Przetargi.pl
„Remont i przebudowa budynków Kamienicy Oleśnickich i Oficyny”.

Gmina Sandomierz ogłasza przetarg

  • Adres: 27-600 Sandomierz, Pl. Poniatowskiego 3
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 15 815400
  • Data zamieszczenia: 2023-11-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sandomierz
    Pl. Poniatowskiego 3
    27-600 Sandomierz, woj. świętokrzyskie
    tel. 15 815400
    REGON: 830409927
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.sandomierz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Remont i przebudowa budynków Kamienicy Oleśnickich i Oficyny”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych polegających na remoncie i przebudowie budynków Kamienicy Oleśnickich i Oficyny wraz z wyposażeniem. Budynki usytuowane są w Sandomierzu przy ul. Rynek 10. Budynki i teren objęte są ochroną konserwatorską. Kamienica wpisana jest do rejestru zabytków nieruchomych.Przedmiot zamówienia obejmuje:a) wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych polegających na remoncie i przebudowie budynków Kamienicy Oleśnickich i Oficyny, usytuowanych na działkach nr ewid. 1126, 1135/2, 1135/1, 1391, 1389 na ul. Rynek 10 w Sandomierzu; • wykonanie robót demontażowych;• wykonanie izolacji przeciwwodnych i przeciwwilgociowych;• wykonanie izolacji termicznych;• wzmocnienie ściany szczytowej budynku Kamienicy Oleśnickich;• remont elewacji z wymianą obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych; • wymianę pokrycia dachowego;• remont (wymiana) więźby dachowej;• wymianę stolarki okiennej;• wymianę stolarki drzwiowej,• wykonanie robót naprawczych murów;• wykonanie tynków renowacyjnych;• remont pomieszczeń w zakresie ścian, sufitów i podłóg;• montaż sufitów podwieszanych;• demontaż i montaż ścianek działowych;• wykonanie instalacji wodno-kanalizacyjnej wraz z montażem osprzętu i urządzeń sanitarnych,• wykonanie instalacji elektrycznej wraz z montażem osprzętu i urządzeń;• wykonanie instalacji przeciwpożarowej;• wykonanie instalacji centralnego ogrzewania;• wykonanie instalacji wentylacyjnej; • wykonanie instalacji odgromowej;• wykonanie instalacji niskoprądowych; • wykonanie kanalizacji deszczowej;• wykonanie przyłącza wodociągowego do instalacji p.poż.;• montaż platformy schodowej.b) wyposażenie budynku Kamienicy Oleśnickich:• produkcja, dostawa, montaż i rozruch interaktywnych stanowisk (eksponatów) i elementów scenografii oraz pozostałego wyposażenia budynku (np. mebli), w ramach utworzenia interaktywnego centrum naukowo-edukacyjnego z elementami rozrywki i warsztatów.Wykonanie zamówienia w zakresie wyposażenia obiektu podzielone jest na 3 etapy:a) etap I - wykonanie projektów stanowisk i elementów scenografii,b) etap II - prototypowanie stanowisk i elementów scenografii oraz przedstawienie prototypów wraz z dokumentacją wykonawczą,c) etap III – wykonanie, dostawa i montaż gotowych stanowisk eksponatów oraz elementów scenografii wraz z ich uruchomieniem, w tym:• przeprowadzenie wymaganych prób i sprawdzeń, rozruch i kalibracja, instalacja niezbędnego oprogramowania systemu zarządzania ekspozycją oraz testy końcowe,• przeszkolenie pracowników Zamawiającego (przyszłego użytkownika) w zakresie obsługi ekspozycji,• dostawa, montaż, rozruch i kalibracja wszelkiego pozostałego wyposażenia.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają:a) w zakresie robót budowlanych: projekty, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - powyższe dokumenty stanowią zał. nr 9 do SWZ - Dokumentacja techniczna. Ponadto informacje dot. przedmiotu zamówienia zawarto w zał. nr 8 do SWZ - Projekt umowy.b) w zakresie utworzenia interaktywnego centrum naukowo-edukacyjnego z elementami rozrywki i warsztatów w Kamienicy Oleśnickich: koncepcja merytoryczna centrum, program funkcjonalno-użytkowy obiektu, karty stanowisk (eksponatów), specyfikacja pozostałego wyposażenia obiektu, wytyczne techniczne oraz konserwatorskie dla produkcji ekspozycji, projekt identyfikacji wizualnej, zestawienie elementów wyposażenia, charakterystyka etapów realizacji zamówienia w zakresie wyposażenia obiektu - powyższe dokumenty stanowią zał. nr 9 do SWZ - Dokumentacja techniczna. Ponadto informacje dot. przedmiotu zamówienia zawarto w zał. nr 8 do SWZ - Projekt umowy.Zestawienia głównych robót podane zostały w przedmiarach robót oraz "zestawieniu elementów - wyposażenie" (stanowiących zał. nr 9 do SWZ - Dokumentacja techniczna). Ww. zestawienia (poszczególne pozycje) mają charakter jedynie pomocniczy przy wycenie wartości robót przez Wykonawcę. Odpowiedzi udzielane na etapie postępowania stanowią integralną część SWZ. Dokumenty opisujące przedmiot zamówienia należy traktować jako wzajemnie wyjaśniające się. W ramach przedmiotu zamówienia należy:1) wykonać również wszelkie prace pomocnicze i towarzyszące, które są konieczne do prawidłowego wykonania robót, 2) wykonać również wszelkie inne prace, badania (laboratoryjne), czynności, obowiązki i wymogi wynikające z umowy, specyfikacji technicznych, dokumentacji,3) wykonać dokumentację powykonawczą w 2 egzemplarzach. Zamawiający uwzględnia wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników (zgodnie z art.100 ust. 1 ustawy Pzp). Wszystkie użytkowane kondygnacje budynku Kamienicy Oleśnickich dostępne będą dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Budynek będzie wyposażony w łazienkę dla osób niepełnosprawnych, dostosowaną do obowiązujących przepisów i wymogów. Budynek oficyny posiadać będzie 1 lokal przeznaczony do użytkowania przez osoby niepełnosprawne ruchowo. Lokal ten znajduje się na parterze budynku. Szczegółowy opis wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Pzp, zawiera dokumentacja projektowa, która stanowi załącznik nr 9 do SWZ - Dokumentacja techniczna. Uwaga!!! Zamawiający, zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie produktów równoważnych. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia technologia robót lub zastosowane produkty przy realizacji przedmiotu zamówienia zostają opisane poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający informuje, iż zapis ten jest jedynie przykładowym i stanowi wskazanie dla Wykonawcy jakie minimalne równoważne parametry jakościowe i cechy użytkowe powinny posiadać produkty użyte do realizacji przedmiotu zamówienia, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego.Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) i ust. 3 ustawy, zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.Zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy - Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających rozwiązania równoważne. Wykonawca może, przy pomocy innych dokumentów wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania równoważne spełniają wymogi wynikające ze wskazanych norm lub odpowiednich specyfikacji technicznych . Równoważność materiałów: W sytuacji gdy w przedmiarze robót i STWiOR opisano przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to należy rozumieć, iż dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych.Dopuszcza się zastosowanie równoważnych materiałów budowlanych, które są wymienione w przedmiarach robót i STWiOR pod warunkiem, że materiały równoważne będą posiadały co najmniej takie same parametry techniczne jak materiały w w/w dokumentach.Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, iż oferowane dostawy (urządzenia i materiały budowlane), usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone w/w dokumentami.Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe jakim muszą odpowiadać produkty, aby spełniać wymagania i stanowią wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Przy zapisach o minimalnych wymaganiach parametrów jakościowych, należy rozumieć wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu w stosunku do określonych rozwiązań.Gwarancja na całość zamówienia stanowi kryterium oceny ofert zgodnie z rozdz. XIII SWZ.Warunki gwarancji określone zostały w projekcie umowy tj: (§ 13 projektu umowy oraz w karcie gwarancyjnej) stanowiącym zał. nr 8 do SWZ.Kwota brutto jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia: 7. 900. 000, 00 zł.Wykonawca w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy jest zobowiązany opracować i uzgodnić z Zamawiającym harmonogram rzeczowo-finansowy – zgodnie z §1 ust. 8 projektu umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości:30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100) w terminie do dnia 21.12.2023 r. do godz. 10:00.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 upzp.3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 469 ze zm.).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto zamawiającego w Banku Spółdzielczym nr rachunku Nr 15 9429 0004 2001 0000 1300 0028 z dopiskiem "Wadium – na zadanie: „ Remont i przebudowa budynków Kamienicy Oleśnickich i Oficyny”.UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin wpływu pieniędzy na konto zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.5. W przypadku wniesienia wadium w formie:1) pieniężnej - zaleca się, by dowód dokonania przelewu został dołączony do oferty;2) poręczeń lub gwarancji - wymaga się, by oryginał dokumentu został złożony wraz z ofertą w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji.6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 upzp zostanie odrzucona.7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 upzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu, na zasadach określonych poniżej oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jeśli wynika to z odrębnych przepisów;Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej;Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże:a) wykonanie w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie zadań odpowiadających swoim rodzajem zadaniom stanowiących przedmiot zamówienia.Za zadanie odpowiadające swoim rodzajem zadaniu stanowiącemu przedmiot zamówienia uważa się:- wykonanie przynajmniej jednego zadania (roboty budowlanej) związanej z odbudową, przebudową, rozbudową, nadbudową lub remontem budynku wpisanego do rejestru zabytków o wartości min. 1.500.000,00 zł brutto;- wykonanie przynajmniej jednego zamówienia polegającego na produkcji, dostawie, montażu, rozruchu i serwisie interaktywnej ekspozycji lub jej elementów na potrzeby instytucji kulturyo wartości min. 1.500.000,00 zł brutto;- wykonanie przynajmniej jednego zamówienia polegającego na produkcji, dostawie, montażu, rozruchu i serwisie elementów scenograficznych wykonanych w całości z metalu na potrzeby wystawy instytucji kultury o wartości min. 700.000,00 zł brutto;- wykonanie przynajmniej jednego zamówienia polegającego na produkcji, dostawie, montażu, rozruchu i serwisie interaktywnego teatrzyku o wartości min. 150.000,00 zł brutto.W przypadku gdy jakakolwiek wartość dotycząca powyższych warunków wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut Narodowego Banku Polskiego (dalej: NBP) dla danej waluty z dnia, w którym nastąpi publikacja przedmiotowego postępowania. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie średni kursz ostatniego dnia przed dniem publikacji.b) dysponowanie osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia spełniającymi niżej określone wymagania:Kierownik budowy/robót branży ogólnobudowlanej ma posiadać :- uprawnienia budowlane/stwierdzenie przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Zakres uprawnień kierownika budowy/robót i jego doświadczenie ma upoważniać do kierowania pracami objętymi przedmiotem zamówienia. Jednocześnie osoba pełniąca funkcję kierownika budowy musi posiadać praktykę w zakresie kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach zgodnie z art. 37 c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r.o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 840 ze zm.).Kierownicy robót branży elektrycznej i sanitarnej mają posiadać :- uprawnienia budowlane/stwierdzenie przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacje elektryczne i instalacje sanitarne. Zakres uprawnień kierowników robót i ich doświadczenie ma ich upoważniać do kierowania pracami objętymi przedmiotem zamówienia.3. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności technicznych lub zawodowych, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.4. Poleganie na zasobach innych podmiotów.1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.2) Wymagania dotyczące polegania na zdolnościach lub sytuacjach innych podmiotów, o których mowa w ppkt.1):a) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający tą okoliczność;b) W przypadku, gdy wykonawca polega na zdolnościach innego podmiotu w zakresie doświadczenia, warunek określony w pkt 2 ppkt 4)a) może być spełniony w całości przez podmiot udostępniający zasób lub w części w której będzie polegał na zasobach tego podmiotu. Dopuszcza się również spełnienie warunku jw. gdy każdy z osobna tj. Wykonawca i Podmiot udostępniający zasób potwierdzi spełnienie części warunku określonego w pkt 2 ppkt 4)a), w taki sposób, że łącznie spełniają określony warunek.c) Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.d) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają zadania, do realizacji których te zdolności są wymagane.e) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.3) W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w ppkt. 2), będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów,a także w celu wykazania braku wobec tych podmiotów podstaw do wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziałuw postępowaniu, Wykonawca:a) składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – wzór zobowiązania stanowi zał. nr 6 do SWZ;b) składa także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnienie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.Ocena spełnienia przedstawionych powyżej warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły: „spełnia-nie spełnia”.5. Podstawy wykluczenia z postępowania.1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 upzp oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r., o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.2) Wykonawca może zostać wykluczony przez zamawiającego na każdym etapie postępowania.3) Wykluczenie Wykonawcy następuje zgodnie z art. 111 upzp oraz na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r., o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.4) Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 5 upzp jeżeli udowodni zamawiającemu, że spełnił łącznie przesłanki wymienione w art. 110 ust. 2 upzp.5) Zamawiający ocenia, czy podjęte przez wykonawcę czynności, o których mowa w art. 110 ust.2 ustawy, są wystarczające do wykazania jego rzetelności, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy. Jeżeli podjęte przez wykonawcę czynności nie są wystarczające do wykazania jego rzetelności, zamawiający wyklucza wykonawcę.6) Zamawiający dokona oceny, czy brak jest podstaw do wykluczenia Wykonawcy na podstawie dokumentów i oświadczeń wymaganych w przedmiotowym postępowaniu na zasadzie spełnia/ nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-12-21

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach