Przetargi.pl
System poprawy przepustowości skrzyżowań z sygnalizacją świetlną w ciągu drogi krajowej nr 28 w granicach administracyjnych miasta Krosna w ramach realizowanego projektu: Przebudowa i rozbudowa obwodnicy miasta Krosna w ciągu drogi krajowej nr 28 na odcinku od km 226+594 do km 237+962 wraz z dobudową drugiej jezdni

Gmina Miasto Krosno ogłasza przetarg

  • Adres: 38-400 Krosno, ul. Lwowska 28a
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 13 47 43 306 , fax. 13 47 43 306
  • Data zamieszczenia: 2015-08-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Krosno
    ul. Lwowska 28a 28a
    38-400 Krosno, woj. podkarpackie
    tel. 13 47 43 306, fax. 13 47 43 306
    REGON: 00052698900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krosno.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    System poprawy przepustowości skrzyżowań z sygnalizacją świetlną w ciągu drogi krajowej nr 28 w granicach administracyjnych miasta Krosna w ramach realizowanego projektu: Przebudowa i rozbudowa obwodnicy miasta Krosna w ciągu drogi krajowej nr 28 na odcinku od km 226+594 do km 237+962 wraz z dobudową drugiej jezdni
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie systemu dynamicznej koordynacji sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach drogi krajowej nr 28 z drogami podporządkowanymi. Opracowany system będzie miał za zadanie poprawić przepustowość ciągu drogi krajowej nr 28 od skrzyżowania ul. Rzeszowska - Aleja Jana Pawła II do skrzyżowania ul. Polna - Reymonta - Bieszczadzka (tzw. zielona fala). W skład odcinka wchodzi 10 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną, 1 przejście dla pieszych i 3 punkty pomiaru ruchu drogowego. Budowa systemu ma na celu zwiększenie przepustowości sieci drogowej poprzez wyznaczenie ciągów koordynacyjnych oraz wprowadzenie funkcjonalności pomiaru i klasyfikacji ruchu drogowego. Cel ten ma być osiągnięty przy zachowaniu płynności ruchu, czego skutkiem będzie minimalizacja liczby zatrzymań na głównym ciągu drogi krajowej nr 28, poprawa komfortu jazdy kierujących pojazdami, poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego oraz ochrona środowiska naturalnego poprzez zmniejszenie zanieczyszczeń emitowanych do atmosfery. Wybór planów koordynacyjnych realizowany ma być na podstawie pomiarów prędkości i gęstości strumienia ruchu w celu zminimalizowania zatrzymań na poszczególnych skrzyżowaniach. Stacje meteorologiczne będą pobierać dane pogodowe i na podstawie tych danych dynamicznie sterować sygnalizacją (między innymi zmieniać długości czasów międzyzielonych). Służby utrzymania zimowego oraz osoby odpowiedzialne za utrzymanie sygnalizacji świetlnych będą miały dostęp do danych pogodowych, danych o aktualnych warunkach ruchu, danych o aktualnym stanie urządzeń oraz obrazów z kamer wideo monitoringu skrzyżowań. Komunikacja między wszystkimi sterownikami i stacjami ma odbywać się przez sieć Ethernet przy wykorzystaniu światłowodu. Wszystkie nowe zastosowane elementy konieczne do realizacji zadania mają posiadać odpowiednie aprobaty techniczne i certyfikaty spełniające wymagania niezbędne do odbioru końcowego wykonanego systemu. Zamawiający planuje udostępnić na stronie internetowej dane o pogodzie oraz natężeniu ruchu na drodze krajowej nr 28. Wykonawca własnym staraniem i kosztem zobowiązany będzie do: - Przygotowania kompletnych materiałów (dokumentacji technicznej pozwalającej na uzyskanie przez Wykonawcę prawomocnego zgłoszenia robót lub pozwolenia na budowę w zakresie umożliwiającym wykonanie zadania, projektu wykonawczego oraz STWIORB), - Uzyskania prawomocnego zgłoszenia robót lub pozwolenia na budowę (w oparciu o uzyskane warunki techniczne), - Przygotowania, zaopiniowania i zatwierdzenia Projektu Czasowej Organizacji Ruchu na czas wykonywania prac budowlanych, - Sporządzenia przez Inżyniera ruchu Projektów Stałej Organizacji Ruchu oraz wykonania Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przez certyfikowanego Audytora. - Zakupu i montażu wszystkich urządzeń opisanych w zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji technicznej, - Realizacji robót budowlanych w oparciu o zatwierdzoną przez Zamawiającego dokumentację techniczną na podstawie stosownego zgłoszenia lub pozwolenia na budowę zgodnie z obowiązującymi przepisami, - Protokolarnego przekazania Zamawiającemu obiektu po wykonaniu robót budowlanych objętych zamówieniem, - Sporządzenia inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej (w wersji analogowej oraz elektronicznej) po zakończeniu robót. Wyżej wymieniony zakres robót budowlanych musi być realizowany w oparciu o obowiązujące przepisy (w tym w szczególności przepisy Prawa Budowlanego) przez Wykonawcę posiadającego stosowne kwalifikacje zawodowe (dotyczy wszelkich branż obejmujących zamówienie), jak również posiadającego odpowiedni potencjał wykonawczy. Zakres budowy systemu obejmuje kolejno wg. oznaczeń na załączniku graficznym: - Na skrzyżowaniu A rozbudowę istniejącego sterownika i modyfikację oprogramowania oraz montaż kamer monitoringu tarczy skrzyżowania, - Pomiędzy skrzyżowaniem A i C połączenie sterowników sygnalizacji świetlnych za pomocą linii światłowodowej z wykorzystaniem kanalizacji teletechnicznej zewnętrznych operatorów oraz zakup i montaż w miejscu B stacji monitoringu ruchu drogowego z bezinwazyjnym czujnikiem ruchu. - Na skrzyżowaniu C rozbudowę istniejącego sterownika i modyfikację oprogramowania oraz montaż kamer monitoringu tarczy skrzyżowania, - Pomiędzy skrzyżowaniem C i D połączenie sterowników sygnalizacji świetlnych za pomocą istniejącej linii światłowodowej będącej własnością Zamawiającego, - Na skrzyżowaniu D rozbudowę istniejącego sterownika i modyfikację oprogramowania, - Na skrzyżowaniu E dostosowanie sterownika sygnalizacji świetlnej, zakup i montaż monitoringu ruchu drogowego z czujnikiem ruchu opartym na pętlach indukcyjnych oraz montaż kamer monitoringu tarczy skrzyżowania, - Pomiędzy skrzyżowaniem E i przejściem dla pieszych F połączenie sterowników sygnalizacji świetlnych linią światłowodową za pomocą kanalizacji teletechnicznej zewnętrznych operatorów, - Na przejściu dla pieszych F dostosowanie sterownika sygnalizacji świetlnej, montaż monitoringu ruchu drogowego z czujnikiem ruchu opartym na pętlach indukcyjnych, montaż stacji pomiaru warunków meteorologicznych, - Na przejściu dla pieszych F dostosowanie sterownika sygnalizacji świetlnej, montaż monitoringu ruchu drogowego z czujnikiem ruchu opartym na pętlach indukcyjnych, montaż stacji pomiaru warunków meteorologicznych oraz dodatkowych urządzeń informujących kierowców o wystąpieniu wzbudzenia na przejściu. - Na skrzyżowaniu G dostosowanie sterownika sygnalizacji świetlnej oraz montaż monitoringu ruchu drogowego z czujnikiem ruchu opartym na pętlach indukcyjnych oraz montaż kamer monitoringu tarczy skrzyżowania, - Pomiędzy skrzyżowaniem G i mostem H połączenie sterownika sygnalizacji świetlnej i monitoringu ruchu linią światłowodową za pomocą kanalizacji teletechnicznej zewnętrznych operatorów, - Przy moście H dostawa i montaż stacji monitoringu ruchu drogowego współpracującej z istniejącym czujnikiem ruchu opartym na pętlach indukcyjnych, - Pomiędzy mostem H i skrzyżowaniem I połączenie monitoringu ruchu ze sterownikiem sygnalizacji świetlnej linią światłowodową za pomocą kanalizacji teletechnicznej zewnętrznych operatorów, - Na skrzyżowaniu I modyfikacja oprogramowania sterownika sygnalizacji świetlnej oraz dostosowanie sterownika w celu monitorowania ruchu drogowego za pomocą istniejącego czujnika ruchu opartego na pętlach indukcyjnych, - Pomiędzy skrzyżowaniem I i J połączenie sterowników sygnalizacji świetlnych za pomocą istniejącej linii światłowodowej, - Na skrzyżowaniu J modyfikacja oprogramowania sterownika sygnalizacji świetlnej oraz dostosowanie sterownika w celu monitorowania ruchu drogowego za pomocą istniejącego czujnika ruchu, opartego na pętlach indukcyjnych, - Pomiędzy skrzyżowaniem J i K połączenie sterowników sygnalizacji świetlnych za pomocą istniejącej linii światłowodowej, - Na skrzyżowaniu K modyfikacja oprogramowania sterownika sygnalizacji świetlnej oraz dostosowanie sterownika w celu monitorowania ruchu drogowego za pomocą istniejącego czujnika ruchu, opartego na pętlach indukcyjnych, - Pomiędzy skrzyżowaniem K i Ł zaprojektowanie i wykonanie połączenia sterowników sygnalizacji świetlnych za pomocą linii światłowodowej w kanalizacji teletechnicznej oraz w miejscu L montaż stacji monitoringu ruchu drogowego współpracującej z istniejącym czujnikiem ruchu opartym na pętlach indukcyjnych, - Na skrzyżowaniu Ł dostosowanie sterownika sygnalizacji świetlnej w celu monitorowania ruchu drogowego za pomocą czujnika ruchu opartego na pętlach indukcyjnych, - Pomiędzy skrzyżowaniem Ł i M zaprojektowanie i wykonanie połączenia sterowników sygnalizacji świetlnych za pomocą linii światłowodowej w istniejącej kanalizacji teletechnicznej należącej do Zamawiającego. - Na skrzyżowaniu M zaprojektowanie i wybudowanie w pełni wyposażonego systemu sygnalizacji świetlnej wyposażonego w sterownik kompatybilny z całym systemem, system detekcji (pętle indukcyjne i wideodetekcja), system monitoringu tarczy skrzyżowania oraz monitoring natężenia ruchu drogowego współpracujący z istniejącym czujnikiem ruchu opartym na pętlach indukcyjnych. UWAGA: Wykonanie sygnalizacji świetlnej, stacji monitoringu ruchu i wszelkich niezbędnych prac do wykonania tego zadania należy bezwzględnie skoordynować z obecnie realizowanymi inwestycjami pn.: Przebudowa i rozbudowa obwodnicy miasta Krosna w ciągu drogi krajowej nr 28 na odcinku od km 226+594 do km 237+962 wraz z dobudową drugiej jezdni - 1 etap oraz Przebudowa i rozbudowa obwodnicy miasta Krosna w ciągu drogi krajowej nr 28 na odcinku od km 226+594 do km 237+962 wraz z dobudową drugiej jezdni - 2 etap. Opóźnienia związane z tym utrudnieniem nie zwalniają wykonawcy z odpowiedzialności za dotrzymanie terminu realizacji zadania. Zamawiający wymaga, aby wykonawca przez okres 3 miesięcy od uruchomienia systemu, prowadził pełen monitoring jego funkcjonowania i zoptymalizował go do panujących warunków ruchu. W okresie gwarancyjnym na wezwanie Zamawiającego wykonawca będzie optymalizował oprogramowanie systemu. Zamawiający wymaga, aby do zakończenia okresu gwarancji określonego przez wykonawcę w ofercie zapewnił on osobom wskazanym przez Zamawiającego przeszkolenie z zakresu działania systemu poprawy przepustowości skrzyżowań
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 453162100
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 25 000 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych). Wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w sposób stosowny do jego formy. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy dokonać wpłaty przelewem na rachunek Zamawiającego w banku Pekao S.A. 64 1240 1792 1111 0010 6150 0157. Zaleca się, by wadium w formie poręczeń lub gwarancji składać w oryginale (nie dotyczy potwierdzenia dokonania przelewu). Zamawiający informuje, że gwarancja wadialna musi zapewniać wypłatę wadium bezwarunkowo i na pierwsze żądanie Zamawiającego. Oryginał dokumentu wadialnego należy złożyć w pokoju nr 306 przy ul. Lwowskiej 28a, natomiast jego kopię należy dołączyć do oferty. Nie jest wskazane trwałe wpinanie oryginału dokumentu wadialnego do oferty w przypadku woli jego zwrócenia w sytuacjach określonych ustawą. Wadium w zakresie zabezpieczenia zawarcia umowy musi uwzględniać wszystkie okoliczności jego zatrzymania przez Zamawiającego, wymienione w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy i zabezpieczać ofertę przez cały okres związania nią tj. 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się od upływu terminu składania ofert. Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium odpowiadającego powyższym wymaganiom wyklucza się. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz koszty prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Długość okresu gwarancji jakości i rękojmi za wady projektowe i na roboty budowlane objęte niniejszym zamówieniem (...)
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.krosno.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach