Przetargi.pl
REALIZACJA ZADAŃ INWESTYCYJNYCH-DROGOWYCH Z PODZIAŁEM NA ZADANIA

Gmina Kłodawa ogłasza przetarg

  • Adres: 62650 Kłodawa, ul. Dąbska
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 632 730 622 , fax. 632 730 688
  • Data zamieszczenia: 2018-07-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kłodawa
    ul. Dąbska 17
    62650 Kłodawa, woj. wielkopolskie
    tel. 632 730 622, fax. 632 730 688
    REGON: 31101921400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.klodawa.wlkp.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    REALIZACJA ZADAŃ INWESTYCYJNYCH-DROGOWYCH Z PODZIAŁEM NA ZADANIA
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadań inwestycyjnych z budżetu Gminy Kłodawa, z podziałem na zadania, tj.: - Zadanie nr 1 – Przebudowa ul. Traktorowej w Kłodawie Zakres prac obejmuje: - rozwiązania sytuacyjno – wysokościowe - usunięcie krzewów - roboty rozbiórkowe - roboty przekładkowe istniejących nawierzchni - regulacja pionowa istniejących studzienek wpustowych i rewizyjnych - roboty ziemne wykopy związane z wykonaniem koryta pod w-wy konstrukcyjne nawierzchni utwardzeń - wykonanie podbudowy utwardzeń - wbudowanie obrzeży betonowych na podsypce betonowej - wbudowanie krawężników betonowych na ławie betonowej z oporem - wykonanie nawierzchni jezdnych i chodnika oraz zjazdów z betonowej kostki brukowej na podsypce cementowo piaskowej - wykonanie powierzchni zieleni - humusowanie i obsiane trawą - rozbiórkę betonowych elementów drogowych (obrzeży trawnikowych), Szczegółowy zakres prac znajduje się w załączonej do SIWZ dokumentacji projektowej. UWAGA! Przedmiot niniejszego postępowania dotyczy prac określonych w dziale 2 przedmiaru robót i kosztorysu ofertowego pon. Ul. Krańcowa. - Zadanie nr 2 – Przebudowa drogi gminnej Marynki - Rysiny-Kolonia ( ETAP I ) Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej Marynki – Rysiny Kolonia na odcinku 610 mb, od km 1+270 do km 1+880m - istniejąca droga gminna o nawierzchni bitumicznej w m. Marynki. Zakres prac obejmuje: - rozwiązania sytuacyjno – wysokościowe - usunięcie drzew, krzaków i pni - roboty rozbiórkowe elementów dróg - przepusty - roboty ziemne w wykopie i nasypie - przebudowa przepustów pod koroną drogi - przebudowa przepustów pod zjazdami - odtworzenie i oczyszczenie rowów - odcinkowe wykonanie z profilowaniem i dogęszczeniem koryta drogowego - wykonanie podbudowy z mieszanki kamiennej - ułożenie w-wy nawierzchni 4cm z betonu asfaltowego (jezdnia i część zjazdów) - wykonanie nawierzchni kamiennej na poboczach i części zjazdów - roboty wykończeniowe - wykonanie oznakowania pionowego Szczegółowy zakres prac znajduje się w załączonej do SIWZ dokumentacji projektowej. - Zadanie nr 3 – Budowa parkingu wraz z odwodnieniem i oświetleniem przy ul. Kościelnej w Kłodawie Przedmiotem zamówienia jest budowa parkingu (35 miejsc parkingowych ogólnodostępnych + 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych), wraz z odwodnieniem terenu, z betonowej kostki brukowej o powierzchni 1480 m2. ZAKRES ROBÓT BUDOWY PARKINGU OBEJMUJE : - rozwiązania sytuacyjno – wysokościowe - roboty rozbiórkowe - regulacja pionowa istniejących studzienek wpustowych i rewizyjnych - roboty ziemne wykopy związane z wykonaniem koryta pod w-wy konstrukcyjne nawierzchni parkingu - wykonanie studni chłonnych - wykonanie podbudowy parkingu - wbudowanie krawężników betonowych na ławie betonowej z oporem - wykonanie nawierzchni z betonowej kostki brukowej na podsypce cementowo piaskowej - oznakowanie pionowe i poziome, ZAKRES ROBÓT BUDOWY OŚWIETLENIA OBEJMUJE - geodezyjne wytyczenie trasy przebiegu linii kablowych oświetlenia parkingu, - ręczne wykonanie wykopów pod linie kablowe oświetleniowe w terenie uzbrojonym, - mechaniczne wykonanie wykopów pod kable oświetleniowe oraz zasilające w terenie uzbrojonym, - ułożenie kabli oświetleniowych – YAKXS 4x25 mm2 oraz uziomu poziomego – bednarki FeZn 24x 24 mm w gotowym wykopie, - ułożenie kabla zasilającego – YAKXS 4x25 mm2 dla zasilania oświetlenia parkingu z istniejącego słupa oświetleniowego WZ usytuowanego przy działce 784, - ułożenie rur ochronnych typu np. AROT SRS fi 75 mm lub AROT DVK fi 75 mm na kablach oświetleniowych – YAKXS 4x25 mm2, w gotowym wykopie w miejscach skrzyżowań i zbliżeń z istniejącym uzbrojeniem terenu a także wjazdami, - wykonanie przewiertu sterowanego rurą AROT SRS fi 75 mm pod ul. Kościelną na głębokości min. 1,0 m i długości 9 m, - montaż fundamentów prefabrykowanych pod stalowe słupy oświetleniowe o wysokości 7m, - zasypanie wykopów po wykonaniu robót kablowych ręcznie oraz przy użyciu sprzętu mechanicznego, - montaż kompletnych opraw oświetleniowych typu 24 LED 48W, IP 66 i II kl ochronności na słupach stalowych 7m, - wciąganie przewodów typu YDYżo 3x2,5 mm2 w słupy i wysięgniki, - podłączenie przewodów YDYżo 3x2,5 mm2 w każdej oprawie oświetleniowej, - montaż i przykręcenie uzbrojonych słupów oświetleniowych do fundamentów prefabrykowanych przy użyciu sprzętu mechanicznego, - wykonanie podłączenia projektowanych obwodów kablowych oświetleniowych w poszczególnych słupach oświetleniowych oraz w słupie typu WZ, - wykonanie ochrony przeciwporażeniowej, - badania i pomiary elektryczne, Szczegółowy zakres prac znajduje się w załączonej do SIWZ dokumentacji projektowej. Uwaga! Prace przy budowie parkingu prowadzone są w obrębie objętym ochroną i nadzorem konserwatora zabytków. Wykonawca winien zapewnić zatrudnienie osoby do kierowania robotami w strefie zabytkowej. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje ponadto: - doprowadzenie i tymczasowe uzbrojenie w wodę i energię elektryczną terenu budowy, stosownie do potrzeb wykonawcy, - przygotowanie, zabezpieczenie i ochronę placu budowy, - organizację zaplecza socjalno - warsztatowego budowy, - zapewnienie bieżącej obsługi geodezyjnej, - odtworzenie terenów przyległych do placu budowy, zniszczonych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, w tym nawierzchnie dróg, - wprowadzenie czasowej organizacji ruchu oraz wykonanie i utrzymanie oznakowania przez cały okres trwania robót (dotyczy parkingu), - naprawę urządzeń podziemnych uszkodzonych podczas wykonywania robót, - wznowienie znaków geodezyjnych w przypadku ich zniszczenia, uszkodzenia lub przesunięcia w trakcie prowadzonych robót, - wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej i dokumentacji powykonawczej, - wykonanie prób, badań i pomiarów odbiorowych przewidzianych w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, - uporządkowanie terenu budowy (w tym wywóz i utylizacja), - wykonanie innych czynności niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, w tym ewentualnego przesunięcia lub zabezpieczenia innych istniejących obiektów inżynieryjnych, np. przyłącze wodociągowe, linia telefoniczna, sieć energetyczna, sieć ciepłownicza itd., - niezbędne koszty przewidziane do poniesienia w trakcie realizacji przedmiotu, a nie wyszczególnione w Specyfikacji. Wymienione powyżej koszty robót i pozostałych czynności Wykonawca winien uwzględnić w cenie ofertowej. 3. Każdy z Oferentów może dokonać wizji lokalnej celem sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem niniejszego zamówienia oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac. Koszty wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 4. Przedmiotem odbioru końcowego jest pełny zakres przedmiotu umowy na realizację Zadania nr 1, Zadania nr 2, Zadania nr 3. Roboty należy wykonać zgodnie z załączoną dokumentacją, będącą szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia, na którą składają się m.in.: - Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, - Opisy techniczne, - Informacja o bezpieczeństwie i ochronie zdrowia, - Rysunki, przekroje, plany. 5. Załączony przedmiar robót do Specyfikacji posiada tylko i wyłącznie funkcję pomocniczą, natomiast rzeczywista wycena oferenta winna zostać sporządzona na podstawie załączonej dokumentacji projektowej i Specyfikacji technicznych robót. 6. Ewentualne użycie nazw własnych materiałów, producentów, znaków towarowych w dokumentacji należy traktować jako przykładowe i zostało zastosowane tylko i wyłącznie w celu ustalenia cech parametrów wzorcowych. Zamawiający zezwala na użycie innych materiałów lub rozwiązań – „równoważnych” pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych, pod warunkiem, iż będą miały nie gorsze cechy i parametry techniczne od użytych w dokumentacji. 7. W przypadku, gdy zamawiający odwołuje się do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych lub systemów referencji technicznych, zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. 8. Okres gwarancji na wykonanie przedmiotu zamówienia zostanie podany przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym i będzie liczony od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. Okres gwarancji obejmuje wykonane roboty oraz dostarczone i zamontowane materiały i urządzenia. Dla urządzeń, które posiadają własne dokumenty gwarancyjne stosuje się gwarancje producentów. 9. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: dla Zadania nr 1: roboty rozbiórkowe, wykonanie podbudowy, roboty związane z ułożeniem obrzeży i nawierzchni z kostki brukowej betonowej, wykonanie oznakowania, montaż urządzeń i wyposażenia, dla Zadania nr 2: roboty rozbiórkowe, roboty ziemne, wykonanie podbudowy, roboty związane z ułożeniem obrzeży i nawierzchni asfaltowej, montaż urządzeń i wyposażenia, dla Zadania nr 3: roboty rozbiórkowe, roboty ziemne, wykonanie podbudowy, roboty związane z ułożeniem krawężników i nawierzchni z kostki brukowej betonowej, wykonanie odwodnienia i oznakowania. 10. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 9 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 11. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 9 czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych[1]. 12. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 9 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 9 czynności. 13. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: dla Zadania nr 1 - 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych), dla Zadania nr 2 – 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych), dla Zadania nr 3 – 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 2) Dopuszcza się wniesienie wadium w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu - przelewem na konto Zamawiającego nr 70 8545 0008 0000 0286 0014 9093 Bank Spółdzielczy w Kłodawie, z adnotacją: - Wadium – Przebudowa ul. Traktorowej w Kłodawie – Zadanie nr 1, - Wadium – Przebudowa drogi gminnej Marynki - Rysiny – Kolonia – Zadanie nr 2, - Wadium – Budowa parkingu wraz z odwodnieniem i oświetleniem przy ul. Kościelnej w Kłodawie - Zadanie nr 3. b) poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancji bankowych, d) gwarancji ubezpieczeniowych, e) poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r., Nr 42, poz. 257 z późn. zm.). 3) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) bezwarunkowe, zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia pełnej kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zgłoszone w terminie związania ofertą, zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie lub - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub - w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4) Postanowienia punktu 3) stosuje się odpowiednio do poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na wyżej podane konto Zamawiającego. 6) Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Za datę wniesienia wadium uważa się datę faktycznego wpływu środków finansowych na konto Zamawiającego. 7) Wniesienie wadium w innej formie niż pieniądz Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy w terminie otwarcia oryginał dokumentu znajdował się będzie w ofercie. 8) Wadium winno być wniesione na okres związania ofertą określony w niniejszej Specyfikacji. 9) Wadium, które wpłynie na konto Zamawiającego po terminie skutkować będzie odrzuceniem oferty. 10) Dowód wpłaty wadium należy umieścić w ofercie za Formularzem ofertowym. 11) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych. 12) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 13) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 15) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 16) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie lub b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy (podstawa prawna dla ppkt. a, b, i c – art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - wypełniony i podpisany Formularz ofertowy, na druku stanowiącym Załącznik Nr 1 do SIWZ, - dowód potwierdzenia wpłaty wadium lub jego wniesienia w innej dopuszczalnej formie. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający wniesienie wadium przez Wykonawcę tzn.: a) oryginał lub potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię polecenia przelewu na konto Zamawiającego; b) oryginał dokumentu będącego każdą inną formą wadium dopuszczoną przez Zamawiającego, - pełnomocnictwo – jeśli dotyczy, - zobowiązanie podmiotu trzeciego – jeśli dotyczy. - oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia – Załącznik Nr 3 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach