Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej nr 109285D w ciągu ul. Norwida w Zgorzelcu

Gmina Miejska Zgorzelec ogłasza przetarg

  • Adres: 59-900 Zgorzelec, Domańskiego 7
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Zgorzelec
    Domańskiego 7
    59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie
    REGON: 230821546
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej nr 109285D w ciągu ul. Norwida w Zgorzelcu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową drogi gminnej nr 109285D w ciągu ul. Norwida w Zgorzelcu wraz z przebudową istniejącej i budową nowej infrastruktury towarzyszącej w postaci kanalizacji deszczowej i linii oświetlenia ulicznego. 2. Zakres przedmiotowego zamówienia obejmuje m.in: rozbiórkę istniejących, kolidujących z nowoprojektowanym układem drogowym elementów istniejącego zagospodarowania terenu, przebudowę istniejącej jezdni o nawierzchni bitumicznej wraz z jej warstwami konstrukcyjnymi, przebudowę istniejących i budowę nowych odcinków ciągów pieszych o nawierzchni z kostki betonowej, budowę nowych dróg dla rowerów i pieszych o nawierzchni bitumicznej, przebudowę istniejących i budowę nowych zatok postojowych o nawierzchni z kostki betonowej, przebudowę istniejących i budowę nowych odcinków kanalizacji deszczowej wraz z nowymi wpustami deszczowymi, budowę nowej linii oświetlenia ulicznego wraz z budową nowych linii doświetlenia wyniesionych przejść dla pieszych, zagospodarowanie i urządzenie terenów zieleni przyulicznej wraz z montażem elementów małej architektury, zagospodarowanie terenów przeznaczonych na odpady komunalne wraz z montażem prefabrykowanych, stalowych wiat.3. Przedmiot zamówienia został zaprojektowany w sposób zapewniający najefektywniejszą planowaną rozbudowę elementów pasa drogowego ul. Norwida o nowe elementy, przy jednoczesnym powiązaniu tych elementów z istniejącym zagospodarowaniem terenu. Z tego względu zaprojektowano drogę jako jednokierunkową, jednojezdniową i jednopasową jezdnię o szerokości 4,0 m. Zabieg ten pozwolił na lokalizację na terenie objętym przedmiotowym zamówieniem pozostałych elementów pasa drogowego jak zatoki postojowe, chodniki i ciągi piesze, drogi dla rowerów i pieszych oraz zieleń przyuliczną.4. Realizacja robót odbywać się będzie w granicach działek o numerach ewidencyjnych: 2/29, 6, 8/13, 9/1, 9/4, 10/1 (Obr. IV, AM-2) oraz działki o nr ewidencyjnym 2 (Obr. V, AM-1), stanowiących własność Gminy Miejskiej Zgorzelec. Teren, na którym realizowane będą roboty budowlane nie posiada Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego.5. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia został zawarty w Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz w dokumentacji projektowej, w skład której wchodzi:1) Projekt architektoniczno-budowlany,2) Projekt zagospodarowania terenu,3) Projekt techniczny branży drogowej,4) Projekt techniczny branży elektroenergetycznej,5) Projekt techniczny inżynierii ruchu drogowego,6) Projekt techniczny branży instalacyjnej sanitarnej7) Decyzja nr 76/2022 z dnia 11 marca 2022 r. wydana przez Starostę Zgorzeleckiego, zatwierdzająca projekt zagospodarowania terenu oraz architektoniczno-budowlany wraz z pozwoleniem na budowę,8) Standardy zakładania i pielęgnacji zieleni w mieście Zgorzelec, część II wytyczne projektowania, zakładania i pielęgnacji terenów zieleni miejskiej,9) Pozostałe dokumenty, opinie, decyzje i uzgodnienia wchodzące w skład dokumentacji.W opisie przedmiotu zamówienia uwzględniono wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane oraz przepisami wykonawczymi.- zwanymi w dalszej części SWZ „dokumentacją”, stanowiącą Załącznik nr 6 do SWZ. 6. Wymagania dotyczące gwarancji:1) Zamawiający wymaga udzielenia minimum 36 miesięcznego okresu gwarancji na wykonane roboty budowlane i zastosowane przy realizacji zamówienia materiały.2) Bieg terminów gwarancji rozpoczyna się z chwilą podpisania protokołu odbioru końcowego z klauzulą „odbieram”.3) Jeżeli dla zachowania ważności warunków udzielonej gwarancji wymagane są przeglądy, konserwacje czy inne czynności serwisowe związane z właściwym użytkowaniem (materiałów, urządzeń, itp.), wszystkie te czynności muszą zostać zapewnione przez Wykonawcę, a także uwzględnione w cenie oferty.4) Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz zastosowane przy realizacji zamówienia materiały, stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. Zamawiający określa maksymalny punktowany okres gwarancji wynoszący 60 miesięcy. Zasady oceny ofert zostały zawarte w Rozdziale XIX SWZ.5) Szczegółowe wymagania dotyczące udzielonej gwarancji zostały zawarte w projekcie umowy stanowiącym Załącznik Nr 5 do SWZ. 7. Rozwiązania równoważne:Celem niniejszego postępowania jest otrzymanie robót budowlanych o określonej w SWZ jakości i funkcjonalności. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia dołożył należytej staranności, aby nie został on opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, które mogłoby doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów. Jeżeli pomimo tego okaże się, że w jakimkolwiek miejscu SWZ lub załącznikach do niej występuje takie wskazanie, nie należy ich traktować jako wymagań odnoszących się do przedmiotu zamówienia, a należy je rozpatrywać wyłącznie w kategorii wskazań o charakterze informacyjnym (niewiążących dla Wykonawców). Z tych względów oferta, która nie będzie odpowiadała takim wskazaniom nie będzie uznawana za niezgodną z warunkami zamówienia i nie zostanie z tych powodów odrzucona, pod warunkiem że Wykonawca udowodni w ofercie, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w postępowaniu. Przez rozwiązanie równoważne Zamawiający rozumie takie rozwiązanie, które umożliwia uzyskanie założonego w opisie przedmiotu zamówienia efektu za pomocą innych rozwiązań technicznych.W przypadku, gdy Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia oznaczeń norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, należy je rozumieć jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SWZ. Każdorazowo, gdy wskazana jest w niniejszej SWZ lub załącznikach do SWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”. Zamawiający nie żąda, aby Wykonawca wraz z ofertą złożył przedmiotowe środki dowodowe, zgodnie z art. 107 ust. 1 ustawy Pzp. 8. Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania przedmiotu zamówienia, z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób z niepełnosprawnością.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 80.000,00 PLN (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania oferti utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą,z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) Pieniądzu;2) Gwarancjach bankowych;3) Gwarancjach ubezpieczeniowych;4) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowaw art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r.o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy numer: 75 1240 3464 1111 0010 6448 8461,z dopiskiem: „Wadium do postępowania nr WZP.271.1.30.2024”.UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin (data oraz godzina) uznania (zaksięgowania) kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego. W związkuz powyższym wadium powinno wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego do upływu terminu wyznaczonego na składanie ofert, tj. przed upływem godziny i dnia wyznaczonego, jako ostateczny termin składania ofert.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej, zgodnie z zapisami ust. 10 niniejszego Rozdziałui zawierać w swej treści co najmniej poniżej wskazane wymagania:1) Musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp,2) Z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,3) Powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrzeżeń i warunków,4) Termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą,5) W treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania,6) Beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Miejska Zgorzelec7) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających sięo udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający uzna wadium (w formie gwarancji lub poręczenia) za prawidłowe, jeżeli będzie ono dawało Zamawiającemu możliwość skutecznego zrealizowania swoich roszczeńw przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających zatrzymanie wadium, niezależnie od tego, któryz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia doprowadził do ziszczenia się przesłanek określonych w art. 96 ust. 6 ustawy Pzp.6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadiumw sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadiumw przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.7. Szczegółowe informacje dotyczące wadium zawarte zostały w Rozdziale XVI SWZ. Zamawiający nie zamieścił pełnego opisu ze względu na ograniczoną ilość pola.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zgodnie z art. 112 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności zawodowej:1) Wymagane doświadczenie zawodowe Wykonawcy:O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie dwie roboty budowlane (w ramach dwóch odrębnych umów) w zakresie remontu lub budowy lub przebudowy drogi z nawierzchni bitumicznej o łącznej powierzchni wynoszącej minimum 2.000,00 m2.Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4 do SWZ.Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach zamówienia/umowy realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca powoływał się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio nie uczestniczył. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie wykonywanego zakresu prac lub bezpośrednio do podmiotu na rzecz którego wykazany zakres prac został wykonany, o przedstawienie informacji lub dokumentów istotnych dla oceny spełnienia warunków.2) Osoby zdolne do wykonania zamówienia:O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który skieruje do realizacji zamówienia:a) Kierownika Budowy posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej albo inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w ww. specjalności;b) Kierownika Robót posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń albo inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w ww. specjalności;c) Kierownika Robót posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń albo inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w ww. specjalności.Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4A do SWZ.Wykonawca winien wykazać się osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z przepisami ustawyz dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r.w sprawie przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub innymi uprawnieniami umożliwiającymi wykonywanie tych samych czynności, do wykonania których w aktualnym stanie prawnym upoważniają uprawnienia budowlane w tej samej specjalności. Zgodnie z art. 104 ustawy Prawo budowlane – osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy (tj. przed dniem 01.01.1995 r.) uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.Powyższe oznacza, że w razie złożenia oferty zawierającej wskazanie osób posiadających uprawnienia budowlane uzyskane przed 1995 r., wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te posiadała uprawnienia zgodne z zakresem wskazanym w SWZ.W przypadku osób, posiadających uprawnienia wydane poza terytorium RP, w tym obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te spełniały odpowiednie warunki opisanew art. 12a ustawy Prawo budowlane oraz pozostałych przepisów ww. ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej oraz art. 20a ustawy o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa.Zamawiający informuje, że zgodnie z treścią art. 12 ust. 7 ustawy Prawo budowlane podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie stanowi wpis, w drodze decyzji, do centralnego rejestru, o którym mowa w art. 88a ust.1 pkt 3 lit. a, oraz zgodnie z odrębnymi przepisami wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę, z określonym w nim terminem ważności.Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunków dotyczących zdolności zawodowej, o których mowa w ust. 2 pkt 1i pkt 2, dopuszcza spełnienie warunków w sposób niżej określony:- warunek w zakresie wymaganego doświadczenia, o którym mowaw ust. 2 pkt 1 niniejszego rozdziału, musi zostać spełniony w całości przez co najmniej jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia, który wykonana roboty budowlane, do realizacji których zdolności te są wymagane,- warunek w zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia,o którym mowa w ust. 2 pkt 2 niniejszego rozdziału może zostać spełniony łącznie przez wykonawców wspólnie ubiegających sięo udzielnie zamówienia, co oznacza, iż każdy z wykonawców może wykazać się odpowiednio jedną lub dwiema z ww. osób lub jedenz wykonawców może wykazać się trzema osobami.Powyższe zasady ubiegania się o udzielnie zamówienia będą miały zastosowanie w przypadku polegania na zasobach innych podmiotów.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W powyższym przypadku Zamawiający zgodnie z art.117 ust 4 ustawy Pzp wymaga od Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dołączenia do oferty oświadczenia, z którego będzie wynikało, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy, określonego Załącznikiem Nr 3 do SWZ
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-05-16

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach