Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej nr 2291O ul. Dworcowa w Wołczynie na odcinku o długości 0,554 km (0+005÷0+559).

Powiat Kluczborski ogłasza przetarg

  • Adres: 46200 Kluczbork, ul. Katowicka
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 0-77 4185218 , fax. 0-77 4186520
  • Data zamieszczenia: 2017-03-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Kluczborski
    ul. Katowicka 1
    46200 Kluczbork, woj. opolskie
    tel. 0-77 4185218, fax. 0-77 4186520
    REGON: 53141250400000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej nr 2291O ul. Dworcowa w Wołczynie na odcinku o długości 0,554 km (0+005÷0+559).
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA I JEGO ZAKRES: Droga powiatowa nr 2291O to droga klasy L (lokalna) o przekroju ulicznym położona w terenie zabudowanym (miasto Wołczyn). Początek drogi zlokalizowany jest w obrębie skrzyżowania z drogą krajową nr 42 (ulica Powstańców w Wołczynie) a koniec na wjeździe na teren dworca PKP. Przeznaczony do przebudowy drogi odcinek zaczyna się na granicy pasa drogowego drogi powiatowej nr 2291O i drogi krajowej nr 42 w km 0+005. Koniec remontowanego odcinka znajduje się na granicy pasa drogowego i działki stanowiącej własność PKP (0+559), zatem długość przebudowywanego odcinka drogi wynosi 554 m. Na całym odcinku jezdnia drogi posiada nawierzchnię z masy bitumicznej w km od 0+005 do 0+144 o szerokości 6,90 a na pozostałym odcinku o szerokości 6,6 m. Droga ma przekrój uliczny z chodnikami usytuowanymi po obu stronach drogi. Odwodnienie pasa drogowego odbywa się poprzez kanalizację deszczową. Przebudowywana droga przylega do Placu Wolności w Wołczynie, którego przebudowa będzie realizowana przez Gminę Wołczyn w ramach zadania: Przebudowa drogi gminnej nr 100434O Pl. Wolności w Wołczynie. Przebudowa drogi gminnej będzie realizowana równocześnie z przebudową drogi powiatowej. JEZDNIA. W ramach przebudowy, remontowi poddana zostanie nawierzchnia jezdni trasy zasadniczej na całej długości oraz w obrębie skrzyżowań z drogami publicznymi i zjazdami na drogi wewnętrzne. Istniejąca warstwa ścieralna zostanie sfrezowana i na powierzchni 4 146,55 m2 zostanie wykonana nowa nawierzchnia grubości 5 cm. SKRZYŻOWANIA. W ramach przebudowy zostaną przebudowane 4 skrzyżowania z drogami publicznymi oraz zjazdy na drogi wewnętrzne. W ramach przebudowy dokonana zostanie korekta geometrii skrzyżowań, zmieniona zostanie lokalizacja przejść dla pieszych, dobudowane odcinki chodników oraz wymieniona nawierzchnia jezdni i chodników. CHODNIKI I ZJAZDY. Istniejące chodniki na całym odcinku drogi zostaną poddane przebudowie w ramach, której zostanie zmieniona lokalizacja części chodników oraz dobudowane nowe odcinki chodników. Chodnik na całej swej długości jest przeznaczony wyłącznie dla pieszych. Nowy odcinek chodnika powstanie przy krawędzi jezdni drogi powiatowej na długości parkingu zlokalizowanego przy Urzędzie Miejskim w miejscu istniejącego przejścia dla pieszych. W ramach oddzielnego zadania zostanie przebudowany przez Gminę Wołczyn parking przy urzędzie Miejskim oraz droga gminna nr 100434O. Dobudowane zostaną także odcinki chodników w obrębie zjazdów na drogi wewnętrzne. W ramach przebudowy chodników ustawione zostaną nowe obrzeża, krawężniki betonowe, przestawione krawężniki kamienne. Istniejąca konstrukcja nawierzchni chodników zostanie wzmocniona podbudową z kruszywa łamanego grubości 10 cm. Po wykonaniu podbudowy zostanie ułożona nowa nawierzchnia z kostki betonowej (lokalnie granitowej) na powierzchni 1 917,45 m2. Przebudowane zostaną także zjazdy na przyległe do drogi powiatowej nieruchomości. W ramach przebudowy zostanie skorygowana lokalizacja zjazdów oraz wymieniona konstrukcja. Na podbudowie tłuczniowej grubości 15 cm zostanie ułożona nawierzchnia z kostki betonowej na powierzchni 269,4 m2. ZATOKI POSTOJOWE . Przy krawędzi jezdni, na istniejących pasach zieleni, pomiędzy jezdnią a chodnikiem powstanie 11 zatok postojowych, na których będzie zlokalizowanych 56 stanowisk dla samochodów osobowych. Budowa zatok postojowych musi zostać poprzedzona wykarczowaniem 43 pni drzew, które zostały ścięte zimą 2017 r. SYSTEM ODWODNIENIA. Regulacja wysokościowa 20 studni ściekowych oraz 27 włazów kanałowych studni rewizyjnych. Ponadto zostaną przebudowane 3 studnie ściekowe oraz lokalnie (22,50 m) wymienione zostaną przykanaliki stanowiące połączenie studni ściekowych ze studniami rewizyjnymi OZNAKOWANIE I URZĄDZENIA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU. Na przebudowywanej drodze zostaną wprowadzone zmiany w istniejącej organizacji ruchu. Wszystkie tablice znaków zostaną wymienione oraz zostaną dostawione nowe znaki zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu. Oznakowanie poziome zostanie wykonane, jako grubowarstwowe z mas chemoutwardzalnych. W obrębie 2 skrzyżowań z drogami powiatowymi oraz w obrębie zjazdów na drogi wewnętrzne ustawione zostaną ochronne poręcze łańcuchowe. 2. Do obligatoryjnych obowiązków Wykonawcy należy również wykonanie i uzyskanie zatwierdzenia projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzonych robót, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. Nr 177 poz.1729), wykonanie i utrzymanie oznakowania w trakcie prowadzenia robót, organizacji terenu robót zgodnie z przepisami BHP, zrealizowania wszelkich czynności, robót i prac koniecznych do prawidłowego, zgodnego z przepisami wykonania robót przewidzianych w STWiORB. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i zakres robót oraz sposób ich wykonywania ujęte zostały w Dokumentacji Technicznej, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych STWiORB oraz w Przedmiarze Robót, które są integralną częścią (załącznikami) niniejszej SIWZ. 4. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U.2016.290 z późn. zm.), przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, obowiązującymi standardami oraz z obowiązującymi Normami, zgodnie ze sztuką budowlaną oraz obowiązującymi zasadami wiedzy technicznej. 5. Wykonawca do wykonania zamówienia zobowiązany jest stosować wyroby budowlane wprowadzone do obrotu na zasadach określonych w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2016 r. poz.1570 z późn. zm.). Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń technicznych równoważnych opisywanym w dokumentacji projektowej, STWiORB oraz w Przedmiarze Robót. 6. W przypadku gdy w dokumentacji przetargowej (technicznej lub Przedmiarze robót) wskazane zostały nazwy handlowe lub znaki towarowe materiału bądź urządzenia technicznego to charakteryzujące tak opisany materiał lub urządzenia techniczne parametry i cechy techniczne oraz posiadane atesty i certyfikaty stanowią warunek równoważności dla rozwiązań zamiennych i zostały one podane przykładowo określając jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard, jednak obowiązek udowodnienia równoważności, zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp, należy do Wykonawcy. 7. Oferując cenę za realizację zamówienia, Wykonawca musi brać pod uwagę wszelkie koszty (m. in. wizji lokalnej, uzgodnień, wyłączeń, opłat, zajęcia terenu celem prowadzenia prac, zabezpieczeń robót, projektu tymczasowej organizacji ruchu wraz z jego zatwierdzenie oraz prawidłowe i kompletne oznakowanie robót na jego podstawie, a także wszelkie inne możliwe koszty typu ubezpieczenie, zabezpieczenie, koszty związane z faktoringiem itp. oraz wszelkie ryzyka i ewentualne rabaty) związane z realizacją zamówienia, które w całości ponosi Wykonawca. 8. UWAGA! Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudnienia osób na podstawie umów o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę: Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umów o pracę [w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r. poz.1502 z późn. zm.)] - Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: - roboty związane z wykonaniem podbudowy i układaniem masy bitumicznej; - roboty brukarskie; - roboty związane z montażem oznakowania pionowego i wykonaniem oznakowania poziomego; - roboty kanalizacyjne - remont studni ściekowych i przykanalików. Szczegółowe wymagania odnośnie zatrudnienia oraz czynności kontrolnych wobec Wykonawcy lub Podwykonawcę odnośnie wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności zawarte są w SIWZ oraz w projekcie umowy. 9. Termin (okres) gwarancji: minimum 3 lata, maksimum 5 lat (zgodnie z ofertą) - od podpisania protokolarnie bezusterkowego odbioru końcowego. 10. Zasady dotyczące zatrudniania i rozliczania podwykonawców zawarte są w projekcie umowy stanowiącej integralna część SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45100000-8

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia oferty wadium. Wadium wnosi się skutecznie przed upływem terminu składania ofert. Kwota wadium wymagana do wzięcia udziału w postępowaniu wynosi: 21 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia jeden tysięcy złotych, zero groszy) 2. Wadium może być wnoszone zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy Pzp w jednej lub kilku następujących formach: - Pieniądzu - wpłacając przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, na poniższy numer: Bank Spółdzielczy w Wołczynie Oddział w Kluczborku Nr: 07 8876 0009 0036 4161 2000 0004 - Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - Gwarancjach bankowych; - Gwarancjach ubezpieczeniowych; - Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.2016 r.,poz.359). 3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub w formie poręczenia, muszą one być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem a z ich treści musi bezwarunkowo i bezpośrednio wynikać, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach o którym mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp 4. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie poręczenia, poręczenie to musi być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i musi zawierać następujące elementy: a) wskazanie podmiotu, za który poręczyciel dokonuje poręczenia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zaleca się w treści poręczenia, jako Wykonawcę (podmiot, za który poręczyciel dokonuje poręczenia) wskazać wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - w sposób analogiczny jak opisany przykładowo powyżej, b) precyzyjne wskazanie zobowiązania będącego przedmiotem poręczenia, c) kwotę, do wysokości której poręczyciel będzie zobowiązany, d) wskazanie terminu, z którego upływem wygasa zobowiązanie, przy czym poręczenie o charakterze terminowym nie może zostać odwołane. 5. Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego, Zamawiający będzie uważał za skuteczne z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa przed upływem ustalonego przez Zamawiającego w niniejszej SIWZ ostatecznego terminu (dnia i godziny) składania ofert. W celu łatwiejszej weryfikacji zaleca się dołączenia do oferty kserokopii dokumentu poświadczającego wniesienie wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: „Wadium – Przebudowa drogi powiatowej nr 2291O w Wołczynie”. We wskazanym wyżej przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest zalecane, ale niewystarczające do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 6.W pozostałych przypadkach tj. wniesienia wadium w formie poręczenia lub gwarancji - wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu, wystawionego na rzecz Zamawiającego, który należy złożyć łącznie z ofertą. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium, muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. UWAGA! Oferta niezabezpieczona wybraną przez Wykonawcę - akceptowalną przez Zamawiającego formą wadium lub w sposób nieskuteczny - zostanie odrzucona bez rozpatrywania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach