Przetargi.pl
Przeprowadzenie Ewaluacji pilotażowego wdrożenia standardów usług w zakresie bezdomności i przetestowania Modelu Gminny Standard Wychodzenia z Bezdomności w zakresie standaryzacji pracy z bezdomnymi projektu Druga szansa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 30-529 Kraków, ul. Józefińska 14/002
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 012 6165420, 6165424 , fax. 012 6165428
  • Data zamieszczenia: 2012-11-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
    ul. Józefińska 14/002 14/002
    30-529 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 012 6165420, 6165424, fax. 012 6165428
    REGON: 35150530800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.krakow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przeprowadzenie Ewaluacji pilotażowego wdrożenia standardów usług w zakresie bezdomności i przetestowania Modelu Gminny Standard Wychodzenia z Bezdomności w zakresie standaryzacji pracy z bezdomnymi projektu Druga szansa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamawiający informuje, że ilekroć w siwz i formularzu ofertowym mowa o: PL - należy przez to rozumieć Partnerstwo Lokalne, DL - należy przez to rozumieć Diagnoza Lokalna, GSWB - należy przez to rozumieć Gminny Standard Wychodzenia z Bezdomności, PPL - należy przez to rozumieć Projektowe Partnerstwo Lokalne, OB - należy przez to rozumieć Osoba Bezdomna, OZB - należy przez to rozumieć Osoba Zagrożona Bezdomnością Ewaluacja jest podzielona na dwa etapy: 1. Etap I - Ewaluacja pod kątem kryterium trafności, czyli dopasowania przyjętych w modelu GSWB rozwiązań oraz wartości merytorycznej modelu GWSB z punktu widzenia potrzeb Partnerstwa Lokalnego. 2. Etap II - Ewaluacja pod kątem kryterium skuteczności, czyli osiągnięcia zakładanych w modelu GSWB celów. 1. CELE EWALUACJI Cele szczegółowe w odniesieniu do etapu I: 1) ocena dopasowania przyjętych przez PL celów szczegółowych do opisanych w DL problemów występujących w instytucjach świadczących wsparcie osobom bezdomnym; 2) ocena dopasowania przyjętych przez PL celów szczegółowych do opisanych w DL problemów osób bezdomnych; 3) ocena dopasowania przyjętych przez PL celów szczegółowych do opisanych w DL rekomendacji; 4) weryfikacja czy/na ile rekomendacje sformułowane w DL zostały uwzględnione w działaniach przyjętych przez PL; 5) ocena trafności doboru grup objętych pilotażem w świetle problemów społecznych opisanych w DL; 6) ocena trafności wybranych do realizacji w PL standardów w świetle problemów zidentyfikowanych w DL; 7) ocena modelu GSWB pod względem wartości merytorycznej; 8) ocena modelu GSWB pod względem trafności rozwiązań zaproponowanych w poszczególnych standardach; 9) ocena modelu GSWB pod względem innowacyjności; 10) ocena stopnia zrozumiałości opisu standardów; 11) ustalenie powodów ewentualnych rozbieżności pomiędzy realizowanymi przez PL działaniami a rekomendacjami sformułowanymi w DL z uwzględnieniem przyczyn: a)organizacyjno-technicznych, b) merytorycznych, c) finansowych. Cele szczegółowe w odniesieniu do II etapu: 1) ocena, w jakim zakresie i w jaki sposób wdrożono poszczególne usługi. Powody wprowadzenia ewentualnych modyfikacji; 2) ocena realizacji zakładanych w danym standardzie celów. Powody ewentualnego nieosiągnięcia celów; 3) ocena skuteczności działań przewidzianych w standardzie, czy przyniosły zakładane rezultaty? Powody ewentualnego nieosiągnięcia zakładanych rezultatów; 4) ocena modelu ze względu na osiągnięte rezultaty. 2. METODOLOGIA EWALUACJI Etap I ewaluacji składa się z dwóch części: 1) analiza treści dokumentów zastanych - metoda matrycy logicznej, 2) wywiad z przedstawicielami PL - metoda zogniskowanego wywiadu grupowego, Szczegółowe wytyczne do metodologii etapu I znajdują się w załączniku nr 3 do siwz. Etap II Ewaluacji składa się z dwóch części: 1) indywidualne wywiady pogłębione z kluczowymi informatorami, 2) panel ekspertów z kluczowymi informatorami. Szczegółowe wytyczne do metodologii etapu II znajdują się w załączniku nr 4 do siwz.. 3. RAPORTY Z EWALUACJI. Raport z I etapu Ewaluacji zawiera: 1) Najważniejsze wnioski (przedstawione w postaci krótkich punktów najważniejsze wyniki raportu), 2) Wstęp - Zakres podmiotowy partnerstwa i charakter; ile i jakie standardy wdraża; ile i jakie elementy standardów realizuje, 3) Trafność zaproponowanych we wniosku PL celów projektu. Należy dokonać oceny zagadnień i podsumowania trafności zaproponowanych w PL celów projektu opisanych w rozdz. III ust. 1 pkt 1 - 6 zgodnie z następującym wzorem: a) wyniki analizy treści dokumentów, b) analiza wyników w oparciu o pytania zawarte w opisie sposobu realizacji badania, c) analiza wyników analizy treści dokumentów przez osoby zaangażowane w realizacje projektu w PL. 4) Ocena poszczególnych standardów modelu GSWB Partnerstwa Lokalne, Praca socjalna, Zdrowie, Mieszkalnictwo i pomoc doraźna w następujący sposób: a) ocena merytoryczna standardu, b) ocena standardu pod względem trafności rozwiązań, c) ocena standardu pod względem innowacyjności, d) ustalenie powodów ewentualnych rozbieżności pomiędzy realizowanymi przez PL działaniami a rekomendacjami sformułowanymi w DL z uwzględnieniem przyczyn: organizacyjno-technicznych, merytorycznych, finansowych, e) proponowane modyfikacje. 5) Ocena całego modelu: a) ocena modelu GSWB pod względem spójności (pomiędzy poszczególnymi standardami), b) ocena modelu GSWB pod względem innowacyjności, c) ocena podsumowująca całego modelu GSWB, d) proponowane modyfikacje do całego modelu GSWB. Raport z II etapu Ewaluacji zawiera: 1) Najważniejsze wnioski (przedstawione w postaci krótkich punktów, najważniejsze wyniki raportu), 2) Wstęp - opis zrealizowanych badań, czas badań, problemy, które wystąpiły w trakcie ewaluacji, inne uwagi związane z procesem badawczym, 3) Przedstawienie analizy niżej wymienionych standardów i modułów wg. następującego sposobu: a) zrealizowane działania: opis zrealizowanych w ramach modułu działań, jakie rezultaty przyniosły zrealizowane działania(opisujemy działanie 1, następnie przedstawiamy rezultaty działania, powtarzamy to następnie dla kolejnych działań 2,3n), czy osiągnięto założone dla danego modułu standardu cele szczegółowe, analiza poszczególnych celów pod względem stopnia ich zrealizowania (czyli odnosimy się do celu 1, opisujemy czy został osiągnięty, za pomocą jakich działań został osiągnięty, czy można było osiągnąć zakładany cel w inny sposób: w bardziej efektywny, skuteczny, powtarzamy to następnie dla celu 2n), wyjaśnienie rozbieżności osiągniętych efektów z celami założonymi w standardzie(jeśli nie osiągnięto założonych w standardzie celów wyjaśniamy dlaczego nie, jakie wystąpiły przeszkody, z czego one wynikały, powtarzamy to następnie dla celu 2n), b) propozycje modyfikacji standardu, propozycje modyfikacji celów wraz z uzasadnieniem (które cele powinny zostać usunięte lub zmienione, dlaczego, czy należy dodać jakiś nowy cel, dlaczego?), propozycje modyfikacji działań wraz z uzasadnieniem(które działania powinny zostać usunięte lub zmienione, dlaczego, czy należy dodać nowe działania do przyjętych celów, dlaczego?), podsumowanie- ogólna ocena modułu. STANDARD PARTNERSTWO LOKALNE 1. Moduł: Inicjowanie PL i zasady tworzenia i funkcjonowania Partnerstwa Lokalnego 2. Moduł: Zakres podmiotowy Partnerstwa 3. Moduł: Analiza problemów, zasobów i otoczenia przez Partnerstwo 4. Moduł: Zakres przedmiotowy funkcjonowania Partnerstwa 5. Moduł: Cele działalności Partnerstwa 6. Moduł: Zarządzanie Partnerstwem 7. Moduł: Edukacja i promocja Partnerstwa 8. Moduł: Finansowanie i koszty Partnerstwa 9. Moduł: Dokumentacja Partnerstwa 10. Moduł: Monitoring Partnerstwa 11. Moduł: Ewaluacja Partnerstwa 12. Podsumowanie standardu Partnerstwa Lokalne w świetle zrealizowanego projektu: 1) ocena merytorycznej wartości standardu, 2) ocena spójności standardu, 3) ocena trafności przyjętych w standardzie celów, 4) ocena adekwatności przyjętych działań do celów, 5) propozycje modyfikacji w odniesieniu do całego standardu. STANDARD PRACA SOCJALNA 1. Moduł: Ogół podejmowanych działań o charakterze pracy socjalnej 2. Moduł: Pierwszy kontakt 3. Moduł: Przeprowadzenie diagnozy sytuacji klienta 4. Moduł: Informowanie klienta o uprawnieniach i możliwościach uzyskania wsparcia 5. Moduł: Określenie i zapewnienie pakietu socjalnego 6. Moduł: Konstruowanie i wdrażanie planu pomocy w zakresie pracy socjalnej z osobą bezdomną lub zagrożoną bezdomnością 7. Moduł: Udzielenie poradnictwa socjalnego 8. Moduł: Rezultaty i efekty realizowanych działań pomocowych w ramach pracy socjalnej 9. Podsumowanie standardu Praca socjalna w świetle zrealizowanego projektu: 1) ocena merytorycznej wartości standardu, 2) ocena spójności standardu, 3) ocena trafności przyjętych w standardzie celów, 4) ocena adekwatności przyjętych działań do celów, 5) propozycje modyfikacji w odniesieniu do całego standardu. STANDARD MIESZKALNICTWO I POMOC DORAŹNA 1. Moduł: Mieszkanie wspierane 2. Moduł: Punkt wydawania żywności 3. Podsumowanie standardu Mieszkalnictwo i pomoc doraźna w świetle zrealizowanego projektu: 1) ocena merytorycznej wartości standardu, 2) ocena spójności standardu, 3) ocena trafności przyjętych w standardzie celów, 4) ocena adekwatności przyjętych działań do celów, 5) propozycje modyfikacji w odniesieniu do całego standardu. STANDARD ZDROWIE 1. Moduł: Redukcja szkód 2. Moduł: w obszarze przedmedycznej pomocy doraźnej 3. Podsumowanie standardu Zdrowie na podstawie doświadczeń zebranych w fazie pilotażu 1) ocena merytorycznej wartości standardu, 2) ocena spójności standardu, 3) ocena trafności przyjętych w standardzie celów, 4) propozycje modyfikacji w odniesieniu do całego standardu. 4. WYMAGANIA FORMALNE DO RAPORTU 1. Każdy raport zostanie przekazany w wersji roboczej i ostatecznej, z zastrzeżeniem, że wersja robocza raportu nie może być oddana później niż 10 dni przed terminem oddania wersji ostatecznej. Zamawiający zastrzega sobie prawo zgłoszenia uwag do wersji roboczej w ciągu 10 dni roboczych od daty jego przekazania. 2. Informacje o cytowaniu, zamieszczania odwołań bibliograficznych oraz wymogi formalne, stanowią załącznik nr 5 do siwz.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 794190004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mops.krakow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach