Przetargi.pl
PRZEBUDOWA SALI ROMAŃSKIEJ W BUDYNKU MUZEUM ARCHITEKTURY WE WROCŁAWIU

Muzeum Architektury we Wrocławiu ogłasza przetarg

  • Adres: 50-156 Wrocław, ul. Bernardyńska 5
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 3433675 , fax. 071 3446577
  • Data zamieszczenia: 2015-08-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Architektury we Wrocławiu
    ul. Bernardyńska 5 5
    50-156 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 71 3433675, fax. 071 3446577
    REGON: 00027764100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ma.wroc.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: samorządowa instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PRZEBUDOWA SALI ROMAŃSKIEJ W BUDYNKU MUZEUM ARCHITEKTURY WE WROCŁAWIU
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Klasyfikacja zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): Kod: 71247000-1, Nazwa: Nadzór nad robotami budowlanymi Kod: 45453100-8, Nazwa: Roboty renowacyjne Kod: 45000000-7, Nazwa: Roboty budowlane Kod: 45300000-0, Nazwa: Roboty instalacyjne w budynkach Kod: 45111000-8, Nazwa: Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne Kod: 45311000-0, Nazwa: Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych Kod: 44221200-7 Nazwa: Drzwi Kod: 44112000-8 Nazwa: Różne konstrukcje budowlane 2. Przebudowa Sali Romańskiej w budynku Muzeum Architektury we Wrocławiu przy ul. Bernardyńskiej 5 obejmuje prace remontowe, budowlane, montażowe i instalacyjne wewnątrz istniejącego budynku i obejmuje: B.2.1. Prace towarzyszące, przygotowawcze i tymczasowe. 1.1. Zabezpieczenie istniejących elementów kamieniarki romańskiej. 1.2. Zabezpieczenie istniejącego przeszklenia pomiędzy pomieszczeniem Sali Romańskiej a Holem wejściowym. 1.3. Wykonanie tymczasowego wygrodzenia obszaru robót pomiędzy Salą Romańską a Halem wejściowym (połączone z 1.2). 1.4. Wykonanie odkrywki istniejącego fundamentu. 1.5. Wykonanie ramy transportowej w celu przeniesienia elementów zabytkowej kamieniarki romańskiej. 1.6. Wywóz i utylizacja odpadów. B.2.2. Wyburzenia i demontaże. 2.1. Demontaż lekkich ścianek wystawienniczych. 2.2. Demontaż istniejących gniazd wtykowych. 2.3. Demontaż drzwi pełnych D01. 2.4. Demontaż i ponowny montaż rolet w otworach okiennych. B.2.3. Modyfikacja układu podkonstrukcji pod elementy zabytkowej kamieniarki romańskiej oraz przeniesienie wybranych elementów zabytkowej kamieniarki romańskiej w nowe lokalizacje pod nadzorem przedstawicieli Zamawiającego. 3.1. Demontaż konstrukcji stalowej przy elemencie NR 1 i NR 2. 3.2. Przeniesienie elementu NR 1 w nową lokalizację w Krużganku Wschodnim. 3.3. Przeniesienie elementu NR2 w nową lokalizację w Sali Romańskiej. 3.4. Przeniesienie elementu NR7 w nową lokalizację wraz z wykonaniem nowej podkonstrukcji oraz fundamentem. 3.5. Przeniesienie elementu NR8 w nową lokalizację wraz z wykonaniem nowej podkonstrukcji z wykorzystaniem elementów istniejących oraz wykonanie fundamentu. 3.6. Przeniesienie elementu NR 9 w nową lokalizację w Krużganku Wschodnim. 3.7. Przeniesienie elementu NR 10 w nową lokalizację w Krużganku Wschodnim; demontaż istniejącego zawiesia wraz z elementami kotwiącymi, wykonanie nowego zawiesia z linki stalowej mocowanej do istniejącej kotwy w elemencie w nowej lokalizacji. 3.8. Demontaż elementu NR 11 wraz z transportem do magazynu w obrębie kondygnacji parteru Muzeum Architektury. 3.9. Wykonanie obudowy z profili stalowych i blachy stalowej elementów montażowych podkonstrukcji elementu NR 6. B.2.4. Usunięcie powłok malarskich i malowanie podkonstrukcji nośnych elementów zabytkowej kamieniarki romańskiej (dotyczy wszystkich podkonstrukcji). 4.1. Usunięcie całości powłok malarskich z istniejących elementów podkonstrukcji pod elementy zabytkowe kamieniarki romańskiej za pomocą obróbki strumieniowo-ściernej na sucho oraz ręcznej z wykorzystaniem narzędzi o napędzie mechanicznym (dopuszcza się zastosowanie innych metod w porozumieniu z Zamawiającym oraz Projektantem). Oczyszczenie podłoża do II stopnia czystości PN-70H-97050 względnie stopnia St 3 wg PN-ISO 8501-1. 4.2. Przygotowanie podłoża pod malowanie poprzez odpylenie i odtłuszczenie. 4.3. Malowanie farbą gruntującą i malowanie wg zaakceptowanej technologii w kolorze ciemnoszarym/grafitowym RAL 9016 (ostateczny dobór koloru w konsultacji z Zamawiającym i Projektantem). B.2.5. Stolarka drzwiowa 5.1. Oczyszczenie i renowacja istniejącego portalu betonowego drzwi z naprawą ubytków zaprawami renowacyjnymi i malowaniem. 5.2. Dostawa i montaż stolarki drzwiowej - drzwi wewnętrzne przeszklone stalowe D01 na smukłych profilach stalowych np: JANSEN JANISOL ARTE wraz z samozamykaczem z kolejnością zamykania skrzydeł oraz odbojami posadzkowymi ze stali nierdzewnej. Drzwi wyposażyć w kontraktory o podłączyć do istniejącego systemu monitoringu/alarmowego w porozumieniu z Zamawiającym. B.2.6. Odtworzenie fragmentu posadzki oraz renowacja posadzki 6.1. Odtworzenie fragmentów posadzki w miejscach po prowadzonych pracach z wykorzystaniem uprzednio zdemontowanych płytek oraz płytek nowych. 6.2. Oczyszczenie i renowacja całości posadzki oraz stopnic schodków przy drzwiach D01 po zakończeniu pozostałych prac. 6.3. Wykonanie oznaczenia krawędzi istniejących stopni taśmą ostrzegawcżą (czarno-białe pasy). B.2.7. Instalacje elektryczne 7.1. Wymiana istniejących gniazd wtykowych 7.2. Wykonanie instalacji zasilania nowych gniazd wtykowych 7.3. Montaż gniazd wtykowych B.2.8. Prace wykończeniowe 8.1. Uzupełnienie ubytków w tynkach oraz malowanie ścian tynkowanych na kolor biały RAL 9016 (ostateczny dobór koloru po konsultacji z Zamawiającym i Projektantem). 8.2. Uzupełnienie ubytków, śladów po elementach montażowych, itp i malowanie stropu na kolor biały RAL 9016 (ostateczny dobór koloru po konsultacji z Zamawiającym i Projektantem). 8.3. Renowacja i malowanie parapetów drewnianych w oknach. B.2.9. Montaż oznaczeń ewakuacyjnych i znaków bezpieczeństwa. 9.1. Montaż oznaczeń dróg ewakuacyjnych i znaków bezpieczeństwa 3. Ze względu na charakter obiektu oraz jego szczególną wartość historyczną i architektoniczną wszelkie prace muszą być prowadzone ze szczególną dbałością i starannością oraz zgodnie z warunkami prowadzenia prac wskazanymi w decyzji konserwatorskiej Nr 729-2015. 4. Prace objęte niniejszą dokumentacją stanowią część prac objętych pozwoleniem na budowę Nr 4048-2015. Każdy z wykonawców jest zobowiązany samodzielnie lub wspólnie spełnić warunki realizacji prac i prowadzenia robót budowlanych wskazane w decyzji o pozwoleniu na budowę i pozwoleniu konserwatorskim. 5. Harmonogram i sposób prowadzenia prac należy skoordynować z działaniami Wykonawców innych zakresów prac (dostawa i montaż oświetlenia ekspozycyjnego wraz z wykonaniem zasilania) oraz z planami wystawowymi Zamawiającego. 6. Zamawiający udostępni teren budowy do dokonania wizji lokalnej w dniu 18 sierpnia 2015r. o godzinie 11. 7. Roboty budowlane będą prowadzone na czynnym obiekcie. 8. Wykonawca będzie prowadził roboty budowlane wg harmonogramu prac zatwierdzonym przez Zamawiającego. 9. Przedmiot zamówienia należy wykonać z zastosowaniem materiałów i urządzeń określonych w dokumentacji. Podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 29 uPzp, a jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych zamawiającego. 10. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 i art. 30 ust. 4 uPzp dopuszcza rozwiązania równoważne o parametrach nie gorszych od wskazanych ww. dokumentacji pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych i eksploatacyjnych nie gorszych niż założone w dokumentacji. 11. W przypadku proponowania rozwiązań równoważnych oferowanego materiału, urządzenia w celu umożliwienia dokonania oceny przez Zamawiającego porównania pod względem nie gorsze niż przewidziane w Specyfikacji technicznej, Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 uPzp. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób), urządzenie są równoważne w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć dokumenty opisujące parametry techniczno - jakościowe, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty, dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one równoważne tzn. nie gorsze. 12. Co najmniej na 1 tydzień przed zaplanowanym wykorzystaniem jakichkolwiek materiałów przeznaczonych do robót Wykonawca przedstawi szczegółowe informacje dotyczące proponowanego źródła wytwarzania, zamawiania oraz odpowiednie świadectwa badania jakości w celu zatwierdzenia przez Inżyniera Kontraktu. W wypadku braku zatwierdzenia terminy proceduralne liczone są od nowa. 13. W wypadku materiałów, urządzeń i elementów szczególnie istotnych [wskazanych w załączniku do SIWZ] Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Inspektorowi Nadzoru i Zamawiającemu próbek i danych technicznych minimum dwóch odpowiedników materiałów wykończeniowych, elementów budowlanych i urządzeń w terminie nie krótszym niż 1 tydzień przed planowanym montażem lub instalacją danego materiału, elementu, urządzenia. 14. Wszystkie nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów, urządzeń i wyposażenia zostały użyte w Projekcie budowlanym, Projekcie Przetargowym i Specyfikacji technicznej w celu określenia odpowiedniego standardu wykonania i wyposażenia budynku, co nie wyklucza zastosowania elementów równoważnych kluczowych parametrach technicznych. Zastosowanie elementów równoważnych nie może pociągać za sobą zwiększenia kosztów inwestycji ani zmieniać idei projektu. 15. Zmiany materiałów dozwolone są zgodnie z warunkami określonymi w niniejszej SIWZ. Jeżeli zastosowanie rozwiązania zamiennego wiąże się z koniecznością wprowadzenia zmian w dokumentacji, strona wnioskująca ponosi pełną odpowiedzialność za dokonanie tych zmian, związaną z tym koordynację międzybranżową oraz uzyskanie niezbędnych uzgodnień i pozwoleń. Wszelkie zmiany muszą uzyskać akceptację Inspektora Nadzoru i Zamawiającego w porozumieniu z Projektantem. 16. Zatwierdzenie jednego materiału z danego źródła nie oznacza automatycznego zatwierdzenia pozostałych materiałów z tego źródła. 17. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia badań w celu udokumentowania, że materiały uzyskane z dopuszczalnego źródła w sposób ciągły spełniają wymagania Specyfikacji technicznej w czasie prowadzenia robót. Jeżeli materiały z akceptowanego źródła są niejednorodne lub niezadowalającej jakości, Wykonawca powinien zmienić źródło zaopatrywania w materiały. 18. Materiały wykończeniowe stosowane na płaszczyznach widocznych z jednego miejsca powinny być z tej samej partii materiału w celu zachowania tych samych właściwości kolorystycznych w czasie całego procesu eksploatacji. 19. Szczegółowy zakres robót do wykonania zawiera dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót -stanowiące załączniki do niniejszej specyfikacji. 20. Przedmiar robót jest załącznikiem do opisu przedmiotu zamówienia i stanowi dokument pomocniczy, dopełniający projekt i specyfikacje wykonania i odbioru robót. Zawarte w przedmiarze robót zestawienia mają zobrazować skalę i technologię roboty budowlanej i służyć pomocą Wykonawcom w oszacowaniu kosztów realizacji inwestycji. W przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę ewentualnych rozbieżności w ilości robót pomiędzy przedmiarami, a dokumentacją projektową należy je uwzględnić w cenie oferty. Przy wynagrodzeniu ryczałtowym, wiążący jest zakres zamówienia, rodzaj i ilość robót zawarty w dokumentacji projektowej. Ilość przedmiarowa zawarta w przedmiarze lub w nim pominięta, a występująca w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych i będzie uznana, że jest ujęta w cenie ryczałtowej oferty i tym samym w wynagrodzeniu umownym. 21. Za ustalenie ilości robot i innych świadczeń oraz sposób przeprowadzenia na tej podstawie kalkulacji ofertowego wynagrodzenia ryczałtowego wynagrodzenia, odpowiada wyłącznie Wykonawca, na nim spoczywa obowiązek rzetelnego sprawdzenia, jaki rzeczywisty zakres zamówienia. 22. Postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia prowadzone jest w języku polskim zgodnie z art. 9 ust. 2 uPzp. 23. Warunki wykonania zamówienia zawarte są we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium Każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium, na cały okres związania oferta, w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a/ pieniądzu; b/ poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c/ gwarancjach bankowych; d/ gwarancjach ubezpieczeniowych; e/ poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014r., poz. 1804 ze zm.); 3. Gwarancja bankowa, gwarancja ubezpieczeniowa, poręczenie bankowe oraz poręczenia innych instytucji winny być złożone w formie dokumentu oryginalnego. Dokument wadialny powinien być wystawiony na Zamawiającego, mieć formę oświadczenia bezwarunkowego, nieodwołalnego i płatnego na pierwsze żądanie Zamawiającego. 4. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Muzeum Architektury: Bank PKO BP Nr konta: 53 1020 5226 0000 6602 0416 7599 z podaniem tytułu: wadium przebudowa Muzeum Architektury. 5. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 6. Pozostałe niepieniężne formy wadium, winny być złożone w sekretariacie Muzeum Architektury przy ul. Bernardyńskiej 5 we Wrocławiu, w terminie składania ofert w oryginale. Oryginał pozostaje w Muzeum Architektury. 7. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 uPzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 9. Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a/ odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b/ zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; c/ nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Powyższe okoliczności, o których mowa w pkt. 8 i 9, muszą być jednoznacznie określone w treści gwarancji wnoszonej w formie innej niż w pieniądzu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin wykonania przedmiotu zamówienia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://ma.wroc.pl/przetargi_i_praca.html
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach