Przetargi.pl
Remont dróg gminnych

GMINA CZERSK ogłasza przetarg

  • Adres: 89-650 Czersk, ul. Kościuszki 27
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523954810
  • Data zamieszczenia: 2023-10-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA CZERSK
    ul. Kościuszki 27
    89-650 Czersk, woj. pomorskie
    tel. 523954810
    REGON: 092351274
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont dróg gminnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Część 1. „Remont drogi Złotowo - Będźmierowice".Zadanie jest dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.I. Zakres zadaniaRemont drogi należy wykonać od km 0+004,63 do km 2+052,95 - na łącznej długości 2048 mb (zgodnie z zakresem poglądowym określonym w załączniku nr 1 do OPZ) w zakresie robót:1. Niezbędna rozbiórka istniejącej nawierzchni bitumicznej w celu połączenia z nową warstwą bitumiczną po obu stronach drogi.2. Regulacja wysokościowa włazów studzienek i pokryw zaworów wodociągowych.3. Oczyszczenie i skropienie istniejącej warstwy bitumicznej.4. Nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych - warstwa ścieralna asfaltowa - grubość po zagęszczeniu 4 cm – połączenia technologiczne z istniejącą nawierzchnią - ca 30m z każdej strony.5. Nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych - warstwa ścieralna asfaltowa - grubość po zagęszczeniu 4 cm.6. Rozbiórka i ponowne ułożenie zjazdów z płyt YOMB na podsypce piaskowej - płyty z odzysku 10% nowych.7. Pobocza z mieszanki optymalnej z (gliniasto – żwirowej). Skład mieszanki: kruszywo naturalne 0/31,5 – 85%; glina pylasta zwięzła – 15% - łączna gr. 5cm.8. Montaż korytka odwadniającego klasy D400 w obrębie przejazdu kolejowego zakończone skrzynką rewizyjno-odpływową i przykanalikiem z rury PCV o śr. 200 mm - zgodnie z rys. 1 i rys. 2 w dokumentacji projektowej.9. Umocnienie wylotu odwodnienia za pomocą kostki kamiennej 15/17 cm na ławie betonowej gr 15 cm.10. Należy wykonać spadki poprzeczne drogi zgodnie z rys. nr 3 i 4 w dokumentacji projektowej, ze szczególnym uwzględnieniem nie odprowadzania wód opadowych na działki kolejowe.II. Opis pozostałych czynności Wykonawcy1. Wykonawca przed rozpoczęciem prac opracuje projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, który zostanie zatwierdzony przez odpowiednie organy i zarządców dróg.2. Wykonawca przed rozpoczęciem robót budowlanych na własny koszt dokona zakupui ustawi tablicę informacyjną dot. dofinansowania z środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (wzór tablicy został określony w załączniku nr 3 do OPZ). Tablica ta powinna być z blachy ocynkowanej zamontowana na dwóch słupkach stalowych.3. Wykonawca będzie prowadził w taki sposób roboty, aby umożliwić mieszkańcom dojazd do posesji lub w odpowiednim terminie poinformuje właściciela nieruchomościo możliwych utrudnieniach. Wykonawca poniesie koszty związane z przygotowaniem tymczasowych zjazdów do posesji na potrzeby mieszkańców oraz pokryje koszty związanez zapewnieniem przejezdności po placu budowy mieszkańcom, służbom ratowniczym i służbom komunalnym.4. Wykonawca poinformuje przewoźników autobusowych (PKS Chojnice i ROBUS Karsin)o możliwych utrudnieniach w związku z robotami drogowymi.5. Po przekazaniu placu budowy Wykonawca w ciągu 14 dni przedstawi Zamawiającemu do zatwierdzenia harmonogram robót, w którym uwzględni etapowanie robót budowlanych i taką organizację ruchu, aby spełnić warunki określone w pkt. II 3.6. Nieprzydatny materiał z rozbiórek należy zutylizować zgodnie z obowiązującymi przepisami.7. Nadmiar gruntu pozyskanego w wyniku robót ziemnych należy zutylizować zgodniez obowiązującymi przepisami.8. Wykonawca na własny koszt będzie utrzymywał drogi dojazdowe do placu budowy oraz przywróci je do stanu pierwotnego po zakończeniu robót.9. Wykonawca w ramach realizacji zadania zabezpieczy istniejące drzewa poprzez obłożenie deskami i obwiązanie dookoła pni.10. Przed rozpoczęciem robót Wykonawca uzgodni z ZUK Sp. z o.o. w Czersku lokalizację istniejących studni i zaworów sieci wod.- kan. w celu ich regulacji, a na dzień odbioru końcowego przedstawi protokół potwierdzający poprawność wykonania regulacji tych studni i zaworów wystawiony przez ZUK Sp. z o.o. w Czersku. Odbiorowi przez ZUK Sp. z o.o. w Czersku podlegać będzie również sieć kanalizacji deszczowej.11. Wynikający z dokumentacji stan uzbrojenia może być z nią niezgodny, albo może nie obejmować wszystkich instalacji podziemnych. W związku z tym wszelkie roboty ziemne muszą zostać poprzedzone ręcznymi przekopami kontrolnymi. W trakcie prowadzenia robót związanychz budową kanalizacji deszczowej, sanitarnej, linii kablowej Wykonawca poprzez ręczne wykopy kontrolne zlokalizuje istniejące uzbrojenie podziemne. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z naprawą i odtworzeniem uszkodzonego w trakcie prac uzbrojenia podziemnego.12. Na dzień odbioru końcowego Wykonawca przedstawi dokumenty z przeprowadzonych badań, sprawdzeń warstw nawierzchni i innych wykonanych elementów drogi zgodnie z SST.13. Na dzień zgłoszenia do odbioru końcowego Wykonawca przedstawi dokumentz przeprowadzonego badania nawierzchni bitumicznej jezdni poszczególnych warstw,w zakresie sprawdzenia grubości, wskaźnika zagęszczenia i wolnych przestrzeni, które będzie wykonane przez certyfikowane laboratorium drogowe. Pobór próbek zostanie wykonanyw obecności przedstawiciela Zamawiającego i Inspektora nadzoru (wykonanie odwiertów zgodnie z załączonym SST).14. Przedmiot zamówienia szczegółowo został określony w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz pomocniczo w przedmiarze robót stanowiących załączniki do SWZ.15. O ile w opisie przedmiotu zamówienia, dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiarze robót, wyjaśnieniach do przetargu Zamawiający wskazuje nazwy producentów materiałów, urządzeń, wyrobów itp., oznacza to, że Wykonawca może przyjąć rozwiązania wskazane przez Zamawiającego lub równoważne. Wykonawca musi jednak wykazać, że zastosowane materiały, urządzenia itp. są równoważne. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.16. Wszystkie określenia i nazwy materiałów służą jedynie do określenia parametrów jakościowych użytych materiałów. Brak określenia szczególnych wymogów przez Zamawiającego w przedmiocie standardu wykonania (jakości materiałów, sprzętu, urządzeń, itp.) oznacza, że Wykonawca wywiąże się ze swoich obowiązków, kiedy zachowa średni standard wykonania, po jego akceptacji przez Zamawiającego.17. Zamawiający uzna, że oferta jest równoważna, jeżeli przedstawia przedmiot zamówieniao właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub lepszych od tych, które zostały określone w SWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Przy czym istotne jest to, że produkt równoważny to produkt, który nie jest identyczny, tożsamy z produktem referencyjnym, ale posiada pewne, istotne dla Zamawiającego, zbliżone do produktu referencyjnego cechy i parametry.18. Zamawiający, zgodnie z zapisami art. 95 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy:18.1. Wykonanie robót przygotowawczych.18.2. Wykonanie robót ziemnych.18.3. Wykonanie podbudów.18.4. Wykonanie elementów ulic.18.5. Wykonanie robót nawierzchniowych.18.6. Wykonanie robót wykończeniowych.18.7. Wykonywanie prac związanych z obsługą koparki i innych maszyn, pojazdów wykorzystywanych podczas budowy.18.8. Czynności związane z montażem elementów BRD.18.9. Wykonanie kanalizacji deszczowej.Obowiązki Wykonawcy z tytułu spełnienia niniejszego wymogu określają Projektowane Postanowienia Umowy (PPU).Część 2. „Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych - modernizacja drogi gminnej nr 224284G Rytel – PKP".Zadanie jest dofinansowane ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.1. Przedmiot zamówienia obejmuje modernizację drogi gminnej nr 224284G Rytel – PKP o długości 500 m i szer. 4 m (działka nr 830/1 obręb Rytel gm. Czersk), zgodnie z mapą poglądową stanowiącą załącznik nr 2 do opisu przedmiotu zamówienia, tj.:1.1. Mechaniczne czyszczenie nawierzchni drogowej ulepszonej (bitum) wraz usunięciem luźnych pozostałości betonu asfaltowego 500 m x 4,2 m – podłoże.1.2. Skropienie nawierzchni drogowej emulsją 500 m x 4,2 m – podłoże.1.3. Wykonanie warstwy wyrównawczo - wiążącej z mieszanki AC11 W w ilości 125kg/m2 minimalna grub. 3 cm z transportem (wg KR 1-2 wg WT-2014) - odcinek 500 m x 4,1 m.1.4. Mechaniczne czyszczenie nawierzchni drogowej ulepszonej (bitumiczna) – w-wa wyrównawczo – wiążąca 500 m x 4,0 m.1.5. Skropienie nawierzchni drogowej emulsją 500 m x 4,0 m - w-wa wyrównawczo – wiążąca.1.6. Wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanki AC11 S grub. 5 cm z transportem - odcinek 500 m x 4,0 m.1.7. Pobocza z mieszanki optymalnej z (gliniasto–żwirowej). Skład mieszanki: kruszywo naturalne 0/31,5 – 85%; glina pylasta zwięzła – 15%. - gr. 10 cm - odcinek 500 m x 0,75 m x 2 strony.1.8. Zakup i ustawienie tablicy informacyjnej o wym. 120x80 cm na 2 słupkach o śr. 60 - 70 mm – 1 szt.Uwaga.Wykonawca zobowiązany jest do wyfrezowania niezbędnej długości istniejącej drogi w celu podłączenia się z nawierzchnia bitumiczną do istniejących odcinków. Alternatywnie można wykonać odcinki „przejściowe” w technologii opisanej w pkt. od 1.1 do 1.7 na długości po 5 m z każdej strony.Uwaga.Wykonawca zobowiązany jest do uzupełnienia kruszywem łamanym naturalnym o frakcji 0-31,5 i wyprofilowania zjazdu na drogę leśną w sposób umożliwiający korzystanie z niego. Lokalizację tego zjazdu zaznaczono na mapie poglądowej.2. Wykonawca zobowiązany jest do regulacji istniejącej armatury żeliwnej studni i zaworów wodociągowych w przypadku takiej konieczności.3. W ramach realizacji zadania wykonawca zakupi i ustawi tablicę informacyjną o wymiarze 120 cm x 80 cm na 2 słupkach o śr. 60 - 70 mm wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do OPZ. We wzorze przedstawiono przykładową tablicę, dokładna jej treść zostanie przekazana Wykonawcy w trakcie realizacji zadania.4. Wykonawca przed rozpoczęciem prac opracuje projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, który zostanie zatwierdzony przez odpowiednie organy i zarządców dróg.5. Wykonawca jest zobowiązany do szczegółowego wytyczenia granic pasa drogowego– ww. działek. Szkic z tyczenia będzie stanowił integralną część dokumentacji odbiorowej.6. Wykonawca przed rozpoczęciem prac uzgodni z ZUK Sp. z o.o. w Czersku lokalizację studni i zaworów sieci wod.-kan. i wykona regulację wysokości w stosunku do przyszłej nawierzchni jezdni, a po wykonaniu prac przedstawi Zamawiającemu protokół spisany z przedstawicielem ZUK Czersk potwierdzający prawidłowe wykonanie tej regulacji.7. Do Wykonawcy należy uporządkowanie, zagęszczenie i umocnienie poboczy przedmiotowego odcinka drogi (z mieszanki żwirowo – gliniastej zakupionej przez Wykonawcę). Pobocza o szerokości 2 x 75 cm z spadkiem od 6 % do 8 % na zewnątrz.8. Przedmiot zamówienia szczegółowo został określony w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz pomocniczo w przedmiarze robót stanowiących załączniki do SIWZ.9. Zamawiający, zgodnie z zapisami art. 95 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy:9.1. czynności wykonywane przez operatorów związane z obsługą sprzętu do układania mas bitumicznych,9.2. ręczne roboty ziemne i ręczne roboty przy układaniu, wyrównaniu i wyprofilowaniu poboczy,9.3. wykonanie robót przygotowawczych9.4. wykonanie robót nawierzchniowych.9.5. wykonanie robót wykończeniowychObowiązki Wykonawcy z tytułu spełnienia niniejszego wymogu określają Ogólne Warunki Umowy (PPU)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach