Przetargi.pl
Przebudowa ul. Grunwaldzkiej od ul. Kotucza do ul. Budowlanych - projekt techniczny i roboty budowlane

Miasto Rybnik ogłasza przetarg

  • Adres: 44-200 Rybnik, Bolesława Chrobrego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. +48324392302 , fax. +48324224124
  • Data zamieszczenia: 2017-05-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Rybnik
    Bolesława Chrobrego 2
    44-200 Rybnik, woj. śląskie
    tel. +48324392302, fax. +48324224124
    REGON: 276255430
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ul. Grunwaldzkiej od ul. Kotucza do ul. Budowlanych - projekt techniczny i roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ul. Grunwaldzkiej od ul. Kotucza do ul. Budowlanych - projekt techniczny i roboty budowlane, realizowana w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: a) opracowanie dokumentacji projektowej obejmującej:  wykonanie przebudowy konstrukcji jezdni wraz z nawierzchnia z betonu asfaltowego KR3,  wykonanie przebudowy konstrukcji chodników oraz zjazdów indywidualnych i publicznych wraz z nawierzchnią z kostki betonowej brukowej bezfazowej,  wykonanie przebudowy istniejącej kanalizacji deszczowej,  wykonanie przebudowy istniejącego oświetlenia ulicznego,  wykonanie przebudowy kolidujących sieci i urządzeń obcych,  wykonanie tymczasowej i docelowej organizacji ruchu. b) wykonanie zadania zgodnie z dokumentacją projektową zatwierdzoną przez Zamawiającego. Długość odcinka ul. Grunwaldzkiej od ul. Kotucza do ul. Budowlanych do zaprojektowania i wykonania to ok. 820 m. Jezdnia o szerokości 6,00 m i chodniki po obu stronach o szerokości od 1,60 m do 1,90 m na odcinku od ul. Kotucza do skrzyżowania z ul. Dąbrówki, natomiast na odcinku od skrzyżowania z ul. Dąbrówki do ul. Budowlanych ciąg pieszo-jezdny o szerokości ~6,0 m z placem nawrotnym na końcu o wymiarach zgodnie z obowiązującymi przepisami. Długość odcinka kanalizacji deszczowej do zaprojektowania i wykonania – ok. 820 m. Długość odcinka oświetlenia ulicznego do zaprojektowania i wykonania – ok. 820 m. Zakres robót będzie wykonany w istniejącym pasie drogowym. Ogólne wymagania Zamawiającego dotyczące przedmiotu zamówienia Dokumentacja musi być opracowana zgodnie z: 1) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1129), 2) ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 687 ze zmianami), 3) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 ze zmianami), 4) Rozporządzeniem Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. poz. 462 ze zmianami), 5) ustawą z 21 marca 1985 o drogach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 460), 6) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określania metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389), 7) ustawą Prawo zamówień publicznych z dn. 29 styczeń 2004 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zmianami). Wykonawca zobowiązany jest do złożenia pisemnego oświadczenia, że opracowana dokumentacja została wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami oraz normami i wydana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Dokumentacja projektowa powinna określać parametry techniczne i funkcjonalne przyjętych rozwiązań materiałowych, wybranej technologii. Zamawiający wymaga zastosowania materiałów dopuszczonych do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie. Dojścia i chodnik należy wykonać z kostki betonowej bezfazowej w kolorze szarym z uwzględnieniem 20% koloru czerwonego. Wjazdy do posesji wykonać w całości z kostki betonowej bezfazowej w kolorze czerwonym. Zamawiający informuje, że nie można wykorzystywać materiału z korytowania i rozbiórek. Podbudowę z kruszywa łamanego należy wykonać z nowego materiału naturalnego. Zamawiający nie dopuszcza zastosowania materiałów z odzysku (korytowania i rozbiórek) i recyklingu. Oznakowanie poziome winno być wykonane jako grubowarstwowe. Nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych należy sfrezować, a destrukt należy dostarczyć na bazę Rybnickich Służb Komunalnych. Destrukt z frezowania jest własnością Zamawiającego. Materiały z rozbiórki we wszystkich branżach przedmiarowych, które Zamawiający uzna za przydatne do ponownego wykorzystania, na polecenie Zamawiającego na własny koszt należy dostarczyć na bezzwrotnych paletach do siedziby Rybnickich Służb Komunalnych i ułożyć w następujący sposób: 1) kształtka betonowa 6 cm w ilości – 10 warstw / na palecie 8 cm w ilości – 8 warstw / na palecie 2) krawężniki drogowe w ilości 10 sztuk / na palecie (2 warstwy po 5 szt. na warstwie) 3) płyty 35x35 ilości 60 sztuk / na palecie – 10 warstw po 6 szt. na warstwie. Inne nie wskazane wyżej materiały należy układać w sposób wskazany przez kierownika magazynu RSK lub magazynierów. Z uwagi na zlokalizowane na przedmiotowym odcinku ul. Grunwaldzkiej lokale użyteczności publicznej i szkołę roboty budowlane winny być prowadzone odcinkami. Roboty mają być prowadzone w sposób zapewniający przejazd i dojścia do wszystkich obiektów zlokalizowanych wzdłuż ul. Grunwaldzkiej. Wykonawca zobowiązany jest uzyskać wszystkie zezwolenia i zgody na wejście w teren oraz uzgodnienia branżowe niezbędne do uzyskania decyzji administracyjnych, umożliwiających wykonanie robót budowlanych. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia został opisany w Programie Funkcjonalno-Użytkowym. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w Programie Funkcjonalno-Użytkowym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Zamawiający zakłada, że roboty będą prowadzone w systemie dwuzmianowym z uwzględnieniem ciszy nocnej od godz. 22.00 – 06.00. Przed przystąpieniem do robót budowlanych, oraz po ich zakończeniu obowiązkiem Wykonawcy jest sporządzenie inwentaryzacji stanu technicznego obiektów budowlanych celem stwierdzenia wpływu robót budowlanych na budynki położone w bezpośrednim sąsiedztwie placu budowy. Zakres inwentaryzacji winien obejmować między innymi: przedmiot i cel inwentaryzacji, lokalizację obiektu na gruncie wraz z załącznikiem mapowym, stan zagospodarowania nieruchomości wraz z ogrodzeniem, stan techniczno-użytkowy wraz z opisem elewacji budynku, dokumentację zdjęciową. Inwentaryzację nieruchomości winien wykonać rzeczoznawca (osoba posiadająca stosowne uprawnienia). Do inwentaryzacji winno być załączone pisemne oświadczenie właściciela obiektu budowlanego, że zapoznała się z inwentaryzacją i nie wnosi (albo wnosi) do inwentaryzacji uwagi (uwagi wpisać w oświadczeniu albo załączniku do oświadczenia). Złącza (podłużne i poprzeczne) nawierzchni bitumicznej należy pokryć taśmą przylepną bitumiczną o grubości 4 mm. Taśmę należy zastosować przy krawężnikach i elementach żeliwnych. Do mieszanek mineralno-bitumicznych Zamawiający nie zezwala na stosowanie granulatu asfaltowego z frezu asfaltowego. Krawężniki wystające wzdłuż jezdni należy wynieść na wysokość 6 cm, krawężnik najazdowy wzdłuż zjazdów indywidualnych na wysokość 4 cm a wzdłuż zjazdów publicznych i na przejściu dla pieszych na wysokość 2 cm. Regulacja żeliwnych włazów studzienek kanalizacyjnych, kratek ściekowych wpustów ulicznych i skrzynek zasuw należy wykonać przy użyciu mrozoodpornej, szybkowiążącej, nie kurczącej się zaprawy na bazie cementu modyfikowanego tworzywem sztucznym. Zamawiający udostępni bezpłatnie na potrzeby realizacji umowy wszelkie posiadane informacje, o ile ich udostępnianie nie jest regulowane odrębnymi przepisami lub zapisami odrębnych umów lub licencji. Informacje dla wykonawców deklarujących wykorzystanie dla celów realizacji przedmiotowego zamówienia samochodów ciężarowych przystosowanych do odbioru odpadów typu gruz oraz przywozu materiałów budowlanych, spełniających wymagania co najmniej normy EURO 5 w zakresie emisji spalin. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował taborem samochodów ciężarowych przystosowanych do obioru odpadów typu gruz oraz przywozu materiałów budowlanych. Promowane punktami będą samochody ciężarowe przystosowane do odbioru odpadów typu gruz oraz przywozu materiałów budowlanych wykorzystywanych do realizacji przedmiotu zamówienia wyposażone w silniki spełniające wymogi normy EURO 5. Jeśli samochody ciężarowe przystosowane do odbioru odpadów typu gruz oraz przywozu materiałów budowlanych nie posiadają certyfikatu EURO 5, ale zostały zmodyfikowane osiągając ten sam standard, Zamawiający będzie weryfikował powyższe na podstawie aktualnego zaświadczenia sporządzonego przez autoryzowaną Stację kontroli pojazdów. Dopuszcza się zmianę zadeklarowanych samochodów ciężarowych przystosowanych do odbioru odpadów typu gruz oraz przywozu materiałów budowlanych na inne spełniające wymagania co najmniej normy EURO 5 w zakresie emisji spalin. Zamawiający będzie weryfikował powyższe na podstawie wyciągu ze świadectwa homologacji lub odpisu decyzji zwalniającej pojazd z homologacji bądź oświadczenia producenta lub przedstawiciela producenta danego pojazdu, że spełnia on właściwy poziom emisji spalin EURO 5, bądź dowodu rejestracyjnego pojazdu, bądź roku produkcji pojazdu wraz z oświadczeniem Wykonawcy o spełnianiu danego samochodu normy EURO 5. Opisane wyżej dokumenty - oryginały do wglądu - należy przedstawić w terminie 3 dni od daty zawarcia umowy. W przypadku, gdy Wykonawca nie będzie realizował umowy, zgodnie ze złożoną ofertą w zakresie wykorzystania zadeklarowanych samochodów ciężarowych przystosowanych do odbioru odpadów typu gruz oraz przywozu materiałów budowlanych spełniających wymagania co najmniej normy EURO 5 w zakresie emisji spalin, naliczane będą kary umowne. Pierwsza kara – za niewykorzystywanie samochodów ciężarowych przystosowanych do odbioru odpadów typu gruz oraz przywozu materiałów budowlanych zgodnie ze złożoną ofertą: 2.000 zł, za każdy fakt stwierdzenia na budowie niewykorzystania zadeklarowanych w ofercie pojazdów. Druga kara – za nieterminowe przedstawianie dokumentów, potwierdzających spełnienie dla każdego samochodu ciężarowego przystosowanego do odbioru odpadów typu gruz oraz przywozu materiałów budowlanych zadeklarowanych w ofercie jako spełniającego wymagania co najmniej normy EURO 5 w zakresie emisji spalin w wysokości 500 zł. Awarie samochodów ciężarowych przystosowanych do odbioru odpadów typu gruz oraz przywozu materiałów budowlanych spełniających wymagania co najmniej normy EURO 5 w zakresie emisji spalin należy niezwłocznie zgłaszać Zamawiającemu poprzez wiadomości email lub telefonicznie. W przypadku awarii samochodu przystosowanego do odbioru odpadów typu gruz oraz przywozu materiałów budowlanych, spełniającego wymagania co najmniej normy EURO 5 w zakresie emisji spalin, Wykonawca ma obowiązek zapewnić, na czas jego naprawy, samochód zastępczy spełniający wymagania w zakresie przedmiotowej normy. Do pisemnego zgłoszenia awarii należy dołączyć wyciąg ze świadectwa homologacji lub odpis decyzji zwalniającej pojazd z homologacji bądź oświadczenie producenta lub przedstawiciela producenta danego pojazdu, że spełnia on właściwy poziom emisji spalin EURO 5, bądź dowód rejestracyjnego pojazdu, bądź rok produkcji pojazdu wraz z oświadczeniem Wykonawcy o spełnianiu danego samochodu normy EURO 5 wydane dla samochodu zastępczego. Samochód zastępczy nie posiadający w/w dokumentu uznany będzie jako samochód nie spełniający ww. warunków. Do wszystkich samochodów zastępczych stosuje się te same zasady co do samochodów zadeklarowanych pierwotnie. Termin usunięcia wad: do 14 dni liczone od powiadomienia Wykonawcy przez Zamawiającego o wadzie. Wykonawca jest zobowiązany do udzielenia minimum 60-miesięcznej gwarancji na wykonane roboty budowlane, zastosowane materiały i oznakowanie pionowe oraz 36-miesięcznej gwarancji na oznakowanie poziome grubowarstwowe, licząc od dnia odbioru końcowego. W związku z wymaganiami Ustawy Prawo ochrony środowiska oraz zapisami „Programu Ochrony Powietrza dla stref województwa śląskiego, w których stwierdzone zostały ponadnormatywne poziomy substancji w powietrzu”, Zamawiający informuje, że w trakcie prowadzenia prac budowlanych będzie wymagał zastosowania technologii wykonania robót, które ograniczają do minimum pylenie stosowanych materiałów budowlanych oraz są nieuciążliwe dla środowiska. Szczególnie dla Zamawiającego jest ważne, by w trakcie prowadzenia prac budowlanych były zachowane zasady: - zraszania wodą terenu prowadzenia robót w okresach suszy, - stosowania zabezpieczenia pylastych materiałów sypkich przed rozwiewaniem (przykrycie plandekami, zraszanie), - transportu materiałów sypkich samochodami wyposażonymi w plandeki ograniczające pylenie przewożonych materiałów, - stosowanie gotowych mieszanek budowlanych przygotowywanych w wytwórniach. Ponadto Zamawiający będzie prowadził monitoring pojazdów obsługujących budowę pod kątem ograniczenia zanieczyszczenia dróg. W przypadku stwierdzenia uchybień, które zagrażają środowisku naturalnemu i są niezgodne z przepisami polskiego prawa i powyższymi zapisami, Zamawiający wstrzyma prowadzenie robót. Przypomina się również, że: - wykonawca jest zobowiązany do używania sprzętu i maszyn, które są zgodne z normami ochrony środowiska i przepisami dotyczącymi ich użytkowania; - organizacja placu budowy i prowadzenie prac budowlanych nie mogą zagrażać środowisku naturalnemu. Stosownie do treści art. 30 ust. 8 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że w ramach zadania zostaną spełnione wymagania w zakresie dostosowania projektu do potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych poprzez: - obniżenie krawężników na przejściach dla pieszych, - zastosowanie integracyjnej kostki na przejściach dla pieszych Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający poniżej określa czynności w zakresie realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: Dotyczy części drogowej: - czynności demontażu istniejących warstw konstrukcyjnych drogi, chodników i zjazdów, - korytowanie pod warstwy konstrukcyjne drogi, chodników i zjazdów, - mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża drogi, chodników i zjazdów - prace związane z korektą i zabudową krawężników, obrzeży, - układanie warstw konstrukcyjnych - podbudowy i podsypki - układanie warstw asfaltowych, - układanie nawierzchni z kształtki betonowej - regulacja pionowa urządzeń obcych. Dotyczy części kanalizacyjnej: - czynności wykonania robót ziemnych, - czynności robót montażowych. Dotyczy część oświetleniowej: - kopanie rowów kablowych, - układanie kabla, - stawianie słupów oświetleniowych, - montaż wysięgników i opraw na słupach. Dotyczy części zabezpieczenia sieci i urządzeń obcych: - czynności wykonania robót ziemnych, - czynności wykonania robót montażowych związanych z przebudową, zabezpieczeniem lub przełożeniem kabli sieci energetycznej – sieć elektroenergetyczna, - czynności wykonania robót montażowych związanych z przebudową, zabezpieczeniem lub przełożeniem kabli ziemnych i sieci napowietrznej – sieć teletechniczna, - czynności wykonania robót montażowych związanych z przebudową, zabezpieczeniem lub przełożeniem sieci kanalizacji sanitarnej – sieć kanalizacji sanitarnej, - czynności wykonania robót montażowych związanych z przebudową, zabezpieczeniem lub przełożeniem sieci kanalizacji ogólnospławnej – sieć kanalizacji ogólnospławnej, - czynności wykonania robót montażowych związanych z przebudową, zabezpieczeniem lub przełożeniem sieci gazowej – sieć gazowa, - czynności wykonania robót montażowych związanych z przebudową, zabezpieczeniem lub przełożeniem sieci wodociągowej – sieć wodociągowa. Szczegółowy zakres zamówienia precyzuje Program Funkcjonalno-Użytkowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach