Przetargi.pl
ŚWIADCZENIE USŁUG NADZORU INWESTORSKIEGO W RAMACH INWESTYCJI ODBUDOWA DWORU W KŁÓBCE - II ETAP

Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej ogłasza przetarg

  • Adres: 87-800 Włocławek, ul. Słowackiego 1a
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 054 2323243 , fax. 054 2323625
  • Data zamieszczenia: 2013-03-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej
    ul. Słowackiego 1a 1a
    87-800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 054 2323243, fax. 054 2323625
    REGON: 00028205600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum.wloclawek.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: samorządowa instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ŚWIADCZENIE USŁUG NADZORU INWESTORSKIEGO W RAMACH INWESTYCJI ODBUDOWA DWORU W KŁÓBCE - II ETAP
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest ŚWIADCZENIE USŁUG NADZORU INWESTORSKIEGO W RAMACH INWESTYCJI ODBUDOWA DWORU W KŁÓBCE - II ETAP. Zakres usługi: 1. Wykonawca jest, w granicach posiadanego umocowania umową (stanowiącą załącznik nr 2 do SIWZ), przedstawicielem Zamawiającego w realizacji umów z realizatorami prac budowlanych dla inwestycji - Odbudowa dworu w Kłóbce - II etap 2. Do obowiązków Wykonawcy należy pełny zakres czynności wynikających z art. 25 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118, z późniejszymi zmianami). 3. Zakres obowiązków Wykonawcy jako inspektora nadzoru inwestorskiego obejmuje w szczególności: 1) zapoznanie się z dokumentacją projektową, warunkami pozwolenia na budowę, decyzją Kujawsko-Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Toruniu oraz z warunkami umowy na wykonanie robót budowlanych przedmiotowego zadania, 2) weryfikacja i zatwierdzenie szczegółowego kosztorysu ofertowego wykonawcy robót budowlanych w zakresie zastosowanych cen, norm kosztorysowania i przedmiarów, 3) uczestniczenie w przekazaniu placu budowy wykonawcy robót budowlanych, 4) realizowanie zamówienia przy udziale ustanowionych inspektorów poszczególnych branż oraz zapewnienie ciągłości świadczonej usługi, w przypadku nieobecności ustanowionych inspektorów nadzoru, 5) reprezentowanie Zamawiającego (inwestora) na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności realizacji inwestycji z dokumentacją projektową, pozwoleniem na budowę, decyzją Kujawsko-Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, umową z wykonawcą robót budowlanych, obowiązującymi przepisami, w tym przepisami techniczno-budowlanymi, 6) kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwości wykonywanych robót (zakresu, jakości, w szczególności potwierdzanie w dzienniku budowy zapisów kierownika budowy w trakcie realizacji oraz gotowości do odbiorów (częściowych i końcowego) zadania inwestycyjnego, 7) pobyt na placu budowy w odstępach czasu zabezpieczających skuteczny i prawidłowy nadzór - min. 2 razy w tygodniu, 8) w czasie pobytu na budowie Wykonawca ma obowiązek bieżącego przeglądu dziennika budowy oraz potwierdzania swojej bytności poprzez dokonywanie stosownego w nim zapisu, 9) uczestniczenie we wszystkich czynnościach, do których zobowiązany jest Zamawiający, a dotyczących realizowanych robót budowlanych, w tym uczestniczenie w naradach technicznych organizowanych przez którąkolwiek ze stron procesu inwestycyjnego, 10) zgłaszanie projektantowi oraz Zamawiającemu zastrzeżeń wykonawcy robót budowlanych do dokumentacji projektowej i dokonywanie stosownych uzgodnień lub wyjaśnień, 11) bieżące informowanie Zamawiającego o postępie robót na budowie, o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość i poprawność wykonywanych przez wykonawcę robót budowlanych oraz o zaistnieniu okoliczności nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej, 12) rozstrzyganie z kierownikiem budowy w porozumieniu z autorami projektów wątpliwości natury technicznej, powstałych w trakcie realizacji robót, z tym, że zmiany projektowe mające wpływ na wysokość wynagrodzenia wymagają akceptacji Zamawiającego, 13) uczestnictwo w naradach z Zamawiającym, po uprzednim ustaleniu terminu w siedzibie Zamawiającego i na placu budowy, 14) w nagłych, nieprzewidzianych przypadkach, niezwłoczny przyjazd na plac budowy w czasie nie dłuższym niż 6 godzin od zawiadomienia przez Zamawiającego, 15) w przypadku stwierdzenia niezgodności wykonywania robót budowlanych z dokumentacją projektową, nieprawidłowości procesów technologicznych, użycia niewłaściwych materiałów, wad w wykonywaniu lub prowadzeniu robót, Wykonawca zwraca na to uwagę kierownikowi budowy, dokonując stosownego wpisu w dzienniku budowy, żąda dokonania poprawek, zgłasza je pisemnie Zamawiającemu oraz jeśli jest to konieczne, wstrzymuje wykonanie robót, 16) sprawdzanie jakości wbudowanych materiałów i wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu materiałów i wyrobów budowlanych wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, przez co rozumie się sprawdzanie posiadania przez kierownika budowy odpowiednich dokumentów (atestów, świadectw jakości, wyników badań), dotyczących dostarczonych materiałów; Wykonawca dokonuje ich oceny jakości na placu budowy przed ich wbudowaniem. 17) w razie braku wymaganych dokumentów stwierdzających właściwą jakość lub też w razie zastrzeżeń dotyczących jakości materiału przewidzianego do wbudowania, Wykonawca ma obowiązek żądania od wykonawcy robót budowlanych odpowiednich badań i przedstawienia ekspertyz technicznych lub zamiany wadliwego materiału, jak również powiadomienia Zamawiającego o zaistniałym fakcie, 18) udział w czynnościach odbioru prac zanikających i ulegających zakryciu, 19) sprawdzenie kompletności przedstawionych przez wykonawcę robót budowlanych dokumentów oraz badań, niezbędnych do przeprowadzenia odbioru, 20) udział w czynnościach odbiorów częściowych i odbioru końcowego w zakresie robót budowlanych. Zamawiający przewidział w umowie z wykonawcą robót budowlanych dwa odbiory częściowe i końcowy, 21) sprawdzenie, potwierdzanie prawidłowości i kompletności dokumentacji rozliczeniowej przedkładanej przez wykonawcę robót budowlanych oraz dokumentacji powykonawczej, w tym kosztorysu powykonawczego. 22) potwierdzenie faktycznie wykonanych robót w dokumentach rozliczeniowych przekazywanych przez wykonawcę robót budowlanych Zamawiającemu, 23) kontrola prawidłowości zafakturowania wykonanych robót (podanie zakresu i wartości wykonanych robót), 24) uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych oraz nadzorowanie usuwania stwierdzonych wad i usterek w zakresie robót budowlanych, 25) Wykonawca nie może samodzielnie podejmować decyzji mających wpływ na wzrost kosztów nadzorowanego zadania inwestycyjnego, jak również nie jest upoważniony do zlecania dodatkowych robót bez zgody Zamawiającego, z wyjątkiem robót, których wykonanie jest niezbędne w celu likwidacji istniejącego stanu zagrożenia życia lub mienia. 4. Inne postanowienia dotyczące przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca bez pisemnej zgody Zamawiającego, nie może wprowadzić żadnych zmian skutkujących zmianą warunków umowy zawartej z wykonawcą robót budowlanych. Gdyby jednak nie dokonał warunków tego zapisu ponosi pełną odpowiedzialność za skutki prawne i finansowe spowodowane istotnymi zmianami wprowadzonymi przez siebie w trakcie realizacji inwestycji, które nie zostały wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego, 2) Wykonawca ponosi odpowiedzialność wobec Zamawiającego za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi nadzoru inwestorskiego, w szczególności za błędy i naruszenia zasad praktyki zawodowej, 3) Wykonawca zapewnia we własnym zakresie i na własny koszt transport w celu dotarcia na budowę lub na miejsce narad, 4) Wykonawca udostępnieni Zamawiającemu swój numer telefonu komórkowego umożliwiającego szybki i bezpośredni kontakt w bieżących sprawach inwestycji. 5. Wykonawca oświadcza, że zakres usług określony w ust. 1-4 nie budzi wątpliwości. Zamawiający wyklucza możliwość powoływania się na niezrozumienie zakresu oraz treści przedmiotu umowy jako podstawę roszczeń o zwiększenie wynagrodzenia oraz potwierdza, że nie będzie żądał podwyższenia wynagrodzenia wskutek złego oszacowania rozmiaru lub kosztów prac, nawet gdyby w czasie zawarcia umowy nie można było ich przewidzieć. PRZEDMIOT NADZORU INWESTORSKIEGO Przedmiotem inwestycji jest odbudowa dworu w Kłóbce- II etap (zakres 2013). Obszar objęty inwestycją stanowi teren zespołu dworsko-parkowego w Kłóbce, wpisanego do rejestru zabytków pod nr A/1224/1-2 (dawny numer rejestru zabytków 158/A) decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Włocławku z dnia 17.09.1984 r. Skutkiem ww. decyzji zespół ten objęty jest ochroną prawną na podstawie art. 7 pkt.1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. O ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. nr 162, poz. 1568 z późn. zm.) Obiekt położony jest na terenie działek oznaczonych ewidencyjnymi numerami geodezyjnymi 161/1, 161/9, 161/10 położonych w miejscowości Kłóbka, gmina Lubień Kujawski. Budynek dworski (powstał w XIX wieku, odbudowywany od 2012 r.) składa się z dwóch połączonych ze sobą części: Część parterowa (stary dwór i tzw. łącznik) - budynek całkowicie odbudowany w 2012 r na nowym, pełnym podpiwniczeniu w technologii tradycyjnej udoskonalonej - ściany murowane z cegły pełnej warstwowe z zachowaniem dawnej grubości, dach drewniany kryty blachą, ganki i facjaty drewniane. Część piętrowa - budynek remontowany i częściowo rekonstruowany w 2012 r., dwupiętrowy na wysokim podpiwniczeniu, murowany z cegły. Dach drewniany kryty blachą. Wszystkie trzy kondygnacje połączone są klatką schodową usytuowaną w tzw. łączniku. Powierzchnia zabudowy: 466 m2, Kubatura dworu brutto: 4747 m3, Powierzchnia całkowita: 1370 m2. Zakres prac objętych niniejszym zamówieniem obejmuje pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi związanymi z kontynuacją odbudowy obydwu części dworu wraz z zagospodarowaniem części zabytkowego parku dworskiego w jego otoczeniu. W szczególności nad: 1) Pracami rozbiórkowymi: - częściowa rozbiórka starego ogrodzenia 2) Pracami budowlano-montażowymi II etap: - zakończenie wszelkich prac ogólnobudowlanych. 3) Pracami wykończeniowymi I etap: - renowacja zabytkowej elewacji, tynki wewnętrzne i zewnętrzne, - posadzki na stropach, - stolarka okienna i drzwiowa zewnętrzna, - stolarka wewnętrzna, - podłogi 4) Pracami instalacyjnymi II etap: - wykonanie wszelkich prac instalacyjnych typu: wod.-kan., c.o., elektrycznych i wentylacyjnych wewnątrz budynku, - wykonanie instalacji p.poż, p.włam. - wykonanie instalacji teletechnicznej w dworze (gniazda tel. i komputerowe), - wykonanie skrzynki pośredniczącej dla zasilania dworu, - montaż i rozruch technologiczny kotłowni olejowej wraz z koniecznością wygrzania posadzek przed montażem podłóg, 5) Zagospodarowaniem terenu I etap: - wykonanie bramy wjazdowej i części ogrodzenia, budowa drogi dojazdowej od bramy do dworu, - zagospodarowanie terenu w bezpośrednim otoczeniu dworu, - wyczyszczenie części terenu parku z drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki 6) Adaptacją obiektu na potrzeby osób niepełnosprawnych I etap: - wyposażenie łazienki dla niepełnosprawnych, - wykonanie podjazdu do dworu dla osób niepełnosprawnych, - częściowe wykonanie ciągów pieszych Wykonawca (każdy z oferentów) zobowiązany jest do zapoznania się z dokumentacją projektową i dokonania wizji lokalnej celem sprawdzenia warunków związanych wykonaniem prac będących przedmiotem przetargu oraz celem uzyskania dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do przygotowania oferty, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszt wizji lokalnej poniesie Oferent. Dokumentacja projektowa dostępna jest na stronie Zamawiającego www.muzeum.wloclawek.pl w zakładce BiP/Zamówienia publiczne.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wnoszenie wadium nie jest wymagalne.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.muzeum.wloclawek.pl (BIP, zamówienia publiczne)
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach