Przetargi.pl
Świadczenie usługi ochrony fizycznej mienia siedziby Nadleśnictwa Przemków

Nadleśnictwo Przemków ogłasza przetarg

  • Adres: 59-170 Przemków, ul. Ceglana
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. +48768320404
  • Data zamieszczenia: 2018-02-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Przemków
    ul. Ceglana 3
    59-170 Przemków, woj. dolnośląskie
    tel. +48768320404
    REGON: 390238660
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_wroclaw/nadl_przemkow/zamowienia_publiczne
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: PGL LP - państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usługi ochrony fizycznej mienia siedziby Nadleśnictwa Przemków
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia dotyczy świadczenia całodobowej usługi ochrony mienia na rzecz Nadleśnictwa Przemków, zgodnie z wymogami określonymi ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2213 z późn. zm.). Ochrona budynku powinna być realizowana w formie bezpośredniej ochrony fizycznej wykonywanej przez osoby niekarane wsparte własnymi grupami interwencyjnymi. Stała bezpośrednia ochrona fizyczna mienia będzie świadczona w budynku przy ul. Ceglanej 3 w Szklarkach, 59-170 Przemków całodobowo przez wszystkie dni tygodnia przez jednego pracownika ochrony. Pod pojęciem ochrony rozumie się stałą obecność osób świadczących ochronę, w określonym miejscu i czasie, celem udaremnienia lub odparcia bezpośredniego zamachu na mienie chronione dla udaremnienia jego zaboru lub uszkodzenia oraz niedopuszczenie osób nieuprawnionych do wstępu na teren chroniony. Wykonawca w toku wykonywania umowy zobowiązuje się do postępowania z należytą starannością i powinien posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, za ewentualne szkody wyrządzone niewłaściwą ochroną. Osoby chroniące budynek powinny znać obsługę komputera, systemu monitoringu oraz central alarmowych i ppoż. Osoby chroniące budynek powinny prowadzić gospodarkę kluczami tj. wpisywać datę, godzinę, imię i nazwisko osoby pobierającej i zdającej klucze oraz żądać potwierdzenia pobrania (zdania) klucza, poprzez złożenie czytelnego podpisu. Wykonawca wyposaży osoby chroniące budynek w jednolity, oznakowany ubiór służbowy, identyfikatory umożliwiające ich identyfikację oraz w sprzęt niezbędny do prawidłowego wykonywania zadań. Bezpośrednio po wyjściu ostatniej osoby z budynku obowiązkiem pracowników ochrony jest sprawdzenie, czy w budynku pozamykane są okna, zakręcona jest woda, czy nie pozostały podejrzane opakowania, paczki itp. Wykonawca w przypadku jakichkolwiek zagrożeń podejmie stosowne działania przeciw zdarzeniom i przestępstwom godzącym w dobra przekazane do ochrony oraz naruszeniom porządku i bezpieczeństwa na chronionym terenie. O zaistniałych zagrożeniach Wykonawca powinien niezwłocznie powiadomić odpowiednio: Policję, Straż Pożarną, grupę interwencyjną, własną stację monitorowania alarmów oraz Zamawiającego, a także odnotować takie sytuacje w „Książce Służby”. Do obowiązków Wykonawcy należy: a. Przestrzeganie instrukcji otrzymanych od Zamawiającego w zakresie bhp i p.poż. b. Przeciwdziałanie handlowi obnośnemu. c. Zachowanie się wobec osób trzecich powściągliwie i bez poufałości. d. Udzielanie podstawowych informacji osobom wchodzącym do nadleśnictwa. e. Udzielanie pomocy osobom niepełnosprawnym, wchodzącym do nadleśnictwa. f. Stanowcze interweniowanie, nieprzekraczające ogólnie przyjętych norm taktu i kultury. Zamawiający w trakcie trwania umowy zastrzega sobie możliwość do sześciu kontroli czasu przyjazdu grupy interwencyjnej. Koszty związane z przyjazdami grupy interwencyjnej powinny być uwzględnione w kosztach ochrony. Wykonawca zobowiązany będzie do zapoznania osób świadczących usługę ochrony z regulaminami wewnętrznymi obowiązującymi w Nadleśnictwie Przemków, między innymi ppoż. i bhp, zakresem zadań ujętym w przedmiocie zamówienia, a także topografią budynku.W czasie obowiązywania umowy i po jej rozwiązaniu, Wykonawca zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji, które mają wpływ na stan bezpieczeństwa Zamawiającego. Osoby świadczące ochronę fizyczną powinny mieć możliwość połączenia się ze stacją monitorowania sygnałów alarmowych Wykonawcy za pomocą własnych środków łączności. Wykonawcy zostanie udostępniony telefon stacjonarny należący do Nadleśnictwa Przemków w celu kontaktów służbowych, używanie telefonu do celów prywatnych spowoduje obciążenie Wykonawcy kosztami połączeń. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia Zamawiającemu przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego, wykazu pracowników którzy będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia na stałe oraz na zastępstwo, a także aktualnych zaświadczeń o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego. Sporządzenie i dostarczenie „Instrukcji świadczenia i pełnienia służby” w terminie 14 dni roboczych od daty rozpoczęcia świadczenia usługi. Ostateczne podpisanie „Instrukcji świadczenia i pełnienia służby” przez strony umowy nastąpi w terminie nie później niż 30 dni od daty rozpoczęcia usługi. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 12 000,00 zł. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.). 3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku Pekao SA nr rachunku: 75 1240 6856 1111 0010 5917 5763 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Świadczenie usługi ochrony mienia”. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. 4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. 5. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może być załączone w oryginale do oferty lub złożone w oryginale przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego u Sekretarza Komisji Przetargowej. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta wykonawca, który nie wniesie wadium lub wniesie je w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP . 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy PZP, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi posiadać koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP Wykonawca będzie zobowiązany złożyć oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ). Niezwłocznie po otwarciu ofert zamawiający zamieści na stronie internetowej informacje dotyczące: (1) kwoty jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, (2) firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie oraz (3) ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej ww. informacji przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia zawarty jest w załączniku nr 6 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dokumenty bądź informacje, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z takich wykonawców. 2) Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b PZP, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 PZP, Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w sekcji III.4 niniejszego zamówienia. Dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia podmiotu trzeciego Wykonawca będzie obowiązany złożyć w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni, określonym w wezwaniu wystosowanym przez Zamawiającego do Wykonawcy po otwarciu ofert. 3) W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na zasoby podmiotu trzeciego na podstawie art. 22a ustawy PZP oferta powinna zawierać zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (niewiążący wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 5 do SIWZ). 4) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o Podwykonawcach w oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu – załącznik nr 3 do SIWZ. 5) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informację dotyczącą podmiotu, na zasoby którego się powołuje w oświadczeniach – załącznik nr 2 oraz załącznik nr 3 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach