Przetargi.pl
Remont jazu zlokalizowanego w km 0+030 rzeki Ełk z uzupełnieniem o urządzenia umożliwiające przemieszczanie sprzętu pływającego w ramach projektu LIFE13 NAT/PL/000050

Biebrzański Park Narodowy ogłasza przetarg

  • Adres: 19110 Goniądz, Osowiec-Twierdza
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 857 380 620 , fax. 85 738 30 21
  • Data zamieszczenia: 2017-11-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Biebrzański Park Narodowy
    Osowiec-Twierdza 8
    19110 Goniądz, woj. podlaskie
    tel. 857 380 620, fax. 85 738 30 21
    REGON: 20066798500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.biebrza.org.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa osoba prawna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont jazu zlokalizowanego w km 0+030 rzeki Ełk z uzupełnieniem o urządzenia umożliwiające przemieszczanie sprzętu pływającego w ramach projektu LIFE13 NAT/PL/000050
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Określenie przedmiotu zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji projektu LIFE13 NAT/PL/000050 pn. ,,Renaturyzacja sieci hydrograficznej w Basenie Środkowym doliny Biebrzy. Etap II’’, polegających na remoncie jazu zlokalizowanego w km 0+030 rzeki Ełk z uzupełnieniem o urządzenia umożliwiające przemieszczanie sprzętu pływającego. 2. Zakres robót przedmiotu zamówienia. Szczegółowy zakres robót zawarty jest w dokumentacji technicznej, przedmiarach robót, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót – stanowiących Załącznik Nr 9 do niniejszej specyfikacji. Poniżej przedstawiono główne elementy planowanych do wykonania robót: Remont jazu zlokalizowanego w km 0+030 rzeki Ełk z uzupełnieniem o urządzenia umożliwiające przemieszczanie sprzętu pływającego, w miejscowości Ruda, gmina Grajewo, zgodnie z dokumentacją projektową. Zakres robót budowlanych obejmuje: • Remont budynku zaplecza technicznego. Przewiduje się następujące prace remontowe:  wymiana luxferów, bez naruszania nadproży,  wymiana wrót stalowych ,  drobne prace naprawcze murów z cegły, ocieplenie ścian styropianem 3,0 cm,  tynkowanie zewnętrzne i wewnętrzne,  wymiana pokrycia dachu z wykorzystaniem Styropapy gr. 5,0cm,  wymiana obróbek blacharskich,  wykonanie i montaż rynny i rur deszczowych z blachy powlekanej - grafit ,  wykonanie nowej nawierzchni posadzki,  wykonanie obrzeży budynku z tłucznia  wymiana instalacji elektrycznej  naprawa oświetlenia zewnętrznego. UWAGA! Przed przystąpieniem do wykonywania robót budowlanych Wykonawca będzie musiał uzyskać warunki przyłączenia energii elektrycznej , w tym przydział mocy. Istniejące przyłącze napowietrzne do budynku nie funkcjonuje. • Remont Jazu.  Remont konstrukcji żelbetowych jazu. Przewiduje się wykonanie napraw jazu z zastosowaniem firmowych zestawów naprawczych dla betonów w konstrukcjach hydrotechnicznych. Prace remontowe prowadzone będą pod osłoną grodzy. Prace obejmą następujące elementy budowli: płytę mostową, przyczółki od strony wody, filary, płytę denną oraz kładkę służbową. W przypadku wystąpienia ubytków na przyczółkach wchodzących poniżej płyt żelbetowych umocnień – przewiduje się zdemontowanie płyt umocnieniowych i zdjęcie gruntu w okolicy przyczółka dla przeprowadzenia napraw. Remont płyty mostowej, oprócz naprawy konstrukcji żelbetowej od strony górnej i dolnej, przewiduje wylanie masy asfaltowej na płytę dla naprawy nawierzchni. Niezależnie od wielkości uszkodzeń i ich napraw, przewiduje się zabezpieczenie całej konstrukcji przed karbonizacją betonu w celu zabezpieczenia przed uszkodzeniami w dalszej eksploatacji obiektu.  Remont konstrukcji stalowych i wyposażenia technologicznego jazu. Remont konstrukcji stalowych polegać będzie na wykonaniu zabezpieczeń antykorozyjnych wyposażenia technologicznego oraz elementów stalowych. Przewidziano oczyszczenie i malowanie farbami epoksydowymi zasuw płaskich i prowadnic, obudowy napędów i konstrukcji wspornych napędów, barier, drabin, klamer itp.  Naprawa urządzeń wyciągów mechanizmów wyciągowych napędzanych energią elektryczną. Przewiduje się wymianę całej automatyki urządzeń i kabli elektrycznych do sterowania mechanizmami oraz wymianę szafki sterowniczej. Na podstawie przeprowadzonych w 2013 roku na zlecenie WZMIUW w Białymstoku pomiarów stanu izolacji obwodów i urządzeń elektrycznych, stwierdzono iż istniejąca instalacja elektryczna nie spełnia wymagań normy w zakresie dopuszczalnej rezystancji izolacji oraz ochrony przeciwporażeniowej. Na etapie opracowywania dokumentacji technicznej nie było możliwe stwierdzenie, czy zamontowane silniki działają. W przypadku stwierdzenia po wymianie instalacji elektrycznej ich niesprawności, Wykonawca w ramach realizacji zamówienia zobowiązany będzie ( bez dodatkowego wynagrodzenia ) po uzgodnieniu z Inwestorem do wykonania naprawy silników lub ich wymiany . • Remont koryta rzeki w rejonie jazu. Jako prace remontowe projektuje się powierzchniowe uzupełnienie ubytków zbrojonych płyt żelbetowych. Usunięta z płyt zostanie także roślinność, a szczeliny dylatacyjne zostaną uzupełnione kitem trwale plastycznym. W stanowisku dolnym w razie potrzeb będzie uzupełniony materac faszynowo-kamienny, a na skarpach na odcinku 15 m projektuje się odtworzenie narzutu kamiennego w płotkach. W razie potrzeb należy wymienić drewnianą palisadę i ułożyć narzut kamienny luzem przed i za budowlą. • Konserwację rurociągu odprowadzającego wodę z rowu opaskowego. Przewiduje się odmulenie rurociągu oraz oczyszczenie wlotu i wylotu budowli. Ponadto podczas prac konserwacyjnym należy zwrócić szczególną uwagę na uszkodzenia rur. W przypadku ich stwierdzenia zakłada się odcinkową wymianę rurociągu. • Wykonanie pochylni do przenoszenia kajaków na stanowisku górnym. Od strony wody górnej dla potrzeb turystyki kajakowej zaprojektowano pochylnię z bali drewnianych. Nachylenie pochylni będzie zgodne z nachyleniem umocnień skarpy na wlocie budowli. Szerokość pochylni – 2m. • Wykonanie pomostu postojowego do cumowania kajaków na stanowisku dolnym. Dla potrzeb turystyki kajakowej ( wyjścia załóg kajaków na brzeg, ich rozładunku i załadunku) od strony wody dolnej zaprojektowano pomost drewniany. Obiekt będzie usytuowany w odległości ok. 25 m od dolnego przyczółka jazu. Pomost szerokości 1,3 m i długości 6,25 m posiadający barierki z trzech stron . • Wykonanie studni dla umieszczenia czujników pomiarowych zw. wody na stanowisku górnym oraz dolnym budowli wraz z instalacją teleinformacyjną łączącą punkty pomiarowe z budynkiem zaplecza technicznego. Dla kontroli stanów wód na stanowisku dolnym i górnym budowli zaprojektowano studnie oraz elementy kanalizacji sieci teleinformacyjnej. Natomiast pomiar położenia zamknięć realizowany będzie np. poprzez pomiar przemieszczania łańcuchów Galla. Czujniki ruchu połączone będą z szafką sterowniczą okablowaniem biegnącym wzdłuż kanalizacji sieci zasilającej napędy zamknięć. Dane położenia zw. oraz zamknięć umożliwią sterowanie zamknięciami na budowli z wykorzystaniem technologii GSM z zewnątrz w tym również przesyłaniu danych z urządzeń pomiarowych na zewnątrz. Przewiduje się wykonanie dwóch studni z rur karbowanych PVC DN 425 mm z osadnikiem. Studnia będzie połączona z korytem rzeki poprzez wkładkę ,,In situ’’ rurą poprzeczną DN 160mm z typowym wylotem drenarskim. Studnia połączona będzie z budynkiem obsługi technicznej kablem w karbowanej rurze osłonowej z tworzyw sztucznych średnicy DN50mm. • Wykonanie grodzy dla przeprowadzenia wód budowlanych, umożliwiającego wykonanie remontu jazu. Poprawne przeprowadzenie robót remontowych konstrukcji żelbetowych jazu oraz umocnień wymaga prowadzenia prac w suchym środowisku. W związku z tym projektuje się ogroblowanie części konstrukcji i czasowe prowadzenie wód jednym lub dwoma światłami. Grodze projektuje się ze ścianek szczelnych o profilu GZ-4 obłożonej workami wypełnionymi żwirem i uszczelnionych folią od strony wody. 3. Realizacja planowanych do wykonania robót, odbywać się będzie na podstawie zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych z dnia 26.09.2016 r. złożonego w Starostwie Powiatowym w Grajewie, dotyczącego remontu jazu z uwzględnieniem warunków i wymogów zawartych w decyzji Burmistrza Goniądza znak: OŚ.6220.6.19.2013 z dnia 30.09.2014 r. o środowiskowych uwarunkowaniach, dla przedsięwzięcia pn. Renaturyzacja układu wodnego rzeka Ełk – Kanał Rudzki. Wyżej wymienione dokumenty stanowią Załącznik nr 10 do SIWZ 4. Zgodnie z warunkami zawartymi w decyzji środowiskowej, wszelkie prace związane z realizacją inwestycji należy wykonywać poza okresem lęgowym ptaków , który trwa od 1 marca do 31 sierpnia. 5. Zaleca się aby Wykonawca zapoznał się z pełną dokumentacją przetargową oraz lokalnymi warunkami realizacji zamówienia. 6. Lokalizację obszaru, gdzie wykonywany będzie przedmiot zamówienia przedstawiono na mapie wchodzącej w skład dokumentacji technicznej. 7. Okazanie na gruncie lokalizacji obiektów, których budowa i remont stanowi przedmiot zamówienia nastąpi w terminie 5 dni roboczych przed terminem składania ofert. Oferenci planujący przystąpić do przetargu, którzy są zainteresowani okazaniem na gruncie lokalizacji przedmiotu zamówienia, zobowiązani są poinformować Zamawiającego pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną o takiej potrzebie, nie później jednak niż na 7 dni roboczych przed terminem składania ofert. Dokładna data okazania lokalizacji budowli na gruncie ustalona zostanie z oferentami, którzy zgłosili taką potrzebę. 8. Do wykonania wszelkich prac podlegających zamówieniu Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania sprzętem i potencjałem technicznym i osobowym umożliwiającym wykonanie prac zgodnie z dokumentacją projektową. Wszelkie koszty związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, opisane i wyszczególnione w załączonej dokumentacji projektowej ponosi Wykonawca. Umowa precyzowała będzie okoliczności i warunki wykonania przedmiotu zamówienia. Wzór umowy stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ. 9. Wszelkie prace związane z realizacją przedmiotu zamówienia należy prowadzić przy uwzględnieniu następujących zasad: sposób wykonywania wszystkich robót musi być zgodny z wszelką dokumentacją projektową – projektami wykonawczymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót. 10. Przedmiot zamówienia należy wykonać z należytą starannością, zgodnie z dokumentacją projektowo – techniczną, zasadami sztuki budowlanej oraz obowiązującymi przepisami prawa i normami. a) Wszystkie materiały oraz urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia stosowane przez Wykonawcę muszą posiadać stosowne, wymagane przepisami prawa atesty, aprobaty techniczne, spełniać wymagane przepisami normy, posiadać wymagane dopuszczenia do obrotu gospodarczego. Dostarczone kruszywo musi pochodzić z legalnie eksploatowanego źródła pozyskania. Wykonawca zobowiązany będzie na każde żądanie dostarczyć wymagane atesty i certyfikaty. b) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia wszystkich niezbędnych materiałów i urządzeń do wykonania robót oraz zapewnienia Kierownika budowy. c) Wykonawca zobligowany będzie do inwentaryzacji powykonawczej, sporządzenia i przekazania Zamawiającemu powykonawczego operatu geodezyjnego oraz w razie potrzeby do dokonania rozbiórek, usunięcia materiałów z rozbiórek oraz jeżeli jest to wymagane przepisami prawa dokonania ich utylizacji na własny koszt i ryzyko. 11. Informacje na temat rozwiązań równoważnych: a) Jeżeli w dokumentacji przetargowej dokonano opisu przedmiotu zamówienia za pomocą znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu to w związku z treścią art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych o parametrach równych lub wyższych od podanych w dokumentacji projektowej. b) W przypadku, gdy w dokumentacji przetargowej i projektowej zawarto odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w w/w dokumentacji. c) Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów (produktów) ma wyłącznie charakter przykładowy. Dokumentacja projektowa, przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. d) Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrach technicznych wytrzymałościowych, jakościowych, wydajnościowych równoważnych z opisem wskazanym przez Zamawiającego. Pod pojęciem „parametry” rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo i wytrzymałość itp. W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania produktów o innych znakach towarowych, patentach lub pochodzeniu, natomiast nie o innych właściwościach i funkcjonalności niż określone w dokumentacji technicznej. e) Zaproponowane rozwiązania równoważne nie mogą powodować konieczności przeprojektowania załączonej do SIWZ dokumentacji technicznej. f) Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne stosownie do dyspozycji art. 30 ust. 5 PZP musi wykazać, że oferowane dostawy spełniają warunki określone przez Zamawiającego. g) W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych dokumenty dołączone do oferty na potwierdzenie równoważności będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu oferty lub jej odrzuceniu z powodu „nierównoważności” zaproponowanych rozwiązań równoważnych. h) W przypadku gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. 12. Wymagania o których mowa w art. 29 ust 3a ustawy Pzp. 1) Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z póź. zm.). Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych i operatorów sprzętu ( koparki, zagęszczarki itp. ). Wymóg ten nie dotyczy więc między innymi osób: kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych itp. 2) Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby osób, Zamawiający pozostawia w gestii Wykonawcy. 3) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 4) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 1 czynności: a) Oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; b) Poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopie umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) Zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) Poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 5) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 6) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Wykonawca zobowiązany będzie do zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody osobowe i rzeczowe wyrządzone przy realizacji zamówienia osobom trzecim z tytułu czynów niedozwolonych oraz do ubezpieczenia obiektu w trakcie realizacji umowy, zgodnie z treścią § 8 ust. 14 projektu umowy stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 15 000,00 zł ( piętnaście tysięcy złoty 00/100 ). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy Biebrzańskiego Parku Narodowego, nr rachunku 37 1130 1059 0017 3397 2620 0005. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 poz. 359 ). 3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę nie jest warunkiem wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 4. Dokumenty, o których mowa w punkcie 2 ppkt. 2-5) muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp, przy czym w przypadku gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokumenty te muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań każdego z nich. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej w ich treści winien znajdować się zapis o tym, że jest ona nieodwołalna, bezwarunkowa i płatna na pierwsze żądanie Zamawiającego. Zapłata musi nastąpić niezależnie od ewentualnych zastrzeżeń Wykonawcy i bez dochodzenia zasadności wezwania Zamawiającego. 6. W przypadku wnoszenia wadium w formach niepieniężnych stosowny dokument wadialny (oryginał) należy załączyć do oferty. Okres ważności dokumentów wadialnych nie może być krótszy niż okres związania ofertą. 7. Zamawiający odrzuci ofertę jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 8. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej w ich treści winien znajdować się zapis o tym, że jest ona nieodwołalna, bezwarunkowa i płatna na pierwsze żądanie Zamawiającego. Zapłata musi nastąpić niezależnie od ewentualnych zastrzeżeń Wykonawcy i bez dochodzenia zasadności wezwania Zamawiającego. 9. Stosownie do treści art. 46 ust. 1 Ustawy Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a Ustawy. 10. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Wadium zostanie niezwłocznie zwrócone na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami: 1) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 2) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia, złożonego przez Wykonawcę zgodnie z treścią załącznika nr 2 do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony i podpisany formularz „ Formularz ofertowy”. 2. Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wykonawcy, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazują Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23. Oświadczenie należy sporządzić według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do SIWZ. 3. Pełnomocnictwo – (składane w postępowaniu wraz z oświadczeniami składanymi przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu) – do podpisania oferty względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą, oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza; 4. Zobowiązanie podmiotu na którego zasoby powołuje się Wykonawca (jeżeli dotyczy) – (składane w postępowaniu wraz z oświadczeniami składanymi przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu) – oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do SIWZ. 5. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – (składane w postępowaniu wraz z oświadczeniami składanymi przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu) – oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem. Dopuszcza się złożenia oświadczenia o spełnieniu warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 przez pełnomocnika. 6. Dla zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 7. Dokonując oceny spełnienia wymaganych warunków zamawiający dokona oceny biorąc pod uwagę łączny potencjał wykonawców wykazany przez nich w złożonych dokumentach. 9. Nie wykazanie spełnienia warunków wymaganych od wykonawców skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 i 4 ustawy PZP. 10. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez wykonawcę. 11. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane, były wykonane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w części X SIWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, odpowiednio że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach