Przetargi.pl
Roboty budowlane, instalacyjne, konserwatorskie oraz aranżacyjno-wykończeniowe dla zadania pn. „Przeszłość Przyszłości, remont i wyposażenie Muzeum Książąt Czartoryskich, Muzeum Narodowe w Krakowie w celu udostępnienia unikatowej kolekcji

Muzeum Narodowe w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 30-062 Kraków, Al. 3-go Maja
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 43 35 621 , fax. 12 43 35 555
  • Data zamieszczenia: 2018-03-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Narodowe w Krakowie
    Al. 3-go Maja 1
    30-062 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 12 43 35 621, fax. 12 43 35 555
    REGON: 27596100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mnk.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa Instytucja Kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Roboty budowlane, instalacyjne, konserwatorskie oraz aranżacyjno-wykończeniowe dla zadania pn. „Przeszłość Przyszłości, remont i wyposażenie Muzeum Książąt Czartoryskich, Muzeum Narodowe w Krakowie w celu udostępnienia unikatowej kolekcji
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, instalacyjne, konserwatorskie oraz aranżacyjno-wykończeniowe dla zadania pn. „Przeszłość Przyszłości, remont i wyposażenie Muzeum Książąt Czartoryskich, Muzeum Narodowe w Krakowie w celu udostępnienia unikatowej kolekcji. 2. W ramach przedmiotu zamówienia należy wykonać: 1) Roboty budowlane; 2) Roboty konserwatorskie; 3) Roboty instalacyjne wentylacji i klimatyzacji; 4) Roboty instalacyjne wody i kanalizacji (zimna, ciepła); 5) Roboty instalacyjne systemu gaszenia gazem; 6) Roboty instalacyjne grzewcze – C.O., C.T; 7) Roboty instalacyjne elektryczne i niskoprądowe (instalacje elektryczne i oświetlenia, instalacja systemu BMS i monitoringu wycieków, instalacje audiowizualne, instalacje sieci logicznej, instalacje systemu sygnalizacji pożaru i systemu napowietrzania klatki schodowej, instalacje systemu sygnalizacji włamania i napadu, systemu antykradzieżowego, obserwacji telewizyjnej oraz kontroli dostępu 3. Wykonawca zobowiązany jest realizować roboty zgodnie z warunkami kontraktu, dokumentacją projektową oraz obowiązującymi przepisami prawa, oraz zgodnie ze sztuką budowlaną i konserwatorską 4. Budynek będzie wyposażony w dźwigi osobowe obsługujące poziomy 0, +1, +2, dostosowany do przewozu osób niepełnosprawnych oraz towarowy obsługujący poziomy -1, 0, 1, 2 5. Wykonawca w terminie 5 dni roboczych od daty zawarcia umowy przedstawi do akceptacji Zamawiającego: 1) Harmonogram rzeczowo-finansowy, który będzie podlegał aktualizacji każdorazowo po stwierdzeniu przesunięć terminowych. Harmonogram w wersji elektronicznej(.mpp, lub .gan, lub .xlsx) oraz papierowej; 2) projekt organizacji robót i placu budowy; 3) kosztorys ofertowy wykonany metodą szczegółową. 6. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę (dalszych podwykonawców) osób na stanowiskach robotniczych wykonujących czynności bezpośrednio związane z wykonaniem robót czyli tzw. pracowników fizycznych realizujących: a) prace konstrukcyjno-budowlane; b) prace instalacyjne; c) prace konserwatorskie Sposób dokumentowania oraz uprawnienia Zamawiającego, względem zatrudnienia osób, na stanowiskach robotniczych określa rozdział XXVIII SIWZ. 7. Wykonawca będzie prowadził prace w budynku, w którym wykonano pierwszy etap prac budowlanych, instalacyjnych oraz konserwatorskich, w związku z tym w terminie do 14 dni, od daty przekazania Terenu budowy, dokona ich inwentaryzacji i oceny stanu faktycznego. Inwentaryzacja podlega odbiorowi przez Zamawiającego. Wykonawca w przypadku wykonywania robót budowlanych ingerujących w już wykonane zobowiązany jest prowadzić je w sposób niepowodujący zniszczenia. Za zniszczenia w wykonanych już pracach i instalacjach odpowiadał będzie Wykonawca i poniesie koszty ich naprawy 8. Wykonawca przyjmie w kosztach ogólnych wszelkie konieczne zabezpieczenia w budynku Muzeum oraz na zewnątrz w obszarze wykonywanych prac. Za wszelkie ewentualnie powstałe szkody odpowiada Wykonawca. 9. Zamawiający wymaga stałej obecności na budowie kierownika budowy, w godzinach prowadzenia robót. 10. Wykonawca na czas trwania prac zapewni całodobową fizyczną ochronę budynku oraz zabezpieczy budynek przeciwpożarowo – sposób zabezpieczenia podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. Zamawiający nie wymaga koncesjonowanej ochrony. 11. Wykonawca uzyska wszelkie konieczne uzgodnienia i pozwolenia konieczne do prowadzenia prac (za wyjątkiem pozwolenia konserwatorskiego i pozwolenia na budowę), w tym pozwolenie na zajęcie pasa drogowego. 12. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu dokumenty potwierdzające utylizację materiałów powstałych z rozbiórek, demontaży oraz w wyniku prowadzonych prac. 13. Zamawiający wymaga aby montowany sprzęt i urządzenia w ramach realizacji zamówienia nie były starsze niż 12 m-cy od daty produkcji. 14. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji na wykonane roboty oraz zainstalowane urządzenia na okres co najmniej 60 miesięcy, za wyjątkiem zakresu opisanego w punkcie 15. 15. Wykonawca na wykonaną sieć logiczną udzieli Zamawiającemu minimum 25 letnią gwarancję systemową. 16. Wykonawca w okresie gwarancji będzie prowadził nieodpłatnie wymagane przepisami konserwacje zamontowanych systemów i urządzeń. 17. Wykonawca zapewni personelowi Zamawiającego instruktaż z zakresu zamontowanych instalacji, systemów i urządzeń umożliwiające ich samodzielne przeglądy i konserwację przez personel techniczny Zamawiającego. 18. Wykonawca uzyska pisemną akceptację na materiały i urządzenia do wbudowania. Poprawność materiałów potwierdzana będzie każdorazowo przez projektanta i branżowego inspektora nadzoru inwestorskiego w przedstawionej przez Wykonawcę karcie materiałowej. Do karty materiałowej Wykonawca załączy niezbędne dokumenty dopuszczające materiały i urządzenia do stosowania na terenie kraju oraz próbki w zakresie materiałów wykończeniowych. 19. Wykonawca uzyska akceptację Zamawiającego i Projektanta na wszystkie materiały wykończeniowe oraz widoczny osprzęt instalacji. 20. Wykonawca uzyska zgodę Zamawiającego na zlecenie robót Podwykonawcom niezgłoszonym na etapie postępowania o udzielenie zamówienia, poprzez akceptację umowy o podwykonawstwo. 21. Wykonawca przekaże Zamawiającemu kopię umów zawartych z Podwykonawcami robót. 22. Wykonawca sporządzi i przekaże Zamawiającemu dokumentację powykonawczą, fotograficzną, konserwatorską w 3 egz. oraz w wersji elektronicznej .dwg .pdf 23. Rozliczenie robót następować będzie na podstawie obmiaru faktycznie wykonanych robót wg cen określonych w Kosztorysie ofertowym (sporządzonym metodą szczegółową), w cyklu co drugi miesiąc roboczy. Terminy odbiorów zapisane zostaną w harmonogramie rzeczowo-finansowym. 24. Każdorazowo przy złożeniu faktury przez Wykonawcę, zobowiązany jest on załączyć do niej 1) protokół odbioru częściowego w którym będą wyszczególnione wydzielone elementy robót budowlanych wykonane przez Podwykonawców i dalszych Podwykonawców, lub do którego będą załączone protokoły odbioru części robót wykonanych przez Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców w ramach odbieranej części robót; 2) Kosztorys zamienny porządzony na podstawie faktycznego obmiaru i cen jednostkowych kosztorysu ofertowego; nr pozycji muszą być analogiczne do złożonego kosztorysu ofertowego; 3) Harmonogram rzeczowo-finansowy w formie elektronicznej(.mpp, lub .gan, lub .xlsx) oraz papierowej, uwzględniający realizację danej części z ewentualnym programem naprawczym; 4) Dokument potwierdzający wykonanie robót przez podwykonawców, sporządzony zgodnie z projektem umowy; 5) oświadczenie, że wszystkie osoby zatrudnione na stanowiskach robotniczych były zatrudnione na umowę o pracę; 6) dokumentację fotograficzną wykonanej części robót. 25. Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania pozwolenia na użytkowanie. W związku z tym Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa. 26. Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia (program prac konserwatorskich), wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, Zamawiający - w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji postępowania parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących towar bądź produkt - dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji, zgodnie z załącznikiem nr 12 do SIWZ z zastrzeżeniem ust. 27 27. W dokumentacji projektowej Zamawiający wskazał nazwy własne dotyczące materiałów wykorzystanych w robotach budowlanych które już zostały zrealizowane i w tej części nie dotyczą przedmiotu zamówienia. Nazwy własne lamp dotyczą materiałów będących w posiadaniu Zamawiającego, co do których Wykonawca zobligowany jest wykonać jedynie ich montaż opraw zgodnie z nadzorem autorskim. 28. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (dalej ustawy Pzp), Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w zakresie opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 29. Opis Standardu stosowanego w Muzeum Narodowym w Krakowie dla systemów okablowania strukturalnego IT budynkowych oraz systemów technicznych stanowi załącznik nr 14 do SIWZ. 30. Pracownicy wykonujący systemy zabezpieczenia technicznego muszą być wpisani na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego. 31. Zamawiający informuje, iż możliwe jest dokonanie wizji lokalnej w dniu 19 marca 2018 r. o godz. 09:00 w Krakowie, ul. Pijarska 8. W celach organizacyjnych zamiar uczestnictwa w wizji lokalnej wraz z podaniem ilości osób należy zgłosić drogą elektroniczną na adres: zam_publ@mnk.pl do dnia 18 marca 2018 r. 32. Dokumenty opisujące przedmiot zamówienia oraz sposób realizacji kontraktu to dokumentacja projektowa opracowana przez ART FM Sp. z o.o. Szczegółowy wykaz dokumentacji określa załącznik nr 2 do SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości: 300 000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium można wnieść w następujących formach: 1) pieniądzu – przelewem na rachunek bankowy: 15 1130 1150 0012 1268 8420 0022 – Bank Gospodarstwa Krajowego z siedzibą w Warszawie – z dopiskiem „Wadium w przetargu nieograniczonym – nr sprawy: EP-ZP-271-06/18, wskazać NIP Wykonawcy 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2007 nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: 15 1130 1150 0012 1268 8420 0022 – Bank Gospodarstwa Krajowego z siedzibą w Warszawie. 5. Wadium wnoszone w formach niepieniężnych należy składać w formie oryginału do siedziby Zamawiającego Muzeum Narodowe w Krakowie, al. 3 Maja 1, 30-062 Kraków, Sekretariat główny pok. 050 do dnia i godziny wskazanej jako termin składania ofert, w taki sposób aby Zamawiający mógł się zapoznać z jego treścią. 6. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny. 7. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 Pzp na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą. 8. Wymienione gwarancje i poręczenia nie mogą wprowadzać żadnych dodatkowych warunków merytorycznych. 9. Co do zasady, zgodnie z powyższymi wymaganiami, zamawiający wymaga wniesienia wadium w polskiej walucie. W przypadku wniesienia wadium w innej walucie niż wskazana przez Zamawiający, Komisja Przetargowa dokona stosownego przeliczenia po kursie Narodowego Banku Polskiego z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu. 10. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, należy pamiętać, iż będzie ono wniesione skutecznie jedynie w przypadku uznania konta Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. (Wskazane jest aby kserokopię dokumentu potwierdzającego dokonanie powyższej operacji Wykonawca dołączył do oferty). 11. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium, zostanie odrzucona.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni ww. warunek jeśli wykaże, że: posiada wymaganą koncesję MSWiA na prowadzenie działalności w zakresie zabezpieczenia technicznego, zgodnie ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. O ochronie osób i mienia (t.j.: (Dz.U. z 2017 r. poz. 2213). Wymaganą koncesję musi złożyć Wykonawca, który będzie realizował zakres zamówienia, z którym wiąże się obowiązek posiadania koncesji.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Formularz Ofertowy (załącznik nr 1 do SIWZ), oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu (załącznik nr 3 do SIWZ), oświadczenie o spełnieniu warunków (załącznik nr 4 do SIWZ) Zobowiązanie innego podmiotu (jeżeli dotyczy)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach