Przetargi.pl
Rozbiórka budynku cynkowni i trawialni zlokalizowanego: Małomice, ul. Fabryczna.

Gmina Małomice ogłasza przetarg

  • Adres: 67320 Małomice, Plac Konstytucji 3 Maja
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 683 769 027 , fax. 068 3769051 w. 12
  • Data zamieszczenia: 2018-02-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Małomice
    Plac Konstytucji 3 Maja 1
    67320 Małomice, woj. lubuskie
    tel. 683 769 027, fax. 068 3769051 w. 12
    REGON: 52877000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://malomice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbiórka budynku cynkowni i trawialni zlokalizowanego: Małomice, ul. Fabryczna.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Teren, na którym planowana jest inwestycja, zlokalizowany jest w Małomicach przy ul. Fabrycznej, obejmuje działki o nr ewd. 627/27, 627/28, 627/27. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie roboty budowlanej pod nazwą "Rozbiórka budynku cynkowni i trawialni zlokalizowanego: Małomice, ul. Fabryczna." Zakres przedmiotu zamówienia obejmuję, wykonanie: Roboty budowlanej, sporządzenie Informacja BIOZ, sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej. Przedmiotem opracowania jest projekt rozbiórki części zwartej zabudowy w dawnym zakładzie Fabryki Wyrobów Blaszanych przy ul. Fabrycznej w Małomicach . Obiekt przeznaczony do rozbiórki to dawny budynek cynkowni i trawienia składający się z hali głównej , budynku socjalnego i bocznego magazynu . Części tego obiektu położone są na 3 działkach odpowiednio : - hala główna na dz. nr 627/47 - budynek socjalny na dz. nr 627/28 - boczny magazyn na dz. nr 627/27 Przyczyną przeznaczenia obiektu do rozbiórki nie jest zły stan techniczny , mimo dewastacji wynikającej z braku remontów i potrzeby utrzymania go w stanie nadającym się do użytkowania , ale jego zużycie funkcjonalne i technologiczne . Remont obiektu i koszty ewentualnego utrzymania lub adaptacji na inne potrzeby są zbyt duże i korzystniejsze dla właściciela , gmina Małomice, jest rozebranie w/w obiektu wraz z posadzkami, który nie jest objęty ochroną konserwatora zabytków. Maksymalna wysokość konstrukcji dachowej to ok. 8,0 m 2. Podstawowe dane techniczne i opis konstrukcji 2.1 hala główna - pow. zabudowy 2.586,3 m2 - pow. użytkowa 2.506,9 m2 - kubatura 18.834 m3 opis konstrukcji : typowa konstrukcja szkieletowa , żelbetowa ze słupami nośnymi rozstawionymi w siatce modułowej 6,0 x 9,0 m . hala 5–cio nawowa z 10 rzędami słupów . Nietypowa jest konstrukcja dachowa składająca się z prefabrykowanych rygli w kształcie litery V na których oparto system naświetli . Budynek podzielony kilkoma ścianami wewnętrznymi które były już kilkakrotnie przerabiane tak jak i otwory drzwiowe i okienne 2.2 budynek socjalny - pow. zabudowy 321,4 m2 - pow. użytkowa 601,73 m2 - kubatura 2.087 m3 opis konstrukcji : budynek dwukondygnacyjny niepodpiwniczony bez poddasza wykonany w technologii tradycyjnej , murowany . ściany murowane , stropy z płyt kanałowych stropodach drewniany kryty papą . Wnętrza , stolarka i wyposażenie całkowicie zdewastowane . 2.3. boczny magazyn - pow. zabudowy 358,3 m2 - pow. użytkowa 331,1 m2 - kubatura 2.685 m3 opis konstrukcji : magazyn jest wydzieloną częścią hali głównej o wyżej opisanej konstrukcji . 3. Technologia prac rozbiórkowych Ze względu na wystarczająco dobry stan techniczny konstrukcji nośnej część prac rozbiórkowych można wykonać mechanicznie . Ręcznej rozbiórki będzie wymagała strefa hali głównej przylegająca do sąsiedniej hali (dz. nr 627/46) która jest w użytkowaniu i nie jest przeznaczona do rozbiórki . Na szczęście konstrukcje obu hal w tym miejscu są rozdzielne i planowana rozbiórka nie wymaga wykonania nowych ścian czy słupów w hali sąsiedniej .. Zaleca się wykonanie rozbiórki pokrycia papowego i wylewek na dachu ręczne w pasie 3 – 4 m od styku obu hal. Szczególną ostrożność należy zachować także przy demontażu konstrukcji szkieletowej przy pomocy dźwigów ( zabezpieczenie słupów przy demontażu elementów dachowych) Wykonawca rozbiórki bezwzględnie będzie musiał sporządzić plan bioz oraz przeprowadzić niezbędne szkolenie pracowników, a całą rozbiórkę przeprowadzić pod nadzorem osoby posiadającej niezbędne uprawnienia i kwalifikacje . Ze względu na to że praktycznie wszystkie skrajne ściany stoją na granicy działek należ odpowiednio zabezpieczyć teren sąsiedni w czasie rozbiórki i w czasie przerw między pracami . 4. Dodatkowe informacje związane z przedmiotem zamówienia: Zamawiający oświadcza, że we własnym zakresie wystąpił do Starosty Powiatowego w Żaganiu o udzielenie mu pozwolenia na wykonanie robót rozbiórkowych objętych niniejszym zamówieniem. Przewidywany termin uzyskania pozwolenie na rozbiórkę nie później niż 28 lutego 2018 r. Zamawiający oświadcza, że na wniosek Wykonawcy udostępni mu nieodpłatnie na czas robót, teren dz. nr ewd. 627/53 o pow. 0,3986 ha, powstała z podziału działki nr ewd. 627/14 położoną w odległości 60 m od placu budowy. 5. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową. 6. Jeżeli w dokumentacji projektowej podana jest nazwa własna, to oznacza, że została użyta i podana przykładowo. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne lecz o parametrach technicznych i jakościowych takich samych lub lepszych, a zastosowanie ich w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej; 7. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, sztuką budowlaną, wiedzą techniczną oraz zawartą z zamawiającym umową; 8. Zwraca się uwagę na wykonywanie robót rozbiórkowych, które powinny być prowadzone ze szczególną ostrożnością tak, aby nie spowodować uszkodzeń w terenie, np. torowiska i stwarzać problem z odtworzeniem istniejącego stanu. 9. Zaleca się aby wykonawca dokonał wizji lokalnej w miejscu gdzie mają być wykonywane roboty oraz uzyskał na swoją odpowiedzialność i koszt wszelkie istotne informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty i podpisania umowy. Wizję lokalną można przeprowadzić po uprzednim uzgodnieniu terminu z przedstawicielem Zamawiającego, tel. 68 3769027.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45110000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadiów w kwocie 5 000 zł. słownie: (pięć tysięcy złotych) 9.2. Wadia wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 9.3. Wadia mogą być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp ( odrębnie dla wybranych części ) : 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 9.4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 1) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy – jeżeli Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia., c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 2) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9.5. Wadia wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadia wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy w Żaganiu O/Szprotawa 80965700070010010037950001 Kopie poleceń przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. 9.6. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego- na daną cześć zamówienia będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium dla danej części zamówienia (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 9.7. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp Wykonawca składa wraz z ofertą na daną cześć zamówienia. Zamawiający odrzuca ofertę na daną część zamówienia, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 9.8. Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. 9.9. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. 9.10. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę Wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na "Rozbiórka budynku cynkowni i trawialni zlokalizowanego: Małomice, ul. Fabryczna." 9.11. Za zgodą Zamawiającego Wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp. SIWZ. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowa¬niem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium na dana część zamówienia. 9.12. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet należnego zabezpieczenia należytego wykonania umowy jeżeli Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: nie podlegają wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 Pzp oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ. – i na potwierdzenie spełnienia tych warunków złożą stosowne oświadczenia ( zał. 2 i zał. 3). 5.2. Warunki udziału w postępowaniu 5.2.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące: a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej, c) zdolności technicznej lub zawodowej - określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ. 5.2.2.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 5.2.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5.2.4. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 5.2.5.Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 5.3. Określenie warunków udziału w postępowaniu 5.3.1. W zakresie wymogu, o którym mowa w pkt 5.2.1. lit. a) SIWZ., Zamawiający nie stawia żadnego warunku. Oczekuje wyłączenie złożenia oświadczeń, o których mowa w punkcie 5.1 SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach