Przetargi.pl
Przewóz uczniów oraz dzieci przedszkolnych dojeżdżających z terenu gminy Kotla do placówek oświatowych w Kotli i w Chociemyśli w latach szkolnych 2023/2024 i 2024/2025 na podstawie biletów.

GMINA KOTLA ogłasza przetarg

  • Adres: 67-240 Kotla, ul. Głogowska 93
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 76 83 18 361
  • Data zamieszczenia: 2023-06-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA KOTLA
    ul. Głogowska 93
    67-240 Kotla, woj. dolnośląskie
    tel. 76 83 18 361
    REGON: 390647357
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kotla.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przewóz uczniów oraz dzieci przedszkolnych dojeżdżających z terenu gminy Kotla do placówek oświatowych w Kotli i w Chociemyśli w latach szkolnych 2023/2024 i 2024/2025 na podstawie biletów.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na przewozach uczniów oraz dzieci przedszkolnych z terenu Gminy Kotla dojeżdżających do placówek oświatowych w Kotli i w Chociemyśli w latach szkolnych 2023/2024 i 2024/2025. Przewozy będą świadczone na podstawie zakupywanych biletów miesięcznych uprawniających do przejazdu środkami komunikacji publicznej na istniejących lub utworzonych przez Wykonawcę liniach regularnych, zgodnych z trasami określonymi w załączniku nr 11 do SWZ. Bilety miesięczne zakupywane w ramach realizacji przedmiotu zamówienia będą uprawniać do pierwszeństwa przejazdu uczniów oraz dzieci przedszkolnych z biletem miesięcznym z miejscowości ich zamieszkania do placówek oświatowych i ich odwozu po zakończonych zajęciach do miejscowości ich zamieszkania w dni nauki szkolnej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z 2002 r. Nr 46 poz. 432 ze zm.).Przewóz odbywał się będzie z miejscowości leżących na terenie Gminy Kotla, tj. z miejscowości: Sobczyce, Moszowice, Krzekotówek, Głogówko, Kulów, Zaszków, Grochowice, Ceber, Zabiele, Kozie Doły, Chociemyśl, Skidniówek, Skidniów, Dorzecze, Pękoszów do placówek oświatowych wchodzących w skład Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Kotli, tj.: Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Kotli z oddziałami przedszkolnymi w Chociemyśli oraz do Przedszkola Publicznego w Kotli. W ciągu jednego dnia realizacji usługi przewidzianych jest do wykonania 13 kursów: 4 kursy poranne - dowóz oraz 9 kursów popołudniowych - odwóz. Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia zgodnie z harmonogramem kursów autobusów zawierającym trasy przejazdów wraz z godzinami odjazdów, który stanowi załącznik nr 11 do SWZ. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowiązany jest opracować projekty rozkładów jazdy przewozów zgodne z harmonogramem kursów, o którym mowa powyżej, obowiązujące od dnia 01.09.2023 r. oraz dostarczyć je w ciągu 14 dni od dnia podpisania umowy do Urzędu Gminy Kotla, celem ich akceptacji przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmian w harmonogramie w okresie realizacji przedmiotu zamówienia, ze względu na okoliczności, których strony nie mogły przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a podyktowane potrzebami Zamawiającego wynikającymi z realizacji obowiązku zapewnienia uczniom dowozu do szkoły (np. zmiana planu zajęć w placówkach oświatowych, zmiana liczby dzieci, zmiany organizacji roku szkolnego, odpracowywanie dni wolnych). Zmiany obejmować mogą godziny kursów, ilości kursów oraz kolejność miejscowości. W przypadku zwiększenia lub zmniejszenia ilości kursów Zamawiający dopuszcza możliwość negocjacji i zmiany jednostkowej ceny za bilet miesięczny. Zmiana harmonogramu będzie następować w drodze aneksu do umowy. Ze względu na specyfikę usług rozmiar przedmiotu zamówienia określony został szacunkowo, mimo określenia go przez Zamawiającego z należytą starannością. Podane liczby uczniów są liczbami aktualnymi na dzień ogłoszenia o zamówieniu publicznym i w trakcie roku szkolnego mogą ulec zmianie. Szczegółowa, imienna liczba uczniów dla których zostaną zakupione bilety (w rozbiciu na poszczególne placówki oświatowe) zostanie podana do wiadomości Wykonawcy przez osobę wskazaną przez Zamawiającego do dnia 25-go każdego miesiąca. Zamawiający zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany ilości zakupywanych w danym miesiącu biletów miesięcznych, w związku ze zmianą liczby przewożonych uczniów. W przypadku zwiększenia liczby dowożonych uczniów oraz dzieci przedszkolnych Wykonawca musi zapewnić ich dowóz na warunkach podanych w ofercie. Rozliczenia będą dokonywane w cyklu miesięcznym i na podstawie zestawienia biletów miesięcznych. Miesięczne wynagrodzenie będzie obliczone na podstawie liczby zakupionych w danym miesiącu biletów miesięcznych dla uczniów i dzieci przedszkolnych po cenach jednostkowych wskazanych w formularzu ofertowym. Cena jednostkowa biletu miesięcznego uwzględnia wszystkie koszty tj. m.in.: napraw, paliwa, rejestracji pojazdów, ubezpieczenia, podatków, akcyzy, części zamiennych itp.Bilet miesięczny dla 1 ucznia oraz dziecka przedszkolnego z poszczególnej miejscowości w cenie wskazanej w formularzu ofertowym będzie uprawniał do przejazdu z miejscowości zamieszkania do placówki oświatowej i z powrotem, po zakończonych zajęciach, do miejsca zamieszkania. Zamawiający dopuszcza zmianę cen jednostkowych biletów miesięcznych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. Warunki zmiany cen jednostkowych zostały określone w § 10 Projektowanych Postanowień Umowy, stanowiących załącznik nr 1 do SWZ.Zaleca się, aby Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym zapoznał się ze szczegółowym przebiegiem tras przewozu przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu zamówienia, w celu zweryfikowania informacji przekazywanych przez Zamawiającego w ramach niniejszego postępowania (np. czasu przejazdu na poszczególnych trasach).Wykonawca zamówienia musi realizować dowozy uczniów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 2201 ze zm.) oraz ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 988 ze zm.). Wykonawca musi posiadać zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym na trasach, które przewidują zatrzymywanie się autobusów na przystankach w poszczególnych miejscowościach wskazanych w załączniku nr 11 do SWZ. Jeżeli w dniu składania oferty Wykonawca nie posiada ww. zezwoleń lub posiadane zezwolenia muszą zostać dostosowane do wymagań Zamawiającego (zmiany wcześniej zatwierdzonych rozkładów jazdy), Wykonawca, z którym zostanie zawarta umowa, zobowiązany będzie do uzyskania/zmiany takich zezwoleń przed rozpoczęciem świadczenia usługi, tj. przed 01.09.2023 r. Pojazdy, którymi będzie świadczona usługa dowozu, muszą odpowiadać ogólnym warunkom przewozu osób, spełniać wymogi bezpieczeństwa i warunki techniczne określone odrębnymi przepisami (ustawa Prawo o ruchu drogowym), posiadać ważne polisy ubezpieczeniowe OC i NNW, aktualne badania techniczne, posiadać odpowiednie oznakowanie dla przewozu uczniów i dzieci przedszkolnych oraz dysponować odpowiednią ilością miejsc do liczby przewożonych na danej trasie pasażerów. Wykonawca musi zapewnić przewożonym uczniom bezpieczny przewóz, tzn. odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny. Środek transportu musi zapewniać odpowiedni standard przewozu, przez który należy rozumieć: brak oparów paliwa we wnętrzu pojazdu, czyste wnętrze, ilość osób przewożonych zgodną z określonymi normami technicznymi dla danego rodzaju pojazdu oraz pełną sprawność techniczną pojazdu. Pojazdy muszą być wyposażone w sprawny system ogrzewania wnętrz w okresie zimowym oraz w opony zapewniające dobre właściwości jezdne, nawet na ośnieżonej jezdni, a także muszą posiadać sprawną automatykę wszystkich drzwi, uruchamianą ze stanowiska kierowcy. Zamawiający ma prawo do kontroli osób oraz pojazdów realizujących zamówienie, a także zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia w każdej chwili kontroli stanu technicznego pojazdu oraz stanu trzeźwości kierowcy przez odpowiednio powołane do tego służby (Policja, Inspekcja Transportu Drogowego). W przypadku awarii autobusu przewożącego uczniów Wykonawca zobowiązany jest podstawić sprawny autobus zastępczy i dokończyć przewóz uczniów na danej trasie, przy czym autobus zastępczy musi spełniać wszystkie wymagania pod względem bezpieczeństwa i higieny jazdy, posiadać aktualne badania techniczne oraz dysponować odpowiednia ilością miejsc do liczby przewożonych na danej trasie uczniów oraz dzieci przedszkolnych. Wykonawca zobowiązany jest do bezzwłocznego powiadomienia Zamawiającego o zaistniałej sytuacji. Czas podstawienia autobusu zastępczego nie może być dłuższy niż 45 minut od zawiadomienia o awarii. Wykonawca może zaproponować krótszy czas podstawienia autobusu na zasadach opisanych w rozdziale XVII w punkcie 2 SWZ. Wykonawca musi dysponować ilością kierowców odpowiednią do realizacji zamówienia, przy czym kierowcy muszą posiadać stosowne uprawnienia do wykonywania przewozu osób, w tym dzieci. Opiekę nad uczniami i dziećmi przedszkolnymi w pojazdach podczas dowozów zapewnia Zamawiający. Opiekunowie wyznaczeni przez Zamawiającego mają prawo do bezpłatnych przejazdów w czasie wykonywania opieki. Do zakresu obowiązków opiekuna będzie należało m. in. sprawdzanie zgodności przewozów z harmonogramem (m.in. w zakresie godzin przyjazdów autobusów). Wykonawca upoważni kierowcę autobusu na danej trasie do poświadczenia opiekunowi godziny przyjazdu autobusu lub potwierdzenia zauważonych nieprawidłowości.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium ustala się w kwocie: 9 000,00 zł brutto (słownie dziewięć tysięcy złotych 00/100).2. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.2020.299 t.j.).3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:Bank Spółdzielczy w Głogowie nr: 17 8646 0008 0000 0033 1768 0009 z adnotacją: "Wadium – nr sprawy: ZP.271.10.2023.MF – „Przewóz uczniów oraz dzieci przedszkolnych dojeżdżających z terenu gminy Kotla do placówek oświatowych…”. Kopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty.4. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 2.b-d, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenie, w postaci elektronicznej.5. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje się nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą.6. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany pełną kwotą wymaganego wadium.7. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.8. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące informacje:a) nazwa i adres Zamawiającego,b) nazwę przedmiotu zamówienia,c) nazwę i adres Wykonawcy,d) termin ważności gwarancji.9. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona.10. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:a) upływu terminu związania ofertą;b) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;c) unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.11. Zamawiający niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium wykonawcy:a) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;b) którego oferta została odrzucona;c) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;d) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważniającą albo nie upłynął termin do jego wniesienia.12. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w pkt 11, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX Pzp.13. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.14. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu z wadium.18. Wadium w formie niepieniężnej powinno być wniesione w oryginale w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym wystawcy dokumentu wadialnego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej wraz z ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:a) nie podlegają wykluczeniu;b) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i niniejszej SWZ.2. Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę spełnienia warunków określonych w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp dotyczących:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie formułuje w tym zakresie szczegółowych warunków udziału w postępowaniu;b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Posiada zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tj. Dz.U. 2022 r. poz. 2201 ze zm.) lub licencję na wykonywanie krajowego lub międzynarodowego transportu drogowego osób, o których mowa w art. 5 ust. 1 lub ust. 2 ustawy z dnia 5 kwietnia 2013 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz ustawy o czasie pracy kierowców (Dz. U. z 2013 r., poz. 567 ze zm.)c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej Wykonawca winien wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 200 000,00 zł.d) zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna warunek zdolności technicznej lub zawodowej za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże (załączniki nr 3A i 3B), że• dysponuje:o na dowóz uczniów (trasa poranna) 4 autobusami: 1 autobus z co najmniej 70 miejscami siedzącymi, 1 autobus z co najmniej 55 miejscami siedzącymi,1 autobusem z co najmniej 50 miejscami siedzącymi oraz 1 autobusem z co najmniej 45 miejscami siedzącymi,o na odwóz uczniów (trasa popołudniowa) 3 autobusami: 2 autobusy z co najmniej 55 miejscami siedzącymi i 1 autobus z co najmniej 50 miejscami siedzącymi• zatrudnia co najmniej 4 osoby na stanowisku kierowcy autobusu, którzy posiadają odpowiednie uprawnienia do wykonywania przewozu osób, w tym dzieci i którzy będą zatrudnieni przez cały okres niezbędny do wykonania tejże usługi w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia.• Posiada wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, tj.: wykonał w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej dwie usługi w zakresie podobnym do przedmiotu zamówienia, co potwierdzi w wykazie wykonanych usług wraz z referencjami.3. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów zgodnie z art. 118 ust 1 ustawy Pzp, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji niniejszego zamówienia (Załącznik nr 4 SWZ). Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby ma potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;2) sposób i okres udostępniania Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;4. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) należy dołączyć do oferty. Warunki udziału w postępowaniu Wykonawcy ci powinni spełniać łącznie.5. Ocena spełnienia ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia - nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w załączonych dokumentach i oświadczeniach do niniejszej SWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-06-26

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach