Przetargi.pl
Świadczenie usług w zakresie druku, oprawy introligatorskiej i dostawy do siedziby Zamawiającego publikacji naukowych Polskiej Akademii Nauk

Polska Akademia Nauk ogłasza przetarg

  • Adres: 00-901 Warszawa, pl. Defilad
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 182 62 32 , fax. 22 182 70 58
  • Data zamieszczenia: 2020-12-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Polska Akademia Nauk
    pl. Defilad 1
    00-901 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 182 62 32, fax. 22 182 70 58
    REGON: 32571300000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pan.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Polska Akademia Nauk

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług w zakresie druku, oprawy introligatorskiej i dostawy do siedziby Zamawiającego publikacji naukowych Polskiej Akademii Nauk
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje sukcesywne świadczenie usług w zakresie druku, oprawy introligatorskiej i dostawy do siedziby Zamawiającego publikacji naukowych Polskiej Akademii Nauk (opatrzonych numerem ISSN lub numerem ISBN) zgodnie z Załącznikiem nr 11a i 11b do SIWZ (łącznie 52 tytuły). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Zamawiający od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2021 r. będzie sukcesywnie przekazywał do druku kolejne publikacje naukowe PAN wymienione w Załączniku nr 11a i 11b do SIWZ. 3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia zamówienia, maksymalnie o 25% wielkości zamówienia podstawowego. 4. Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji (w całości lub w części) w przypadku, gdy będzie to leżeć w interesie w Zamawiającego i wynikać z jego bieżących potrzeb – w trakcie realizowania zamówienia podstawowego. Prawo opcji obejmuje uprawnienie Zamawiającego do zamówienia w ramach realizacji umowy druku cyfrowego monografii naukowych w liczbie do 16 publikacji zgodnie z wykazem znajdującym się w Załączniku 11c. do SIWZ. Za każdą stronę druku cyfrowego czarno-białą i kolorową (CMYK) zgodnie z zestawieniem w Załączniku 11c do SIWZ w ramach prawa opcji Wykonawca otrzyma wynagrodzenie jednostkowe wynikające z formularza kalkulacyjnego – cena jednostkowa za strony czarno-białe i kolorowe (CMYK) podane dla prawa opcji. Prawo opcji obejmuje także uprawnienie Zamawiającego do zamówienia w ramach realizacji umowy druku offsetowego w liczbie do 47 publikacji. Za każdy egzemplarz zgodnie z zestawieniem w Załączniku 11c do SIWZ w ramach prawa opcji Wykonawca otrzyma wynagrodzenie jednostkowe wynikające z formularza ofertowego – cena jednostkowa za jeden egzemplarz podana dla prawa opcji. Zamawiający przekaże pisemną informację Wykonawcy o potrzebie realizacji prawa opcji podczas trwania umowy. Prawo opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie ma obowiązku, skorzystać w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji bądź skorzystania w zakresie mniejszym niż maksymalny, określony w umowie, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji, obowiązkiem umownym Wykonawcy jest wykonanie świadczenia w zakresie objętym prawem opcji. Zamawiający ma prawo wielokrotnie korzystać z prawa opcji w trakcie realizowania zamówienia podstawowego – jednak do wyczerpania maksymalnego zakresu prawa opcji. Zamówienie przekraczające zakres prawa opcji wymaga zmiany umowy. 5. Na podstawie przepisu art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę co najmniej 3 osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, każda z trzech osób musi wykonywać czynności opisane w jednym z czterech punktów w pełnym zakresie jak poniżej: 1) obsługa maszyn offsetowych (czynności polegające na doborze formatu papieru, umieszczeniu formy drukarskiej, narządu, dobrania odpowiedniej farby drukarskiej do podłoża, pasowanie arkuszy (prawa-lewa), obsługa maszyny offsetowej, obsługa urządzeń pomiarowych wykorzystywanych przy kontroli druku, kontrola parametrów w trakcie procesu druku łącznie z wizualną kontrolą jakości gotowych arkuszy); 2) obsługa maszyn cyfrowych (czynności polegające na doborze formatu papieru, pasowaniu arkuszy (prawa-lewa), przycinaniu plików do formatu oraz montażu bloków i okładek, kontrola parametrów w trakcie procesu druku łącznie z wizualną kontrolą jakości gotowych wydruków); 3) obsługa maszyn introligatorskich: falcerki, bigówki, foliarki, lakierówki, obsługa oklejarek; wykonywanie ręcznych prac introligatorskich: kompletowanie wkładu, obsługa zszywarki (jeśli zachodzi taka potrzeba); 4) prace wykończeniowe: obsługa krajarek jedno- lub trójnożowych, przykrawanie książek oraz czasopism do formatu wskazanego w zamówieniu, konfekcjonowanie, pakowanie. 6. Wykonawca lub jego podwykonawcy zatrudnia co najmniej 3 osoby wymienione w ust 5, na podstawie umowy o pracę w sposób określony w przepisie art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1320) w wymiarze czasu pracy adekwatnym do powierzanych zadań, osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu zamówienia, z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz.U. z 2020 r., poz. 2207), przez cały okres realizacji zamówienia. 7. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w przepisie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w przepisie art. 29 ust. 3 a ustawy Pzp oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone w Załączniku nr 10 do SIWZ (wzór umowy).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79820000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Opis sposobu przygotowania ofert W FORMIE PISEMNEJ: 1. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 1) wypełniony formularz ofertowy, sporządzony wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ; 2) wypełnione formularze cenowe, sporządzone wg wzorów stanowiących Załączniki nr 3a, 3b, 3c do SIWZ; 3) oświadczenia wskazane w Rozdziale VIII ust. 1 SIWZ – Załącznik nr 4 i 5 do SIWZ; 4) pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii; 5) pełnomocnictwo do podpisania oferty (o ile umocowanie do dokonania przedmiotowej czynności nie wynika z dokumentów rejestrowych), złożone w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza; 6) zobowiązanie innego podmiotu – jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach innego podmiotu na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp (jeżeli dotyczy); 7) uzasadnienie Wykonawcy, że informacje wskazane w ofercie stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (jeśli dotyczy); 8) próbkę: a) Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do swojej oferty próbkę zgodnie z opisem zawartym w ust. 1 pkt 8) lit c). b) próbka stanowić będzie treść oferty, a jej niezałączenie skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie przepisu art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. Próbkę uzna się za zgodną z treścią SIWZ, jeżeli będzie można w niej pozytywnie ocenić minimum sześć elementów z kryterium „Jakość” opisanych w Rozdziale XV ust. 3 SIWZ – w tabeli zawierającej kryteria oceny technicznej w punktach o liczbie porządkowej od 1 do 8 z ośmiopunktowego kryterium oceny jakości. Pozytywna ocena oznacza przyznanie co najmniej 45 punktów przez każdego z dwóch członków komisji. W przypadku przyznania ofercie mniej niż 45 punktów Zamawiający uzna, że próbka nie jest zgodną z treścią SIWZ, i oferta zostanie odrzucona na podstawie przepisu art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. Z uwagi na charakter próbki jako treści oferty realizacja przyszłego zamówienia odbywać musi się w jakości co najmniej równej z przedstawioną próbką, w szczególności w zakresie elementów, które podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert, wskazanych w Rozdziale XV ust. 3 SIWZ oraz odpowiadającej wymaganiom określonym w Załączniku nr 1 do SIWZ. c) Zamawiający wymaga, aby przedłożona próbka składała się z czterech tytułów i była wydrukowanymi - w ciągu ostatnich trzech lat -t publikacjami tj. wydrukowanymi w latach 2018-2020 , zawierającymi stopkę z nazwą drukarni oraz rok wydania, zawierającymi ilustracje kolorowe i czarno-białe, materiał graficzny, wydrukowanymi na papierze: • offset 80-90 g/m2, format A4 lub B5, oprawa broszurowa klejona, okładka karton 250-300 g/m2 jednostronnie powlekany, druk Pantone lub CMYK, uszlachetnienie okładki folią błyszczącą lub matową; • kreda mat 115-130 g/m2, format A4 lub B5, oprawa broszurowa klejona, okładka kreda 250-300 g/m2, druk Pantone lub CMYK, uszlachetnienie okładki folią błyszczącą lub matową; • kreda mat 115-130 g/m2, format A4, oprawa broszura klejona, klej PUR, okładka kreda 250-300 g/m2, druk w technice offsetowej Pantone lub CMYK, uszlachetnienie okładki folią błyszczącą lub matową; • kreda mat 115-130 g/m2, format A4 lub B5, oprawa zeszytowa, okładka kreda 250-300 g/m2, druk w technice offsetowej Pantone lub CMYK, uszlachetnienie okładki folią błyszczącą lub matową. W przypadku, gdy Wykonawca załączy do oferty większą liczbę tytułów niż wymagana, zobowiązany jest w Formularzu oferty wskazać cztery tytuły, które mają zostać poddane ocenie w kryterium „Jakość”. W przypadku niewskazania czterech tytułów, które mają zostać poddane ocenie lub gdy przedstawione tytuły nie spełniają wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 8, Zamawiający uzna próbkę za nieodpowiadającą treści SIWZ i oferta będzie podlegała odrzuceniu na podstawie przepisu art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. Opis sposobu przygotowania ofert W FORMIE ELEKTRONICZNEJ: 1. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 1) wypełniony formularz ofertowy, sporządzony wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ; 2) wypełnione formularze cenowe, sporządzone wg wzorów stanowiących Załączniki nr 3a, 3b, 3c do SIWZ; 3) oświadczenia wskazane w Rozdziale VIII ust. 1 SIWZ – Załącznik nr 4 i 5 do SIWZ; 4) pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii; 5) pełnomocnictwo do podpisania oferty (o ile umocowanie do dokonania przedmiotowej czynności nie wynika z dokumentów rejestrowych), złożone w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza; 6) zobowiązanie innego podmiotu – jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach innego podmiotu na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp (jeżeli dotyczy); 7) uzasadnienie Wykonawcy, że informacje wskazane w ofercie stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (jeśli dotyczy); 8) próbkę: a) dostarczoną przez Wykonawcę w terminie przeznaczonym na składnie ofert do siedziby Zamawiającego: Polska Akademia Nauk (Zespół Zamówień Publicznych) – piętro 25, pok. 2516 PKiN pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa zgodnie z opisem zawartym w ust. 1 pkt 8) lit c). Próbka powinna być dostarczona do Zamawiającego w opakowaniu oznakowanym tytułem i numerem postępowania: „Świadczenie usług w zakresie druku, oprawy introligatorskiej i dostawy do siedziby Zamawiającego publikacji naukowych Polskiej Akademii Nauk” - znak sprawy nr ZZP.261.23.2020. b) próbka stanowić będzie treść oferty, a jej niezałączenie skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie przepisu art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. Próbkę uzna się za zgodną z treścią SIWZ, jeżeli będzie można w niej pozytywnie ocenić minimum sześć elementów kryterium „Jakość” opisanych w Rozdziale XV ust. 3 SIWZ – w tabeli zawierającej kryteria oceny technicznej w punktach o liczbie porządkowej od 1 do 8 z ośmiopunktowego kryterium oceny jakości. Pozytywna ocena oznacza przyznanie co najmniej 45 punktów przez każdego z dwóch członków komisji. W przypadku przyznania ofercie mniej niż 45 punktów Zamawiający uzna, że próbka nie jest zgodną z treścią SIWZ, i oferta zostanie odrzucona na podstawie przepisu art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. Z uwagi na charakter próbki jako treści oferty realizacja przyszłego zamówienia odbywać musi się w jakości co najmniej równej z przedstawioną próbką, w szczególności w zakresie elementów, które podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert, wskazanych w Rozdziale XV ust. 3 SIWZ oraz odpowiadającej wymaganiom określonym w Załączniku nr 1 do SIWZ. c) Zamawiający wymaga, aby przedłożona próbka składała się z czterech tytułów i była wdrukowanymi w ciągu ostatnich trzech lat publikacjami tj. wydrukowanymi w latach 2018-2020 zawierającymi stopkę z nazwą drukarni oraz rok wydania, zawierającymi ilustracje kolorowe i czarno-białe, materiał graficzny, wydrukowanymi na papierze: • offset 80-90 g/m2, format A4 lub B5, oprawa broszurowa klejona, okładka karton 250-300 g/m2 jednostronnie powlekany, druk Pantone lub CMYK, uszlachetnienie okładki folią błyszczącą lub matową; • kreda mat 115-130 g/m2, format A4 lub B5, oprawa broszurowa klejona, okładka kreda 250-300 g/m2, druk Pantone lub CMYK, uszlachetnienie okładki folią błyszczącą lub matową, • kreda mat 115-130 g/m2, format A4, oprawa broszura klejona, klej PUR, okładka kreda 250-300 g/m2, druk w technice offsetowej Pantone lub CMYK, uszlachetnienie okładki folią błyszczącą lub matową; • kreda mat 115-130 g/m2, format A4 lub B5, oprawa zeszytowa, okładka kreda 250-300 g/m2, druk w technice offsetowej Pantone lub CMYK, uszlachetnienie okładki folią błyszczącą lub matową. W przypadku, gdy Wykonawca załączy do oferty większą liczbę tytułów niż wymagana, zobowiązany jest w Formularzu oferty wskazać cztery tytuły, które mają zostać poddane ocenie w kryterium „Jakość”. W przypadku niewskazania czterech tytułów, które mają zostać poddane ocenie lub gdy przedstawione tytuły nie spełniają wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 8, Zamawiający uzna próbkę za nieodpowiadającą treści SIWZ i oferta będzie podlegała odrzuceniu na podstawie przepisu art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, którego wzór stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach