Przetargi.pl
Rozbudowa drogi powiatowej nr 2911E o dodatkowy pas ruchu do ruchu rowerów i pieszych w Gałkowie Małym”

Powiat Łódzki Wschodni reprez. przez Zarząd Powiatu ogłasza przetarg

  • Adres: 90113 Łódź, ul. Sienkiewicza
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 6337191, 42 2050307 , fax. 426 329 311
  • Data zamieszczenia: 2017-12-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Łódzki Wschodni reprez. przez Zarząd Powiatu
    ul. Sienkiewicza 3
    90113 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 42 6337191, 42 2050307, fax. 426 329 311
    REGON: 47205764900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lodzkiwschodni.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa drogi powiatowej nr 2911E o dodatkowy pas ruchu do ruchu rowerów i pieszych w Gałkowie Małym”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest : 1) budowa ścieżki rowerowej/chodnika; 2) budowa odcinka kanalizacji deszczowej; 3) rozbudowa/wydłużenie przepustu skrzynkowego pod drogą, (na cieku „Gałkowianka”). 2. Opis stanu istniejącego. Rozbudowywany odcinek drogi przebiega przez tereny leśne. Szerokość pasa drogowego 12  15 m. Jezdnia szerokości 5,5 m o nawierzchni bitumicznej z obustronnymi poboczami gruntowymi. Odwodnienie drogi do istniejących rowów przydrożnych wymagających oczyszczenia i odnowienia. W pasie drogowym zlokalizowano:  kabel telefoniczny tA;  światłowód;  wodociąg  50;  linia energetyczna średniego napięcia 15 kV, oraz przecinające drogę:  kabel energetyczny eN;  bocznica kolejowa ( w km 1+235);  ciek „Gałkowianka” ( w km 1+645). 3. Opis stanu projektowanego. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje: 1) budowę ścieżki rowerowej/chodnika, o długości 1852 m szerokości 2,5 m (z uwzględnieniem wyłączenia odcinka długości 20 m – działka nr ewidencyjny 1013) z kostki betonowej bezszwowej szarej, ze spadkiem jednostronnym (2%); 2) budowę odcinka kanalizacji deszczowej, od wylotu do cieku „Gałkowianka” do wpustu ulicznego W 4 (od km 1+648 do km 1+819); 3) wydłużenie o 3,50 m przepustu skrzynkowego na cieku „Gałkowianka” pod drogą (z elementów żelbetowych 2,00 x 2,00 m), dostosowujące jego długość do nowej szerokości drogi dla zlokalizowania ścieżki rowerowej/chodnika. 1) Ścieżka rowerowa/chodnik: 1.1) odcinek położony przy jezdni: a) szerokość – 2,5 m; b) długość – 240,10. m; c) od strony działek przylegających do pasa drogowego - obrzeże betonowe 8 x 30 x 100 cm, z oporem na podsypce cementowo - piaskowej grubości 5 cm; d) od strony jezdni - krawężnik wibroprasowany 15 x 30 x 100 cm, na podsypce cementowo – piaskowej grubości 3 cm i ławie z betonu C12/15,z oporem; e) nawierzchnia ścieżki:  warstwa ścieralna - wibroprasowana kostka betonowa bezszwowa szara, gr. 8 cm;  podsypka cementowo – piaskowa 1:4, grubość 3 cm;  podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 mm stabilizowanego mechanicznie, grubość 15 cm;  grunt stabilizowany cementem, grubość 10 cm, 1.2) odcinek odsunięty od jezdni: a) szerokość – 2,5 m; b) długość – 1611,90 m; c) obustronnie obrzeże betonowe 8 x 30 cm z oporem, na podsypce cementowo - piaskowej grubości 5 cm; d) nawierzchnia ścieżki:  warstwa ścieralna – wibroprasowana kostka betonowa bezszwowa szara, gr. 8 cm;  podsypka cementowo – piaskowa 1:4, grubość 3 cm;  podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 mm stabilizowanego mechanicznie, grubość 15 cm;  grunt stabilizowany cementem, grubość 10 cm. 2) Zjazdy – na szerokości chodnika – 9 szt.  warstwa ścieralna z kostki betonowej bezszwowej RM = 120 MPa, czerwonej grubość 8 cm;  podsypka cementowo - piaskowa 1:4 – grubość 3 cm;  podbudowa – kruszywo kamienne stabilizowane mechanicznie, grubość 25 cm;  stabilizacja piasku cementem 2,5 MPa, grubość 15 cm;  podłoże gruntowe zagęszczone. 3) Odwodnienie. 3.1) Kanalizacja deszczowa:  z rur PVC  200 – 172 mb;  wpusty krawężnikowe na studzienkach wpustowych z koszem- 4 szt.;  studnie rewizyjne  1000 - 4 szt. 3.2) Rowy przydrożne i przepusty:  oczyszczenie, odmulenie, karczowanie drobnych zakrzewień rowu po prawej stronie ścieżki – ok. 1660 m,  oczyszczenie istniejących przepustów  60 z namułu – ok. 36 m. 3.3) Przepust pod ścieżką rowerową/chodnikiem:  z rury PEHD  60 długości 14 m. 4) Wydłużenie istniejącego przepustu skrzynkowego:  z prefabrykatów skrzynkowych, żelbetowych 2,00 x 2,00 m (łącznie wydłużenie o 3,5 m),  montaż balustrady stalowej U–12a osadzonej w fundamentach betonowych, malowanej proszkowo – 55 m. 5) Urządzenia bezpieczeństwa ruchu Wprowadzenie oznakowania wg projektu docelowej organizacji ruchu. 4. Materiały budowlane, sprzęt i maszyny Wszystkie roboty budowlane należy wykonać z materiałów własnych przy pomocy własnego sprzętu i maszyn oraz zapewnić własnym staraniem transport materiałów i odpadów. Za własne materiały, sprzęt i maszyny uznaje się również materiały, sprzęt i maszyny podwykonawców i dalszych podwykonawców, z którymi zostały zawarte umowy o podwykonawstwo zgodnie z warunkami określonymi we wzorze umowy stanowiącym zał. nr 7 do SIWZ. 5. Prace związane z realizacją zadania Dla prawidłowej i zgodnej z przepisami realizacji robót budowlanych Wykonawca powinien uwzględnić niżej wymienione prace: 1. przygotowanie zaplecza budowy z doprowadzeniem mediów (w razie potrzeby); 2. zabezpieczenie placu budowy i jego oznakowanie; 3. obsługę geodezyjną; 4. opracowanie, uzgodnienie i wprowadzenie czasowej organizacji ruchu; 5. zawiadamianie o terminach rozpoczęcia i zakończenia robót (zgodnie z zapisami § 7 ust. 6 projektu umowy); 6. opracowanie dokumentacji powykonawczej; 7. zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia terenu na czas trwania budowy w przypadku użycia sprzętu lub metod realizacji wymagających zabezpieczenia istniejącej infrastruktury w pasie drogowym. 6. Obowiązujące opracowania 1) Projekty: a) budowlany „Budowa ścieżki rowerowej/chodnika przy drodze powiatowej nr 2911E w Gałkowie Małym” (zał. nr 8 do SIWZ); b) budowlano – wykonawczy „Projekt budowy kanalizacji deszczowej” (zał. nr 9 do SIWZ); c) budowlano – wykonawczy „Wydłużenie przepustu na cieku „Gałkowianka” (zał. nr 10 do SIWZ); d) docelowej organizacji ruchu związanej z przebudową drogi powiatowej nr 2911E, (zał. nr 11 SIWZ); 2) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (zał. nr 14 do SIWZ), dla zadania pn „Rozbudowa drogi powiatowej nr 2911E o dodatkowy pas ruchu do ruchu rowerów i pieszych w Gałkowie Małym”. Wszystkie roboty budowlane należy wykonać zgodnie z wymienionymi opracowaniami oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej z zachowaniem kolejności technologicznej realizacji robót. Przedmiary robót (załącznik nr 13 do SIWZ) mają charakter pomocniczy, i załączono je dla ułatwienia identyfikacji podstawowych robót oraz ich wielkości. 7. Zalecenia dla wykonawców. Zaleca się przeprowadzenie wizji lokalnej terenu inwestycji celem uzyskania informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy z wynagrodzeniem ryczałtowym. Zakłada się, że Wykonawca uwzględni w ofercie również inne warunki lokalne rozpoznane we własnym zakresie. Koszty związane z przeprowadzeniem wizji lokalnej ponosi samodzielnie każdy Wykonawca. Każdy Wykonawca ponosi również wyłączną odpowiedzialność za treść uzyskanej informacji oraz za wszelkie straty lub szkody powstałe, jako następstwo wizji lokalnej terenu inwestycji. 8. Zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych robót budowlanych. Zamawiający przewiduje udzielenie Wykonawcy robót podstawowych zamówienia polegającego na powtórzeniu robót zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego polegających na budowie odcinka ścieżki pieszo rowerowej o łącznej długości ok. 20 m, wyłączonych z wykonania w ramach robót podstawowych. na terenie działki nr ewidencyjny 1013. Warunki udzielenia zamówienia zostały określone w § 15 wzoru umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. 9. Obowiązek zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę. 1) Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3 a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia, przez Wykonawcę i Podwykonawców, na podstawie umowy o pracę, wszystkich osób wykonujących czynności związane z wykonaniem robót:  brukarskich;  kanalizacyjnych;  inżynierii wodnej. 2) Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 1. czynności. 3) Przed przystąpieniem do wykonania czynności, o których mowa w ust. 1 Wykonawca przekazuje Zamawiającemu, za pośrednictwem Inspektora nadzoru inwestorskiego, oświadczenie stwierdzające zatrudnienie osób przewidzianych do wykonania tych czynności na podstawie umowy o pracę; oświadczenie (Wykonawcy podwykonawców), podpisane przez osobę uprawnioną do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy winno zawierać dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia oraz wskazanie, że czynności wymienione w ust. 1 wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę. 4) Zamawiający może wezwać Wykonawcę do przedstawienia kopii umów o pracę potwierdzających zatrudnienie pracowników wykonujących czynności określone w ust. 1, gdy złożone oświadczenie, o którym mowa w ust. 3 budzi wątpliwości Zamawiającego; kopie umów winny zostać zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przedłożonych przez Wykonawcę lub Podwykonawców dokumentów, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 6) Zapisy ustępów 1 ÷ 4 nie dotyczą osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233222-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. Zamawiający określa w przedmiotowym postępowaniu wysokość wadium w kwocie: 20 000,00 zł. (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). 2. Forma wadium. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz.978 i 1240). 2. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek Zamawiającego prowadzony przez: PEKAO S.A. III Oddział w Łodzi nr 71 1240 3060 1111 0010 0515 4916 a do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 3) W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie, decydować będzie data i godzina uznania środków na rachunku bankowym Zamawiającego. 4) Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w formie oryginału w kasie Starostwa Powiatowego w Łodzi, Łódź ul. Sienkiewicza 3, VII piętro, pokój 704 albo załączyć do oferty w osobnej kopercie, a kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty. 5) Wadium wnoszone w formach wskazanych w ust. 2 pkt 2-5 musi zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. Oferta, która nie będzie zabezpieczona przez cały okres związania ofertą nie będzie rozpatrywana, a oferta Wykonawca zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b. Z treści gwarancji/poręczenia musi wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta/Poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 6) W przypadku każdej z ww. form wniesienia wadium Wykonawca musi jednoznacznie wskazać postępowanie, którego dotyczy wnoszone przez Niego wadium (znak/numer sprawy). 4. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy. 5. Utrata wadium. 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach