Przetargi.pl
Przebudowa oraz zmiana sposobu użytkowania zabytkowego budynku pałacu w Porębie Wielkiej na potrzeby dziennego domu pobytu dla osób starszych - etap I

GMINA OŚWIĘCIM ogłasza przetarg

  • Adres: 32-600 Oświęcim, ul. Zamkowa 12
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 33 844 95 63
  • Data zamieszczenia: 2024-02-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA OŚWIĘCIM
    ul. Zamkowa 12
    32-600 Oświęcim, woj. małopolskie
    tel. 33 844 95 63
    REGON: 072181876
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminaoswiecim.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa oraz zmiana sposobu użytkowania zabytkowego budynku pałacu w Porębie Wielkiej na potrzeby dziennego domu pobytu dla osób starszych - etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowalne w ramach inwestycji pn. "Przebudowa oraz zmiana sposobu użytkowania zabytkowego budynku pałacu w Porębie Wielkiej na potrzeby dziennego domu pobytu dla osób starszych - etap I" współfinansowanej z I naboru : Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.2. Etap ten obejmuje w szczególności remontu dachu oraz zmianę lokalizacji kotłowni w ramach prac należy:1) wykonać roboty rozbiórkowe w obrębie dachu, poddasza, rozebrać schody na strych i wyburzyć ścianki wydzielające wyjście na strych na 1 piętrze,2) wykuć nowy otwór wejściowy w pom. 211 wraz z wykonaniem nadproża i zamurować istniejący otwór,3) wykonać nową konstrukcję dachu wraz z poszyciem i obróbkami okapów,4) remont kopuł wieżyczek (oczyszczenie i pomalowanie)5) wykonać krenelaż i wymurować nowe kominy, z uwzględnieniem wszystkich projektowanych przewodów wentylacyjnych. Wykonać obróbki blacharskie i wykończyć kominy,6) wykonać rynny i rury spustowe, z tymczasowym włączeniem do istniejących odpływów w terenie i na teren,7) wykonać otwór pod klapę oddymiającą w dachu i zabudować go od zewnątrz szczelnie blachą na płycie OSB na tymczasowej konstrukcji drewnianej,8) wymurować ściany w pomieszczeniu kotłowni, ocieplić je i wykończyć,9) wykonać okna dachowe O8 i O9 w kotłowni oraz drzwi DP5 na nieużytkowe poddasze,10) wykonać ocieplenie stropu nad 1 piętrem i stropodachu nad kotłownią11) wybudować ściankę w lekkiej zabudowie o klasie odporności ogniowej REI 60 wydzielającą pomieszczenie kotłowni na 1 piętrze i zamontować tymczasowe drzwi techniczne jak DP5 o wymiarach otworu w świetle ościeżnicy 90x210 cm, o klasie odporności ogniowej EI 30 z samozamykaczem, od wewnątrz pomieszczenia zamiast klamki drzwi otwierane pod naciskiem.12) wykonać stalowe schody na strych i zamontować drabinę w kotłowniUWAGA: Stolarka okienna na kondygnacji strychu - do wymiany w kolejnym etapie robót. 3. W ramach instalacji sanitarnych należy:1) Wykonać całą instalację gazu, łącznie z zabudową nowego gazomierza i skrzynki z zaworem głównym jako podtynkowe w elewacji.2) Wykonać pełne wyposażenie kotłowni. Dołożyć w zestawieniu kotłowni rozdzielnicę prądu TK. Podobno dopiera ją wykonawca technologii kotłowni.3) Wykonać instalację centralnego ogrzewania zgodnie z projektem. Pion 3.1 zakończyć pod stropem 1 piętra (pozostała jego część zostanie wykonana w kolejnym etapie po przebudowie ścianek wewnętrznych na 1 piętrze i parterze). UWAGA: grzejniki należy montować na wspornikach z uwzględnieniem wykonania w kolejnym etapie budowy ocieplenia od wewnątrz ścian bloczkami mineralnymi np. Multipor o gr. 10 cm + wyprawa tynkarska. Grzejniki które mają zostać zamontowane na projektowanych ścianach, tymczasowo zamontować na sąsiadujących z pionami ścianach istniejących. 4) Wykonać instalację wody zimnej, c.w.u. i kanalizacji sanitarnej w obrębie poddasza. Rury zaślepić pod stropem 1 piętra, a do kotłowni doprowadzić tymczasowo wodę z istniejącej instalacji na 1 piętrze (z podejść przy istniejącej umywalce). Skropliny odprowadzić tymczasowo pod stropem 1 piętra do istniejącej kanalizacji sanitarnej przy umywalce na 1 piętrze lub wyprowadzić na zewnątrz budynku po elewacji na przyległy teren.UWAGA Instalacja wentylacji mechanicznej - do wykonania w kolejnym etapie robót.4. W ramach instalacji elektrycznych należy:1) Wykonać pełną instalację odgromową2) Wykonać instalację oświetlenia i gniazd wtyczkowych poddasza nieużytkowego z tymczasowym włączeniem do istniejącej rozdzielnicy na piętrze3) Wykonać instalację oświetlenia i gniazd wtyczkowych kotłowni wraz z rozdzielnicą TK i zasilić tymczasowo z istniejącej rozdzielnicy na piętrze lub na parterze. UWAGA: W przypadku gdyby podczas wykonywania robót stwierdzono, że stan techniczny istniejącej rozdzielnicy głównej lub rozdzielnicy na 1 piętrze nie pozwala na jej dalsze użytkowanie, należy wymienić ją na nową zgodną z projektem technicznym instalacji elektrycznych.5. Dodatkowo do obowiązków Wykonawcy w ramach oferowanej ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia należy:1) Zapewnienie kierownika budowy z odpowiednimi uprawnieniami budowlanymi do sprawowania samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie w specjalności właściwej wynikające z Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) oraz doświadczeniem wynikającym z art. 37 c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 840 z późn. zm.), które Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić przed podpisaniem umowy.2) Wykonanie wszelkich prac i badań określonych w załączonym programie prac konserwatorskich 3) Udział i koordynacja prac komisji konserwatorskiej do ustaleń szczegółowych oraz wykonanie prac zgodnie z jej zaleceniami.4) Opracowanie dokumentacji powykonawczej zgodnie z przepisami prawa budowalnego obrazującej przebieg robót i zawierającej opracowanie ich wyników w sposób umożliwiający identyfikację i dokładną lokalizację przestrzenną wszystkich czynności, użytych materiałów oraz dokonanych odkryć - 3 egz. 6. Szczegółowy zakres robót został ujęty w następujących dokumentach stanowiących załączniki do SIWZ:1) Program prac konserwatorskich i restauratorskich "Elewacje pałacu zlokalizowanego przy ul. Parkowej 1 w Porębie Wielkiej" (Chełmek 2021 r.)2) Projekt architektoniczno-budowalny "Remont elewacji, elewacji, przebudowa oraz zmiana sposobu użytkowania zabytkowego budynku na potrzeby dziennego domu pobytu dla osób starszych wraz zagospodarowaniem terenu, infrastruktura towarzyszącą i budową biologicznej oczyszczalni ścieków" (czerwiec 2022)nr projektu A-2022.02-01.3) Projekt zagospodarowania terenu "Remont elewacji, elewacji , przebudowa oraz zmiana sposobu użytkowania zabytkowego budynku na potrzeby dziennego domu pobytu dla osób starszych wraz zagospodarowaniem terenu, infrastruktura towarzyszącą i budową biologicznej oczyszczalni ścieków" (czerwiec 2022)nr projektu A-2022.02-014) Projekt techniczny pn. "Remont elewacji, elewacji , przebudowa oraz zmiana sposobu użytkowania zabytkowego budynku na potrzeby dziennego domu pobytu dla osób starszych wraz zagospodarowaniem terenu, infrastruktura towarzyszącą i budową biologicznej oczyszczalni ścieków" (czerwiec 2022)nr projektu A-2022.02-01UWAGA : Załączona dokumentacja projektowa obejmuje całość zadania realizowanego etapami. Przedmiot niniejszego zamówienia jest jednym z jej elementów i stanowi etap I.5) Pozwolenie nr ZR-I.5142.143.2022.MTZ Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac konserwatorskich i robót przy zabytku z dnia 29 czerwca 2022 roku6) Decyzje pozwolenia na budowę nr 340/22 (znak WAB.6740.1.296.2022) z dnia 26 lipca 2022 r. 7. Szczegółowy zakres robót obejmuje dokumentacja projektowa, program prac konserwatorskich, przedmiar robót, specyfikacja wykonania i odbioru robót oraz pozwolenie konserwatorskie i decyzja pozwolenia na budowę należy traktować łącznie.8. Zasady wykonania przedmiotu zamówienia, a w szczególności:- Obowiązki stron;- Uczestnicy procesu inwestycyjnego;- Terminy- Zasady wykonania i rozliczania robót;- Wstrzymanie wykonywania robót;- Rodzaje odbiorów i zasady ich przeprowadzania;- Kontrola jakości - ujawnienie i usuwanie wad i usterek;- Kary umowne;- Wynagrodzenie Wykonawcy i zasady płatności;- Zmiany umowy; określone zostały szczegółowo w Istotnych Postanowieniach Umowy - Załączniku Nr 8 do SWZ.9. Wykonawca po zapoznaniu się z dokumentacją oraz placem budowy zobowiązany jest dokonać wyceny wykonania całości zadania (etapu 1). 10. Po złożeniu oferty przyjmuje się, że oferent uzyskał wszelkie konieczne informację do prawidłowej wyceny przedmiotu zamówienia.11. Gwarancja - długość okresu gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały wynosi minimalny okres 60 miesięcy, a maksymalny okres 72 miesiące od podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego. Ww. okres stanowi kryterium oceny ofert.13. Inwestycja jest przewidziana do dofinansowania z współfinansowanej z I naboru : Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, zwanego dalej „programem”, zgodnie ze wstępną promesą RPOZ/2022/4194/PolskiLad.14. Uwagi dodatkowe:1) 1) Prace prowadzone będą pod nadzorem dyplomowanego konserwatora dział sztuki, którego zapewni Zamawiający.2) Prace muszą być prowadzone zgodnie z pozwoleniem znak ZR-I.5142.143.2022.MTZ Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac konserwatorskich i robót przy zabytku z dnia 29 czerwca 2022 r. 3) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem zamówienia.4) Wykonawca rozliczany będzie za przedmiot umowy wynagrodzeniem kosztorysowo-rozliczeniowym.5) Wykonawca jest zobowiązany do oferty złożyć kosztorys ofertowy na wykonanie przedmiotu zamówienia. Kosztorys należy opracować metodą kalkulacji uproszczonej z podaniem cen jednostkowych z narzutami. Kosztorys powinien uwzględniać dokumentację techniczną, przedmiary robót, opis przedmiotu zamówienia, opis sposobu obliczenia, istotne postanowienia umowy.6) Ze względu na prowadzenie prac w obiekcie zabytkowym, zakłada się, że Wykonawca dokonał wizji lokalnej przedmiotu zamówienia, zapoznał się z warunkami lokalnymi w jakich będą wykonywane roboty, w sposób szczegółowy zapoznał się z dokumentacjami projektowymi, sprawdził zakres i rodzaj z projektami, dokonał własnej weryfikacji przedmiaru robót w stosunku do przekazanego oraz proponowanej technologii robót i uwzględnił wszystkie powyższe elementy w oferowanej cenie. Wszystkie prace winny być realizowane zgodnie z przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami, pozwoleniem konserwatorskim oraz zasadami wiedzy technicznej i przepisami BHP i pod nadzorem osoby do tego uprawnionej, przy użyciu wyrobów budowlanych dopuszczonych do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie.7) Zamawiający ... dalsza część pkt 4 SWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 9 000.00 PLN (słownie: dziewięć tysięcy 00/100 PLN).2. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 2024-03-07 do godz. 11:00, według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2023r. poz. 462).3. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 2024-04-05.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Andrychowie, O/Oświęcim 73 8110 1023 2003 0310 7884 0007 (w tytule przelewu zaleca się wpisać nazwę i sygnaturę postępowania). Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji oraz powinno zawierać:1) wskazanie Beneficjenta poręczenia lub gwarancji, którym musi być GMINA OŚWIĘCIM, ul. Zamkowa 12 , 32-600 Oświęcim;2) nazwę i adres siedziby Wykonawcy;3) kwotę i termin ważności gwarancji/poręczenia;4) bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy poręczenia lub gwarancji do zapłaty kwoty wadium, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.6. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp.7. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, wystąpi odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Sytuacja ekonomiczna lub finansowaZamawiający nie określa warunkuZdolność techniczna lub zawodowaO udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie lub/i przebudowie lub/i remoncie lub/i modernizacji budynku o wartości min. 500 000,00 zł brutto.Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.Zdolność do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie określa warunkuUprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisówZamawiający nie określa warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-03-07

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach