Przetargi.pl
Przebudowa przejść dla pieszych na ul. S. Moniuszki i A. Fredry w Brzezinach.

MIASTO BRZEZINY ogłasza przetarg

  • Adres: 95-060 Brzeziny, ul. Henryka Sienkiewicza 16
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 468747741
  • Data zamieszczenia: 2023-11-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: MIASTO BRZEZINY
    ul. Henryka Sienkiewicza 16
    95-060 Brzeziny, woj. łódzkie
    tel. 468747741
    REGON: 750148615
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.brzeziny.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa przejść dla pieszych na ul. S. Moniuszki i A. Fredry w Brzezinach.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia publicznego jest wykonanie robót i czynności związanych z realizacją zadania pn.: Przebudowa przejść dla pieszych na ul. S. Moniuszki i A. Fredry w Brzezinach.Przebudowa przejścia dla pieszych na ul. S. Moniuszki będzie polegała w szczególności na: montażu progu płytkowego U-16c, na którym będzie zlokalizowane przejście dla pieszych  wykonaniu oznakowania poziomego P-10 oznakowaniem grubowarstwowym w kolorze białym i czerwonym, P-14, P-25 oznakowaniem grubowarstwowym w kolorze białym oznakowanie pionowe przejścia dla pieszych znakami nowymi D-6, T-27 oznakowanie progu płytowego U-16 znakami pionowymi A-11a, T-1, B-33, B-34 umieszczenie przed przejściem dla pieszych punktowych elementów odblaskowych pas ostrzegawczy w projektowanych chodnikach.Na wysokości przebudowywanego przejścia istniejące krawężniki po stronie południowej oraz po stronie północnej są obniżone (światło 2 cm nad poziom warstwy ścieralnej jezdni). W obniżonych chodnikach przy krawężnikach na długości 4,00 m należy zamontować pas ostrzegawczy o szerokości 0,60 m z płytek fakturowanych dla osób z dysfunkcją wzroku. Przebudowa przejścia dla pieszych na ul. A. Fredry będzie polegała w szczególności na: wykonaniu oznakowania poziomego P-10, P-14 oznakowaniem grubowarstwowym w kolorze białym oznakowanie pionowe przejścia dla pieszych znakami D-6 umieszczenie przed przejściem dla pieszych punktowych elementów odblaskowych pas ostrzegawczy w projektowanych chodnikach.Projektuje się obustronne chodniki. Na wysokości przebudowywanego przejścia dla pieszych krawężniki po stronie południowej oraz po stronie północnej należy obniżyć (światło 2 cm nad poziom warstwy ścieralnej jezdni). W obniżonych chodnikach przy krawężnikach na długości 4,00 m należy zamontować pas ostrzegawczy o szerokości 0,60 m z płytek fakturowanych dla osób z dysfunkcją wzroku. Na przedmiot zamówienia składa się również wykonanie, dostawa i montaż 2 szt. tablic informacyjnych (z płyty kompozytowej, tworzywa sztucznego pleksi lub PCV o grubości minimum 3 mm albo na podkładzie metalowym z podwójnie zawiniętą krawędzią; pokrytych kolorowym wydrukiem, wyposażonych w przymocowane do nich na stałe uchwyty/obejmy, umożliwiające montaż tablic na metalowej rurze/ogrodzeniu w wyznaczonym przez Zamawiającego miejscu w Brzezinach (województwo łódzkie, powiat brzeziński).Obydwie tablice umiejscowione równolegle do drogi, w sposób niezakłócający ładu przestrzennego.Dane do wpisania na tablicę:W polu Nazwa funduszu: Rządowego Funduszu Rozwoju DrógW polu Nazwa zadania: Przebudowa przejść dla pieszych na ul. S. Moniuszki i A. Fredry w Brzezinach Pola Dofinansowanie i Całkowita należy usunąć.Tablice zostaną umieszczone w momencie rozpoczęcia prac budowlanych.Wykonawca jest zobowiązany do wykonania tablic informacyjnych zgodnie ze wzorem określonym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. ws. określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych, szczegółowe dane pod linkiem:https://www.gov.pl/web/premier/dzialania-informacyjneWykonawca zobowiązany jest uwzględnić w ofercie koszty wykonania, dostawy i montażu wyżej wymienionych tablic informacyjnych.2. Wykonawca zobowiązany będzie wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z:1) posiadaną przez Zamawiającego dokumentacją projektową (załącznik Nr 9 do SWZ),2) Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót (załącznik Nr 11 do SWZ),3) warunkami wynikającymi z obowiązujących przepisów prawa, 4) wymaganiami wynikającymi z obowiązujących norm i aprobat technicznych,5) zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej.Z uwagi na przyjęte do umowy wynagrodzenie ryczałtowe, przedmiary robót mają jedynie charakter pomocniczy i służą do uszczegółowienia opisu przedmiotu zamówienia, mają na celu zobrazować skalę roboty budowlanej oraz pomóc Wykonawcom w oszacowaniu kosztów inwestycji. W celu dokonania pełnej wyceny robót każdy z Wykonawców zobowiązany jest przed złożeniem oferty zapoznać się z dokumentacją projektową, STWiOR oraz zapisami niniejszej SWZ.Dokumenty opisujące przedmiot zamówienia należy traktować, jako wzajemnie wyjaśniające i uzupełniające się w tym znaczeniu, iż w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek niejasności lub wieloznaczności Wykonawca nie będzie mógł ograniczyć zakresu swojego zobowiązania, ani zakresu należytej staranności. W przypadku, gdy dokumentacja projektowa nie podaje w sposób szczegółowy technologii wykonywania robót lub wykonania określonego elementu całości zamówienia, bądź też nie precyzuje dostatecznie rodzaju i standardu materiałów lub urządzeń, Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego wcześniejszego uzyskania decyzji w tym zakresie od Zamawiającego.3. Wykonawca ponadto będzie zobowiązany do:1) umożliwienia wstępu na teren budowy i wglądu do dokumentacji budowy przedstawicielom organów do tego uprawnionych;2) zorganizowania i zabezpieczenia terenu robót;3) zapewnienia właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony środowiska w miejscu robót i jego otoczeniu;4) w przypadku wystąpienia takiej konieczności, zapewnienia pracy w godzinach popołudniowych, w sobotę, niedziele i święta;5) wbudowywania materiałów odpowiadających, co do jakości wymaganiom określonym ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 682 ze zm.);6) usunięcia zbędnych odpadów powstałych w trakcie realizacji zamówienia poza teren robót zgodnie z zasadami utylizacji i składowania materiałów odpadowych określonymi ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.);7) zapewnienia odpowiednio wykwalifikowanych osób do wykonania zamówienia zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane (t.j. Dz. U z 2023 r., poz. 682 ze zm.);8) zapewnienia sobie we własnym zakresie dostawy wody i prądu w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia, oraz ponoszenia kosztów ich zużycia;9) opracowania i zatwierdzenia projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót (oznakowania robót lub zamknięcia drogi i organizacji objazdu), wykonanie oznakowania oraz jego utrzymanie w okresie prowadzanych robót; 10) oznaczenia na własny koszt i zabezpieczenia miejsca wykonywania robót – zgodnie z obowiązującymi w tej materii przepisami prawa,11) wykonania dokumentacji powykonawczej, w tym geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej w 2 egz.4. Warunkiem koniecznym jest udzielenie przez Wykonawcę minimum 48 miesięcznej gwarancji jakości na zrealizowany przedmiot umowy oraz minimum 48 miesięcznej rękojmi. Termin gwarancji i rękojmi liczony będzie od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy.5. Materiały i urządzenia zastosowane do realizacji przedmiotu zamówienia muszą być nowe, oznakowane znakiem CE/ B, posiadać odpowiednie certyfikaty, być wolne od wad i usterek oraz spełniać standardy jakościowe wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonym w art. 10 ustawy Prawo budowlane. 6. Wykonawca do wykonania przedmiotu zamówienia użyje własnych materiałów, maszyn i urządzeń („własnych” w rozumieniu zapewnionych przez Wykonawcę). Wykonawca dostarczy Zamawiającemu na własny koszt atesty potwierdzające zgodność z normą na użyte do wykonania przedmiotu zamówienia materiały.7. W trakcie realizacji robót na żądanie Zamawiającego, w tym również inspektora nadzoru,dokumenty, o których mowa wyżej mają być przedstawione Zamawiającemu, w terminie 3 dni od dnia otrzymania pisemnego wezwania. Koszt powyższego ponosi Wykonawca.8. Przy wykonaniu przedmiotu zamówienia należy przestrzegać obowiązujących przepisów prawa budowlanego, przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych a także innych przepisów związanych z przedmiotem zamówienia.9. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.10. Wykonawca uporządkuje teren robót po ich zakończeniu.11. Wykonawca poniesie koszty naprawy zniszczeń, których dopuścił się podczas wykonywania robót.12. Wykonawca uwzględni w swojej ofercie wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia. 14. Na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U z 2023 r., poz. 1465) tj. osób wykonujących związane z realizacja zamówienia.15. Stosownie do treści art. 95 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia:- w zakresie wykonywania czynności bezpośrednio związanych z wykonywaniem robót, czyli pracowników wykonujących roboty budowlane oraz pracowników wykonujących montaż urządzeń.16. Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności wymienione powyżej, będą zatrudnieni na podstawie stosunku pracy w rozumieniu przepisów ustawy z dn. 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2023 poz. 1465).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zdolność techniczna lub zawodowa:Warunek Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj. dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności: inżynieryjnej drogowej.Uwagi:1) Uprawnienia, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.2) W przypadku Wykonawców zagranicznych, dopuszcza się również kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art.12 a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2023, poz. 334).3) W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA)-stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-11-27

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach