Przetargi.pl
Selektywny odbiór surowców z nieruchomości zabudowanych na terenie Chorzowa w systemie workowym

Miasto Chorzów, Biuro Zamówień Publicznych ogłasza przetarg

  • Adres: 41-500 Chorzów, Rynek 1
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 4165000 , fax. 32 4165639, 32 4165640
  • Data zamieszczenia: 2014-09-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Chorzów, Biuro Zamówień Publicznych
    Rynek 1 1
    41-500 Chorzów, woj. śląskie
    tel. 32 4165000, fax. 32 4165639, 32 4165640
    REGON: 27625530600000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Selektywny odbiór surowców z nieruchomości zabudowanych na terenie Chorzowa w systemie workowym
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia publicznego obejmuje: W ramach stworzenia warunków szerszego dostępu do segregacji na terenie miasta Chorzów miasto wprowadza system selektywnej zbiórki tworzyw sztucznych, metali, papieru oraz szkła z zabudowy jednorodzinnej u źródła, w systemie workowym. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wskazania dodatkowych nieruchomości zabudowanych (niekoniecznie jednorodzinnych), które zadeklarują chęć przystąpienia do systemu workowego selektywnej zbiórki (do wskazanego w zamówieniu poziomu 2000 nieruchomości). Przez nieruchomości zabudowane wymienione w tytule przedmiotu zamówienia Zamawiający rozumie: domy jednorodzinne, placówki oświatowe, kamienice, zakłady pracy i inne tego typu nieruchomości, dla których wstawienie pojemników jest niemożliwe ze względów terenowych lub nieuzasadnione ekonomicznie. Surowce wtórne zbierane w sposób selektywny to: papier - worek niebieski, pojemność 0,12 m3, szkło - worek zielony, pojemność 0,08 m3, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale - worek żółty, pojemność 0,12 m3. Surowce wtórne gromadzone będą w workach o pojemności wskazanej przez Zamawiającego. Worki na nieruchomość dostarcza Wykonawca. Częstotliwość odbioru surowców przez Wykonawcę to: w okresie od 01.11.2014 r. do 31.12.2014 r.: raz w miesiącu, w okresie od 01.01.2015 r. do 31.12.2015 r.: raz na dwa tygodnie. Harmonogram odbioru surowców w obu wymieniowych wyżej okresach ustali Zamawiający i przekaże Wykonawcy. Wykonawca będzie zobowiązany przygotować wyciąg z harmonogramu dla poszczególnych nieruchomości i rozdysponować go do wszystkich nieruchomości wskazanych przez Zamawiającego. Zakłada się, że worki do segregacji odpadów będą posiadać kolorystykę oraz trwałe i widoczne oznakowanie określające rodzaj gromadzonych odpadów zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Chorzów. Ponadto worki będą opisane nazwą Wykonawcy wraz z jego danymi kontaktowymi oraz nazwą Zamawiającego wraz z jego danymi kontaktowymi: a) kolor niebieski - do zbierania papieru z napisem: PAPIER, b) koloru żółty - do zbierania tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i metali z napisem: PLASTIK, METAL, OPAKOWANIA WIELOMATERIAŁOWE, c) kolor zielony - do zbierania szkła kolorowego lub mieszanego z napisem: SZKŁO. Na workach musi się również znaleźć informacja, jakie odpady można wrzucać, a jakich nie, zgodnie z wytycznymi, które przekaże Zamawiający (załącznik nr 6 do SIWZ). Ze względu na czas oczekiwania na dostawę worków z nadrukiem, Zamawiający dopuszcza na pierwszy miesiąc świadczenia usługi worki w odpowiedniej kolorystyce nie zawierające napisów, ale o odpowiedniej grubości, zgodnie z wytycznymi zawartymi w dalszej części SIWZ. W grudniu 2014 r. podczas odbioru odpadów, muszą być już dystrybuowane worki z napisami i o odpowiedniej grubości, zgodnie z wytycznymi w SIWZ. 2. Szczegółowy zakres prac. 1) Przedmiot zbiórki: szkło, makulatura, plastik z metalami oraz odpadami wielomateriałowymi w systemie workowym. 2) Rodzaje worków do selektywnej zbiórki odpadów: a) kolor niebieski do zbierania makulatury - pojemność 120 litrów, b) kolor zielony do zbierania szkła - pojemność 80 litrów, c) kolor żółty do zbierania plastiku, odpadów wielomateriałowych i metali - pojemność 120 litrów. 3) Jeden komplet worków stanowi następujący zestaw worków: po jednej sztuce z każdego koloru worków, czyli jeden worek koloru żółtego, jeden worek koloru zielonego i jeden worek koloru niebieskiego. 4) Każda nieruchomość wskazana przez Zamawiającego w załączniku nr 2a otrzyma jeden komplet worków. 5) Zamawiający dopuszcza możliwość odbioru dodatkowych worków przez mieszkańców w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych przy ul. Bytkowskiej 15 (PSZOK - w godzinach pracy punktu) oraz w Urzędzie Miasta Chorzów, w pokoju nr 28. Wykonawca dostarczy do wymienionych punktów worki do selektywnej zbiórki w ilości wskazanej przez Zamawiającego. Termin dostawy worków wyniesie do 2 dni roboczych od otrzymania informacji o konieczności dostawy drogą mailową lub faxem. Przedsiębiorca prowadzący PSZOK i Zamawiający w Urzędzie Miasta Chorzów prowadzą ewidencję worków wydawanych zgłaszającym się po nie osobom, wraz z adresem nieruchomości, na który zostały wydane oraz ilością wydanych worków z podziałem na poszczególne frakcje. 6) Wykonawca odbierając z nieruchomości worki do segregacji zapełnione surowcami wtórnymi zostawi taką ilość worków i z takiego asortymentu, jaką odebrał. Oznacza to, że odbierając np.: 3 worki żółte, 1 worek zielony i 2 worki niebieskie Wykonawca pozostawi na danej nieruchomości dokładnie taką samą ilość worków pustych w odpowiednim kolorze, czyli zostawi: 3 worki żółte, 1 worek zielony i 2 worki niebieskie. 7) Worki muszą mieć następującą grubość: worek zielony na szkło - grubość minimum 70?m, worek żółty na plastiki, odpady wielomateriałowe oraz metale - grubość minimum 50?m, worek niebieski na papier - grubość minimum 50?m. Wykonawca przekaże Zamawiającemu kartę specyfikacji produktu - dokument potwierdzający grubość worków. 8) Każdy z worków zostanie oznaczony wyłącznie w następujący sposób: nazwą surowca wtórnego, który będzie zbierany w danym rodzaju worka, wymienionymi rodzajami odpadów, które w worku danego koloru mogą być zbierane oraz tymi, których nie można zbierać do worka danego koloru - informacja, którą Wykonawca umieści na workach stanowi załącznik nr 6 do SIWZ, nazwą Zamawiającego oraz jego danymi teleadresowymi, nazwą Wykonawcy oraz jego danymi teleadresowymi. 9) Worki dla nieruchomości zabudowanych zabezpiecza Wykonawca i są one jego własnością. 10) Według szacunku Zamawiającego Wykonawca musi zabezpieczyć 60 000 kompletów worków. Definicję kompletu worków zawiera podpunkt nr 3 niniejszego zakresu prac. Wykonawca musi przewidzieć dodatkowe ilości worków dla prawidłowego prowadzenia segregacji przez właścicieli nieruchomości, w tym sytuacje opisane w podpunktach: 6 i 19 niniejszego zakresu prac. Zamawiający przewiduje konieczność zabezpieczenia wzrostu ilości worków o około 15% w czasie trwania umowy bez konieczności zmiany umowy i wynagrodzenia. 11) Wykaz nowych nieruchomości objętych selektywną zbiórką odpadów w systemie workowym Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy na bieżąco (w ciągu 24h od chwili posiadania danej wiedzy): pisemnie - drogą mailową lub faxem. 12) Wykonawca będzie zobowiązany dostarczyć komplety worków do segregacji wraz z harmonogramem do nowo wskazanych przez Zamawiającego nieruchomości w terminie do 2 dni roboczych od otrzymania informacji. Jeżeli informacja o nowo zgłoszonych nieruchomościach zostanie przekazana w piątek, to Wykonawca będzie zobowiązany dostarczyć komplety worków wraz z harmonogramem do poniedziałku do godz. 15:00. 13) Zamawiający przekaże Wykonawcy harmonogram odbioru surowców wtórnych w systemie workowym na cały okres trwania umowy. 14) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia na wszystkie nieruchomości wskazane w załączniku nr 2a do umowy harmonogramu odbioru odpadów sporządzonego na rok 2015 r. w terminie do 05.12.2014 r. 15) Zakres prac: a) sortowanie zebranych odpadów w zakładzie prowadzącym sortownię surowców wtórnych, b) odzysk zebranych odpadów na podstawie stosownych decyzji lub przekazywanie ich do zakładów prowadzących odzysk takich odpadów za kartą przekazania odpadu, c) prowadzenie ewidencji zebranych: szkła, makulatury, plastiku i metali. 16) Wykonawca odbierze wszystkie worki z danej nieruchomości tego samego dnia, jednym transportem, zgodnie z harmonogramem. 17) Wykonawca odbierze worki z surowcami wtórnymi, gdy właściciel nieruchomości pozostawił worki w miejscu ogólnodostępnym, bez konieczności wchodzenia na teren nieruchomości. Właściciele nieruchomości są zobowiązani wystawiać worki przed ogrodzenie posesji. 18) Wykonawca zgłosi Zamawiającemu adresy nieruchomości, z których właściciele wystawią kolorowe worki zawierające odpady inne, niż przewiduje informacja zamieszczona na worku lub gdy właściciel nieruchomości wystawi inne worki niż systemowe zawierające komunalne odpady zmieszane. W takim przypadku Wykonawca wykona szczegółową dokumentację fotograficzną w taki sposób, aby widoczna była zawartość worka. Wykonawca przekaże Zamawiającemu informację o właścicielach nieruchomości, który nie prowadzą prawidłowej segregacji odpadów drogą mailową najpóźniej następnego dnia po terminie odbioru do godz. 8:00. W takim wypadku Wykonawca nie odbiera worków z nieruchomości. 19) W przypadku wystawienia przez właściciela nieruchomości surowców prawidłowo posegregowanych w innych workach niż systemowe, Wykonawca jest zobowiązany do ich odbioru pod warunkiem, że worki będą przeźroczyste, umożliwiające kontrolę ich zawartości. 20) Za każdy worek niesystemowy z prawidłowo posegregowanymi odpadami Wykonawca przekaże pusty worek systemowy na asortyment, który został odebrany. 3.Informacje dodatkowe 1) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: a) Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej, b) Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, c) Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, d) Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, e) Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, f) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi, g) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów, h) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorowych zestawień danych o odpadach, i) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów, j) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 19 grudnia 2006 r. w sprawie dokumentów potwierdzających odrębnie odzysk i odrębnie recykling, k) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, l) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, m) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, 2) Wykonawca zobowiązany jest podczas odbioru odpadów do ewidencjonowania ilości i rodzajów odebranych z poszczególnych nieruchomości worków, z rozbiciem na poszczególne frakcje (kolory worków) - zgodnie ze wzorem sprawozdania stanowiącego załącznik nr 2b do umowy, której wzór jest załącznikiem nr 7 do SIWZ. 3) Surowce wtórne zebrane od właścicieli nieruchomości Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować (odbiór, transport, poddanie odzyskowi, recyklingowi) zgodnie z ustawą o odpadach. 4) Rozdział IV pkt 2.3 SIWZ określa minimalne wyposażenie w sprzęt, którego Wykonawca będzie zobowiązany używać podczas realizacji zamówienia. Wykonawca zapewni, że wszystkie pojazdy i urządzenia wymagane w rozdziale IV pkt 2.3 SIWZ będą utrzymywane we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu. Pojazdy muszą być poddawane regularnemu myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego. Wykonawca zobowiązany będzie posiadać dokumenty potwierdzające wykonanie tych czynności i udostępnić je na wniosek Zamawiającemu. Pojazdy muszą być: a) wyposażone w system nawigacji satelitarnej umożliwiający trwałe zapisywanie danych o położeniu samochodu oraz ich weryfikację, b) wyposażone w narzędzia bądź urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu w przypadku zalegania na ziemi surowców wtórnych, c) trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu Wykonawcy. 5) Baza magazynowo-transportowa musi odpowiadać zapisom zawartym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości (Dz.U.2013.122). 6) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych, o jakich mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 7) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o których mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie ww. sprawozdania w terminie. 8) Wykonawca zobowiązany jest do naprawienia lub ponoszenia kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium musi obejmować okres związania ofertą. 2. Wadium winno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 3. Ustala się wadium w wysokości 10.000,00 zł. 4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.4)). 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: ING Bank Śląski Katowice 75 1050 1214 1000 0010 0000 3671 6. Wadium wniesione w pieniądzu będzie uznane przez zamawiającego za wniesione prawidłowo tylko po wpłynięciu żądanej kwoty na wskazane konto w terminie określonym w pkt. 2 7. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy zdeponować w Kasie Urzędu Miasta pok. 102 w formie oryginału dokumentu przed upływem terminu określonego w pkt. 2. 8. Kserokopię dokumentu, o którym mowa w pkt. 7 potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę wraz z datą potwierdzenia, zaleca się załączyć do pozostałych dokumentów ofertowych. 9. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z przepisami art. 46 ust. 1, 1a, 2, 4 ustawy Pzp. 10. Wykonawcy, którzy złożą oferty bez wniesionego wadium będą wykluczeni z postępowania, a ich oferta będzie odrzucona. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli zaistnieją okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp, tj.: Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.chorzow.eu
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach