własnych obliczeń na podstawie projektów budowlanych i wykonawczych oraz STWiOR 4. Wykonawca sporządzi i dostarczy harmonogram rzeczowo - finansowy nie później niż do dnia podpisania umowy. W przypadku nie dostarczenia w/w harmonogramu, traktowane to będzie jako uchylenie się od zawarcia umowy, co spowoduje wybór najkorzystniejszej oferty spośród pozostałych ofert zgodnie z art.94 ust.3 ustawy Pzp. 5. Gwarancja i rękojmia: Zaoferowany okres gwarancji minimum 36 miesięcy od dnia odbioru końcowego. Gwarancja będzie brana pod uwagę jako kryterium oceny ofert. 6. Warunki płatności: 1) płatność częściowa w 2016 r - 30% wartości umowy, 2) płatność końcowa w 2017 r. - 70 % wartości umowy (po dokonaniu odbioru końcowego robót).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 45 000,00 zł. ( słownie: czterdzieści pięć tysięcy zł.) 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, (wadium nie należy wpłacać w kasie Urzędu - art. 45 ust. 7 ustawy Pzp), 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000 r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2016 poz. 359) 3. Wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Ślesinie - Nr 46 8534 0006 0000 0101 0009 3463 z adnotacją Termomodernizacja budynku Gimnazjum w Ślesinie w ramach projektu Poprawa efektywności energetycznej w budynkach użyteczności publicznej na terenie Miasta i Gminy Ślesin 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, przy czym wadium wniesione w formie pieniężnej, za termin wniesienia przyjmie się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 6. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi a umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 7. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz powinno być wystawione na Gminę Ślesin ul. Kleczewska 15, 62-561 Ślesin, oraz złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie lub w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Ślesinie (pok. Nr 5). UWAGA: Zamawiający zaleca, aby oryginał dokumentu gwarancji/poręczenia nie był w sposób trwały spięty z ofertą. 8. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winny zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami SIWZ następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. 9. Oferta niezabezpieczona wadium w jednej lub kilku z podanych wyżej form zostanie wykluczona bez rozpatrywania. 10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt.13. 11. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 12. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, oraz nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 14. W zakresie wadium obowiązują uregulowania zawarte w art. 45 i 46 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: okres gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umig.slesin.pl BIP/Gmina/przetargi
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach