Przetargi.pl
Remont elewacji budynku głównego Sądu Okręgowego w Łomży

Sąd Okręgowy w Łomży ogłasza przetarg

  • Adres: 18-400 Łomża, ul. Dworna 16
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 086 2166282 , fax. 086 2166281 w. 110
  • Data zamieszczenia: 2014-08-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Sąd Okręgowy w Łomży
    ul. Dworna 16 16
    18-400 Łomża, woj. podlaskie
    tel. 086 2166282, fax. 086 2166281 w. 110
    REGON: 00057063100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lomza.so.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont elewacji budynku głównego Sądu Okręgowego w Łomży
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu elewacji budynku głównego Sądu Okręgowego w Łomży przy ul. Dworna 16 w Łomży (budynek wielokondygnacyjny, podpiwniczony, wpisany do ewidencji zabytków), zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót. 2.Zamówienie obejmuje roboty remontowe i renowacyjne elewacji frontowej (elewacja północna i zachodnia) oraz elewacji od dziedzińca Sądu (południowa, zachodnia i wschodnia), w których zakres wchodzi: 1)W zakresie robót renowacyjnych elewacji frontowej: a)wykonanie oczyszczenia elewacji z odstających farb, glonów i porostów, naprawa drobnych rys na całej elewacji o powierzchni 544,00 m2 (elewacja z licznymi detalami architektonicznymi) oraz szczytu o powierzchni 155,00 m2 (szczyt od ulicy o płaskiej powierzchni), b)skucie i wykonanie tynków renowacyjnych na cokole, c)wzmocnienie istniejących tynków elewacji gruntem o powierzchni 699,00 m2 i detali architektonicznych o powierzchni 234,00m2, d)szpachlowanie elewacji o powierzchni 699,00 m2 i detali architektonicznych o powierzchni 234,00 m2, e)naprawa tynków i obróbek z blachy ocynkowanej płyt balkonowych z wymianą posadzek, f)malowanie elewacji z bardzo rozbudowanymi detalami architektonicznymi, boniami, kolumnami itd. w pięciu kolorach określonych w projekcie budowlanym wg wskazań Konserwatora Zabytków o powierzchni 544,00 m2 + detale o powierzchni 234,00 m2 i elewacji szczytowej o powierzchni 155,00 m2- w jednym kolorze. Ostateczną barwę zatwierdzi Konserwator Zabytków po wykonaniu prób na ścianach, g)malowanie stolarki okiennej i drzwiowej, h)malowanie bramy i krat ozdobnych metalowych, i)demontaż kolców ochrony przed ptakami z usunięciem klejów i montaż kolców ochrony przed ptakami określonych w Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - około 170,00 mb, 2)W zakresie robót renowacyjnych elewacji od dziedzińca Sądu: a)oczyszczenie i zmycie elewacji o powierzchni 1 171,17 m2, b)naprawa drobnych spękań, rys, uszkodzeń, złuszczeń wyprawy elewacyjnej zaprawą wskazaną w Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót i programie prac konserwatorskich dla elewacji frontowej o powierzchni 1 171,17 m2, c)wzmocnienie wypraw tynkarskich ścian i elementów dekoracyjnych - gruntowanie preparatem krzemianowym zgodnie ze Specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót o powierzchni 212,22 m2, d)dwukrotne malowanie elewacji o powierzchni 1 1171,17 m2 z elementami gzymsów, pilastrów, obwiedni okien, bonii, attyk, kominów o powierzchni 268,42 m2 farbami wskazanymi w postanowieniu konserwatora zabytków, odpornymi na działanie czynników atmosferycznych w kolorach zgodnych z postanowieniem Konserwatora Zabytków. Ostateczną barwę zatwierdzi Konserwator Zabytków po wykonaniu prób na ścianach, e)malowanie ozdobnych balustrad, f)demontaż kolców ochrony przed ptakami z usunięciem klejów i montaż kolców ochrony przed ptakami określonych w Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót - około 141,00 mb, 3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienie zawiera dokumentacja projektowa (projekt budowlany opracowany przez mgr inż. arch. Marka Michalaka ARCH Usługi Projektowo- Kreślarskie Marek Michalak ul. Mickiewicza 25 18-400 Łomża, zawarty w nim program prac konserwatorskich i przedmiar robót - (projekt budowlany stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ, pomocniczo zdjęciami elewacji stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ, przedmiary robót stanowiące załącznik nr 5 i 6 do SIWZ)) oraz Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (stanowiące załącznik nr 4 do SIWZ). 4.Wymagany okres rękojmi za wady i gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane (materiały i robociznę) wynosi 36 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego: 1)zawarta umowa będzie stanowiła dokument gwarancyjny w rozumieniu art. 577 Kodeksu cywilnego; gwarancja jakości wykonawcy udzielana w tym zakresie jest niezależna od gwarancji udzielanych przez innych gwarantów (dostawców, producentów, autoryzowanych przedstawicieli itp.); 2)wykonywanie czynności związanych z gwarantowaną jakością wykonanych robót będzie realizowane niezwłocznie na żądanie Zamawiającego; 3)wykonawca zobowiązany będzie każdorazowo do usunięcia stwierdzonej wady fizycznej w wykonanych robotach, jeżeli wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w gwarancji; 4)wykonawca zobowiązany będzie do uczestniczenia w okresie pierwszych trzech lat w przeglądach technicznych obiektu; 5)w okresie gwarancyjnym koszty związane z naprawami, przeglądami serwisowymi, wymianą części ponosić będzie Wykonawca. 5.Wymagania jakościowe i materiałowe. 1)Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych określonych w dokumentacji projektowej. 2)Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom Polskiej Normy oraz innym określonym w projekcie. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości). 3)Użyte w dokumentacji projektowej materiały (o nazwach handlowych tam zawartych) nie są obowiązujące. Ilekroć w niniejszej specyfikacji, wraz z załącznikami, przedmiot zamówienia jest opisany ze wskazaniem znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to przyjmuje się, że wskazaniom takim towarzyszą wyrazy lub równoważne. Udokumentowanie równoważności materiałów w stosunku do projektowanych należy do obowiązku Wykonawcy. W takim wypadku Wykonawca do oferty zobowiązany jest załączyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty potwierdzające dopuszczenie materiałów/ wyrobów do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one równoważne. Wyroby budowlane użyte do wykonania robót muszą odpowiadać wymaganiom określonym w obowiązujących przepisach z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych. Zamawiający dopuszcza składanie ofert z użyciem materiałów równoważnych do wymienionych w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że ich parametry będą odpowiadały parametrom techniczno - użytkowym określonym w SIWZ. 4)Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu budowy materiały i urządzenia przed zniszczeniem, uszkodzeniem lub utratą jakości, właściwości lub parametrów, oraz udostępni do kontroli przez inspektora nadzoru. 5)Prace prowadzone na czynnym obiekcie należy zabezpieczyć daszkami i wygrodzeniem pełnym wejść do Sądu oraz zastosować osłony od strony wejścia do Banku. 6)Zaplecze socjalne Wykonawca ustawi w bramie budynku Sądu (podcienie). 7)Zgodnie z postanowieniem Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Białymstoku Delegatura w Łomży prowadzenie prac elewacyjnych należy wykonywać pod nadzorem konserwatorskim. 8)W sytuacji prowadzenia bardzo głośnych prac budowlanych mogących zakłócać prowadzenie rozpraw, prace te mogą być wstrzymane na czas rozpraw przy zachowaniu jednodniowego wyprzedzenia. 9)Wykonawca, jako wytwórca odpadów, jest odpowiedzialny za odzysk lub unieszkodliwienie wszelkich odpadów powstałych w trakcie realizacji robót stanowiących przedmiot zamówienia, oraz do wskazania miejsca i procesu zastosowanego odzysku lub unieszkodliwienia tych odpadów. W tym względzie wykonawca najpóźniej w dniu przekazania terenu budowy przedstawi uprawnienia własne w zakresie sposobu gospodarowania odpadami lub podmiotu, z którym ma zawarte umowy na świadczenie usług w zakresie sposobu gospodarowania odpadami. 6.Warunki rozliczenia. 1)Z wybranym wykonawcą zostanie zawarta umowa o wynagrodzenie ryczałtowe (w znaczeniu i ze skutkami opisanymi w art. 632 Kodeksu cywilnego), obejmujące zakres zamówienia określony w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, i dokumentacji projektowej. 2)Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy płatne jest na podstawie faktury/ faktur, wystawionej/ych po wykonaniu i odbiorze robót, sporządzeniu i podpisaniu przez strony protokołu odbioru robót (końcowego lub częściowego). 3)Zamawiający dopuszcza rozliczanie wynagrodzenia na podstawie faktur częściowych. W taki wypadku strony sporządzą harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji inwestycji. 4)Fakturowanie nie może odbywać się częściej niż raz w miesiącu. Suma faktur częściowych nie może przekroczyć 80 % wynagrodzenia określonego w ust. 1 5)Termin płatności faktury wynosi 21 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury wraz z zatwierdzonym protokołem odbioru robót. 6)Wynagrodzenie zostanie zapłacone przelewem na wskazany przez Wykonawcę rachunek bankowy w terminie 21 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury wraz z zatwierdzonym protokołem odbioru robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452161122
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 4 000,00 zł Wykonawca wnosi wadium najpóźniej do 26.08.2014 r. do godz. 1000. Wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj przez 30 dni od terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty , o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. z 2007 r. Nr 4, poz. 275, z późn. zm.) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Sądu Okręgowego w Łomży w NBP Nr 70 1010 1049 0012 8313 9120 0000 i kopię przelewu dołączyć do oferty. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie decyduje data i godzina wpływu środków na rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w pozostałych formach należy dołączyć w oryginale do oferty, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem spiąć razem z dokumentami oferty. Wadium wnoszone w gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach bankowych, gwarancjach bankowych i poręczeniach określonych w podpunkcie 5 musi mieć charakter gwarancji (poręczenia) nieodwołalnej i bezwarunkowej. Poręczenie (gwarancja) musi umożliwiać wypłatę przez Poręczyciela (Gwaranta) kwoty wadium na rachunek wskazany przez Zamawiającego, nie później niż w terminie 14 dni od daty dostarczenia przez Zamawiającego do Poręczyciela (Gwaranta) pisemnego żądania zapłaty zawierającego oświadczenie, iż wadium Zamawiającemu jest należne z powodu wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. Zamawiający dokonuje zwrotu lub zatrzymania wadium na warunkach określonych w art. 46 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. Nr 113, poz. 759 z 2010r. z późn. zm. ). Wykonawcę, który wniesie wadium w pieniądzu prosimy o podanie nr rachunku bankowego, na który należy zwrócić wniesione wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lomza.so.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach