Przetargi.pl
Przebudowa stacji uzdatniania wody w Ignatkach-Osiedlu wraz z budową ujęcia wody oraz budowa zbiornika retencyjnego w Kleosinie, gmina Juchnowiec Kościelny

Gmina Juchnowiec Kościelny ogłasza przetarg

  • Adres: 16-061 Juchnowiec Kościelny, Lipowa 10
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 85 713 28 80 , fax. 85 713 28 81
  • Data zamieszczenia: 2023-08-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Juchnowiec Kościelny
    Lipowa 10
    16-061 Juchnowiec Kościelny, woj. podlaskie
    tel. 85 713 28 80, fax. 85 713 28 81
    REGON: 050659355
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.juchnowiec.gmina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa stacji uzdatniania wody w Ignatkach-Osiedlu wraz z budową ujęcia wody oraz budowa zbiornika retencyjnego w Kleosinie, gmina Juchnowiec Kościelny
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Część 1: Przebudowa stacji uzdatniania wody w Ignatkach-Osiedlu wraz z budową ujęcia wodyPrzedmiot zamierzenia budowlanego stanowi wykonanie przebudowy budynku stacji uzdatniania wody oraz budowy dwóch nadziemnych zbiorników wody uzdatnionej o poj. 100 m3 każdy wraz z komorą zasuw, międzyobiektowych technologicznych instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, energetycznych, sieci wodociągowej oraz wolnostojącej instalacji fotowoltaicznej o mocy 28,8 kWp na terenie ujęcia wody w miejscowości Ignatki-Osiedle, zlokalizowanego na dz. nr 222/68 obręb Księżyno-Kolonia, gmina Juchnowiec Kościelny. Ponadto przewidziano wykonanie nowego otworu studziennego SW-3A oraz likwidację istniejącej studni SW-3.Po przebudowie obiekt nadal będzie służyć do produkcji, magazynowania i dystrybucji wody służącej dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę. Stacja będzie posiadać wydajność układu uzdatniania wody na poziomie 25 m3/h przy założeniu 22 godzinnej pracy ujęcia. Stacja pracować będzie w trybie automatycznym – bezobsługowo.Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z dokumentacją techniczną opracowaną przez INFRECO Andrzej Krok, Patrycjusz Krok s.c. ul. Ks. J. J. Zawadzkiego 2/22, 16-00 Suwałki, szczegółową specyfikacją techniczną, projektem robót geologicznych, specyfikacją warunków zamówienia oraz niniejszym opisem przedmiotu zamówienia, stanowiącym załącznik Nr 10a do SWZ.Po wykonaniu likwidacji studni nr 3 oraz wykonaniu nowego otworu studziennego nr 3A, w ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca opracuje operat wodnoprawny oraz uzyska nowe pozwolenie wodnoprawne na pobór wód podziemnych dla całego gminnego ujęcia wody podziemnej w Ignatkach-Osiedlu.Wykonywanie robót budowlanych i wszelkich prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia nie może powodować przerw w dostawie wody. Roboty na stacji uzdatniania wody realizowane będą przez Wykonawcę w sposób zapewniający ciągłą pracę istniejącej stacji uzdatniania wody i gwarantujący utrzymanie właściwego stopnia uzdatniania wody i wydajności. Z uwagi na fakt, iż roboty wykonywane będą w czynnym obiekcie Wykonawca zobowiązany jest tak zaplanować roboty, aby w pełni zabezpieczyć dostawy wody na potrzeby instalacji wodociągowej obsługiwanej przez SUW w Kleosinie. Wykonawca zobowiązany jest zachować ciągłą dostawę wody dla mieszkańców. Parametry wody uzdatnianej podczas przebudowy układu technologicznego powinny być poddawane kontroli i uzgodnione z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Białymstoku.Część 2: Budowa zbiornika retencyjnego wraz z infrastrukturą towarzyszącą w Kleosiniew ramach przedmiotu zamówienia należy zaprojektować i wybudować zbiornik retencyjny wraz z infrastrukturą towarzyszącą, zlokalizowany na działce nr ewid. 371/16 obręb Kleosin. służący do retencji wód opadowych i roztopowych, odprowadzanych do istniejącej sieci kanalizacji deszczowej, położonej w ul. Tarasiuka w Kleosinie. Zbiornik należy wyposażyć w zestaw pompowy służący zrzutowi wód opadowych i roztopowych do istniejącej kanalizacji deszczowej położonej w działce nr ewid. 371/23 obręb Kleosin. Zbiornik należy podłączyć do systemu kanalizacji deszczowej zlokalizowanej na działce nr ewid. 371/23 obręb Kleosin. Zasilanie pomp służących opróżnianiu zbiornika retencyjnego i przepompowaniu wód ze zbiornika do istniejącej kanalizacji deszczowej odprowadzającej wody do rowu, należy przewidzieć ze stacji uzdatniania wody. Zbiornik stanowić będzie element kanalizacji deszczowej, zaprojektowanej wg odrębnego opracowania, łączącej istniejącą sieć kanalizacji deszczowej w ul. Tarasiuka z planowanym zbiornikiem retencyjnym.Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z załączonym Programem funkcjonalno-użytkowym Budowa zbiornika retencyjnego wraz z infrastrukturą towarzysząca w rejonie ul. Tarasiuka i Zdrojowej w Kleosinie, opracowanym przez KOMI Z. Kozikowski ul. Waszyngtona 24 lok. 15, 16-274 Białystoki, specyfikacją warunków zamówienia oraz niniejszym opisem przedmiotu zamówienia, stanowiącym załącznik Nr 10b do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45252126-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium:Część 1: w wysokości 22 000,00 zł (słownie: dwadzieścia dwa tysiące złotych),Część 2: w wysokości 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych),w terminie do dnia 5 września 2023 roku do godziny 12:00, tj. przed upływem terminu składania ofert.2. Wadium może być wniesione w następujących formach:1) pieniądzu;2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;3) gwarancjach bankowych;4) gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić za pomocą przelewu bankowego na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Juchnowcu Górnym Nr 68 8074 0003 0000 1661 2000 0030. Zamawiający będzie uważał wniesienie wadium za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert.4. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie pzp.2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Juchnowiec Kościelny7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);5. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy pzp zostanie odrzucona .6. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy pzp.7. Dokonanie wypłaty zabezpieczonej kwoty nie może być uzależnione od spełnienia przez Zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych warunków lub przedłożenia jakichkolwiek dokumentów.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy zgodnie z art. 57 ust. 1 ustawy Pzp oraz zapisami rozdziału VI SWZ nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunków w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę:Część 1: co najmniej 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych)Część 2: co najmniej 300 000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych)4) zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie potwierdzające spełnianie warunku oraz wykaże, że:a) wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane zbliżone do przedmiotu zamówienia, obejmujące swoim zakresem:Część 1: budowę, przebudowę, rozbudowę lub modernizację stacji uzdatniania wody o wydajności nie mniejszej niż 15 m3/h,Część 2: budowę, przebudowę lub rozbudowę zbiornika na wodę o pojemności wewnętrznej nie mniejszej niż 300 m3,wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te roboty zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie,b) osoby skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialne za świadczenie usług w zakresie kierowania robotami budowlanymi, posiadają uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub uprawnienia równorzędne wydane przed wejściem w życie ww. rozporządzenia, posiadają co najmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi (od momentu uzyskania uprawnień) oraz są zrzeszeni we właściwej izbie samorządu zawodowego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami:Część 1: Przebudowa stacji uzdatniania wody w Ignatkach-Osiedlu wraz z budową ujęcia wody:- kierownik budowy branży sanitarnej o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych – bez ograniczeń,- kierownik robót branży budowlanej o specjalności konstrukcyjno-budowlanej – bez ograniczeń,- kierownik robót branży elektrycznej o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,Część 2: Budowa zbiornika retencyjnego wraz z infrastrukturą towarzyszącą w Kleosinie:- kierownik budowy branży sanitarnej o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych – bez ograniczeń,- kierownik robót branży budowlanej o specjalności konstrukcyjno-budowlanej – bez ograniczeń,c) osoby skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego w zakresie Części 1: Przebudowa stacji uzdatniania wody w Ignatkach-Osiedlu wraz z budową ujęcia wody, w szczególności odpowiedzialne za świadczenie usług w zakresie kierowania robotami geologicznymi, posiadają co najmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami geologicznymi w zakresie wykonywania odwiertów studni głębinowych.3. Zamawiający dopuszcza równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. W przypadku osób, które uzyskały uprawnienia w innych krajach Unii Europejskiej a także osób z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (tj. Królestwo Norwegii, Księstwo Lichtensteinu, Republika Islandii) i obywateli Konfederacji Szwajcarskiej, posiadane uprawnienia muszą spełniać warunki określone w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1646).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-09-05

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach