Przetargi.pl
Remont dachu oraz renowacja okien drewnianych, stropu kasetonowego, kolumn portyku wejściowego oraz elewacji dawnego Pałacu Wężyków w Mroczeniu

GMINA BARANÓW ogłasza przetarg

  • Adres: 63-604 Baranów, Rynek 21
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 62 74 10 000 , fax. 62 74 10 005
  • Data zamieszczenia: 2024-03-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA BARANÓW
    Rynek 21
    63-604 Baranów, woj. wielkopolskie
    tel. 62 74 10 000, fax. 62 74 10 005
    REGON: 250855529
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.baranow.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont dachu oraz renowacja okien drewnianych, stropu kasetonowego, kolumn portyku wejściowego oraz elewacji dawnego Pałacu Wężyków w Mroczeniu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Planowana do realizacji inwestycja ma na celu naprawę i zabezpieczenie substancji budynku dawnego Pałacu Wężyków w Mroczeniu wybudowanego w latach 1840-50 (obecnie budynek Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II) przed dalszą degradacją. Istniejący stan zagospodarowania terenuJak wynika z przeprowadzonej inwentaryzacji stan techniczny elementów budynku jest zróżnicowany. W najgorszym stanie znajdują się elementy budynku poddawane działaniu czynników zewnętrznych (woda, wiatr, śnieg, zmienność temperatur) takie jak więźba dachowa, ściany murowane w obrębie poddasza, kominy oraz strop nad I piętrem (narażony na zalewanie wodami opadowymi z nieszczelności dachu). Z uwagi na korozję elementów w przypadku więźby dachowej i stropu nad I piętrem w znacznej części nie są w aktualnym stanie spełnione wymagania użytkowe głównej konstrukcji nośnej.Budynek wymaga też podjęcia natychmiastowych działań w zakresie renowacji okien, które są zniszczone i posiadają wiele ubytków podłoża oraz warstwy kolorystycznej. Destrukcji ulega także malarska dekoracja ornamentowa stropu drewnianego (kasetonowego) portyku. Warstwa malarska łuszczy się, co w efekcie bez podjęcia prac konserwatorskich doprowadzi do zatracenia dekoracji. Konserwacji technicznej i estetycznej wymagają także elementy architektoniczne portyku wejściowego, gdyż posiadają one nawarstwienia, ubytki oraz miejscowe spękania. Remontu wymagają również podłogi z tworzyw sztucznych oraz płyt pilśniowych, które należy zerwać i wymienić na nowe. W złym stanie technicznym jest także elewacja zewnętrzna budynku. Na jej aktualny stan techniczny wpływ miała/ma m.in. użyta podczas prac naprawczych i izolujących zaprawa z dodatkiem cementu, która zakłóciła „oddychanie” ścian i spowodowała powstanie charakterystycznej siatki spękań na przeważającej powierzchni elewacji oraz stan rynien i obróbek blacharskich. W związku z powyższym, ze względu na występujące na elewacjach (dotyczy to zarówno części cokołowej, gdzie zniszczenia związane są z silnym zawilgoceniem, jak i pozostałychpartii elewacji) znaczne zniszczenia i odspojenia tynków wymagana jest także renowacja elewacji zewnętrznej. Podstawowy zakres zamówienia obejmuje m.in.:• remont elewacji wraz z kolorystyką; Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę;Pozwolenie nr 158/2021/A z dnia 08.04.2021r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków; Pozwolenie nr 32/2022/A z dnia 24.01.2022r., na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, • remont kapitalny stropu oraz dachu z pokryciem i orynnowaniem, Decyzja nr 144/2023 z dnia 27.04.2023r. pozwolenie na budowę; Pozwolenie nr 107/2023/A z dnia 24.02.2023r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;• renowację historycznej stolarki okiennej (71 szt. okien drewnianych), Pozwolenie nr 91/2021/A z dnia 05.03.2021r. na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków; • renowację stropu kasetonowego; Decyzja nr 458/2020 z dnia 31.08.2020r. pozwolenie na budowę;Pozwolenie nr 740/2023/A z dnia 20.04.2023r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków; Pozwolenie nr 737/2023/A z dnia 20.10.2023r., na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;• konserwację techniczną i estetyczną elementów architektonicznych portyku wejściowego (trzony i głowice kolumn)Pozwolenie nr 446/2020/A z dnia 02.07.2020r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;• remont tarasu po stronie wschodniej;Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę;• remont daszków nad przybudówkami po stronie wschodniej i zachodniej budynku Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę;• Pozwolenie nr 158/2021/A z dnia 08.04.2021r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków• odtworzenie wyjścia do ogrodu w elewacji południowej Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę; Pozwolenie nr 158/2021/A z dnia 08.04.2021r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;• zagospodarowanie południowego przedpola budynku związane z odtwarzanym wyjściem do ogrodu Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę; Pozwolenie nr 158/2021/A z dnia 08.04.2021r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków• oświetlenie zewnętrzne bezpośredniego otoczenia budynkuDecyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę; Pozwolenie nr 158/2021/A z dnia 08.04.2021r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków• korektę rozmieszczenia kamer monitoringu; Decyzja nr 245/2021 z dnia 12.05.2021r. pozwolenie na budowę;Pozwolenie nr 158/2021/A z dnia 08.04.2021r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków• Remont podłogiZe względu na funkcję jaką w chwili obecnej spełnia budynek (siedziba szkoły podstawowej) Wykonawca obowiązany jest przed podpisaniem umowy do przedłożenia Zamawiającemu harmonogramu prac.Harmonogram winien uwzględniać miejsce (czynna szkoła podstawowa) oraz specyfikę remontu i dostosowanie niektórych prac takich jak renowacja okien, które należy rozpocząć w miesiącach wiosennych i przeprowadzić w przerwie wakacyjnej. Wykonanie zadania przyczyni się do zabezpieczenia, zachowania i utrwalenia substancji zabytku. Ponadto, realizacja projektu wpłynie na poprawę bezpieczeństwa osób korzystających z obiektu na co dzień oraz na poprawę estetyki obiektu.3. Ponadto zakres zamówienia obejmuje:1) Usuwanie wad i usterek w ramach udzielonej przez Wykonawcę gwarancji jakości i rękojmi.Remont dachu oraz renowacja okien drewnianych, stropu kasetonowego, kolumn portyku wejściowego oraz elewacji dawnego Pałacu Wężyków w Mroczeniu jest dofinansowana z Programu „Polski Ład” w wysokości 95% wartości złożonej oferty jednak nie więcej niż 3 500 000,00 zł.Wysokości wkładu własnego stanowi różnica miedzy wartością ofertową a wartością dofinansowania.Zgodnie z zasadami Programu „Polski Ład” w przypadku inwestycji realizowanych w okresie dłuższym niż 12 miesięcy na podstawie jednej umowy wypłata wynagrodzenia Wykonawcy nastąpi w dwóch transzach (dwa wnioski o dofinansowanie): - pierwsza po zakończeniu wydzielonego etapu prac w ramach realizacji inwestycji,- druga po zakończeniu realizacji inwestycji:pierwsza transza w wysokości nie wyższej niż 50% kwoty wynagrodzenia, druga transza w wysokości pozostałej do zapłaty kwoty wynagrodzenia. Uwaga !Kosztorys nakładczy z przedmiarem robót należy traktować jako element pomocniczy służący celowi sporządzenia oferty na wykonanie zadania. Przed sporządzeniem kosztorysu ofertowego Wykonawca winien zweryfikować kosztorys nakładczy z Projektem Technicznym i ewentualnie uzupełnić kosztorys o pozycje, które zgodnie z wiedzą techniczną i doświadczeniem oferenta winny dodatkowo w nim wystąpić.Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 9 do SWZ.4. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w oparciu o: Pozwolenia na budowę;Pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków; Pozwolenia na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępując do przetargu winien przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100).2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019r. poz. 310, 836 i 1572).3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego: 09 8413 0000 0406 1311 2000 0004z dopiskiem – wadium dotyczące postępowania nr GP.ZP.271.3.2024.4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:a) nazwę: dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,b) kwotę wadium,c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej w gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy Pzp.7. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.3) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej :a) dotyczące Wykonawcy:Wykonawca winien wykazać się wiedzą i doświadczeniem, w wykonaniu w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej:- jedną robotę budowlaną (umowę) zrealizowaną na obiekcie zabytkowym polegającą na przebudowie lub remoncie budynku o wartości robót minimum1 000 000,00 zł brutto.- jedną robotę polegającą na wykonaniu prac renowacyjnych zabytkowych elementów stolarki o wartości minimum 350 000 ,00 złPodmiot udostępniający zasoby winien wykonywać roboty zgodnie z zał. nr 4 - Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby.Za wykonane (ukończone) roboty budowlane Zamawiający uważa roboty dla których wystawiono dokument potwierdzający zakończenie robót np. Protokół odbioru końcowego lub Pozwolenie na użytkowanie lub Świadectwo przejęcia.Jako wykonanie (zakończenie) zadania należy rozumieć podpisanie końcowego Protokołu odbioru robót.Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia Świadectwa Przejęcia lub na dzień podpisania końcowego Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu (w przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia).b) dysponuje lub będzie dysponował minimum jedną osobą na wymienione poniżej stanowiska:1. Kierownik Budowy - osoba posiadająca następujące kwalifikacje:a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,b) doświadczenie zawodowe polegające na udziale przez co najmniej 18 miesięcy w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury(zgodnie z zamieszonymi w załączniku nr 9 do SWZ Pozwoleniami na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków)2. Kierownik prac konserwatorskich i prac restauratorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru osoba posiadająca następujące kwalifikacje:a) ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki lub konserwacji zabytków oraz która po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust. 2. Ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.W dziedzinach nieobjętych programem studiów wyższych, o których mowa w ust. 1, pracami konserwatorskimi, pracami restauratorskimi lub badaniami konserwatorskimi, prowadzonymi przy zabytkach wpisanych do rejestru albo na Listę Skarbów Dziedzictwa, kieruje osoba, która posiada:1) świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie lub średnie branżowe i dyplom potwierdzający posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodach odpowiadających danej dziedzinie lub,2) dyplom mistrza w zawodzie odpowiadającym danej dziedzinie- oraz która przez co najmniej 4 lata brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, na Listę Skarbów Dziedzictwa, do inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub innych zabytkach zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust. 2.(zgodnie z zamieszonymi w załączniku nr 9 do SWZ Pozwoleniami na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków)Uwaga! zgodnie z Art. 37g. ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;1) Udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych na Listę Skarbów Dziedzictwa, albo w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich, badaniach konserwatorskich, robotach budowlanych lub badaniach architektonicznych, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub innych zabytkach zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust. 2, oraz badaniach archeologicznych lub zatrudnienie przy tych pracach lub badaniach w muzeum będącym instytucją kultury potwierdzają świadectwa, w tym dotyczące odbytych praktyk zawodowych, oraz inne dokumenty zaświadczające udział w tych pracach, badaniach lub robotach lub zatrudnienie przy tych pracach wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej, na rzecz której te prace, badania lub roboty były wykonywane, albo przez osobę, pod której nadzorem były wykonywane, w tym zakresy obowiązków na stanowiskach pracy w muzeum będącym instytucją kultury lub zaświadczenia wydane przez wojewódzkich konserwatorów zabytków.2) Udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich, badaniach konserwatorskich, robotach budowlanych lub badaniach architektonicznych prowadzonych przed dniem 26 sierpnia 2011 r. przy zabytku niewpisanym do rejestru zabytków potwierdzają świadectwa, inne dokumenty lub zaświadczenia, o których mowa w ust. 1.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-04-11

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach