Przetargi.pl
Termomodernizacja budynków II Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Tarnowskich Górach, ul. Piłsudskiego 1

Powiat Tarnogórski ogłasza przetarg

  • Adres: 42600 Tarnowskie Góry, ul. Karłuszowiec
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 3813786 , fax. 032 3813727
  • Data zamieszczenia: 2017-11-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Tarnogórski
    ul. Karłuszowiec 5
    42600 Tarnowskie Góry, woj. śląskie
    tel. 032 3813786, fax. 032 3813727
    REGON: 27628546000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.tarnogorski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynków II Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Tarnowskich Górach, ul. Piłsudskiego 1
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: „Termomodernizacja budynków II Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Tarnowskich Górach, ul. Piłsudskiego 1”. Budynek II Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Tarnowskich Górach przy ul. Piłsudskiego 1 w Tarnowskich Górach jest wpisany indywidualnie do rejestru zabytków na podstawie decyzji nr A/358/11 wydanej przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach w dniu 7.12.2011 roku. 2. Zakres przedmiotowy zamówienia obejmuje: 1) wymianę okien na okna drewniane z historycznym podziałem i kształtem w budynku szkoły; 2) termomodernizację dachu budynku szkoły; 3) remont kominów ponad dachem, remont podłogi na poddaszu w budynku szkoły; 4) wymianę stolarki okiennej i drzwiowej w sali gimnastycznej; 5) docieplenie ścian zewnętrznych sali gimnastycznej; 6) docieplenie stropodachu budynku zaplecza sali gimnastycznej; 7) remont murka ogrodzeniowego, przebudowę zadaszenia piwnicy, inne roboty towarzyszące w sali gimnastycznej; 8) wymianę instalacji c.o. i sieci zewn. c.o. w budynku szkoły; 9) wymianę instalacji c.o. w sali gimnastycznej; 10) wymianę instalacji odgromowej w budynku szkoły; 11) wymianę instalacji odgromowej i oświetlenia zewnętrznego w sali gimnastycznej. 3. Zakres przedmiotowy zamówienia został opisany w: 1) dokumentacji projektowej (załączniki nr 8a-h, do specyfikacji istotnych warunków zamówienia - SIWZ), na którą składają się: a) projekt budowlano – wykonawczy. Ocieplenie zadaszenia, wymiana pokrycia dachowego z remontem dachu (termomodernizacja budynku szkoły) – załącznik nr 8a; b) projekt budowlano – wykonawczy. Przebudowa instalacji centralnego ogrzewania wraz z wymianą sieci cieplnej (termomodernizacja budynku szkoły) – załącznik nr 8b; c) projekt budowlano – wykonawczy. Remont instalacji odgromowej (termomodernizacja budynku szkoły) – załącznik nr 8c; d) projekt budowlano – wykonawczy. Ocieplenie ścian zewnętrznych, ocieplenie stropodachu, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej (termomodernizacja sali gimnastycznej) – załącznik nr 8d; e) projekt budowlano – wykonawczy. Przebudowa instalacji centralnego ogrzewania (termomodernizacja sali gimnastycznej) – załącznik nr 8e; f) projekt budowlano – wykonawczy. Remont instalacji odgromowej budynku i wymiana oświetlenia zewnętrznego (termomodernizacja sali gimnastycznej) – załącznik nr 8f; g) projekt budowlano – wykonawczy. Wymiana drewnianej stolarki okiennej w budynku szkoły – załącznik nr 8g; h) Modyfikacja dokumentacji projektowej – załącznik nr 8h. 2) przedmiarach robót (załącznik nr 9a-g do SIWZ), na które składają się: a) przedmiar robót. Branża architektoniczna (termomodernizacja budynku szkoły) – załącznik nr 9a; b) przedmiar robót. Branża sanitarna (termomodernizacja budynku szkoły) – załącznik nr 9b; c) przedmiar robót. Branża elektryczna (termomodernizacja budynku szkoły) – załącznik nr 9c; d) przedmiar robót. Branża architektoniczna (termomodernizacja sali gimnastycznej) – załącznik nr 9d; e) przedmiar robót. Branża sanitarna (termomodernizacja sali gimnastycznej) – załącznik nr 9e; f) przedmiar robót. Branża elektryczna (termomodernizacja sali gimnastycznej) – załącznik nr 9f; g) przedmiar robót. Wymiana drewnianej stolarki okiennej w budynku szkoły – załącznik nr 9g; 3) specyfikacjach STWiOR (załącznik nr 10a-g do SIWZ), na które składają się: a) STWiOR. Branża architektoniczna (termomodernizacja budynku szkoły) - załącznik nr 10a; b) STWiOR. Branża sanitarna (termomodernizacja budynku szkoły) - załącznik nr 10b; c) STWiOR. Branża elektryczna (termomodernizacja budynku szkoły) - załącznik nr 10c; d) STWiOR. Branża architektoniczna (termomodernizacja sali gimnastycznej) - załącznik nr 10d; e) STWiOR. Branża sanitarna (termomodernizacja sali gimnastycznej) - załącznik nr 10e; f) STWiOR. Branża elektryczna (termomodernizacja sali gimnastycznej) - załącznik nr 10f; g) STWiOR. Wymiana drewnianej stolarki okiennej w budynku szkoły - załącznik nr 10g. 4. Warunki realizacji zamówienia: 1) przedmiot zamówienia ma być wykonany w oparciu o dokumentację przetargową i projektową, przedmiary robót, STWiOR. Dokumentacja projektowa, przedmiary robót oraz STWiOR stanowią załączniki nr 8a-h, 9a-g, 10a-g do SIWZ. Równocześnie Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej obiektu i terenu objętego zamówieniem. Wykonawca może zapoznać się dodatkowo z pełną dokumentacją projektową, w wersji papierowej, w siedzibie Zamawiającego (w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, ul. Karłuszowiec 5, pokój 9). W razie stwierdzenia przez Wykonawcę, że dokumentacja przetargowa zawiera błędy lub braki winien on niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego, 2) Wykonawca jest zobowiązany do: a) wygrodzenia, części czynnej obiektu - budynek szkolny i budynek sali gimnastycznej – od części, w której realizowane są prace i wyznaczenia stref niebezpiecznych. Pomieszczenia szkoły i sali gimnastycznej muszą być dostępne dla użytkowników w sposób ciągły i bez utrudnień, b) zapewnienia bezpiecznych dojść – wejścia i wyjścia z budynku (kładki, podjazdy, zadaszenia itp.) szkoły i z sali gimnastycznej - celem umożliwienia korzystania z pomieszczeń szkoły w trakcie całego okresu wykonywania robót, c) urządzenia składowisk materiałów do montażu i materiałów z demontażu, d) należytego zabezpieczenia terenu i miejsc, na których prowadzone będą roboty, e) systematycznego porządkowania miejsc wykonania robót w tym systematycznego usuwania gruzu z rozbiórek, f) wykonania niezbędnych prób, badań i odbiorów, g) jako wytwarzający odpady – do przestrzegania przepisów prawnych wynikających z następujących ustaw: - ustawy z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska ( tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 519 ze zmianami), - ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach ( Dz. U. z 2016 r., poz. 1987 z późniejszymi zmianami). Powołane przepisy prawne Wykonawca zobowiązuje się stosować z uwzględnieniem ewentualnych zmian stanu prawnego w tym zakresie, h) zabezpieczenia terenu wykonywania prac przed dostępem osób trzecich, i) po zakończeniu robót uporządkowania miejsca (terenu) wykonywania robót, j) naprawienia wszelkich szkód, które wystąpiły w trakcie prowadzenia robót, k) w przypadku wystąpienia konieczności prowadzenia prac w obrębie pasa drogowego uzyskania pozwolenia na zajęcie pasa drogowego (zajęcie czasowe – w przypadku takowej konieczności), wykonanie projektu zmiany organizacji ruchu drogowego oraz wykonywania prac pod nadzorem odpowiednich służb, l) podczas prac w obrębie sieci i instalacji, urządzeń i obiektów infrastruktury podziemnej lub w jej bezpośrednim otoczeniu prowadzenia robót pod nadzorem właścicieli sieci, instalacji, urządzeń i obiektów infrastruktury podziemnej, m) wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej z wniesieniem do zasobu geodezyjnego, n) opracowania po zakończeniu zadania świadectwa energetycznego budynku, o) wykonania, przy współudziale Zamawiającego oraz Inspektora nadzoru inwestorskiego, harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji. 3) Wykonawca ponosi koszty zagospodarowania terenu budowy (w szczególności: zabezpieczenie warunków sanitarno-higienicznych dla pracowników, przyłącza roboczego wody i energii elektrycznej – w tym koszty wykorzystanych mediów lub użycie beczkowozów i agregatów prądotwórczych), 4) wszelkie konieczne uzgodnienia, wyłączenia instalacji na czas wykonywania wymiany instalacji c.o., zabezpieczenia urządzeń wymiennikowni należy uzgodnić z właścicielem wymiennika ciepła tj. ciepłowni przy ul. Zagórskiej w Tarnowskich Górach - Veolia Tarnowskie Góry Sp. z o.o., 5) Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość wykonywanych robót oraz zgodność ich wykonania z prawem budowlanym i obowiązującymi w tym zakresie przepisami, zaleceniami nadzoru inwestorskiego, obowiązującymi normami, dokumentacją projektową i STWiOR, 6) prace przy realizacji zamówienia będą prowadzone pod kierownictwem kierownika budowy Wykonawcy, który musi posiadać odpowiednie uprawnienia wymagane prawem budowlanym, tj. uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz, który musi posiadać kwalifikacje, o których mowa w art. 37c, z zastrzeżeniem art. 37g, ustawy o ochronie zabytków. Kierownik budowy przed rozpoczęciem robót złoży oświadczenie o przyjęciu obowiązków kierownika budowy. 5. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 lub ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań "równoważnych" w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem: 1) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych), 2) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), 3) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), 4) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja), 5) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, 6) standardów emisyjnych. 6. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub Polską Normę w przypadku braku Polskiej Normy przenoszącej europejskie. 7. Ilekroć w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dokumentacji projektowej mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy. 8. Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w prawie budowlanym, ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych ( tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 1570 ze zmianami ) oraz wymogom specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz SIWZ. 9. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia na okres minimum 5 lat (słownie: pięć lat), licząc od dnia podpisania przez Zamawiającego, Inspektora nadzoru inwestorskiego i Wykonawcę bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót (za wyjątkiem gwarancji na urządzenia, na które obowiązują gwarancje fabryczne producentów, które winny wynosić minimum 2 lata). Gwarancje na urządzenia udzielone przez producenta będą liczone od dnia podpisanego przez Zamawiającego, Inspektora nadzoru inwestorskiego i Wykonawcę bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót. 10. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26.06.1974 r. Kodeks Pracy ( tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 1666 z późniejszymi zmianami ) w zakresie realizacji zamówienia osób wykonujących czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób: kierujących budową, robotami, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy 00/100 zł).
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć: 1) wypełniony formularz ofertowy sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, 2) kosztorysy ofertowe sporządzone na podstawie załączonych przedmiarów robót (załączniki nr 9a-9g do SIWZ). Zamawiający dopuszcza, aby kosztorysy ofertowe wykonane były metodą uproszczoną, 3) oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ, 4) oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ, 5) dokumenty, o których mowa w rozdziale IV, ust. 2 SIWZ (o ile dotyczy), 6) pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego. 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w ust. 1 pkt 3 oraz pkt 4. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o którym mowa w ust. 1 pkt 3 oraz pkt 4 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w : 1) pkt III.4), ppkt 1 – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, pkt 14 i pkt 21 ustawy, 2) pkt III.4) ppkt 2, 3 i 4 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 6. Dokumenty, o których mowa w ust. 5 pkt 1 i pkt 2, lit. b, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ust. 5 pkt 2 lit. a, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 7. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 5, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis ust. 6 stosuje się. 8. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt III.4) ppkt 1, składa dokument o którym mowa w ust. 5 pkt 1 w zakresie określonym w art.24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis ust. 6 zdanie pierwsze stosuje się. 9. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. 10. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt III.4). 11. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach