Przetargi.pl
REMONT ELEWACJI ZABYTKOWEGO BUDYNKU SĄDU REJONOWEGO PRZY AL. WOJSKA POLSKIEGO 36 W KAMIENNEJ GÓRZE WRAZ Z PRZEBUDOWĄ PARKINGU

Sąd Rejonowy w Jeleniej Górze ogłasza przetarg

  • Adres: 58-500 Jelenia Góra, ul. Bankowa 18
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 075 6471745 , fax. 075 6471745
  • Data zamieszczenia: 2014-04-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Sąd Rejonowy w Jeleniej Górze
    ul. Bankowa 18 18
    58-500 Jelenia Góra, woj. dolnośląskie
    tel. 075 6471745, fax. 075 6471745
    REGON: 00032516200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jelenia-gora.so.gov.pl/index.php?id_jednostki=7
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    REMONT ELEWACJI ZABYTKOWEGO BUDYNKU SĄDU REJONOWEGO PRZY AL. WOJSKA POLSKIEGO 36 W KAMIENNEJ GÓRZE WRAZ Z PRZEBUDOWĄ PARKINGU
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: 1. Zakres robót budowlanych objętych niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówieni publicznego obejmuje remont elewacji zabytkowego budynku Sądu Rejonowego w Jeleniej Górze przy Al. Wojska Polskiego 36 w Kamiennej Górze wraz z przebudową parkingu - szczegółowo opisano w załączonej dokumentacji technicznej. UWAGA Roboty prowadzone będą na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków , co powoduje konieczność prowadzenia i nadzorowania robót przez osoby posiadające uprawnienia do kierowania i nadzorowania robót budowlanych w obiektach zabytkowych. Prace należy wykonać na podstawie dokumentacji projektowej wykonawczej: Część I. p.n.: Remont elewacji zabytkowego budynku Sądu Rejonowego, na którą składają się: -Projekt budowlano wykonawczy opracowany przez Zakład Budowlany Czadrów - Ireneusz Ciejak, -Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót; -Przedmiary robót; zatwierdzony pozwoleniem na budowę - DECYZJA NR 31/14 Starosty Kamiennogórskiego z dnia 27.02.2014 roku . Część II. p.n. Przebudowa parkingu przy zabytkowym budynku Sądu Rejonowego, obejmująca -Projekt opracowany przez Zakład Budowlany Czadrów - Ireneusz Ciejak; -Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót; -Przedmiary robót; zatwierdzonej pozwoleniem na budowę - DECYZJA NR 65/14 Starosty Kamiennogórskiego z dnia 04.04.2014 roku . Przedmiar robót stanowi dla Wykonawcy materiał pomocniczy do ustalenia ceny ofertowej na roboty wynikające z dokumentacji technicznej. Przedmiary robót i dokumentację techniczną w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia załączono w wersji elektronicznej do niniejszego opisu. Zakres robót będących przedmiotem zamówienia w szczególności obejmuje: Cześć I. Remont elewacji zabytkowego budynku sądu: -zabezpieczenie i oznaczenie terenu budowy -ustawienie konstrukcji rusztowań wraz z osiatkowaniem -remont i oczyszczenie ozdobnych elementów elewacji z piaskowca -miejscowe naprawy murów po skuciu starych tynków -wymiana obróbek blacharskich gzymsów i parapetów -renowacja elementów betonowych i posadzek balkonów i tarasów -wymiana tynków na ścianach zewnętrznych -malowanie ścian elewacji budynku -oczyszczenie i renowację słupów ogrodzenia -oczyszczenie i malowanie elementów stalowych i stolarki -demontaż i ponowny montaż instalacji odgromowej budynku wraz z pomiarami Część II. Przebudowę parkingu przy zabytkowym budynku sądu: -obkopanie budynku i odsłonięcie ścian fundamentowych -wykonanie izolacji przeciwwilgociowej pionowej ścian zewnętrznych -odtworzenie nawierzchni chodnika wzdłuż drogi po wykonaniu prac izolacyjnych -wykonanie sieci kanalizacji deszczowej z urządzeniami odwodnienia dróg i parkingów -budowa sieci elektroenergetycznej oświetlenia parkingu z montażem słupów i opraw oświetlenia -rozbiórkę istniejących nawierzchni placów, dróg i placów -budowę nawierzchni dróg i parkingów z podbudową -budowę murków oporowych -założenie trawników, Wszystkie prace należy wykonać zgodnie z dokumentacją oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót na warunkach określonych w istotnych postanowieniach umowy. Dodatkowo do obowiązków Wykonawcy należeć będzie: 1/ uzyskanie zgody na zajęcie pasa drogowego na potrzeby wykonania prac będących przedmiotem zamówienia oraz ponoszenie opłat z tym związanych, 2/ opracowanie i uzgodnienie projektu zastępczej organizacji ruchu ze Starostą Powiatu Kamiennogórskiego 3/ wprowadzenie zastępczej organizacji ruchu w trakcie prowadzenia prac, 4/ prowadzenie prac w uzgodnieniu i pod nadzorem gestorów sieci znajdujących się w obrębie prowadzenia prac będących przedmiotem zamówienia oraz ponoszenie wszelkich opłat z tym związanych, 5/ realizacja prac pod ścisłym nadzorem inspektora nadzoru inwestorskiego 6/ bieżące zgłaszanie i uzgadnianie z odpowiednimi służbami realizacji prac wymagających szczególnego nadzoru; 7/ wywóz i utylizacja materiałów pochodzących z rozbiórki a nie pozostawionych do dalszego zagospodarowania Zamawiającemu; 8/ wykonanie robót zabezpieczających i towarzyszących (rusztowania, daszki, ogrodzenia, oznakowanie obszaru robót); 9/ opracowanie dokumentacji powykonawczej (2 egz.) 10/ przygotowanie dokumentów odbiorowych; 11/ udział w pracach odbiorowych i odbiorze. 12/ wykonanie (przed rozpoczęciem prac) oznaczenia i zabezpieczenia przed zniszczeniem lub zanieczyszczeniem terenu, na którym odbywać się będą prace. 13/ ciągłe i systematyczne utrzymanie czystości terenu, na którym prowadzone są prace. Wykonawca ma obowiązek zapoznania się w sposób bardzo szczegółowy z dokumentacją, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, warunkami umowy oraz przedmiarami robót. Wykonawca ma obowiązek wyjaśnić z Zamawiającym wszystkie wątpliwości w stosunku do zakresu zawartego w przywołanych dokumentach, przed złożeniem ofert. Po złożeniu oferty, Zamawiający będzie uważał, że Wykonawca nie ma wątpliwości i uwag w stosunku do zakresu ujętego w specyfikacji. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił gwarancji wynoszącej minimum 48 miesięcy na wykonane i odebrane roboty. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót będące załącznikami do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zaleca się, aby wykonawca na własną odpowiedzialność, ryzyko i koszt, dokonał wizji lokalnej miejsca realizacji przedmiotu zamówienia i zdobył dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty, zawarcia umowy i wykonania zamówienia. 3. Roboty budowlane prowadzone będą w obiekcie czynnym. Wykonawca jest zobowiązany prowadzić powyższe prace w sposób nie kolidujący z pracą sądu i innych użytkowników obiektu, w tym zapewnić bezpieczny i niezakłócony dostęp stron. Roboty generujące hałas i kolidujące z pracą sądu będą prowadzone poza godzinami pracy sądu (godz.15:30 -6:00) i w dni wolne od pracy (całą dobę). Wykonawca zobowiązany będzie do bieżącego (codziennego) sprzątania po robotach. 4. Zamawiający nie zapewnia Wykonawcy pomieszczeń dla pracowników. 5. Na terenie Zamawiającego istnieje możliwość ustawienia kontenera na potrzeby budowy. 6. Wykonawca zobowiązany będzie do utrzymania porządku w rejonie prowadzonych robót, a w przypadku spowodowania zabrudzenia pomieszczeń do niezwłocznego usunięcia zabrudzeń spowodowanych pracami budowlanymi na koszt własny. 7. Wszelkie dodatkowe koszty związane z wykonaniem zabezpieczeń, transportem, złomowaniem i utylizacją materiałów nie nadających się do dalszego wykorzystania, a pochodzących z demontażu obciążają Wykonawcę. 8. Stosowane materiały muszą być równoważne z zamieszczonym w dokumentacji technicznej i przedmiarach robót, tzn. co najmniej równe co do jakości, funkcjonalności, trwałości, parametrów technicznych, walorów użytkowych i estetycznych materiałom, których zastosowanie przewidziano w dokumentacji technicznej. Zamawiający zwraca jednak uwagę iż zastosowanie rozwiązań innych niż przewidziane w dokumentacji technicznej skutkuje koniecznością uzyskania akceptacji Zamawiającego, Projektanta. 9. Zamawiający oczekuje wysokiego poziomu wykonywanych robót i jakości stosowanych materiałów i urządzeń. 10. Wykonawca przed podpisaniem umowy przedłoży harmonogram rzeczowo-finansowy wykonania robót będących przedmiotem zamówienia. W harmonogramie należy ująć wszystkie roboty i czynności niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia w pełnym zakresie. 11. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów i urządzeń. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych i eksploatacyjnych nie gorszych niż założonych w dokumentacji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium. 2. Kwota wadium wynosi: 28.000,00 zł. (słownie złotych : dwadzieścia osiem tysięcy 00/100.) 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert tj. przed dniem 29 kwietnia 2014 r. 4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na podany niżej rachunek bankowy Zamawiającego: Sąd Rejonowy w Jeleniej Górze NBP 35 1010 1674 0019 6413 9120 0000 W tytule przelewu należy wpisać: wadium w przetargu OG/ZP-06/2014. Wniesienie wadium jest skuteczne z chwilą uznania rachunku bankowego Zamawiającego należną kwotą wadium. Oznacza to, że wymagana kwota wadium musi być zaksięgowana na koncie zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w kasie zamawiającego. Kasa zamawiającego znajduje się w budynku Sądu Rejonowego przy ul. Bankowej 18 w Jeleniej Górze (parter) i jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. od 9:00 do 14:00, a w ostatni dzień miesiąca do godz. 13:30. 8. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna musi zawierać w szczególności: 1) zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierającego oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a, lub ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych 2) termin obowiązywania gwarancji - nie może być krótszy niż termin związania ofertą, 3) miejsce i termin zwrotu gwarancji, 4) wysokość wadium zgodną z określoną w s.i.w.z., 5) wadium nie może mieć zapisów ograniczających możliwość ściągnięcia wadium, 6) dowodem wniesienia wadium jest oryginalny dokument poręczenia lub gwarancji, zawierający informację o udzieleniu poręczenia w wypadku udzielenia poręczenia, lub że udzielona gwarancja w wypadku udzielenia gwarancji, stanowi zabezpieczenie wadium na rzecz Sądu Rejonowego w Jeleniej Górze w przetargu nieograniczonym w postępowaniu numer OG/ZP-06/2014 o udzielenie zamówienia na wykonanie robót remontowo-budowlanych w budynku Sądu Rejonowego w Kamiennej Górze przy Al. Wojska Polskiego 36. 9. Zgodnie z art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 13. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 9, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.jelenia-gora.so.gov.pl/index.php?id_jednostki=7
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach