Przetargi.pl
PRZEBUDOWA DROGI POWIATOWEJ NR 1189F NA ODCINKU KARGOWA - KARSZYN (ETAP II)

Powiatowy Zielonogórski Zarząd Dróg ogłasza przetarg

  • Adres: 66-100 Sulechów, Górzykowo 1
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 68 3859500, 3859506 , fax. 68 3859507
  • Data zamieszczenia: 2015-06-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Zielonogórski Zarząd Dróg
    Górzykowo 1 1
    66-100 Sulechów, woj. lubuskie
    tel. 68 3859500, 3859506, fax. 68 3859507
    REGON: 97124700700011
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pzzd.zgo.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PRZEBUDOWA DROGI POWIATOWEJ NR 1189F NA ODCINKU KARGOWA - KARSZYN (ETAP II)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej nr 1189F na odcinku Kargowa - Karszyn (etap 1) zgodnie z dokumentacją projektową (załącznik nr 11 do SIWZ), będącą w posiadaniu Zamawiającego, specyfikacjami technicznymi (załącznikiem nr 12 do SIWZ) oraz opisem przedmiotu zamówienia (załącznik nr 1 do SIWZ). II etap przebudowy drogi powiatowej nr 1189F na odcinku Kargowa - Karszyn, rozpoczynający się w km 0+757,45 i kończący - w km 1+800,00 obejmuje: - remont mostu, - wykonanie poszerzenia drogi, - wzmocnienie poboczy, - odbudowę rowów przydrożnych, - wykonanie zjazdów, - wprowadzenia zmiany stałej organizacji ruchu, w szczególności w zakresie oznakowania poziomego. Etap ten obejmie przebudowę odcinka drogi na długości ponad 1 km oraz remont mostu o długości ok. 33 mb. Powyższe roboty należy wykonać zgodnie ze Szczegółowymi Specyfikacjami Technicznymi.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 1 do SIWZ. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszelkich prac i czynności niezbędnych do prawidłowego zrealizowania przedmiotowego zamówienia w zakresie rzeczowym ujętym w projekcie, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz w przedmiarze (powyższy dokument należy traktować jako element pomocniczy). Zaleca się aby każdy z wykonawców dokonał wizji lokalnej celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów oraz ryzyka związanego z inwestycją, w szczególności zaś sprawdzenia warunków placu budowy, stanu nieukończonych obiektów oraz warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem przetargu oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu poniesie wykonawca. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia obsługi geodezyjnej podczas prowadzenia robót i sporządzenia powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej przez upoważnioną jednostkę geodezyjną zgodnie z §19, §20 i § 21 Rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz. U. nr 25 z 1995 r. poz. 133). Dokumentacja geodezyjno-kartograficzna sporządzona w wyniku geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej musi zawierać dane umożliwiające wniesienie zmian na mapę zasadniczą, do ewidencji gruntów i budynków (wykaz zmian gruntowych) oraz do ewidencji sieci uzbrojenia terenu. II etap inwestycji obejmuje: wykonanie poszerzenia drogi, wzmocnienie poboczy, odbudowę rowów przydrożnych, wykonanie zjazdów, remont mostu, wprowadzenie zmiany stałej organizacji ruchu, w szczególności w zakresie oznakowania poziomego. Etap ten obejmie przebudowę odcinka drogi na długości ponad 1 km oraz remont mostu o długości ok. 33 mb. Planowana inwestycja rozpoczynać się będzie od km 0+757,45 (tj. od miejsca zakończenia I etapu w 2014 roku) i zakończy w km 1+800,00. Parametry techniczne drogi: - droga powiatowa nr 1189F - klasa Z - przekrój drogowy - prędkość projektowa - VP=70 km/h poza terenem zabudowanym (wg stałej organizacji ruchu), - szerokość jezdni - 6,0m (plus poszerzenia na łukach) - szerokość pasa ruchu - 3,0m (plus poszerzenia na łukach) - szerokość poboczy - 1,0m - odwodnienie powierzchniowe do rowów - kategoria ruchu - KR2 - obciążenie - 115 kN/oś Istniejący stan pasa drogowego (II etap inwestycji): - masa bitumiczna - grubość warstwy 4 - 5 cm - podbudowa z kostki brukowej grubości 20-26cm, lokalnie dodatkowo z tłucznia, żużla z domieszką piasku - podłoże z piasków drobnych lub średnich - szerokość istniejącej nawierzchni 3 m ÷ 4 m - nierówne pobocze o nawierzchni gruntowej Projektowana konstrukcja wzmocnienia jezdni: - rozbiórka istniejącej nawierzchni bitumicznej - ułożenie warstwy profilującej ACP16 - ułożenie warstwy wiążącej z AC11W grubości 7cm - ułożenie warstwy ścieralnej SMA 8 grubości 4cm Projektowana konstrukcja poszerzenia jezdni - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5mm grubości 20cm, - warstwa wiążąca AC11W grubości 7cm - warstwa ścieralna SMA 8 grubości 4cm Remont mostu: - rozbiórka konstrukcji jezdni na moście - rozbiórka elementów wyposażenia - zerwanie izolacji płyty pomostowej - skucie istniejących kap chodnikowych i gzymsów na skrzydełkach - następnie wykonanie warstwy nadbetonu - wykonanie nowych kap chodnikowych i przedłużenia płyty - wykonanie nowych gzymsów na skrzydełkach - wykonanie płyt przejściowych na dojazdach - wykonanie nowej izolacji płyty pomostowej - montaż elementów krawężników i barieroporęczy - wykonanie warstw nawierzchni jezdni - wykonanie nacięcia dylatacyjnego i zabezpieczenia szczelin dylatacyjnych - wykonanie nawierzchni cienkowarstwowej na chodnikach - wykonanie dojazdów do obiektu - wykonanie napraw i zabezpieczeń powierzchni betonowych - wykonanie prac związanych z zabezpieczeniem i estetyką stożków i skarp - konserwacja palisady drewnianej i faszyny. Przebudowywana droga biegnie po śladzie istniejącej drogi. Przewidziany do wykonania etap inwestycji realizowany będzie w odcinku pozamiejskim, który obejmuje w szczególności: korekty łuków poziomych, krzywych przejściowych i odcinków prostych tak, by zapewnić jak najlepsze parametry techniczne drogi. Szerokość jezdni ujednolicono do 6,00 m z poszerzeniami na łukach w miejscach, w których z uwagi na mały promień łuku taki zabieg był konieczny. Dodatkowo, podczas realizacji kolejnego etapu inwestycji wykonany zostanie remont mostu. Dokumentacja techniczna na remont tego obiektu została wykonana w ramach projektu na całe zadanie, tj. przebudowy drogi powiatowej nr 1189F, tylko ze względu na specyfikę, ujęta w odrębnej branży. Podstawowym celem przeprowadzenia prac remontowych na moście jest wykonanie takiego zakresu robót, który pozwoli przywrócić pierwotny stan techniczny obiektu. Podstawowe parametry obiektu takie jak: długość, szerokość, jego usytuowanie w planie, rozstaw dźwigarów głównych, światło poziome i pionowe nie ulegną zmianie. Ustrój nośny jest w dostatecznym stanie technicznym, jednakże zaobserwowano wycieki wody, co świadczyć może o utracie szczelności przez hydroizolacje. Kapy chodnikowe są skorodowane, zauważono także rozległe zawilgocenia i omszenia. Przerwa dylatacyjna występująca nad filarem utraciła swoją szczelność. Nawierzchnia jezdni na obiekcie i dojazdach jest w znacznym stopniu skorodowana, spękana i z licznymi ubytkami. W wyniku zaniku spadków podłużnych i poprzecznych występują lokalne zastoiny wody. Nawierzchnia bitumiczna na obiekcie i na dojazdach jest w złym stanie technicznym. Zarówno efekt progowy jak i zapadanie chodnika na dojeździe do obiektu spowodowane jest brakiem płyt przejściowych. Brak płyt przejściowych powoduje wzrost obciążeń dynamicznych, co nie jest korzystne dla obiektu. Dodatkowo - stalowa balustrada jest za niska, a na dojazdach nie ma barier ochronnych. Warto wspomnieć, że przyczółki są w dobrym stanie technicznym, co świadczy o tym, że obiekt nie osiada, nie przechyla się i jest stabilny, jednakże stwierdzono ogólny brak zabezpieczeń antykorozyjnych betonu oraz drobne ubytki betonu. Dodatkowo stożki przyczółków oraz skarpy uległy znacznym podmyciom. Stan techniczny ścieków i schodów skarpowych jest zły. Most w chwili obecnej znajduje się w dostatecznym stanie technicznym, ale nie podjęcie żadnych działań dla poprawy tego stanu, może doprowadzić do obniżenia jego walorów użytkowych, a w konsekwencji do obniżenia jego nośności. Projekt remontu mostu obejmuje wykonanie nowej warstwy nadbetonu na istniejących belkach nośnych wraz z kapami chodnikowymi, nowej hydroizolacji płyty, nowej nawierzchni jezdni, montaż systemu barieroporęczy ochronnych na moście i dojazdach, wykonanie zabezpieczeń powierzchniowych elementów betonowych obiektu takich jak: gzymsy, dźwigary główne, podpory. Projektowane jest również wykonanie płyt przejściowych i nacięć dylatacyjnych w warstwie ścieralnej jezdni. Konstrukcja nośna mostu pozostanie oparta na istniejących przyczółkach. Realizowany etap przewiduje również aktualizację istniejącego oznakowania pionowego i poziomego w oparciu o Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych. Znaki pionowe użyte do organizacji ruchu zgodnie z przepisami będą wielkości średniej oraz wykonane będą z folii odblaskowej. Obecnie brak jest na wnioskowanym odcinku oznakowania poziomego, a oznakowanie pionowe jest niekompletne. W planowanym do realizacji II etapie - w projekcie stałej organizacji ruchu, przewidziano wprowadzenie: - oznakowania poziomego (m.in. linie: P-4, P-1e); - oznakowanie pionowe. Dodatkowo zaplanowano uzupełnienie słupków hektometrowych-1a rozstawiając w odstępach co 100m, zagęszczając je w obrębie łuków poziomych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości w wysokości: 62.000,00 PLN (słownie: sześćdziesiąt dwa tysiące złotych 00/100 PLN). Wykonawca, który nie wniesie wadium, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. Zgodnie z art. 45. ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium do Zamawiającego najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. dnia 22-06-2015 do godziny 13:00. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1. pieniądzu; 2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3. gwarancjach bankowych; 4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). Wniesienie wadium w formie poręczenia lub gwarancji będzie skuteczne, jeżeli do podanego w pkt 10.3. SIWZ terminu zostanie ono zdeponowane w księgowości w siedzibie Zamawiającego lub załączone do oferty; Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli do podanego w pkt 10.3. SIWZ terminu znajdzie się ono na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Powiatowego Zielonogórskiego Zarządu Dróg BNP Paribas Bank Polska SA Nr: 76 1600 1156 1848 5214 9000 0004 z dopiskiem WADIUM -PRZEBUDOWA DROGI POWIATOWEJ NR 1189F NA ODCINKU KARGOWA - KARSZYN (ETAP II) Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: termin realizacji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.pzzd.zgo.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach