Przetargi.pl
Przebudowa stadionu miejskiego w Głuchołazach w systemie zaprojektuj i wybuduj

Gmina Głuchołazy ogłasza przetarg

  • Adres: 48-340 Głuchołazy, Rynek 15
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 4092100 , fax. 77 4092101
  • Data zamieszczenia: 2013-11-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Głuchołazy
    Rynek 15 15
    48-340 Głuchołazy, woj. opolskie
    tel. 77 4092100, fax. 77 4092101
    REGON: 53141279200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.glucholazy.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa stadionu miejskiego w Głuchołazach w systemie zaprojektuj i wybuduj
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj: dokumentacji projektowej i robót budowlanych polegających na przebudowie stadionu miejskiego w Głuchołazach zgodnie z Programem Funkcjonalno - Użytkowym , zwanym dalej Programem Funkcjonalno-Użytkowym lub PFU, stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia obejmuje : 1) opracowanie i wykonanie dokumentacji projektowej tj.: a)opracowanie projektów budowlanych wszystkich koniecznych branż wraz z niezbędnymi opiniami i uzgodnieniami, zezwoleniami i decyzjami wymaganymi przepisami prawa, w tym uzyskania pozwolenia na budowę. b) sporządzenie projektów wykonawczych uzupełniających i uszczegóławiających projekty budowlane c)sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), d)opracowanie kosztorysów inwestorskich, kalkulacji cen jednostkowych i przedmiarów robót, 2) przygotowanie kompletnego wniosku o uzyskanie dla Zamawiającego pozwolenia odpowiedniego organu na prowadzenie robót budowlanych, zapewnienie sprawowania nadzoru autorskiego w trakcie wykonywania robót oraz przygotowanie dokumentacji powykonawczej. Szczegółowy opis wykonania dokumentacji projektowej, jej zakres, wymagania co do treści dokumentacji, a także ilości i formę przekazanych Zamawiającemu egzemplarzy dokumentacji projektowej zawiera Program Funkcjonalo- Użytkowy. 3) wykonanie zaprojektowanych robót budowlanych tj.: a) wykonanie remontu boiska z trawy naturalnej z wykorzystaniem nawierzchni z trawy syntetycznej, o wymiarach placu gry 105m x 68m i całkowitej powierzchni wraz z strefami wybiegu ok. 8060,00 m2 wraz z drenażem , systemem nawadniania i podbudową, b)wykonanie oświetlenia boiska o maksymalnym natężeniu oświetlenia 300lx z możliwością rozbudowy w zakresie jedynie dołożenia opraw oświetleniowych boiska w czasie meczy z natężeniem 500lx- 6 masztów oświetleniowych, c) wykonanie nagłośnienia stadionu zgodnie z wymaganiami PZPN, d) wykonanie oświetlenia parkingów i chodników - około 36 słupów oświetleniowych, e) wykonanie bieżni lekkoatletycznej okrężnej 4-ro torowej i 6-cio torowej na prostej , bieżni do skoku w dal i rzutni o nawierzchni sztucznej z poliuretanu natryskowego o całkowitej powierzchni ok. 5580,00 m2 wraz z podbudową przepuszczalną i elementami odwodnienia bieżni , f) wykonanie remontu istniejących trybun betonowych z wykonaniem nowych siedzisk z tworzyw sztucznych w ilości 408 miejsc siedzących oraz budową trybuny na wale ziemnym ( sektor dla kibiców gości ) 42 miejsca siedzące , g)budowę toalet ogólnodostępnych wraz z tunelem przejściowym pod wałem w konstrukcji żelbetowej o powierzchni zabudowy ok.105 m2 , h) regulację kształtu i budowę wału stadionu w związku z budową drogi i parkingu za wałem na długości ok. 140 mb ( szacowana ilości mas ziemnych do wbudowania po zagęszczeniu ok. 2000 m3 ) wraz z budową murów oporowych o szerokości ok. 30 cm i wysokości 150cm ponad istniejącą rzędną terenu z ostrogami konstrukcyjnymi na długości ok. 100 mb, i) wykonanie remontu drogi gruntowej dojazdowej do parkingu stadionu od strony zachodniej z dostosowaniem do wymagań ciągu pieszo jezdnego o nawierzchni z betonu asfaltowego o całkowitej powierzchni ok. 1740,00 m2 wraz z poboczem szutrowym jednostronnym szer. min. 50 cm oraz elementami odwodnienia pasa drogowego, j) wykonanie nawierzchni utwardzonych - chodniki wewnętrzne i zewnętrzna w zakresie opracowania , ciągi pieszo jezdne o nawierzchni z kostki betonowej gr. 6 cm wraz z utwardzeniem nawierzchni ponad ostatnim rzędem trybun na koronie wału o całkowitej powierzchni ok. 2600,00 m2, k)wykonanie nawierzchni utwardzonych - parking zewnętrzny na 75 miejsc postojowych o nawierzchni przepuszczalnej z płyt ażurowych typu JOMB gr. min 10 cm - ok. 1680,00 m2, l) wykonanie nawierzchni utwardzonych - parking wewnętrzny na 24 miejsca postojowe w tym 2 dla niepełnosprawnych , rampy dla poruszania się osób niepełnosprawnych pomiędzy poziomami i place manewrowe o nawierzchni z kostki betonowej gr. 8 cm - ok. 2220,00 m2, m) wykonanie pozostałych nawierzchni zielonych z trawy: - siewem o całkowitej powierzchni 2 700 m2 poza ogrodzeniem głównym w zakresie opracowania - z rolki 2675m2 w obrębie ogrodzenia głównego w tym nawierzchnia lądowiska rzutni kulą, n)dostawa i montaż 2 szt. łapaczy piłek o wysokości 6 m i całkowitej długości 100 m, o) wykonanie ogrodzenia wokół boiska i przy budynku klubowym o wysokości 120 cm o konstrukcji prefabrykowanej - o całkowitej długości 515 m z dwiema furtkami szer. 150 cm i dwiema bramami o szerokości min. 300 cm dodatkowo, p) budowa odwodnień i drenażu nawierzchni sportowych , drogowych i technicznych, q) instalacja automatycznego nawadniania boiska, r) wykonanie ogrodzenia systemowego z paneli o wysokości min 250 cm - 2500/2000 mm z prętów stalowych ocynkowanych 5 mm na słupkach 60x40x2mm z dwiema bramami systemowymi o szer. co najmniej 350 cm i wysokości całego ogrodzenia o całkowitej długości 405+2*3,5 = 412 m, s) wykonanie ogrodzenia pełnego murowanego , żelbetowego lub prefabrykowanego betonowego o wysokości min 250 cm - na słupkach betonowych 40x40cm z dwiema bramami stalowymi pełnymi o szer. co najmniej 350 cm i wysokości całego ogrodzenia o całkowitej długości 100+2*3,5 = 107 m, t) wykonanie w miejsce wyburzonego obiektu ( nr 17 ) utwardzenia nawierzchni jak dla dróg w celu uzyskania miejsca na kontenery do selektywnej zbiórki odpadów z terenu stadionu ( ew. miejsca na kontenerową stację trafo ), u)w zakresie robót budowlanych dodatkowo należy założyć : a.wykonanie robót demontażowych w zakresie istniejących nawierzchni , ziemnych , wywiezienie nadmiaru ziemi i gruzu warz z uzyskaniem stosownych decyzji na wytworzenie i zagospodarowanie odpadów ( wywóz do 4 km w jedną stronę ) , podbudów i nawierzchni boisk , bieżni oraz dróg, chodników i parkingów wraz z systemami odwodnienia i drenażu, b. wykonanie zasilań oświetlenia boiska , parkingów i chodników oraz tablic informacyjnych c.wykonanie zasilań toalet ogólnodostępnych w zakresie wszystkich niezbędnych mediów (wod-kan , elektryczna , cieplna dla zapewnienia temp. +8C w okresie zimowym). d.wyposażenie boiska w sprzęt sportowy wraz z masztami flagowymi zgodnie z wykazem zawartym w Programie Funkcjonalno-Użytkowym, e.wszystkie pozostałe prace niezbędne do wykonania zadania. 4) uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu. Szczegółowy opis robót budowlanych oraz charakterystyczne parametry określające wielkość i zakres przebudowy terenu stadionu zawiera Program Funkcjonalo-Użytkowy. UWAGA: Ze względu na duży zakres inwestycji, przewiduje się realizację zamówienia z podziałem na następujące zadania: zadanie I - Przygotowanie dokumentacji projektowej z dostosowaniem do wymagań technicznych i organizacyjnych Opolskiego ZPN oraz ustawy o imprezach masowych zadanie II - Roboty budowlane trybun zadanie III - Roboty budowlane płyty stadionu. 3. Minimalne wymagania Zamawiającego dotyczące nawierzchni z trawy syntetycznej , maty elastycznej i wypełnienia z granulatu oraz nawierzchni poliuretanowej bieżni określa PFU. 4. Dodatkowe elementy, czynności i obowiązki mające wpływ na koszt wykonania zamówienia. 1)Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w kosztach między innymi: a)geodezyjny koszt obsługi budowy, b)koszty map powykonawczych i wykonania dokumentacji powykonawczej w wersji i ilości egzemplarzy określonych w PFU c)koszty uzgodnień, odbiorów, włączeń i wyłączeń sieci w celu wykonania robót, d)koszt nadzoru archeologicznego e)koszty badań i sprawdzeń ,wykonania badań laboratoryjnych, ekspertyz wskaźniki zagęszczenia gruntu, warstw podbudowy itp. f)koszt wykonania inwentaryzacji powykonawczej dla każdej z branż, oraz uzyskania potwierdzenia odbioru wykonanych przyłączy, g)koszty związane z organizacją ruchu w czasie trwania robót wraz z opracowaniem i zatwierdzeniem projektów organizacji ruchu, montażem oznakowań, itp.( w przypadku wystąpienia potrzeb), h)koszty sporządzenia Planu BIOZ w wersji i ilości określonej w PFU i)koszty ubezpieczenia budowy w czasie trwania robót, j)koszty opłat z tytułu zajęcia pasa drogowego dla zarządców dróg, których gmina nie jest właścicielem ,skrzyżowania dróg gminnych z innymi drogami ( w przypadku wystąpienia potrzeb) k)koszty organizacji zaplecza budowy /placu budowy wraz z kosztami energii, wody itp., l)koszty dozoru budowy, m)inne koszy , które pojawią się w trakcie realizacji zamówienia. 2)Przed złożeniem oferty Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej w terenie i uwzględnienie robót, które mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia, a nie są ujęte w Programie Funkcjonalno Użytkowym (poprzedzając to procedurą zgodnie z art. 38 ustawy Prawo zamówień publicznych). UWAGA: Zamawiający zastrzega , że wszystkie ewentualnie wskazane z nazwy materiały (wyroby) lub użycie nazw materiałów (wyrobów) wskazujących na konkretne firmy/producentów lub sugerujące użycie materiałów (wyrobów) konkretnych firm/producentów, należy rozumieć, jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że w przypadku wskazanych z nazwy materiałów i wyrobów Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów (wyrobów) nie gorszej jakości i o nie gorszych parametrach niż opisane w projektach i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót lub programie funkcjonalno -użytkowym. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wyrobu określonego przez Zamawiającego i że oferowane wyroby spełniają wymagania określone przez Zamawiającego spoczywa na Wykonawcy. W takim przypadku Wykonawca przed zastosowaniem takich materiałów (wyrobów) musi przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. UWAGA: Zgodnie z postanowieniami Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz obowiązującą ustawą o kulturze fizycznej, wszystkie projektowane obiekty sportowe muszą być zaopiniowane przez właściwe merytorycznie polskie związki sportowe pod kątem spełniania wymagań obowiązujących przepisów w danej dyscyplinie sportu, ustalonych przez międzynarodowe federacje lub związki krajowe. Opinia Związku musi jednoznacznie stwierdzić czy zaprojektowane rozwiązania są zgodne z wymaganiami przepisów pod kątem dopuszczenia obiektu i jego urządzeń do rozgrywania oficjalnych zawodów, ich funkcjonalności i zapewnienia warunków bezpieczeństwa dla zawodników, sędziów i widzów. W związku z powyższym zobowiązuje się Wykonawcę dodatkowo do wydania po wykonaniu projektu boiska piłkarskiego oświadczenia o zgodności rozwiązań z § 9 uchwały nr. 40 /2010 Opolskiego ZPN . 5. Gwarancja wykonania przedmiotu zamówienia oraz rękojmia. 1)Wykonawca udzieli gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane i zagospodarowanie terenu, stanowiące przedmiot zamówienia na okres 36 miesięcy , natomiast na zamontowane materiały i urządzenia Wykonawca udzieli gwarancji producenta. W ramach udzielonej gwarancji Wykonawca będzie zobowiązany także do wykonywania wszelkich czynności w zakresie eksploatacji i konserwacji urządzeń i instalacji, zgodnie z wymaganiami ich producentów lub dostawców - na własny koszt i własnym staraniem. 2)Niezależnie od gwarancji Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi przez okres 36 miesięcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452122211
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: 180.000,00 zł (słownie: sto osiemdziesiąt tysięcy złotych) Forma wadium. 1)wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a)w pieniądzu, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)gwarancjach bankowych, d)gwarancjach ubezpieczeniowych, e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 Nr 42, poz.275), 2)W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i musi zawierać następujące elementy: a)nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b)określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c)kwotę gwarancji, d)termin ważności gwarancji, e)zobowiązanie gwaranta do: bezwarunkowej, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. f)gwarancja winna być nieodwołalna i bezwarunkowa, gwarancja nie może w swej treści uzależniać wypłaty wadium od potwierdzenia przez bank, jakąkolwiek osobę trzecią lub instytucję podpisów osób złożonych pod żądaniem wypłaty wadium w imieniu Zamawiającego. Wypłata kwoty wadium nie może być też uwarunkowana żadnymi innymi formalnościami koniecznymi do spełnienia ani dokumentami koniecznymi do złożenia wraz z żądaniem wypłaty wadium. Gwarancja winna przewidywać okres bezwarunkowej wypłaty maksymalnie do 14 dni od pierwszego pisemnego żądania wypłaty wadium, g)wszelkie spory dotyczące gwarancji podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego, h)jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji nie był krótszy niż okres związania ofertą, i)w przypadku wniesienia wadium przez Konsorcjum w formie o której mowa w pkt. 12.2.1) lit. b) do e) SIWZ winno ono w swej treści zawierać wyraźne wskazanie wszystkich Wykonawców tworzących Konsorcjum wraz z podaniem ich nazw i siedzib. 3)postanowienia pkt. 12.2.2) SIWZ stosuje się odpowiednio do poręczeń określonych powyżej w pkt. 12.2.1) lit. b) i 12.2.1) lit. e). Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1)W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony przez: WBK S.A. 29109021670000000562000051 z dopiskiem : Wadium w postępowaniu Przebudowa stadionu miejskiego w Głuchołazach w systemie zaprojektuj i wybuduj Kserokopię polecenia przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę należy dołączyć do oferty. 2)wadium wnoszone w innych dopuszczalnych przez Zamawiającego formach w oryginale należy dołączyć do oferty. 3)w przypadku Konsorcjum wadium może być wniesione przez Pełnomocnika Wykonawców o których mowa w pkt. 11.1 SIWZ. Termin wniesienia wadium. 1)wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert, 2)w wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę, 3)Wadium musi być wniesione na cały okres związania ofertą, 4)Wniesienie wadium w formie innej niż pieniądz poprzez dołączenie go do oferty jest równoznaczne z wniesieniem go przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem złożenia oferty przed terminem składania ofert. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy Pzp. Utrata wadium. 1)Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2)Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw chyba, że udowodni, iż wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gmina.glucholazy.sisco.info/?przetargi=1&rok=2013&mc=12
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach