Przetargi.pl
Rekultywacja składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne - kwatery nr II w Zakładzie Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych Zoniówka w Zakopanem.

TESKO Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Spółka z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 34500 Zakopane, ul. Szymony
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 18 20 25 614 , fax. 18 20 25 637
  • Data zamieszczenia: 2018-03-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: TESKO Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Spółka z o.o.
    ul. Szymony
    34500 Zakopane, woj. małopolskie
    tel. 18 20 25 614, fax. 18 20 25 637
    REGON: 49002384300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.tesko.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Komunalna Spółka Prawa Handlowego.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rekultywacja składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne - kwatery nr II w Zakładzie Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych Zoniówka w Zakopanem.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 10 ust. 1 oraz art. 39 – 46 Ustawy z dnia z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm., dalej zwana „Ustawą PZP”) oraz aktów wykonawczych do Ustawy PZP, zgodnie z zasadami przewidzianymi dla zamówień o wartości mniejszej niż kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy PZP (nieprzekraczającej 5 548 000,00 euro). 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie okrywy rekultywacyjnej składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne – kwatery nr II w Zakładzie Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych Zoniówka w Zakopanem ul. Gawlaki 25 2. Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia zawiera: a) Projekt budowlany stanowiący Załącznik nr I do SIWZ, b) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (dalej: STWiORB), stanowiąca Załącznik nr II do SIWZ. c) Przedmiar robót stanowiący Załącznik nr III do SIWZ. - Dokumentacja: Załączniki od I do III niniejszej SIWZ stanowią jej integralną część. 2.1. Przedmiar robót (przedmiar robót stanowi załącznik nr III do SIWZ): a) Załączony do niniejszej SIWZ przedmiar robót ma charakter poglądowy i stanowi materiał pomocniczy do sporządzenia kalkulacji ceny przez Wykonawcę b) Wykonawca nie może powoływać się na ewentualne pominięcie niektórych robót w dostarczonym przez Zamawiającego przedmiarze, który ma charakter pomocniczy, a jego treść nie może być podstawą jakichkolwiek roszczeń. Podstawą kalkulacji zamówienia jest dokumentacja projektowa i pozostałe dokumenty przetargowe tworzące SIWZ, a wynagrodzenie ma charakter ryczałtowy, zdefiniowany w art. 632 kodeksu cywilnego. 3. Zakres rzeczowy zadania obejmuje: a) Zamknięcie powierzchni kwatery przesłoną z geomembrany – folii PEHD o grubości 1,5 mm dwustronnie uszorstnioną. Geomembrana będzie połączona przez zgrzewanie i zakotwiona w sposób określony w projekcie. b) Ułożenie na gromembranie warstwy ochronnej ze żwiru sortowanego o grubości 0,10m. c) Ułożenie na warstwie żwirowej geowłókniny filtracyjnej g-400. d) Wykonanie warstwy biologicznej okrywy rekultywacyjnej w następujący sposób: - ułożenie warstwy 50 cm ziemi lub odpadu o kodzie 17 05 04, 17 05 06 lub 20 02 02, - ułożenie warstwy humusu o grubości 5 cm, a następnie obsianej mieszanką traw. e) Wykonanie rowów opaskowych odprowadzających wody opadowe do istniejącego rowu oraz: - obsługę geodezyjną przedmiotu zamówienia, w tym sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej przedmiotu umowy, - urządzenie zaplecza budowy, - zasilanie placu budowy w energię elektryczną i wodę wraz z opomiarowaniem, - uzyskanie stosownych pozwoleń na dojazd na teren budowy, - zabezpieczenie robót pod względem bhp i p.poż. - wykonanie prób i sprawdzeń przewidzianych warunkami technicznymi wykonania i obioru robót, - wszelkie inne prace konieczne dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. 4.Zakres rzeczowy objęty projektem i wykonany przez Zamawiającego – poniższego zakresu nie należy ujmować do wyceny: a) Ukształtowano powierzchnię składowiska w taki sposób, aby otrzymać spadki terenu gwarantujące swobodny odpływ powierzchniowy wód opadowych i roztopowych. b) Zakończono budowę systemu odgazowania składowiska, który składa się z 7 studni odgazowujących. Prowadzone jest spalanie gazu w pochodniach. c) Wykonano żwirową warstwę odgazowującą o grubości 0,30 m. 5.Do wykonania warstwy biologicznej okrywy rekultywacyjnej Zamawiający posiada odpad o kodzie 17 05 04 – gleba i ziemia, w tym kamienie, inne niż wymienione w 17 05 03 - w ilości 2 629,06 Mg, natomiast do dnia 15 czerwca 2018 roku zapewnia dostawę 4 500,00 Mg ww. odpadu. Pozostałą ilość niezbędną do wykonania okrywy musi określić i zapewnić Wykonawca. 6.Zamawiający informuje, że posiada zezwolenie na przetwarzanie odpadów w procesie odzysku, wykorzystywanych do wykonania okrywy rekultywacyjnej składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne – kwatery nr II w Zakładzie Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych Zoniówka w Zakopanem ul. Gawlaki 25 – Decyzja znak SR-III.7244.2.12.2017.DS z dnia 23.11.2017 rok. Skan decyzji stanowi Załącznik nr IV do SIWZ. 6.1.Rodzaje odpadów objęte zezwoleniem: - odpad o kodzie 17 05 04 – gleba i ziemia, w tym kamienie, inne niż wymienione w 17 05 03, - odpad o kodzie 17 05 06 – urobek z pogłębiania inny niż wymieniony w 17 05 05, - odpad o kodzie 20 02 02 – gleba i ziemia, w tym kamienie. 7.Na terenie ZUOK Zoniówka a w szczególności na kwaterze Nr II należy zachować wszelkie środki ostrożności związane z wydobywającym się gazem składowiskowym. 8.Wykonawca wraz z oferta jest obowiązany przedłożyć Projekt organizacji robót wraz z wskazaniem metody badania szczelności i wytrzymałości foli PEHD. Zamawiający informuje, iż ww. projekt będzie podlegać zatwierdzeniu przez Zamawiającego oraz będzie stanowił załącznik do umowy. 9.Istotne postanowienia związane z realizacją przedmiotu zamówienia: a)Wykonawca gwarantuje realizacje pełnego zakresu przedmiotu zamówienia, który jest konieczny z punktu widzenia dokumentacji przetargowej oraz dokumentacji projektowej określonej w pkt. 5.2 SIWZ, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej - w tym zgodnie ze wskazaniami nadzoru inwestorskiego - dla uzyskania końcowego efektu określonego w przedmiocie zamówienia, a więc wykonać zadanie bez względu na występujące trudności i nieprzewidziane okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia. a) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wykonanie przedmiotu zamówienia z należytą starannością właściwą dla zawodowego charakteru prowadzonej przez Wykonawcę działalności. b) Wykonawca na własną odpowiedzialność i ryzyko zdobędzie wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. c) Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia kompleksowo, w całości, koordynując wszelkie działania związane z jego wykonaniem. d) Wykonawcy winni zapoznać się z należytą starannością z treścią dokumentacji przetargowej oraz uzyskać wiarygodne informacje odnośnie warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na wartość, charakter oferty lub realizację zamówienia. W sytuacji, kiedy Wykonawca wygra przetarg, reklamacje dotyczące zmiany wartości oferty w świetle zobowiązań Wykonawcy określonych powyżej nie będą rozpatrywane. e) Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i przedłożeniem swojej oferty oraz wszelkich dokumentów z tym związanych. f) Zaleca się, aby Wykonawca przed złożeniem oferty zapoznał się na miejscu z warunkami terenu objętego zakresem realizacji oraz jego otoczenia i dokonał pełnego rozeznania przedmiotu zamówienia w celu prawidłowej oceny warunków wykonania zamówienia a także wszystkich czynników koniecznych do przygotowania rzetelnej oferty. Zamawiający na wniosek Wykonawcy, udostępni teren przyszłych robót budowlanych. Z przeprowadzonego rekonesansu terenu przyszłych prac budowalnych zostanie sporządzona notatka służbowa przez pracownika Zamawiającego która zostanie udostępniona na stronie internetowej Zamawiającego. g)W przypadku dostrzeżenia rozbieżności pomiędzy poszczególnym elementami dokumentacji projektowej Wykonawca zobowiązany jest wystąpić do Zamawiającego o ich wyjaśnienie przed złożeniem oferty, ponieważ w ramach wynagrodzenia podanego w ofercie Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich niezbędnych robót przewidzianych w którymkolwiek z dokumentów składających się na SIWZ, bez względu na top czy zostały one ujęte w przedmiarze robót. h)Wykonawca zobowiązany jest znać wszystkie przepisy wydane przez władze centralne i miejscowe oraz inne przepisy i wytyczne, które są w jakikolwiek sposób związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia i będzie w pełni odpowiedzialny za przestrzeganie tych praw i wytycznych podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. i) Oferta złożona przez Wykonawcę musi zawierać wszelkie koszty inwestycji. j) W ramach wynagrodzenia umownego określonego w ofercie Wykonawca będzie ponosił koszty m.in.: - przygotowania kompletnej dokumentacji powykonawczej z uwzględnieniem ewentualnych prac geodezyjnych i inwentaryzacji powykonawczej w 2 egz., - opracowania i uzgodnienia z Zamawiającym projektu organizacji ruchu na czas wykonywania robót oraz koszty ustawienia i utrzymania oznakowania związanego z czasową organizacją ruchu, - urządzenia i utrzymania zaplecza budowy, - uporządkowania i przywrócenia terenu magazynowania do stanu pierwotnego, - pomiarów w zakresie wynikającym z dokumentacji projektowej i SIWZ. - Nubezpieczenia budowy i robót z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku ze zdarzeniami losowymi, odpowiedzialności cywilnej oraz następstw nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich, które mogą powstać w związku z prowadzonymi robotami, - ubezpieczenia mienia otaczającego, - uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót, - pozostałych czynności niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy. k) Wszelkie materiały do realizacji zamówienia zapewnia Wykonawca. l) Materiały budowlane muszą być zgodne z dokumentacją projektową oraz ze STWiORB. m) Użyta przez Wykonawcę geomembrany – folia PEHD winna spełniać wymagania ST8 pkt. 2 ppkt. 2.2.1 STWiORB. n) Wykonawca do Oferty zobowiązany jest dołączyć atest, certyfikat bądź inny dokument potwierdzający dopuszczenie geomembrany – folii PEHD - do zastosowania na składowiskach odpadów komunalnych. o) Składowanie materiałów budowlanych poza terenem kwatery musi być wcześniej uzgodnione ze Zamawiającym, p) Zamawiający nie zapewnia miejsca magazynowania ziemi lub odpadu o kodzie 17 05 04, 17 05 06 lub 20 02 02. q) Zamawiający informuje, iż na drodze dojazdowej do składowiska odpadów Zarządca Drogi (Gmina Miasto Zakopane) ustanowił ograniczenie tonażu pojazdów do 5t. W związku z powyższym wszelkie koszty uzyskania koniecznych pozwoleń /zezwoleń Wykonawca winien uwzględnić w swojej ofercie. Dodatkowo wykonawca w okresie od ogłoszenia informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty do wyznaczonego dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do uzyskania wszelkich koniecznych pozwoleń/ zezwoleń dot. poruszania się na drodze do terenu prowadzenia robót pojazdów o tonażach większych niż 5t., r) Dojazd na teren budowy może być realizowany przez teren ZUOK , po wcześniejszym uzgodnieniu wszelkich szczegółów dotyczących dojazdu w tym dostaw materiałów z Zamawiającym, s) Wykonawca zobowiązuje się do zorganizowania terenu i zaplecza budowy, w tym między innymi: zorganizowania stanowiska p.poż, wykonania właściwego oznakowania terenu budowy zgodnie z Ustawą Prawo budowlane. t) Wykonawca zobowiązany jest do: utrzymania ładu i porządku na terenie budowy, ochrony mienia i terenu, sprawowania nadzoru nad bezpieczeństwem i higieną pracy, zapewnienia zabezpieczenia przeciwpożarowego, zabezpieczenia terenu budowy przed dostępem osób trzecich, usuwania awarii związanych z prowadzeniem budowy, wykonania odpowiednich zabezpieczeń w rejonie prowadzenia robót, jak również w trakcie i po zakończeniu robót doprowadzenia do należytego stanu terenu budowy, terenu magazynowania materiałów, a także – w razie korzystania – dróg, ulic. u) Wykonawca zapewni w trakcie wykonywania umowy: środki, maszyny i urządzenia oraz wykwalifikowany personel, w tym posiadający niezbędne dla realizowanych robót uprawnienia do wykonywania funkcji technicznych w budownictwie we wszystkich specjalnościach wymaganych przez Zamawiającego oraz zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa – w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia (w tym zapewni ciągłą obecność niezbędnych osób nadzoru w trakcie wykonywania robót budowlanych). Jeśli Wykonawca uzna, iż do prawidłowej i pełnej realizacji przedmiotu umowy jest konieczny dodatkowy wykwalifikowany personel, zatrudni takie osoby na własny koszt. v) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i przekazania Zamawiającemu instrukcji użytkowania wyposażenia (wszelkie urządzenia, aparatura i systemy) w jakie zostaje wyposażona szatnia przepustowa; w) Wykonawca przed przystąpieniem do robót szczególnie niebezpiecznych jest obowiązany do przedłożenia dokumentów potwierdzających, iż jego pracownicy uczestniczyli w instruktażach BHP na temat realizacji robót, wymaganych sposobów postępowania, zakresu wymaganych osłon osobistych oraz zabezpieczenia budynku w trakcie prac wyburzeniowych. Instruktaże zostaną przeprowadzone przez kierownika lub mistrza budowy. 10.Zamawiający informuje, że ilekroć przedmiot zamówienia określony w SIWZ, dokumentacji projektowej i STWiORB opisany jest przez wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne tzn. posiadające cechy, parametry techniczne i eksploatacyjne, zastosowanie, nie gorsze niż opisane w SIWZ, dokumentacji projektowej i STWiORB. Wykazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy. W sytuacji, gdy Wykonawca zamierza zastosować równoważne materiały lub urządzenia zobowiązany jest dołączyć do oferty wykaz oferowanych odpowiedników wraz z charakterystykami i dokumentami potwierdzającymi taką samą lub lepszą ich jakość np. specyfikacje jakościowe, świadectwa kontroli jakości, certyfikaty, itp., które potwierdzą w sposób niebudzący wątpliwości równoważność zaproponowanych materiałów lub urządzeń. 11. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez cały okres trwania umowy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm., dalej: „KP”) pracowników fizycznych bezpośrednio wykonujących roboty budowalne oraz operatorów maszyn budowalnych. 12. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy lub Podwykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 5.12 SIWZ czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 13. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie nie krótszym niż 7 dni kalendarzowych, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wszystkie lub wybrane przez Zamawiającego wymienione poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 5.12 SIWZ czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wymienione w pkt. 5.12 SIWZ, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy, b) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, c) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 922). d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 922). tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL, pracowników. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 14. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazanych w pkt. 5.12 powyżej, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci kary umownej w wysokości określonej We wzorze umowy (będącym załącznikiem nr 8 do SIWZ). 15. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 5.12 SIWZ czynności. 16. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania przepisów Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy. (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm.) przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 17. W związku z realizacją przedmiotu zamówienia Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego na okres minimum 36 miesięcy. Uwaga! Okres wydłużenia gwarancji jest jednym z kryteriów oceny ofert. 17.1. Zaoferowany okres wydłużenia gwarancji nie może n być dłuższy niż 24 miesiące. 17.2. Oferty mające okres wydłużenia gwarancji równy lub dłuższy niż 24 miesięcy otrzymają maksymalną liczbę punktów obliczoną zgodnie z pkt. 19.2.2 SIWZ. 17.3. Oferty w których wykonawca nie określi ilości miesięcy wydłużenia okresu gwarancji zostaną odrzucone. 18 Wykonawca po zakończeniu realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie wydać wszystkie dokumenty gwarancyjne do wszystkich wykorzystanych przez siebie w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia urządzeń i materiałów. Wykonawca zobowiązany jest wydać dokumenty w języku polskim, w przypadku dokumentów w języku obcym wykonawca zobowiązany jest wydać dokumenty wraz z tłumaczeniami 19 W celu dokonania oceny zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z treścią niniejszej SIWZ, Wykonawca musi dołączyć do Oferty: - atest dla geomembrany – folii PEHD, - projekt organizacji robót wraz z metodą badania szczelności i wytrzymałości folii PEHD, - kosztorys sporządzony w oparciu o przedmiar robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112330-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 37 000,00 zł (słownie: trzydzieści siedem tysięcy złotych i 00/100) przed upływem terminu składania ofert. 1.2. Wadium może być wniesione w: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 1.3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku BGŻ BNP Paribas S.A. O/ZAKOPANE nr 83 1600 1042 0002 0141 8134 7151 w tytule przelewu należy wpisać: „Wadium w postępowaniu nr 2-ZP/2018” 1.4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w pkt. 12.3 SIWZ przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 1.5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: a) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; b) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 1.6. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 Ustawy PZP. 1.7. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), nazwę beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), nazwę gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/ poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia, c) kwotę gwarancji/poręczenia, d) termin ważności gwarancji/ poręczenia, e) zobowiązanie gwaranta/ poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/ poręczenia na pierwsze pisemne żądania Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a Ustawy PZP oraz art. 46 ust. 5 Ustawy PZP. 1.7.1.Postanowienia pkt. 12.7 stosuje się odpowiednio do poręczeń, określonych powyżej w pkt. 12.2 lit. b) i e). 1.8. Wadium musi zabezpieczać ofertę na całość przedmiotu zamówienia przez cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesieni wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną forma wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z postepowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa art. 46 Ustawy PZP
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę spełnienia następujących warunków określonych w art. 22 ust. 1 b Ustawy PZP, dotyczących: 1. kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: W zakresie powyższego warunku Zamawiający odstępuje od opisywania sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku. Ocena spełniania tego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia sporządzonego zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY: 1.1. Wymagania podstawowe: 1.1.1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę na całość zamówienia. 1.1.2. Treść oferty złożonej przez Wykonawcę musi odpowiadać treści SIWZ. 1.1.3. Oferta, której treść nie będzie odpowiadać treści SIWZ, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP zostanie odrzucona (art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP). Wszelkie niejasności i wątpliwości dotyczące treści zapisów w SIWZ należy zatem wyjaśnić z Zamawiającym przed terminem składania ofert w trybie przewidzianym w pkt. 15 niniejszej SIWZ. Przepisy Ustawy PZP nie przewidują negocjacji warunków udzielenia zamówienia, w tym zapisów projektu umowy, po terminie otwarcia ofert. 1.1.4. Ofertę należy przygotować ściśle według wymagań określonych w niniejszej SIWZ. 1.1.5. Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia). Oznacza to, iż jeżeli z dokumentu(ów) określającego(ych) status prawny Wykonawcy(ów) lub pełnomocnictwa (pełnomocnictw) wynika, iż do reprezentowania Wykonawcy(ów) upoważnionych jest łącznie kilka osób dokumenty wchodzące w skład oferty muszą być podpisane przez wszystkie te osoby. 1.1.6. Upoważnienie osób podpisujących ofertę do jej podpisania musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej), to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię stosownego pełnomocnictwa wystawionego przez osoby do tego upoważnione. 1.1.7. Wzory dokumentów dołączonych do niniejszej SIWZ powinny zostać wypełnione przez Wykonawcę i dołączone do oferty bądź też przygotowane przez Wykonawcę w zgodnej z niniejszą SIWZ formą i przekazane Zamawiającemu na jego wezwanie. 1.1.8. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 1.2. Forma oferty: 1.2.1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, mieć formę pisemną i format nie większy niż A4. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczone przez Wykonawcę. 1.2.2. Stosowne wypełnienia we wzorach dokumentów stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ i wchodzących następnie w skład oferty mogą być dokonane komputerowo, maszynowo lub ręcznie. 1.2.3. Dokumenty przygotowywane samodzielnie przez Wykonawcę na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ powinny mieć formę wydruku komputerowego lub maszynopisu. 1.2.4. Całość oferty powinna być złożona w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe zdekompletowanie. 1.2.5. Wszystkie zapisane strony oferty powinny być ponumerowane. Strony te powinny być parafowane przez osobę (lub osoby, jeżeli do reprezentowania Wykonawcy upoważnione są dwie lub więcej osób) podpisującą (podpisujące) ofertę zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa. Strony zawierające informacje niewymagane przez Zamawiającego (np.: prospekty reklamowe o firmie, jej działalności, itp.) nie muszą być numerowane i parafowane. 1.2.6. Pożądane przez Zamawiającego jest złożenie w ofercie spisu treści z wyszczególnieniem ilości stron wchodzących w skład oferty 1.2.7. Wszelkie miejsca w ofercie, w których Wykonawca naniósł poprawki lub zmiany wpisywanej przez siebie treści, (czyli wyłącznie w miejscach, w których jest to dopuszczone przez Zamawiającego) muszą być parafowane przez osobę (osoby) podpisującą (podpisujące) ofertę. 1.2.8. Dokumenty wchodzące w skład oferty mogą być przedstawiane w formie oryginałów lub poświadczonych przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem kopii. Oświadczenia sporządzane na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ powinny być złożone w formie oryginału. Zgodność z oryginałem wszystkich zapisanych stron kopii dokumentów wchodzących w skład oferty musi być potwierdzona przez osobę (lub osoby, jeżeli do reprezentowania Wykonawcy upoważnione są dwie lub więcej osób) podpisującą (podpisujące) ofertę zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa. 1.2.9. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości. 1.2.10. Zgodnie z niniejszą SIWZ, kompletna oferta musi zawierać: a) Wypełniony Formularz Ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, b) Oświadczenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postepowaniu określone przez Zamawiającego oraz nie podlega Wykluczeniu w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 i art. 24 ust. 5 pkt 1), 2), 4), 5), 6) i 8) do oferty należy dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 2 i 3 do SIWZ. c) Zobowiązanie innego podmiotu o oddaniu Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. d) Pełnomocnictwo w przypadku podpisania oferty przez Pełnomocnika oraz w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. e) atest dla geomembrany – folii PEHD, f) projekt organizacji robót wraz z metodą badania szczelności i wytrzymałości folii PEHD, g) kosztorys sporządzony w oparciu o przedmiar robót. h) Potwierdzenie wniesienia wadium. i) Uzasadnienie zastrzeżenia informacji jaki tajemnicy przedsiębiorstwa – jeżeli dotyczy. j) inne dokumenty wymagane przez przepisy ustawy, np. oświadczenie o powierzeniu podwykonawcom części zamówienia. 1.3. Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. 1.3.1. Wykonawca może zastrzec w Formularzu Ofertowym, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do SIWZ, iż Zamawiający nie będzie mógł ujawnić informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, oraz zgodnie z art. 8 ust. 3 Ustawy PZP. W takim wypadku Wykonawca zobowiązany jest złożyć ofertę w taki sposób, aby arkusze (kartki), których dotyczy tajemnica przedsiębiorstwa były w sposób trwały odłączone od pozostałej części oferty. Ponadto każdy arkusz (kartka) objęty tajemnicą przedsiębiorstwa musi zostać opatrzony napisem informacyjnym, że stanowi on tajemnicę przedsiębiorstwa (np. Tajemnica przedsiębiorstwa), natomiast wszystkie arkusze (kartki) zawierające tajemnice przedsiębiorstwa muszą być zszyte, w oprawie grzbietowej lub połączone w jedną całość inną techniką. W przypadku, gdy Wykonawca nie zastosuje się do zapisów niniejszego punktu w zakresie wydzielania arkuszy (kartek) objętych tajemnicą przedsiębiorstwa od pozostałej części oferty, Zamawiający nie będzie ponosił odpowiedzialności w przypadku ujawnienia informacji w nich zawartych np. podczas dokonywania wglądu do ofert przez osoby trzecie. 1.3.2. Zamawiający nie ujawni informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. 1.3.3. Wykonawca nie może zastrzec następujących informacji: nazwy i adresu, informacji dotyczących ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności. 1.3.4. Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji będzie traktowane, jako bezskuteczne i skutkować będzie zgodnie z uchwałą SN z 20 października 2005 (sygn. III CZP 74/05) ich odtajnieniem. 1.3.5. Zamawiający informuje, że w przypadku, kiedy Wykonawca otrzyma od niego wezwanie w trybie art. 90 Ustawy PZP, a złożone przez niego wyjaśnienia i/lub dowody stanowić będą tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji Wykonawcy będzie przysługiwało prawo zastrzeżenia ich, jako tajemnica przedsiębiorstwa. Przedmiotowe zastrzeżenie Zamawiający uzna za skuteczne wyłącznie w sytuacji, kiedy Wykonawca oprócz samego zastrzeżenia jednocześnie wykaże, że dane informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. 1.3.6. Zamawiający nie określa w SIWZ dodatkowych wymogów dotyczących zachowania poufnego charakteru przekazanych Wykonawcy w toku postępowania, innych niż wynikające z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawnych. 1.4. Ofertę wraz z jej załącznikami oraz oświadczeniami i dokumentami, należy złożyć w miejscu i terminie wskazanym w pkt. 17 SIWZ, w zamkniętym opakowaniu / kopercie w sposób zabezpieczający nienaruszalność do terminu otwarcia ofert. 1.5. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z braku powyższych informacji na kopercie, np. przypadkowe otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem a w przypadku składania ofert pocztą lub pocztą kurierską za jej nie otwarcie w trakcie sesji otwarcia. 1.6. Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia do złożonej oferty pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne zawiadomienie o wprowadzeniu zmian przed terminem składania ofert. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi być złożone wg takich samych zasad, jak składana oferta tj. w kopercie odpowiednio oznakowanej napisem „ZMIANA”. Koperty oznaczone „ZMIANA” zostaną otwarte przy otwieraniu oferty Wykonawcy, który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonywania zmian, zostaną dołączone do oferty. 1.7. Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać się z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia, według tych samych zasad jak wprowadzanie zmian i poprawek z napisem na kopercie „WYCOFANIE”. Koperty oznakowane w ten sposób będą otwierane w pierwszej kolejności po potwierdzeniu poprawności postępowania Wykonawcy oraz zgodności ze złożonymi ofertami. Koperty ofert wycofywanych nie będą otwierane.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach