Przetargi.pl
Świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, powstałych na terenie Gminy Dąbrowa Zielona.

Gmina Dąbrowa Zielona ogłasza przetarg

  • Adres: 42-265 Dąbrowa Zielona, Plac Kościuszki 31
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 034 3555018 , fax. 034 3555052
  • Data zamieszczenia: 2014-12-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dąbrowa Zielona
    Plac Kościuszki 31 31
    42-265 Dąbrowa Zielona, woj. śląskie
    tel. 034 3555018, fax. 034 3555052
    REGON: 00053266500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dabrowazielona.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, powstałych na terenie Gminy Dąbrowa Zielona.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, powstałych na terenie Gminy Dąbrowa Zielona. W ramach zamówienia przewiduje się wykonanie następujących usług : Podstawowe dane dotyczące Gminy: Powierzchnia Gminy Dąbrowa Zielona -100,33 km2 Liczba mieszkańców w gminie zameldowanych na pobyt stały i czasowy: 4.120 osób Liczba nieruchomości zamieszkałych: 1160 Liczba nieruchomości zamieszkałych okresowo: 50 Budynki wielolokalowe: 2 UWAGA Zamawiający informuje, iż przy odbiorze i zagospodarowaniu odpadów będących przedmiotem zamówienia podane ilości są wielkościami szacunkowymi, które należy wycenić w ofercie cenowej. Wykonawcy zamówienia będą odbierali odpady z nieruchomości z następującą częstotliwością: Zmieszane odpady komunalne: -dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej i wielolokalowej - raz w miesiącu Odpady komunalne pochodzące z selektywnej zbiórki obejmującej zbieranie następujących frakcji: -Papier, -metal, -tworzywa sztuczne, -opakowania wielomateriałowe, -szkło, -odpady ulegające biodegradacji, należy usuwać zgodnie z następującą częstotliwością: a)dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej i w zabudowie wielorodzinnej - raz w miesiącu, b)dla punktu selektywnego zbierania-raz w miesiącu. Odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny-dwa razy w roku (wiosna, jesień) Prognozowane ilości odpadów przez cały okres trwania umowy (przez 24 miesiące) Lp.Grupa odpadów szacowana ilość odpadów w okresie trwania umowy (Mg) 1.Zmieszane odpady komunalne 440 2.Segregowane odpady komunalne 380 Przewidywane ilości podane w powyżej są wartościami prognozowanymi. Wartości te wskazane są jedynie w celu pomocy Wykonawcy przy skalkulowaniu ceny oraz wyboru oferty najkorzystniejszej przez Zamawiającego oraz nie stanowią zobowiązania Zamawiającego wobec Wykonawcy. Zakres usługi obejmuje: W zakresie zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie całego strumienia odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Dąbrowa Zielona, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w ramach powierzonego zadania, zgodnie z zapisami: -ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2013r. poz. 1399z późn. zm.), -ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013r. poz. 21 z późn. zm.) -uchwały Sejmiku Województwa Śląskiego nr IV 25 1 2012 z dnia 24 sierpnia 2012 r. w sprawie przyjęcia Planu gospodarki odpadami dla Województwa Śląskiego 2014, -rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Wykonawca jest obowiązany przekazać odpady do instalacji posiadającej status regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Śląskiego lub do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi tego regionu, wskazanych w uchwale w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami na zasadach określonych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Przedmiot zamówienia w szczegółowo określa opis przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ Odbiór odpadów bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych odbywać się będzie z podziałem na odpady: 1)zmieszane odpady komunalne, 2)papier, 3)tworzywa sztuczne, 4)metal, 5)opakowania wielomateriałowe, 6)szkło, 7)odpady ulegające biodegradacji, 8)meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz problemowe (powstające w gospodarstwie domowym), 9)zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. Pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych: 1)pojemniki (kubły) na odpady zmieszane o pojemności 120 l, 240 l, 1100 l, 7000 l wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, 2)pojemniki (worki zaciągane na taśmę) przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów, takie jak: -Tworzywa sztuczne i metal - kolor żółty, -Szkło białe i kolorowe - kolor zielony, -Papier , tektura i opakowania wielomateriałowe- kolor niebieski, -biodegradowalne - kolor brązowy, o pojemności 120 l. W przypadku zabudowy wielolokalowej pojemniki o pojemności 1100 l. Pojemniki wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, Zapotrzebowanie na pojemniki (kubły) na odpady zmieszane oraz pojemniki (worki) do selektywnej zbiórki odpadów określone są w załączniku 8 do SIWZ Pojemniki na odpady winny być nowe lub w dobrym stanie technicznym (używane) spełniające obowiązujące normy. Wykaz punktów odbiorowych odpadów komunalnych zostanie przekazany Wykonawcy w dniu zawarcia umowy. Obowiązki Wykonawcy w zakresie wyposażenia nieruchomości w pojemniki Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w pojemniki (kubły) do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych oraz pojemniki (worki) do selektywnej zbiórki odpadów. Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć PSZOK w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy w odpowiednie pojemniki - zapotrzebowanie określone odpowiednio w załączniku 8 do SIWZ. Pierwsze wyposażenie nieruchomości w pojemniki (kubły i worki) winno nastąpić w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy a następnie, na bieżąco winno być realizowane w całym okresie trwania umowy. Termin dostarczenia dodatkowych pojemników w ciągu trwania umowy: niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 7 dni roboczych od daty przyjęcia zgłoszenia. W przypadku uszkodzenia powstałego z wyłącznej winy Wykonawcy (np. pęknięcia wynikające z użytkowania lub powstałego przy opróżnianiu pojemnika, uszkodzone kółka lub uchwyty) to wykonawca jest zobowiązany do wymiany pojemnika w ramach przedmiotu zamówienia. Dokumentem potwierdzającym ww. jest protokół zniszczenia podpisany przez Wykonawcę i właściciela nieruchomości. Transport i zagospodarowanie - Wykonawca jest zobowiązany do: a)systematycznego opróżniania pojemników i wywóz odpadów zgodnie z określonym harmonogramem i częstotliwością wywozu, b)odbierania każdej ilości zmieszanych i selektywnie zebranych odpadów. W przypadku kiedy odpady, nie mieszczą się do kubła, wystawione będą obok w dodatkowym worku, również w ramach niniejszego zamówienia powinny być odebrane , c)zabezpieczenia przewożonych odpadów przed wysypaniem, d)porządkowania miejsc postawienia pojemnika i drogi jego przetaczania celem wykonania usługi opróżniania, e)wywozu odpadów również w przypadku stwierdzenia niemożności dojazdu do pojemnika przez parkujące pojazdy lub inne przeszkody, f)przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z Planu gospodarki odpadami dla województwa śląskiego, g)przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21), h)gospodarowania odebranymi odpadami w sposób zapewniający wywiązywanie się z powierzonych przez Zamawiającego Wykonawcy obowiązków nałożonych ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399), zgodnie z rozporządzeniami wydanymi na podstawie art. 3b ust 2 i art. 3c ust. 2 ustawy tj.: -rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645), -rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676). Do obowiązków wykonawcy w szczególności należy: 1)Wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz: a)Przygotowanie oraz dystrybucja harmonogramu odbioru odpadów komunalnych zmieszanych oraz selektywnie zebranych, z zastrzeżeniem wprowadzenia zmian przez Zamawiającego. Harmonogram wywozu powinien mieć formę ulotek (wydruk czarno-biały, w ilości 1.300 sztuk). Ulotki winny zawierać w szczególności informację rodzaju oraz terminie odbioru odpadów. Propozycję harmonogramu wywozu należy przedstawić Zamawiającemu w terminach : -w terminie 7 dni od daty podpisania umowy - na I półrocze 2015 roku -do 15.05.2015 - na II półrocze 2015 roku, -do 15.11.2015 - na I półrocze 2016 roku, -do 15.05.2016 - na II półrocze 2016 roku Dystrybucja nowego harmonogramu w miesiącu poprzedzającym pierwszy wywóz nieczystości z danego okresu (półrocza) roku. Nadwyżkę nierozdanych harmonogramów należy przekazać do siedziby Zamawiającego. b)Przygotowanie i dystrybucja harmonogramu zbiórek odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (wydruk czarno - biały, w ilości 1300 sztuk) UWAGA: Przez dystrybucję Zamawiający rozumie: w zabudowie jednorodzinnej i wielolokalowej dostarczenie ww. informacji do skrzynek na listy. Nadwyżkę nierozdanych harmonogramów należy przekazać do siedziby Zamawiającego c)Wykonawca zobowiązany jest do wykonania usługi związanej z wyposażeniem: - nieruchomości zamieszkałych w pojemniki (kubły) do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych oraz pojemniki (worki) do selektywnej zbiórki odpadów, - punktu PSZOK, d)Pierwsze wyposażenie nieruchomości w pojemniki winno nastąpić w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy a następnie, na bieżąco winno być realizowane w całym okresie trwania umowy. Termin dostarczenia dodatkowych pojemników w ciągu trwania umowy: niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 7 dni roboczych od daty przyjęcia zgłoszenia. e)Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania doposażenia nieruchomości w pojemniki, f)Wykonawca zobowiązany jest do wymiany pojemników w trakcie trwania umowy w przypadku zmiany ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość. Przypadki takie zgłasza każdorazowo Zamawiający . g)Zapewnienie osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt 7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, wyłącznie w zakresie powierzonych zadań. h)w czasie realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający przewiduje akcję odbioru odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego dwa razy w roku (wiosną i jesienią) tj. 4 razy w ciągu obowiązywania umowy. Sprawozdawczość - Wykonawca zobowiązany jest do: a)bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. b)przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu raporty miesięczne stanowiące część miesięcznego protokołu odbioru, w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu rozliczeniowym zawierające informacje o: -ilości i rodzaju odpadów komunalnych (ilość i pojemność pojemników oraz ilość worków z frakcjami) zebranych z wyszczególnionych nieruchomości, -adresach nieruchomości, z których właściciele nie oddali odpadów komunalnych lub oddali w ilości niewspółmiernej do pojemności wystawionego pojemnika, -sposobie zagospodarowania odpadów ze wskazaniem instalacji, na którą zostały przekazane, potwierdzone kartami przekazania odpadów, c)przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu sprawozdania kwartalne zgodne z art. 9n ust. 1-3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399) oraz z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 630) w sprawie wzoru sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. d)przekazywania karty przekazania odpadów i dowody wagowe (określone Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów - Dz. U. z 2010 r., Nr 249, poz. 1673), 2)Kontrola rzetelności segregacji: Wykonawca zamówienia zobowiązany jest do powiadamiania Zamawiającego w przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca odbierający odpady komunalne ma obowiązek: -sporządzić protokół w trzech egzemplarzach zawierający datę, adres nieruchomości, rodzaj źle wysegregowanych odpadów, spisany w miejscu zdarzenia, -pozostawić kopię protokołu o źle wysegregowanych odpadach dla właściciela nieruchomości w skrzynce na listy, -wykonać dokumentację fotograficzną z datownikiem, -niezwłocznie przekazać Zamawiającemu jeden egzemplarz protokołu, dokumentację fotograficzną (w wersji elektronicznej lub papierowej - wielokolorowa). Odpady takie należy zakwalifikować i odebrać traktując je jako zmieszane. Inne obowiązki wykonawcy: a)wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz niedogodności dla mieszkańców, b)zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej liczby środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w liczbie co najmniej takiej, jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie, c)dostarczanie terminowo wymaganej ilości worków do selektywnej zbiórki , d)porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi odbioru wyłącznie z winy Wykonawcy, e)wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież z widocznym logo firmy, f)wyposażenie pojazdów do odbierania odpadów (w tym odpadów segregowanych), w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego (np. GPS), umożliwiający trwałe zapisywanie o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów, g)telefoniczne zawiadomienie Zamawiającego o każdorazowym rozpoczęciu odbioru odpadów i umożliwienie Zamawiającemu skontrolowanie masy pojazdu na instalacji odbioru odpadów, telefoniczne zawiadomienie Zamawiającego o każdorazowym zakończeniu odbioru odpadów i umożliwienie Zamawiającemu skontrolowanie masy pojazdu na instalacji odbioru odpadów. Zamawiający wskaże Wykonawcy wyłonionemu w niniejszym postępowaniu upoważnionego przedstawiciela Gminy wraz z podaniem numeru telefonu. h)zapisywanie w sposób umożliwiający odczyt oraz przechowywanie w siedzibie Wykonawcy, przez okres obowiązywania umowy i rok po jej zakończeniu danych pochodzących z systemu monitoringu i systemu czujników. Wykonawca powinien posiadać odpowiedni program umożliwiający odczyt, prezentację oraz analizę przechowywanych danych, które powinny być udostępniane na każde żądanie Zamawiającego , i)dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości będzie utrudniony (z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów, złych warunków atmosferycznych itp.). O fakcie braku możliwości dojazdu do nieruchomości z przyczyn określonych powyżej Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego celem uzgodnienia sposobu odbioru odpadów. Wykonawcy nie przysługuje wtedy roszczenie z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, j)okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa, k)Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy, a powstałe z wyłącznej winy Wykonawcy. l)naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w gminie (uszkodzenia chodników i innych urządzeń), ł)naprawa lub wymiana uszkodzonych w trakcie realizacji umowy kontenerów i pojemników na odpady na własny koszt, jeśli powstały z winy Wykonawcy, w terminie do 7 dni od zgłoszenia w formie telefonicznej lub e-mail przez Zamawiającego, m)wykonanie co najmniej trzykrotnie na terenie gminy akcji informacyjnej - dystrybucja informacji przygotowanych przez Zamawiającego (ulotki informujące o sposobach segregacji, w zakresie prawidłowego postępowania z odpadami), n)dostarczenie wszystkim właścicielom nieruchomości zamieszkałych harmonogramu wywozu odpadów komunalnych o)zapewnienie na czas realizacji przedmiotu zamówienia (posiadanie lub dostępność) do bazy magazynowo - transportowej, usytuowanej i wyposażonej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. p)umożliwienie wstępu na teren bazy transportowej przedstawicielom Zamawiającego lub pracownikom państwowych instytucji upoważnionych do kontroli realizacji ustawy o odpadach i ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z przepisami wykonawczymi, r)uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach (posiedzeniach komisji Rady Gminy, innych naradach) prowadzonych przez Zamawiającego, na których omawiane będą zadania związane z realizacją przedmiotu umowy. Zaproszenia na narady będą przekazywane Wykonawcy przez Wójta lub osoby przez niego upoważnione z wyprzedzeniem nie mniej niż 7 dni przed tymi naradami, s)udostępnienie co najmniej jednej linii telefonicznej w celu szybkiej komunikacji, tak aby był możliwy stały kontakt przedstawiciela Zamawiającego z Wykonawcą.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 900000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 24 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca winien wnieść wadium : -w wysokości 6 000,00 zł, (słownie: sześć tysięcy złotych) -w nieprzekraczalnym terminie do dnia 09.12.2014 r. do godz. 10:00. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). Jeżeli wadium jest wnoszone w pieniądzu, należy je wpłacić przelewem na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Koniecpolu nr rachunku: 63827610132002020000130103 Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, gdy wpływ środków na rachunek zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert. Wykonawcy wpłacając wadium powinni zawsze podawać tytuł i numer sprawy przetargu tj. Świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, powstałych na terenie Gminy Dąbrowa Zielona Nr sprawy 271.I.13.2014 W przypadku Wykonawców składających wspólną ofertę wadium winno być wniesione przez ustanowionego pełnomocnika w imieniu wszystkich wykonawców składających wspólną ofertę. Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania , jeżeli jego oferta przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona akceptowaną przez Zamawiającego formą wadium w wymaganej wysokości zgodnie z art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie innej niż pieniądz, oryginały dokumentów, o których mowa wyżej należy złożyć w punkcie obsługi interesanta Urzędu (parter), natomiast do oferty należy załączyć ich kserokopię. Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. Zamawiający dokonuje zwrotu wadium oraz żąda ponownego wniesienia wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych. 4.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył dokumentów lub oświadczeń , o których mowa w art. 25 ust.1 , pełnomocnictw , listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej , o której mowa w art. 24 ust.2 pkt 5 lub informacji o tym , że nie należy do grupy kapitałowej , lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki , o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3 , co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin płatnosci faktury
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.dabrowazielona.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach