Przetargi.pl
Przebudowa odcinka ul. Źródlanej w Luboniu

Miasto Luboń ogłasza przetarg

  • Adres: 62-030 Luboń, pl. E. Bojanowskiego 2
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 813 00 11 , fax. 61 813 00 97
  • Data zamieszczenia: 2016-04-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Luboń
    pl. E. Bojanowskiego 2 2
    62-030 Luboń, woj. wielkopolskie
    tel. 61 813 00 11, fax. 61 813 00 97
    REGON: 00052461900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.lubon.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa odcinka ul. Źródlanej w Luboniu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ulicy Źródlanej w Luboniu. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania wszelkich robót budowlanych niezbędnych do zrealizowania przedmiotu Umowy zgodnie z projektem budowlanym, nawet jeżeli nie są ujęte w przedmiarze robót. Zakres inwestycji: - przebudowa jezdni dł. ok ~ 200,00 m, - szerokości 4,50 m - 6,00 m, - wykonanie placu do zawracania 9,50 m x 9,50 m, - pochylenie poprzeczne jezdni - jednostronne 2% w kierunku do istniejącego chodnika, - pochylenie podłużne jezdni 0,3% - 0,74%, - wykonanie ścieku przykrawężnikowego jednostronnego - szerokość 20 cm, - ograniczenie jezdni krawężnikiem 15 cm x 30 cm, - ograniczenie zjazdów obrzeżem 8 cm x 30 cm, - regulacja wysokościowa urządzeń podziemnych wraz z wymianą włazów dla studni rewizyjnych kanalizacyjnych Zakres prac obejmuje: - roboty pomiarowe - wyznaczenie sytuacyjne i wysokościowe punktów głównych, - rozbiórka istniejącej infrastruktury (utwardzenia na szerokości zjazdów) obrzeży betonowych, krawężników betonowych, jezdni (nawierzchnia bitumiczna, nawierzchnia klinkierowa, kruszywo, gruz) - regulacja wysokościowa urządzeń podziemnych - zawory, zasuwy, studnie teletechniczne, studnie rewizyjne kanalizacyjne, - wywóz i utylizacja powstałych materiałów z rozbiórki, - roboty ziemne - korytowanie (wykonanie mechaniczne wykopów - gruz, glina, piasek, żużel, grunt organiczny) - profilowanie i zagęszczenie podłoża, - wykonanie obrzeży betonowych 8 x 30 cm oraz krawężników 15 x 30 x 100 cm (rowki pod krawężniki, ławy pod krawężniki, ustawienie krawężników) na szerokości przejścia dla pieszych oraz zjazdów należy obniżyć krawężnik betonowy - wykonanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni zjazdów: a) warstwa ścieralna - kostka betonowa prefabrykowana na podsypce piaskowej typ (domino) gr. 8 cm kolor - szary b) podbudowa - chudy beton B-7,5 gr. 15 cm c) warstwa wyrównawcza - podsypka piaskowa, 5 cm - wykonanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni jezdni: a) warstwa ścieralna - kostka betonowa prefabrykowana na podsypce piaskowej typ (domino) gr. 8 cm kolor - szary b) podbudowa - kruszywo łamane 0/31,5 mm gr. 20 cm c) warstwa mrozoochronna - grunt stabilizowany cementem Rm=2,5 MPa, gr. 10 cm d) uprzątnięcie placu budowy, wykonanie zieleni - humusowanie z obsianiem trawą. Obowiązki i oświadczenia Wykonawcy: 1) Wykonawca oświadcza: a) że zapoznał się z planowanym zakresem robót, dokumentacją oraz uznał, że jego świadczenie jest możliwe do spełnienia w sensie faktycznym i prawnym. b) że uzyskał wszelkie niezbędne informacje i uznał je za wystarczające co do określenia: - rozmiarów i charakteru przedmiotu zamówienia, - materiałów i urządzeń niezbędnych do jego wykonania, - terminów i warunków płatności, - obowiązków Wykonawcy i Zamawiającego. c) od chwili przekazania placu budowy przejmuje odpowiedzialność za szkody mające miejsce na tym terenie. 2) Obowiązki Wykonawcy: a) przekazanie Zamawiającemu oświadczenia Kierownika Budowy o przyjęciu obowiązków Kierownika budowy wraz z kopią zaświadczenia o nadaniu uprawnień budowlanych do samodzielnego kierowania budową lub robotami budowlanymi oraz kopią zaświadczenia o przynależności do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa, b) opracowanie i przekazanie Zamawiającemu do akceptacji Harmonogramu terminowego c) opracowanie planu BIOZ d) utrzymanie terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych e) utrzymanie porządku i czystości na terenie budowy, usunięcie odpadów z terenu budowy oraz ich zagospodarowanie lub utylizacja oraz uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie w dniu odbioru na swój koszt i ryzyko f) oznaczenie terenu budowy oraz odpowiednie oznakowanie i zabezpieczenie miejsc prowadzenia robót, wygrodzenie stref niebezpiecznych - zgodnie z obowiązującymi przepisami g) opracowanie projektu tymczasowej organizacji ruchu drogowego na czas trwania robót budowlanych w terminie do 10 dni od zawarcia Umowy oraz niezwłoczne przekazanie Zamawiającemu do uzgodnienia, h) w czasie realizacji robót budowlanych Wykonawca zapewni bezpieczne dojścia do posesji wzdłuż ul. Źródlanej oraz zapewni dojazd służbom ratowniczym (pogotowie, straż itp.) i) każdorazowe uprzątniecie placu budowy, w szczególności z elementów mogących spowodować niebezpieczeństwo dla osób poruszających się w obrębie budowy j) usuniecie zgłoszonych nieprawidłowości dotyczących oznakowania robót, porządku oraz czystości na placu budowy, przeszkód komunikacyjnych w terminie 24 godzin od chwili zgłoszenia przez Zamawiającego lub Inspektora nadzoru k) utrzymanie dróg dojazdowych - w przypadku zgłoszenia przez Zarządcę dróg, Inspektora Nadzoru lub Zamawiającego należy dokonać niezwłocznego uprzątnięcia zanieczyszczeń powstałych przez poruszające się maszyny budowlane, l) osoby biorące udział w realizacji przedmiotu umowy znajdujące się na placu budowy powinny posiadać jednakowy strój oznaczony emblematem Wykonawcy w celu jednoznacznego zidentyfikowania osób biorących udział w realizacji robót budowlanych, m) przejęcie placu budowy n) przekazanie Zamawiającemu atesty, deklaracje zgodności, certyfikaty na materiały i urządzenia, karty gwarancyjne i instrukcje obsługi wykorzystane podczas realizacji przedmiotu Umowy do zatwierdzenia przez Zamawiającego w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy o) przygotowanie wzorów protokołu odbioru częściowego, protokołów badań, protokołów sprawdzeń do akceptacji przez Zamawiającego p) natychmiastowo powiadamia Zamawiającego o wystąpieniu okoliczności, które maja lub mogą mieć wpływ na wykonanie przedmiotu Umowy (terminowość, jakość robót) q) stosowanie się do poleceń i wskazówek Zamawiającego, Inspektora Nadzoru dotyczących niezgodności stwierdzonych podczas wizyty na terenie budowy oraz niezwłocznego usuwania wszelkiego rodzaju wad i uchybień r) zatrudnienie odpowiedniej liczby pracowników, posiadających niezbędne uprawnienia do wykonywania robót i innych czynności wykonywanych w ramach realizacji niniejszej Umowy, których kwalifikacje będą zapewniały należyta jakość i terminowość wykonania robót oraz innych czynności wykonywanych w ramach Umowy s) zapewnienie siły roboczej, materiałów i urządzeń oraz sprzętu jak również podmioty natury stałej lub tymczasowej niezbędne do prawidłowego wykonania prac oraz usunięcia wad, t) ponoszenie całkowitej odpowiedzialności za wykonywane roboty od dnia przystąpienia do realizacji Przedmiotu Umowy do dnia ustalonego w protokole końcowym, u) zapłata wynagrodzenia Podwykonawcom, jeżeli wykonawca korzysta z podwykonawców, v) zapewni obsługę geodezyjną na własny koszt. Na zlecenie i koszt Wykonawcy uprawniony geodeta zgłosi inwentaryzacje do zasobów geodezyjnych i wykona aktualne mapy. Uzupełnienie mapy zasadniczej wynikami pomiarów powykonawczych należy wykonać w formie analogowej oraz elektronicznej, w) stosowanie wyłącznie materiałów urządzeń i innych elementów budowlanych dopuszczonych do obrotu i stosowania na terenie Polski, x) powiadomienie Zarządcy dróg - Wydział Spraw Komunalnych Urząd Miasta Luboń o terminie rozpoczęcia robót, y) zagospodarowanie terenu budowy na własny koszt, z) przeprowadzenie inwentaryzacji wstępnej, stanu technicznego obiektów budowlanych zlokalizowanych na lub w sąsiedztwie terenu budowy i prowadzenie stałego monitoringu w tym zakresie łącznie z wykonywaniem dokumentacji fotograficznej aa) udział przedstawiciela Wykonawcy w spotkaniach koordynacyjnych - rady budowy, bb) powiadomienie Zamawiającego o występujących utrudnieniach (w szczególności utrudnienia wjazdu-wyjazdu z posesji ) z wyprzedzeniem co najmniej 10 dniowym tak by było możliwe umieszczenie informacji dla mieszkańców cc) przeprowadzenie wszelkich wymaganych obowiązującymi przepisami odbiorów, prób, badań i sprawdzeń kontroli przez właściwe urzędu i organy administracji publicznej dd) cały zakres robót należy wykonać zgodnie z projektami budowlanymi, Szczegółowymi Specyfikacjami Technicznymi dla poszczególnych rodzajów robót, obowiązującymi normami, sztuką inżynierską oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy , ee) na żądanie Zamawiającego przerwanie robót na budowie, a jeżeli zgłoszona zostanie taka potrzeba - zabezpieczenie wykonanych robót przed ich zniszczeniem. ff) w razie przerwania robót, stan ich zaawansowania winien być stwierdzony protokolarnie przez upoważnionych przedstawicieli Stron. W protokole należy podać powody przerwania robót oraz warunki i terminy ich wznowienia, gg) Zamawiający wymaga systemu ciągłego prowadzenia robót budowlanych w przypadku konieczności przerwania prac na okres dłuższy niż 3 dni przypadek taki należy zgłosić Zamawiającemu z podaniem obiektywnych przyczyn przerwania prac, hh) w przypadku zlokalizowania elementów cennych archeologicznie Wykonawca przerwie realizacje robót i niezwłocznie powiadomi Zamawiającego o zaistniałej sytuacji, ii) prowadzenie dokumentacji fotograficznej podczas realizacji procesu inwestycyjnego ukazujące postęp prowadzonych robót, jj) Wszystkie prace związane z robotami ziemnymi wymagają wykonania ręcznych przekopów próbnych celem dokładnej lokalizacji urządzeń podziemnych i wyeliminowania ich uszkodzeń. W przypadku braku wykonania przekopów próbnych, lub ich niedokładnego wykonania i ewentualnego uszkodzenia mediów podziemnych koszty odbudowy urządzeń podziemnych poniesie Wykonawca robót kk) oznaczenie terenu budowy oraz odpowiednie oznakowanie i zabezpieczenie miejsc prowadzenia robót, wygrodzenie stref niebezpiecznych - zgodnie z obowiązującymi przepisami, ogrodzenie terenu budowy, ll) dokonanie na własny koszt wywozu i utylizacji gruzu i materiału z rozbiórki oraz budowy, mm) informowanie mieszkańców terenów objętych inwestycją o terminie rozpoczęcia, zakończenia prac a także utrudnieniach związanych z prowadzonymi pracami (w formie pisemnej) na co najmniej 7 dni przed ich wystąpieniem, nn) każdorazowe, niezwłoczne (tzn. po zakończeniu prac w danym dniu) uprzątnięcie i zabezpieczenie placu budowy, oo) zabezpieczenie infrastruktury zlokalizowanej w pasie wykonywania robót (skrzynki energetyczne, słupki telekomunikacyjne), pp) wykonanie oraz dostarczenie Inwestorowi dokumentacji powykonawczej w 2 egz. oraz wersji elektronicznej (w tym także: certyfikaty, deklaracje zgodności i atesty na wbudowane materiały, protokoły badań i sprawdzeń) - najpóźniej w dniu dokonania odbioru końcowego, qq) przekazanie projektu powykonawczego w 2 egz. wraz z naniesionymi zmianami jeśli takie wystąpią, rr) przeprowadzenie na własny koszt na żądanie Zamawiającego badań jakościowych w odniesieniu do wykonanych robót i zastosowanych przez wykonawcę materiałów, ss) wykonanie oraz dostarczenie Inwestorowi geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej (4 egz.) wraz ze zgłoszeniem do odpowiednich ośrodków geodezyjnych (zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz uzyskanymi uzgodnieniami) Szczegółowy opis Przedmiotu Zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1 do SIWZ oraz w Dodatku A do tego załącznika ( dokumentacja projektowa ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 zł. ( słownie: pięć tysięcy złotych ) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.) Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank PBS O/Luboń konto 92 9043 1038 3038 0018 5244 0008 Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w Urzędzie Miasta Luboń, Pl. E. Bojanowskiego 2, pokój: Kancelaria w holu. Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty - informacja o sposobie jego wniesienia np. na druku oferty. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy prawo zamówień publicznych. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 22.04.2016 r. godz. 8:25. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego. Wykonawca, który nie wniesie wadium w sposób określony w SIWZ zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem punktu 9.13 (SIWZ). Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania tej umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie punktu 9.9., jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 pzp z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 pzp , lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lubon.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach