Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej nr 4158Z w miejscowości Osina w km 0+000÷0+850 - etap I w km 0+000÷0+429

Powiat Goleniowski ogłasza przetarg

  • Adres: 72-100 Goleniów, ul. Dworcowa 1
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 471 02 65 , fax. 91 471 02 00
  • Data zamieszczenia: 2015-09-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Goleniowski
    ul. Dworcowa 1 1
    72-100 Goleniów, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 471 02 65, fax. 91 471 02 00
    REGON: 81168412000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: powiat-goleniowski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej nr 4158Z w miejscowości Osina w km 0+000÷0+850 - etap I w km 0+000÷0+429
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej nr 4158Z w miejscowości Osina na odcinku 429 m od skrzyżowania z drogą powiatową nr 4161Z do mostu na rzece Stepnica, na terenie działek nr 69, 214, obręb Osina, Gmina Osina. 1. Warunki przyjęte do projektu. 1) Klasa drogi powiatowej Z 2) Kategoria ruchu KR2 3) Szerokość chodnika przy jezdni 2 m 4) Szerokość chodnika odsuniętego od jezdni 1,5 m 5) Odwodnienie: odprowadzenie wody z jezdni poprzez istniejącą kanalizację deszczową do rzeki Stepnica, poprzez pobocza gruntowe w tereny zielone. 2. Opis przebiegu koncepcji ciągów pieszych i elementów koniecznych do przebudowy. Projekt zakłada wykonanie nowej nawierzchni jezdni, wykonanie poszerzeń na kilku odcinkach celem uregulowania szerokości jezdni, wymianę konstrukcji jezdni na odcinkach utraty jej nośności, remont zjazdów indywidualnych i publicznych oraz przekładkę nawierzchni istniejących (parking, chodniki), które należy dowiązać wysokościowo do nowej nawierzchni. Przy przebiegu chodników przy jezdni przewidziano odcięcie krawężnikiem z wyniesieniem ponad krawędź jezdni 12 cm (przy nierównej krawędzi jezdni dopuszcza się miejscowo zmienne światło krawężnika 10-16 cm). Projektowana szerokość chodników przyległych do jezdni wynosić będzie 2 m z wyjątkiem miejsc zwężenia lokalnego, natomiast szerokość chodników odsuniętych od jezdni wynosi 1,5 m. Wzdłuż wysokiej skarpy wzdłuż parkingu zaprojektowano palisadę z elementów betonowych wysokości 60 cm, wystających ponad projektowane nawierzchnie 30 cm. Odwodnienie pasa drogowego odbywać się będzie poprzez spływ powierzchniowy wód opadowych do istniejącej kanalizacji deszczowej i na tereny zielone pasa drogowego. Przewidziano wykonanie jednego nowego przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu na początku drogi. Wystające ponad powierzchnię terenu urządzenia uzbrojenia podziemnego np. słupki sieci telekomunikacyjnej nie zawężają przestrzeni chodnika i nie przewidziano ich do przebudowy. Zaprojektowano remont nawierzchni jezdni w zależności od stanu technicznego i lokalizacji danego odcinka: - na odcinku 0+000 - 0+429 km sfrezowanie nawierzchni bitumicznej, całkowita wymiana konstrukcji w miejscach wyraźnej utraty nośności, wykonanie warstwy wyrównawczej oraz warstwy ścieralnej, regulacja terenów zielonych. 3. Przestawienie ogrodzeń. Nie ma konieczności przestawiania istniejących ogrodzeń, ani wykonywania nowych. 4. Odwodnienie. Projekt przewiduje regulację wysokościową istniejących wpustów deszczowych, włazów studni kanalizacyjnych. Lokalizacja wpustów nie zmieni się. Włazy istniejących studni rewizyjnych należy dostosować do wysokości wykonywanego chodnika. Odwodnienie drogi na tym odcinku zapewnione jest głównie poprzez istniejącą kanalizację deszczową. Nie projektuje się innych urządzeń odwadniających. Przy mostku po prawej stronie należy wykonać ściek z kostki betonowej dla zapewnienia spływu wód opadowych do wpustu. Istniejący ściek z elementów betonowych prefabrykowanych należy wyregulować do nowej nawierzchni bez rozbierania ławy betonowej. 5. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu pieszych. W celu poprawy bezpieczeństwa pieszych przewidziano jedno nowe przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu na początku odcinka. Przy przejściach dla pieszych należy wykonać nawierzchnię z guzkami koloru żółtego z kostki betonowej gr. 8 cm, na całej szerokości przejścia i na długości 0,5 m. 6. Opis trasy w przekroju poprzecznym. Drogę w przekroju poprzecznym zaprojektowano w oparciu o następujące założenia: 1) odwodnienie : tereny zielone, ścieki z korytek bet., kanalizacja deszczowa, 2) spadek poprzeczny chodnika : 2 % (dop. 1-3%); 3) max. spadek podłużny chodnika : 6 %; 4) max. spadek podłużny chodnika - rampa : 10 %; 5) pochylenie poboczy : 6 %; 6) szerokość poboczy przy chodnikach : 0,5 m (min 0,2 m); 7) pochylenie skarp : 1:1,5; 8) światło krawężnika wysokiego : 12 cm (10-16 cm*); 9) światło krawężnika na zjazdach : 4 cm (2-4 cm*); 10) światło krawężnika na przejściach : 1-2 cm; 11) kategoria ruchu : KR2 Dopuszcza się zmienne światło krawężnika jeżeli wynika to z projektowanej niwelety jezdni Na podstawie KATALOGU TYPOWYCH KONSTRUKCJI NAWIERZCHNI PODATNYCH I PÓŁ SZTYWNYCH określono minimalne wymagania konstrukcji nawierzchni: Nawierzchnie z kostki betonowej regulowane wysokościowo: 8 cm - Warstwa ścieralna z kostki betonowej 5 cm - Podsypka cementowo - piaskowa 1:4 gr. zm. - Uzupełnienie: kruszywem 0-31,5 mm w przypadku zjazdów i parkingu, piaskiem w przypadku chodników (U>5) Nawierzchnia nowego chodnika: 8 cm - Warstwa ścieralna z kostki betonowej 5 cm - Podsypka cementowo - piaskowa 1:4 15 cm - Warstwa wzmacniająca z piasku Hk=28 cm. Nawierzchnia remontowanych zjazdów indywidualnych: 8 cm - Warstwa ścieralna z kostki betonowej 3 cm - Podsypka cementowo - piaskowa 15 cm - Podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm 10 cm - Warstwa wzmacniająca z piasku Hk=36 cm. Nawierzchnia remontowanych zjazdów publicznych z kostki betonowej: 8 cm - Warstwa ścieralna z kostki betonowej 3 cm - Podsypka cementowo - piaskowa 20 cm - Podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm 10 cm - Warstwa z gruntów stabilizowanych cementem o wytrzymałości Rm=2,5 MPa Hk=41 cm. Wzmocnienie nawierzchni jezdni: 4 cm - Warstwa ścieralna z mieszanki asfaltowej AC 11 S - Wzmocnienie siatką z włókien szklanych o wytrzymałości min. 120x120 kN/m 4 cm min. - Warstwa wiążąco-wyrównawcza z mieszanki asfaltowej AC 11 W Istniejąca podbudowa z brukowca lub kruszywa Nowa konstrukcja jezdni - poszerzenia, wymiana konstrukcji istniejącej: 4 cm - Warstwa ścieralna z mieszanki asfaltowej AC 11 S - Wzmocnienie siatką z włókien szklanych o wytrzymałości min. 120x120 kN/m 8 cm - Warstwa wiążąca z mieszanki asfaltowej AC 11 W 20 cm - Podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm 10 cm - Warstwa z gruntów stabilizowanych cementem o wytrzymałości Rm=2,5 MPa Hk=42 cm. Poszerzenie szerokości do 40 cm: 0+056 - 0+110 km str. P. Poszerzenie szerokości do 40 cm: 0+280 - 0+307 km str. P. Wymiana nawierzchni - szerokość 2,5m: 0+185 - 0+295 km str. L Chodniki należy wykonać za spadkiem poprzecznym w kierunku jezdni. Zasadniczo spadek powinien wynosić 2%. Dopuszcza się inne wartości (nie większe niż 6%) na odcinkach zmiany geometrii chodnika, w miejscach połączeń z nawierzchniami istniejącymi lub zjazdami o innych wartościach spadku. Spadek podłużny zjazdów powinien być nie mniejszy niż 0,5 % w kierunku jezdni i nie większy niż 5% na odcinku przejścia ciągu pieszego. W przypadku trudnych warunków terenowych, gdy teren przyległy jest poniżej nawierzchni jezdni głównej dopuszcza się wykonanie zjazdu ze spadkiem przeciwnym - dla zjazdów publicznych lub z przełamaniem spadku poza krawędzią ciągu pieszego (max. 10%) - dla zjazdów indywidualnych. Przy wykonywaniu krawężników przy krawędzi jezdni istniejącej nie przewidzianej do remontu, prace przygotowawcze i rozbiórkowe należy prowadzić w taki sposób, aby zminimalizować możliwość uszkodzenia warstwy ścieralnej drogi powiatowej. Powstałe ubytki w nawierzchni wzdłuż wykonanego krawężnika należy uzupełnić wykonując remont cząstkowy nawierzchni mieszanką bitumiczną na gorąco. Szczelinę między wykonanym krawężnikiem, a jezdnią istniejącą należy uzupełnić masą zalewową bitumiczną lub mieszanką bitumiczną na gorąco. Koryto pod konstrukcję nawierzchni należy zagęścić do wskaźnika Ismin=1,0 wg normalnej metody Proctora. Wtórny moduł odkształcenia dla koryta pod konstrukcję nawierzchni powinien wynosić E2min=60MPa, natomiast na warstwa wzmacniających E2min=80MPa (dla warstw wzmacniających z gruntu stabilizowanego cementem Rm=2,5MPa zalecany E2min=100MPa). Dla podbudów z mieszanki kruszonej stabilizowanej mechanicznie wymagany wtórny moduł odkształcenia: dla zjazdów indywidualnych E2min=140MPa, dla zjazdów publicznych E2min=160MPa. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera projekt techniczny, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz pomocniczo przedmiar robót stanowiące załącznik nr 10 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331206
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 12 900,00 zł (słownie: dwanaście tysięcy dziewięćset złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 oraz z poź. zm.), które należy w formie oryginału zdeponować u Zamawiającego, a kopię załączyć do oferty. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego 15 9375 0002 0000 0459 2000 0040 w Banku Spółdzielczym w Goleniowie z dopiskiem - Przebudowa drogi powiatowej nr 4158Z w miejscowości Osina w km 0+000÷0+850 - etap I w km 0+000÷0+429. (Uwaga! - przy wnoszeniu wadium przelewem, dokument polecenia dokonania przelewu nie jest dowodem wniesienia wadium). Potwierdzeniem dokonania wpłaty wadium jest uznanie kwotą wadium rachunku Zamawiającego (wpływ środków na rachunek Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert). 4. Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału dokumentu w Wydziale Dróg Powiatowych w Goleniowie ul. Fabryczna 25, 72-100 Goleniów, pokój nr 7. Gwarancja zapłaty wadium winna być bezwarunkowa i płatna na pierwsze żądanie. 4.1. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 1) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt 7 bez potwierdzania tych okoliczności, 2) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą, 3) miejsce i termin zwrotu gwarancji. Uwaga - termin ważności gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą, tj. 30 dni. 5. Potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty (ksero oryginału dokumentu). 6. Zwrot wadium: 6.1. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 6.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium po zawarciu umowy. 6.3. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6.4. Zwrot wadium wniesionego w pieniądzu nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 4 Ustawy Pzp. 7. Zatrzymanie wadium: Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin gwarancji jakości
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: powiat-goleniowski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach