Przetargi.pl
Przetarg nieograniczony nr 71/PN/14 na wykonanie robót objętych projektem pn. Kompleksowa termomodernizacja budynków Szpitala Miejskiego w Rudzie Śląskiej Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Wincentego Lipa 2 wraz z modernizacją oświetlenia wewnętrznego oraz wymiana instalacji wod-kan zgodnie z projektem o wartości szacunkowej nieprzekraczającej 5 186 000 EURO

Szpital Miejski w Rudzie Śląskiej Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 41-703 Ruda Śląska, ul. W. Lipa 2
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 248 24 52 , fax. 32 779 59 12
  • Data zamieszczenia: 2015-01-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szpital Miejski w Rudzie Śląskiej Sp. z o.o.
    ul. W. Lipa 2 2
    41-703 Ruda Śląska, woj. śląskie
    tel. 32 248 24 52, fax. 32 779 59 12
    REGON: 24146865300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Sp. z o.o.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przetarg nieograniczony nr 71/PN/14 na wykonanie robót objętych projektem pn. Kompleksowa termomodernizacja budynków Szpitala Miejskiego w Rudzie Śląskiej Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Wincentego Lipa 2 wraz z modernizacją oświetlenia wewnętrznego oraz wymiana instalacji wod-kan zgodnie z projektem o wartości szacunkowej nieprzekraczającej 5 186 000 EURO
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie z należytą starannością i przekazanie Zamawiającemu zadania pn. wykonanie robót objętych projektem pn.: Kompleksowa termomodernizacja budynków Szpitala Miejskiego w Rudzie Śląskiej Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Wincentego Lipa 2 wraz z modernizacją oświetlenia wewnętrznego oraz wymiana instalacji wod-kan zgodnie z projektem, w zakres których wchodzi: a) docieplenie ścian budynków, dachów i stropodachów oraz wymiana okien i drzwi zewnętrznych b) wymiana wymiennika ciepła, instalacji c.o. i cwu oraz budowa paneli słonecznych c) wymiana oświetlenia wewnętrznego d) wymiana instalacji wod-kan zwanych dalej łącznie robotami lub przedmiotem zamówienia. 2. Zadanie pod nazwą: Kompleksowa termomodernizacja budynków Szpitala Miejskiego w Rudzie Śląskiej Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Wincentego Lipa 2 wraz z modernizacją oświetlenia wewnętrznego jest realizowane w ramach Projektu Kompleksowa termomodernizacja budynków Szpitala Miejskiego w Rudzie Śląskiej Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Wincentego Lipa 2 wraz z modernizacją oświetlenia wewnętrznego, na podstawie umowy nr 555/2014/Wn 12/OA-XN-04/D z dnia 21.08.2014 r. z Narodowym Funduszem ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. 3. Zadanie wymienione w pkt 2 jest dofinansowane ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014 w ramach Programu PL04 Oszczędzanie energii i promowanie odnawialnych źródeł energii. 4. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z Projektem Budowlano-Wykonawczym, STWiOR i Audytem Efektywności Ekologicznej z lipca 2013 r. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią: Załącznik nr 9 - Dokumentacja projektowa Załącznik nr 10 - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Załącznik nr 11 - Pozwolenie na budowę Załącznik nr 12 - Ramowy harmonogram prac Załącznik nr 13 - Przedmiary robót 6. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na co najmniej 60 miesięcy. 7. Wykonawca będzie wykonywał roboty budowlane w czynnym obiekcie szpitalnym. Na czas prowadzenia przez Wykonawcę robót nie zostanie on zamknięty i będzie funkcjonował w normalnym trybie. Wykonawca zobowiązany będzie na własny koszt do zabezpieczenia stref roboczych niepowodujących utrudnień pracy personelu Szpitala i pacjentów oraz osób odwiedzających. 8. Wykonawca na własny koszt zobowiązany będzie do odpowiedniego zabezpieczenia sprzętu medycznego pozostawionego w pomieszczeniach szpitalnych. W przypadku nienależytego wykonania zabezpieczenia sprzętu medycznego oraz jego uszkodzenia, całkowity koszt jego naprawy ponosi Wykonawca. Po zakończeniu prac w danym pomieszczeniu wykonawca na własny koszt winien doprowadzić pomieszczenie do stanu jak przed rozpoczęciem prac. Wykonawca winien wykonać wszystkie niezbędne prace w danym pomieszczeniu tak, aby nie było konieczności ponownego wejścia do tego pomieszczenia. 9. Przed złożeniem oferty Wykonawca ma obowiązek dokonać oględzin obiektu, na którym wykonywane będą prace stanowiące przedmiot składanej oferty, celem zapoznania się ze stanem technicznym obiektu, infrastruktury, występującymi utrudnieniami, warunkami realizacji zamówienia. Wykonawca winien wskazać dzień oględzin obiektu z 2 - dniowym wyprzedzeniem wraz z wskazaniem ilości osób uczestniczących w oględzinach obiektu. 10. Rozwiązania równoważne Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne przedstawianych materiałów w SIWZ za pomocą znaków towarowych, patentów, pochodzenia, norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 29-30 ust. 1-3 ustawy Pzp. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany uzyskać aprobatę Zamawiającego oraz wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 11. Informacje dodatkowe: - Całość robót należy wykonać zgodnie z warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych oraz obowiązującymi przepisami BHP; - Celem szczegółowego określenia lokalizacji i głębokości ułożenia instalacji podtynkowych przed rozpoczęciem robót należy wykonać odkrywki ręczne; - Wszystkie roboty w pobliżu uzbrojenia należy wykonać pod nadzorem przedstawiciela dostawcy mediów; - Istniejące uzbrojenie w trakcie wykonywania robót należy zabezpieczyć zgodnie z obowiązującymi Polskimi Normami, Normami Branżowymi oraz wymaganiami podanymi w uzgodnieniach; - W przypadku odkrycia niezidentyfikowanego uzbrojenia należy zawiadomić inwestora i użytkownika; - Wykonawca zapewni, aby tymczasowe składowane materiały, do czasu ich wbudowania, były zabezpieczone przed zniszczeniem, zachowały swoją jakość i właściwości; - Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt do dokonania odbioru z UDT, przeprowadzenia rozruchu zainstalowanych urządzeń oraz przeszkolenie pracowników obsługi, przekazania Zamawiającemu instrukcji eksploatacji oraz instrukcji obsługi oraz przeprowadzenia inspekcji prawidłowości ich montażu w obecności producenta, jeżeli wymaga tego gwarancja; - Roboty budowlano-montażowe należy prowadzić zgodnie z : - ustawą z 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 roku, poz. 1409 z późniejszymi zmianami). - Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonaniu robót budowlano-montażowych i rozbiórkowych (Dz. U. z 2003 r. Nr 47, poz.401). - pozwoleniem na budowę, dokumentacją projektową i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót. - obowiązującymi Polskimi Normami, zasadami wiedzy technicznej, pod nadzorem autorskim oraz przedstawiciela lub dysponenta istniejących sieci pod i nadziemnych. - Rozporządzeniem Ministra Ochrony Środowiska z dnia 24 lipca 2006r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzeniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz. U. Nr 137, poz.984). - Obwieszczeniem Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 27 stycznia 1994 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy stosowaniu środków chemicznych do uzdatniania wody i oczyszczania ścieków (Dz. U. Nr 21, poz.73). - Ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. r. (Dz. U. z 2013 r., poz.21). - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 lipca 2010 roku w sprawie odpadów komunalnych (Dz. U. z 2010 roku Nr 137, poz. 924). - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 1 sierpnia 2002r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz. U. Nr 134, poz. 1140). 12. Prace towarzyszące i roboty tymczasowe, które należy uwzględnić w kosztach ogólnych kontraktu w tym m.in. koszty: - Opłat za ewentualne zajęcie pasa drogowego oraz sporządzenie wniosku i dokumentacji . - Wykonania dokumentacji powykonawczej, budowlanej wraz z wersją elektroniczną, - Dokonania ewentualnych uzgodnień z zarządcami dróg w związku z prowadzeniem robót w pasie drogowym oraz zabezpieczeniem dojazdu ciężkiego sprzętu i dostaw materiałów na teren budowy, łącznie z opłatą za zajęcie terenu, - Odtworzenia zniszczonych nawierzchni ciągów komunikacyjnych użytkowanych podczas trwania kontraktu oraz poniesienia konsekwencji ewentualnych innych szkód powstałych w trakcie robót, - Wykonania prób szczelności i ciśnieniowych nowych przewodów instalacji wodnych, kanalizacyjnych i c.o. - Robót tymczasowych (zorganizowanie i zlikwidowania zaplecza dla potrzeb budowy, doprowadzenie wody, energii elektrycznej, odprowadzenie ścieków, zabezpieczenie zaplecza i budowy przed dostępem osób postronnych). - Zapewnienia obejść tymczasowych przepięć dla instalacji wodnych, kanalizacyjnych i c.o. - Zapewnienia ciągłości dostaw energii cieplnej na potrzeby c.o. i c.w.u.,, w razie potrzeby w postaci zastępczego źródła ciepła. 13. Uwagi dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia: - Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie dokumentacją projektową i na podstawie warunków niniejszego przetargu - Roboty winny zostać wykonane i ukończone zgodnie z prawem obowiązującym w Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności: Prawem Budowlanym, Prawem ochrony środowiska, Ustawą o odpadach, Ustawą o badaniach i certyfikacji i wymaganiami Zamawiającego, a kierowanie robót mogą wykonywać osoby, które posiadają wymagane prawem uprawnienia i są ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej. - Wykonawcy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za zbadanie z należytą starannością specyfikacji istotnych warunków zamówienia i każdego uzupełnienia do niej wydanego podczas postępowania o udzielenie zamówienia, oraz za uzyskanie informacji w odniesieniu do każdego i wszelkich warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na wartość lub charakter oferty lub na wykonanie Robót. W przypadku, kiedy Wykonawca zostanie wybrany, żadne żądanie o zmianę ceny ofertowej nie może zostać wniesione na podstawie błędów lub ominięć w świetle powyższych zobowiązań Wykonawcy. - Uznaje się, iż złożenie ofert oznacza, że Wykonawcy zapoznali się ze wszelkimi odpowiednimi ustawami i innymi przepisami prawnymi obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej, które mogą w jakikolwiek sposób wpłynąć na, lub dotyczyć działań i czynności objętych ofertą i wynikającą z niej umową w sprawie zamówienia publicznego. - Wykonawca, przed przystąpieniem do robót, opracuje Projekt Technologii i Organizacji Robót oraz Program Zapewnienia Jakości uwzględniający wszystkie warunki, w jakich będą wykonywane roboty, biorąc pod uwagę konieczność zachowania ciągłości dostaw, z których mogą wynikać tymczasowe przekładki istniejącej instalacji. Ponadto Wykonawca opracuje i uzgodni szczegółowy harmonogram robót i przełączeń do istniejącej instalacji. - Przyjmuje się, dla potrzeb niniejszego kontraktu, że wszelkie pozostałe, niewymienione w dokumentacji prace i koszty towarzyszące i prace tymczasowe zostaną przez Wykonawcę rozpoznane i wycenione w kosztach robót podstawowych. Wszelkie prace towarzyszące robotom podstawowym i roboty tymczasowe oraz wszelkie koszty towarzyszące w tym wykonanie obejść zastępczych, zapewnienie ewentualnych urządzeń i źródeł zastępczych, zabezpieczeń BHP, itp. nie ujęte w odrębnych pozycjach dokumentacji i zestawień należy wycenić jako element składowy roboty podstawowej. - Niezależnie od stopnia dokładności i precyzji dokumentacji definiującej usługę do wykonania, Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania dobrego rezultatu końcowego. W związku z tym wykonane roboty muszą zapewnić utrzymanie założonych parametrów. - Rysunki i część opisowa są dokumentami wzajemnie się uzupełniającymi. Wszystkie elementy ujęte w opisie, a nie ujęte na rysunkach lub ujęte na rysunkach a nie ujęte w części opisowej winne być traktowane tak jakby były ujęte w obu. W przypadku rozbieżności w jakimkolwiek z elementów dokumentacji należy zgłosić ją projektantowi, który zobowiązany będzie do pisemnego rozstrzygnięcia problemu. - Podane w dokumentacji wymiary montażowe są orientacyjne - Dostawca urządzeń wg specyfikacji niniejszego projektu oraz Wykonawca jest zobowiązany do dokonania pomiarów uzupełniających umożliwiających zabudowę urządzeń na istniejącym obiekcie. - W zakresie prac związanych z realizacją projektowanej inwestycji obowiązują wszystkie uwagi, zalecenia, opisy na rysunkach i w opisie poszczególnych branż. 14. Transport i składowanie odpadów. Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania przepisów Ustawy o odpadach z 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2013 r., poz.21), w tym: - przejmuje odpowiedzialność za powstałe w trakcie realizacji zamówienia odpady, ich segregację, transport i składowanie, - ponosi koszty z tytułu związane z transportem i składowaniem odpadów 15. Zastosowane materiały i urządzenia muszą być wykonane zgodnie z Polskimi Normami przenoszącymi europejskie normy zharmonizowane. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane uwzględnia się wynikające z art. 30 ustawy Pzp: a) europejskie aprobaty techniczne; b) wspólne specyfikacje techniczne; c) Polskie Normy przenoszące normy europejskie; d) normy państw członkowskich Unii Europejskiej przenoszące europejskie normy zharmonizowane; e) Polskie Normy wprowadzające normy międzynarodowe; f) Polskie Normy; g) polskie aprobaty techniczne, atesty higieniczne i certyfikaty
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 453000000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca winien złożyć w ofercie dokument potwierdzający wniesienie wadium w wysokości: 156 309,25 zł (słownie: sto pięćdziesiąt sześć tysięcy trzysta dziewięć złotych 25/100). 2. Wadium może być wnoszone w następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych - gwarancjach ubezpieczeniowych - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Termin wnoszenia wadium upływa w dniu 30.01.2015 r. o godzinie 09:30. 4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy: ING Bank Śląski 76 1050 1331 1000 0090 7152 8195. UWAGA! Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna należy wpisać beneficjenta: Szpital Miejski w Rudzie Śląskiej Sp. z o.o., ul. Wincentego Lipa 2, 41-703 Ruda Śląska. 6. Nie wniesienie wadium powoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. 7. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 11 lit. a niniejszego rozdziału SIWZ. 8. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem pkt 7 niniejszego rozdziału SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpitalruda.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach