Przetargi.pl
Przebudowa i wyposażenie Szczanieckiego Ośrodka Kultury

Gmina Szczaniec ogłasza przetarg

  • Adres: 66225 Szczaniec, Szczaniec
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 683 410 379 , fax. 683 410 379
  • Data zamieszczenia: 2017-12-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Szczaniec
    Szczaniec 73
    66225 Szczaniec, woj. lubuskie
    tel. 683 410 379, fax. 683 410 379
    REGON: 97077051100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szczaniec.pl; www.bip.szczaniec.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i wyposażenie Szczanieckiego Ośrodka Kultury
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w trybie „zaprojektuj i wybuduj” zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa i wyposażenie Szczanieckiego Ośrodka Kultury”. 3.2. Zamawiający dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Część 1. „Zaprojektowanie i wykonanie przebudowy siedziby Szczanieckiego Ośrodka Kultury” Część 2. „Zaprojektowanie i wykonanie przebudowy Sali wielofunkcyjnej i pomieszczeń przynależnych do Szczanieckiego Ośrodka Kultury” Ofertę można składać w odniesieniu do jednej (wybranej) lub wszystkich części zamówienia. 3.3 Przedmiot zamówienia obejmuje „zaprojektowanie i wykonanie robót budowalnych”: - dla Części 1 przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie przebudowy siedziby Szczanieckiego Ośrodka Kultury zlokalizowanego na dz. nr 53 w miejscowości Szczaniec 19, gmina Szczaniec. Zrealizowanie inwestycji w pełni umożliwi użytkowanie pomieszczeń, ponadto zapewni lepsze warunki socjalne i techniczne. W budynku przewiduje się przebudowę oraz remont pomieszczeń Szczanieckiego Ośrodka Kultury zlokalizowanych na piętrze budynku wraz wejściem w poziomie parteru, klatką schodową oraz toaletami na półpiętrze. W 2017 r. obiekt został przebudowany, wykonano termomodernizację (wymieniono okna i parapety, instalację c.o. oraz instalację elektryczną). - dla Części 2. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy Sali i pomieszczeń przynależnych do Szczanieckiego Ośrodka Kultury (części istniejącego budynku - Lokalu Nr 2 w obiekcie Urzędu Gminy) zlokalizowanego na terenie działki nr 113, 114/8 i 114/9 w Szczańcu, gmina Szczaniec. W budynku przewiduje się w miejscu sali kinowej utworzenie wielofunkcyjnej Sali na potrzeby Szczanieckiego Ośrodka Kultury. Pomieszczenia towarzyszące, które obecnie są nieużytkowane projektuje się do przebudowy. Będą one stanowiły zaplecze socjalno - techniczne do obsługi Sali. Ponadto planuje się wykonanie docieplenia elewacji tylnej, ściany szczytowej oraz dachu płaskiego, pomalowanie elewacji frontowej oraz bocznej, wykonanie nawierzchni parkingu wraz z dojazdem oraz wykonanie podjazdu dla osób niepełnosprawnych przed wejściem głównym do budynku. Natomiast przed budynkiem planowane jest zamontowanie ławeczki fotowoltaicznej z postacią Emilii Szczanieckiej (odlew z brązu) w otoczeniu zieleni. 3.4 Szczegółowy opis zadań inwestycyjnych objętych przedmiotem zamówienia zawiera: 1) Program Funkcjonalno-Użytkowy stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ – Część 1. 2) Program Funkcjonalno-Użytkowy stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ – Część 2. 3.5. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy Rozdział II SIWZ. 3.6. Wszystkie wskazane z nazwy materiały i przyjęte technologie użyte w programach funkcjonalno – użytkowych stanowiących odpowiednio załącznik nr 1 i nr 2 do SIWZ należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych dla nazwanych materiałów i urządzeń, wymienionych w dokumentacji z zachowaniem ich wymogów w zakresie jakości. Przedstawione parametry przedmiotu zamówienia stanowią minimum techniczne i jakościowe oczekiwane przez zamawiającego i będą stanowiły podstawę oceny ewentualnych materiałów równoważnych. W przypadku przywołania w opisie przedmiotu zamówienia norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 3.6. Przedmiot zamówienia należy wykonać w dwóch etapach (dotyczy zarówno Części 1, jak i Części 2): a) ETAP I – wykonanie dokumentacji projektowej, b) ETAP II – realizacja zadania inwestycyjnego oraz nadzór autorski. 3.7. W ramach ETAPU I (wykonanie dokumentacji projektowej ) do obowiązków wykonawcy należy: a) ETAP I.A – wykonanie i przekazanie koncepcji z uwzględnieniem wytycznych Zamawiającego, określonych w Programie Funkcjonalno - Użytkowym. Koncepcja winna być przedłożona w wersji graficznej i opisowej. Koncepcja podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. Zatwierdzona koncepcja stanowi podstawę do realizacji Etapu I.B przedmiotu umowy. b) ETAP I.B – wykonanie dokumentacji projektowej, której zakres określono w Programie Funkcjonalno – użytkowym stanowiącym – w zależności od Części - załącznik nr 1/załącznik nr 2 do siwz. Zamawiający oczekuje, że Wykonawca opracuje i przedłoży do oceny projekt budowlany. Zamawiający zgłosi swoje uwagi do proponowanych rozwiązań i wyda zalecenia do uwzględnienia w projekcie. 3.8.W zakres zobowiązań wykonawcy w ramach realizacji przedmiotu zamówienia wchodzi opracowanie: projektu budowlanego w 5 egzemplarzach, stanowiącego podstawę wykonania robót budowlanych. Zamawiający wymaga również przedłożenia do akceptacji rysunków wykonawczych i szczegółowych specyfikacji technicznych wykonywania i odbioru robót budowlanych przed ich skierowaniem do realizacji, w aspekcie ich zgodności z ustaleniami programu funkcjonalno - użytkowego. 3.9.Wykonawca powinien zapewnić wykonanie:  5 egz. projektu budowlanego,  2 egz. szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót,  4 egz. planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (bioz), 3.10.Na całość opracowania należy wykonać wersję elektroniczną w formatach ogólnodostępnych (np. pdf) na płycie CD. 3.11. Wykonawca jest zobowiązany wykonać przedmiot zamówienia spełniając wymagania ustawy Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2017., poz. 1332 t.j) i innych ustaw oraz rozporządzeń, Polskich Norm, zasad wiedzy technicznej i sztuki budowlanej. Zamawiający informuje również, że jest zobowiązany stosować reguły wynikające z Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U z 2017., poz. 1579). Projekt budowlany powinny być opracowane zgodnie z obowiązującymi przepisami tj. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego z dnia 03.07.2003 roku (Dz.U.2012r., poz. 462). Rozwiązania materiałowe powinny spełniać wszystkie wymagania wynikające z przepisów (posiadać aprobaty, atesty, deklaracje zgodności, certyfikaty). Projekt budowlany poddany zostanie kontroli Zamawiającego w aspekcie zgodności z programem funkcjonalno-użytkowym. 3.12. ETAP II (realizacja zadania inwestycyjnego oraz nadzór autorski) obejmuje następujący zakres prac: a) dla Część 1. „Zaprojektowanie i wykonanie przebudowy siedziby Szczanieckiego Ośrodka Kultury”  rozbiórka istniejącej okładziny posadzek,  rozbiórka części ścianek działowych oraz wykonanie zamurowań,  wykonanie nowych posadzek,  remont ścian oraz sufitów - malowanie, szpachlowanie,  wymiana drzwi wewnętrznych,  przebudowa pomieszczeń łazienek,  roboty instalacyjne: wod.-kan., wentylacyjne, klimatyzacji,  montaż ścianek oraz drzwi wykonanych ze szkła bezpiecznego,  montaż szaf z drzwiami przesuwnymi oraz regałów,  wyposażenie łazienek oraz aneksu kuchennego,  montaż okładziny wygłuszającej na ścianach oraz suficie w pracowni muzycznej, Instalacje wewnętrzne:  zasilanie w energię elektryczną - z istniejącego przyłącza energetycznego, po modernizacji,  instalacja centralnego ogrzewania - po modernizacji,  instalacja wodociągowa - z istniejącego przyłącza wodociągowego, projektuje się rozbudowę instalacji wodociągowej wewnętrznej,  instalacja kanalizacyjna - projektowana jest rozbudowa / przebudowa instalacji sanitarnej,  instalacja klimatyzacji (w pomieszczeniach pracowni warsztatowych). Instalacje branży teletechnicznej:  instalacja telefoniczna;  instalacja wewnętrznej sieci komputerowej;  maszt antenowy;  instalacja przewodów koncentrycznych; b) dla Części 2. „Zaprojektowanie i wykonanie przebudowy Sali wielofunkcyjnej i pomieszczeń przynależnych do Szczanieckiego Ośrodka Kultury”  rozbiórka istniejącej różnicy poziomu posadzki w sali kinowej,  wykonanie schodów wejściowych oraz drzwi wejściowych do projektowanej Sali,  montaż 3 szt. okien w proj. Sali w elewacji frontowej,  montaż klapy na scenie (otwieranej za pomocą podnośnika automatycznego) w celu możliwości magazynowania wyposażenia Sali w pomieszczeniu piwnicy pod sceną,  wykonanie schodów wejściowych na scenę,  adaptacja pomieszczenia magazynowego 03 na łazienkę,  rozbiórka części ścianek działowych oraz wykonanie zamurowań w celu wydzielenia pomieszczenia kuchni,  montaż podciągu w ścianie konstrukcyjnej oraz wykonanie rozbiórki tej ściany w celu połączenia pomieszczeń (pom. 07 i 08),  wydzielenie ścianami holu wejściowego oraz adaptacja części holu na pomieszczenie socjalne,  wykonanie nowego wejścia do budynku w miejscu okna oraz likwidacja istniejącego wejścia od strony tylnej,  rozbiórka ścian w celu utworzenia salki dla młodzieży,  roboty instalacyjne: wod.-kan. centralnego ogrzewania, elektryczne, wentylacyjne, klimatyzacji,  roboty wykończeniowe: malowanie, szpachlowanie, montaż sufitów podwieszanych, kładzenie nowych podłóg,  wykonanie nawierzchni parkingu przed budynkiem (po stronie północnej) oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych przed budynkiem,  wykonanie iniekcji ścian fundamentowych ściany frontowej i szczytowej głównej Sali,  przemalowanie elewacji frontowej i szczytowej głównej Sali,  docieplenie oraz wykonanie nowej wyprawy elewacyjnej na elewacji tylnej oraz ścianie szczytowej budynku,  docieplenie stropodachu nad pomieszczeniami socjalnymi i zapleczem kuchennym;  zamontowanie ławeczki fotowoltaicznej z postacią Emilii Szczanieckiej (odlew z brązu) w otoczeniu zieleni.   Instalacje wewnętrzne:  zasilanie w energię elektryczną - z istniejącego przyłącza energetycznego, projektuje się rozbudowę instalacji elektrycznej wewnątrz budynku.  instalacja centralnego ogrzewania - projektuje się wykonanie nowej instalacji z istniejącej kotłowni ,  instalacja wodociągowa - z istniejącego przyłącza wodociągowego, projektuje się rozbudowę instalacji wodociągowej wewnętrznej,  instalacja kanalizacyjna - projektowana jest rozbudowa / przebudowa instalacji sanitarnej,  instalacja klimatyzacji, Instalacje branży teletechnicznej  instalacja telefoniczna;  instalacja wewnętrznej sieci komputerowej;  maszt antenowy;  instalacja przewodów koncentrycznych. 3.13. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, sztuką budowlaną, wiedzą techniczną oraz zawartą z zamawiającym umową. 3.14. Zaleca się aby wykonawca dokonał wizji lokalnej w miejscu gdzie mają być wykonywane roboty budowlane. 3.15. Wymagania dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia zawiera rozdział II SIWZ Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy. 3.16. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 3.17. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6. 3.18. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. 3.19 Zgodnie art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę przez osoby, które wykonywać będą prace fizyczne przy realizacji robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 166, t.j.). Wykonawca zobowiązany jest, aby osoby wykonujące czynności, o których mowa wyżej, były zatrudnione do ich realizacji na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2016 roku poz. 1666 z późn. zm.), co najmniej na okres wykonywania tych czynności w czasie realizacji niniejszego zamówienia. 3.20 W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt 3.12 SIWZ. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania zamówienia. 3.21 W trakcie realizacji zamówienia, na każde wezwanie zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie (nie krótszym niż 3 dni robocze od dnia przekazania wezwania), wykonawca jest zobowiązany przedłożyć zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności wskazane w pkt 3.19 SIWZ. Zamawiający może żądać następujących dokumentów: 1) oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 2) poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopi umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 3) zaświadczenia właściwego oddziału ZUS, potwierdzającego opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 4) poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopi dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowanego w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 3.22 Niezłożenie przez wykonawcę lub podwykonawcę w wyznaczonym terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności polegające na wykonywaniu robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności polegające na wykonywaniu robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia, zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowiących rozdział II SIWZ. 3.23 W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9. Wadium. 9.1.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości odpowiednio dla: a. Część I: 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych); b. Część II: 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych, 00/100). Wykonawca składający ofertę na dwie części sumuje powyższe kwoty wadium. 9.3.Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 9.4.Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa pzp. 9.5.Wadium w formie pieniężnej należy przelać na konto zamawiającego: Nr konta: 82 8367 0000 0062 3283 2006 0112 z dopiskiem na przelewie „wadium w postępowaniu „zaprojektuj i wybuduj” dot. – wpisać odpowiednio – część 1 – przebudowa siedziby SzOK, część 2 – sala wielofunkcyjna.” 9.6.Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin wpływu pieniędzy na konto zamawiającego, z uwzględnieniem terminu składania ofert. 9.7.Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie:  pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu został dołączony do oferty,  innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a koperta w ofercie, 9.8.Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach w art. 46b ust. 4a i 5 ustawy PZP. 9.9.Nie zabezpieczenie oferty akceptowalną formą wadium spowoduje odrzucenie oferty.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: -zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W przypadku, gdy wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału, o których mowa w pkt 5.1 lit. b SIWZ polega na zasobach innych podmiotów dokument potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Ze zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach