Przetargi.pl
Remont zastawek i wykonanie przetamowań na Kanale Kapickim oraz uzupełnienie korony grobli wzdłuż Kanału Kapickiego w ramach projektu LIFE13 NAT/PL/000050

Biebrzański Park Narodowy ogłasza przetarg

  • Adres: 19110 Goniądz, Osowiec-Twierdza
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 857 380 620 , fax. 85 738 30 21
  • Data zamieszczenia: 2018-05-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Biebrzański Park Narodowy
    Osowiec-Twierdza 8
    19110 Goniądz, woj. podlaskie
    tel. 857 380 620, fax. 85 738 30 21
    REGON: 20066798500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.biebrza.org.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa osoba prawna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont zastawek i wykonanie przetamowań na Kanale Kapickim oraz uzupełnienie korony grobli wzdłuż Kanału Kapickiego w ramach projektu LIFE13 NAT/PL/000050
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: a) Remont dwóch drewnianych zastawek na Kanale Kapickim w miejscowości Wólka Piaseczna, gmina Goniądz, pow. moniecki, zgodnie z dokumentacją projektową. Pracom remontowym podlegać będą istniejące zastawki piętrzące wodę w km 5+510 oraz km 6+709 Kanału Kapickiego. Elementy zniszczone konstrukcji istniejących dwóch zastawek zostaną usunięte i wywiezione w miejsce wskazane przez Inwestora, przy czym jedna zastawka jest już rozebrana w około 50 % a materiał z jej rozbiórki złożony został przy grobli w pobliżu zastawki. Powstałe ubytki zastąpione zostaną nowymi elementami zastawek. Wszystkie elementy konstrukcyjne oprócz połączeń i prowadnic zamknięć to elementy drewniane. Połączenia elementów przewidziano na śruby, wręby, gwoździe oraz łączniki wytłaczane z blach stalowych. Drewno iglaste (sosnowe) klasy C24 wg PN-B-03150:2000. Śruby, płaskowniki i inne elementy stalowe do połączeń ze stali St0S wg PN-90/B-03200. Całość konstrukcji zostanie zaimpregnowana przed szkodliwym działaniem szkodników biologicznych oraz przed ogniem. Belki kładki oraz ścianka szczelna powyżej gruntu zostaną zabezpieczone przed gryzoniami siatką stalową ocynkowaną o oczku 5 x 5 cm. Konstrukcja zastawki po zakończeniu prac remontowych będzie mogła fizycznie piętrzyć wodę do wysokości max. 1,0 m. Dla prawidłowego funkcjonowania zastawek koniecznym jest osiągnięcie poziomu piętrzenia na rzędnej 110,15 m n.p.m. na zastawce w km 6+709 oraz 109,95 m n.p.m. na zastawce w km 5+510, czyli normalnego poziomu piętrzenia (NPP). Piętrzenie na zastawce w km 5+510 wynosi 0,43 m, zaś na zastawce w km 6+709 0,20 m podczas piętrzenia na zastawce poniżej i 0,63 m bez piętrzenia na zastawce poniżej. Piętrzenie będzie realizowane za pomocą szandorów. Belki będą miały wysokość 20 cm i zostaną obite blachą ocynkowaną. Światło zastawek to 1,6 m. W trakcie prac dno na długości 2 m powyżej oraz 7 m poniżej remontowanego urządzenia zostanie wyprofilowane, pokryte warstwą pospółki gr. 10 cm, geowłókniną oraz narzutem kamiennym w płotkach 1 m x 1 m, gr. 20 cm. Całość zostanie zabezpieczona palisadą z kołków o dł. 1,5 m, śr. 12 cm. b) Wykonanie pięciu stałych progów piętrzących na Kanale Kapickim w miejscowości Wólka Piaseczna, gmina Goniądz, pow. moniecki, zgodnie z dokumentacją projektową, Przedmiotem inwestycji jest wykonanie urządzeń wodnych w postaci pięciu stałych progów piętrzących na Kanale Kapickim w km 5+285, 5+390, 7+260, 7+740, 8+520. Progi mają funkcję piętrzenia wód przy ich niskim stanie. Założono następującą kolejność wykonywania robót: 1. Prace geodezyjne 2. Urządzenie placu budowy 3. Wykonanie prac przygotowawczych, w tym usunięcie drzew i krzewów z wywozem i utylizacją odpadów 4. Wykonanie obiektów tymczasowych – gródz ziemnych 5. Zabicie ścianek szczelnych 6. Prace ciesielskie, w tym wykonanie oczepu na progach 7. Prace ziemne: wydobycie namułu z kanału na odcinku prowadzenia prac umocnieniowych, wykonanie umocnień koryta Kanału Kapickiego narzutem kamiennym w płotkach, 8.Prace wykończeniowe, w tym rozbiórka tymczasowych urządzeń wodnych. Progi wykonane będą ze ścianek szczelnych z PCV wzmocnionych oczepem z desek gr. 5 cm oraz narzutem kamiennym. Część drewniana pokryta zostanie siatką ocynkowaną śr. 2,8 mm., oczko 50x50. W miejscu prowadzenia prac na długości 5 m dno zostanie wyprofilowane, przykryte warstwą pospółki gr. 10 cm, geowłókniną oraz narzutem kamiennym w płotkach faszynowych gr. 20 cm. Wysokość progów wyniesie ok. 30 cm, zaś wysokość piętrzenia nie przekroczy 26 cm. Prace związane z budową progów prowadzone będą w osłonie grodzy ziemnych powyżej i poniżej projektowanego urządzenia. Szerokość korony wyniesie 2,0 m, nachylenie skarp 1:2. Wykonane zostaną tymczasowe umocnienia gródz workami ze żwirem, który dodatkowo dociąży konstrukcję. Grodze będą miały wysokość 1,0 m. Wody budowlane przeprowadzane będą rurociągiem o średnicy 60 cm. Po zakończeniu prac konstrukcyjnych tymczasowe grodze zostaną rozebrane, a koryto przywrócone do stanu istniejącego. Projektuje się wykonanie ścianek szczelnych z brusów PVC o minimalnym wskaźniku wytrzymałości 324,45 cm3/mb, o wytrzymałości na zginanie powyżej 60 MPa i wytrzymałości na rozciąganie większym od 35 MPa. Długość ścianki wynosi 3,5 m. Dodatkowo, jako zabezpieczenie przed gryzoniami, elementy drewniane zostaną obłożone siatką stalową ocynkowaną. Dno 2 metry poniżej i powyżej projektowanego progu zostanie umocnione narzutem kamiennym w płotkach faszynowych o rozstawie 1x1 m i grubości 20 cm ułożonym na geowłókninie i podsypce z pospółki gr 10 cm. Umocnienia zakończone zostaną palisada z kołków śr. 12 cm i długości około 1,5 m. c) Remont prawej grobli wzdłuż Kanału Kapickiego w miejscowości Wólka Piaseczna, gm. Goniądz, pow. moniecki, zgodnie z dokumentacją projektową. Remont grobli polegać będzie na punktowym wypełnieniu i zagęszczeniu ubytków w nasypie na odcinkach istniejących uszkodzeń. Przewiduje się zdjęcie warstwy urodzajnej i wypełnienie ubytku grobli z zagęszczeniem. Grobla została oczyszczona z krzewów i powalonych drzew w celu umożliwienia przejazdu. Roboty związane z wykonaniem nasypów obejmują: – wymianę gruntu w grobli w miejscach wskazanych w projekcie, – uformowanie i zagęszczanie podłoża pod nasyp grobli, – plantowanie (obrobienie na czysto) skarp i korony nasypów grobli, – zasypanie ewentualnych wnęk budowli z zagęszczeniem. Wymianę gruntu w podłożu budowli należy przeprowadzić w zakresie przewidzianym w projekcie wykonawczym. Wymianę należy prowadzić w następujący sposób: 1. Przemieszczenie gruntu dostarczonego samochodami lub z hałdy w wykop. 2. Rozścielenie gruntu warstwą, grubość warstwy dostosowana do zastosowanego sprzętu zagęszczającego. 3. Zagęszczenie rozścielonej warstwy. 4. Zwilżanie wodą w miarę potrzeby warstwy zagęszczanej. 5. Zruszenie powierzchni uprzednio zagęszczonej warstwy dla związania z następną. 2. Lokalizację obszaru, gdzie wykonywany będzie przedmiot zamówienia przedstawiono na mapie w Załączniku nr 9 do SIWZ. 3. Do wykonania wszelkich prac podlegających zamówieniu Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania sprzętem i potencjałem technicznym i osobowym umożliwiającym wykonanie prac zgodnie z dokumentacja projektową. Wszelkie koszty związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, opisane i wyszczególnione w załączonej dokumentacji projektowej ponosi Wykonawca. Umowa precyzowała będzie okoliczności i warunki wykonania przedmiotu zamówienia. Wzór umowy stanowi Załącznik nr 8. 4. Wszelkie prace związane z realizacją przedmiotu zamówienia należy prowadzić przy uwzględnieniu następujących zasad: sposób wykonywania wszystkich budowli, we wszystkich lokalizacjach musi być zgodny z wszelką dokumentacją projektową – projektami wykonawczymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, stanowiącymi Załącznik Nr 10 do niniejszej specyfikacji oraz późniejszymi zmianami wprowadzonymi przez Projektanta, zatwierdzonymi przez Inspektora nadzoru oraz Zamawiającego. 5. Okazanie na gruncie lokalizacji obiektów, których budowa i remont stanowi przedmiot zamówienia nastąpi w terminie około 5 dni roboczych przed terminem składania ofert. Oferenci planujący przystąpić do przetargu, którzy są zainteresowani okazaniem na gruncie lokalizacji wieży i kładek, zobowiązani są poinformować Zamawiającego pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną o takiej potrzebie, nie później jednak niż na 7 dni roboczych przed terminem składania ofert. Dokładna data okazania lokalizacji budowli na gruncie ustalona zostanie z oferentami, którzy zgłosili taką potrzebę. 6. Przedmiot zamówienia należy wykonać z należytą starannością, zgodnie z dokumentacją projektowo – techniczną, zasadami sztuki budowlanej oraz obowiązującymi przepisami prawa i normami. a) Wszystkie materiały oraz urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia stosowane przez Wykonawcę muszą posiadać stosowne, wymagane przepisami prawa atesty, aprobaty techniczne, spełniać wymagane przepisami normy, posiadać wymagane dopuszczenia do obrotu gospodarczego. Dostarczone kruszywo musi pochodzić z legalnie eksploatowanego źródła pozyskania. Wykonawca zobowiązany będzie na każde żądanie dostarczyć wymagane atesty i certyfikaty. b) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia wszystkich niezbędnych materiałów i urządzeń do wykonania robót oraz zapewnienia Kierownika budowy. c) Wykonawca zobligowany będzie do inwentaryzacji powykonawczej, sporządzenia i przekazania Zamawiającemu powykonawczego operatu geodezyjnego oraz w razie potrzeby do dokonania rozbiórek, usunięcia materiałów z rozbiórek oraz jeżeli jest to wymagane przepisami prawa dokonania ich utylizacji na własny koszt i ryzyko. d) Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia wszystkich budowli od ryzyka zniszczenia i kradzieży, stanowiących przedmiot zamówienia na okres budowy aż do dnia przekazania budowli zamawiającemu w formie końcowego protokołu odbioru robót (bez uwag). e) Na wykonany przedmiot zamówienia Wykonawca udzieli Zamawiającemu 60 miesięcznej gwarancji i 60 miesięcznej rękojmi (liczonej od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy). 7. Informacje na temat rozwiązań równoważnych: a) W przypadku, gdy w dokumentacji technicznej Zamawiający określił przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia dopuszcza się możliwość składania ofert równoważnych. b) Wskazane wyżej określenie przedmiotu zamówienia ma charakter wyłącznie pomocniczy w przygotowaniu oferty i ma na celu wskazać oczekiwane standardy co do minimalnych parametrów technicznych oczekiwanych materiałów i urządzeń. c) Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrach technicznych wytrzymałościowych, jakościowych, wydajnościowych równoważnych z opisem wskazanym przez Zamawiającego. Pod pojęciem „parametry” rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo i wytrzymałość itp. W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania produktów o innych znakach towarowych, patentach lub pochodzeniu, natomiast nie o innych właściwościach i funkcjonalności niż określone w dokumentacji technicznej. d) Zaproponowane rozwiązania równoważne nie mogą powodować konieczności przeprojektowania załączonej do SIWZ dokumentacji technicznej wraz ze zmianami wprowadzonymi przez Projektanta, zatwierdzonymi przez Inspektora nadzoru oraz Zamawiającego. e) Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne stosownie do dyspozycji art. 30 ust. 5 PZP musi wykazać, że oferowane dostawy spełniają warunki określone przez Zamawiającego. f) W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych dokumenty dołączone do oferty na potwierdzenie równoważności będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu oferty lub jej odrzuceniu z powodu „nierównoważności” zaproponowanych rozwiązań równoważnych. g) W przypadku gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. 8. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga, aby prace fizyczne, które są niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, w szczególności wszystkie roboty budowlane, z wyjątkiem pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w rozumieniu ustawy Prawo budowlane, jak również innych funkcji polegających na nadzorze nad wykonywanymi robotami, były wykonywane przez pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę. Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby osób Zamawiający pozostawia w gestii Wykonawcy. Obowiązki Wykonawcy w tym zakresie zostały uregulowane we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 8 do SIWZ. W/w wymagania dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Podwykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium wynosi: 5 000,00 zł 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 2.1. pieniądzu, 2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2.3. gwarancjach bankowych, 2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6bust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy: 37 1130 1059 0017 3397 2620 0005. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które znajdzie się na koncie bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 4. W przypadku wnoszenia wadium w formach niepieniężnych stosowny dokument wadialny (oryginał) należy załączyć do oferty. Okres ważności dokumentów wadialnych nie może być krótszy niż okres związania ofertą. Wadium wnoszone w formach niepieniężnych musi wyraźnie określać, iż wniesione w takiej formie wadium podlega zatrzymaniu na rzecz Zamawiającego w okolicznościach podanych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 5. Zamawiający odrzuci ofertę jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 6. Zamawiający dokona zwrotu wadium niezwłocznie, jeżeli zostaną spełnione warunki określone w art. 46 ust. l i ust. 2 ustawy, z zastrzeżeniem ust 4a. 7. Wykonawca traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia, złożonego przez Wykonawcę zgodnie z treścią załącznika nr 2 do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp – Załącznik nr 3 do SIWZ. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 5 , składa dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, 2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w części VI ust. 6 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym, albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokument powinien być wystawiony w terminie, jak w rozdziale VI ust. 6 SIWZ. Oferty wspólne: 1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2) Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego (należy dołączyć do oferty pełnomocnictwo w oryginale lub uwierzytelnionej przez notariusza kopii). 3) W przypadku złożenia oferty przez podmioty występujące wspólnie, Zamawiający dopuszcza następujący sposób spełnienia warunków udziału w postępowaniu: a) w odniesieniu do wymogu posiadania wiedzy i doświadczenia – łączne doświadczenie i wiedza Wykonawców, b) w odniesieniu do wymogu dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – łączny potencjał Wykonawców, c) w odniesieniu do wymogu dotyczącego sytuacji finansowej i ekonomicznej, zapewniającej wykonanie zamówienia - łączna sytuacja ekonomiczna Wykonawców, 4) Każdy z Wykonawców ubiegających się wspólnie o wykonanie zamówienia, w celu wstępnego potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, zobowiązany jest złożyć do oferty oddzielne oświadczenie wstępne, o którym mowa w Części VIII ust. 1 (wg Załącznika nr 2 i 2a) 5) Przed podpisaniem umowy, Wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę regulującą ich współpracę, zawierającą, co najmniej: - zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia oraz solidarnej odpowiedzialności za realizację zamówienia, - określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy, - czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w niniejszym postępowaniu oraz wykazujące brak podstaw do wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp mogą być złożone w formie oryginału bądź kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Pisemne zobowiązania, oraz oświadczenia, o których mowa w Części VI ust. 1 pkt 1 i 2, ust. 2 i ust. 3 pkt 1, 2 i 5 SIWZ powinny być złożone w oryginale. Natomiast dokumenty, o których mowa w Części VI ust. 3 pkt 3 i 4 mogą być złożone w formie oryginału bądź kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem . Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. W przypadku przedstawienia w ofercie dokumentów sporządzonych w walucie innej niż PLN, Zamawiający dokona stosownego przeliczenia na PLN podczas badania złożonych ofert – według tabeli średnich kursów walut obcych NBP z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym postępowaniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach