Przetargi.pl
Przebudowa dróg powiatowych w ramach 4 zadań.

Powiat Jasielski ogłasza przetarg

  • Adres: 38-200 Jasło, ul. Rynek 18
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 013 4483410 w. 108 , fax. 013 4463189
  • Data zamieszczenia: 2015-09-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Jasielski
    ul. Rynek 18 18
    38-200 Jasło, woj. podkarpackie
    tel. 013 4483410 w. 108, fax. 013 4463189
    REGON: 37044025800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.jaslo.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dróg powiatowych w ramach 4 zadań.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przebudowa dróg powiatowych w ramach 4 zadań. 1.Przedmiotem zamówienia jest przebudowa dróg powiatowych w ramach 4 zadań: a)Zadanie nr 1: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1845R Szebnie - Chrząstówka - Przybówka, b)Zadanie nr 2: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1897R Droga przez wieś Sadki, c)Zadanie nr 3: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1833R Lipnica Górna - Wróblowa, d)Zadanie nr 4: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1892R Tarnowiec - Wrocanka - Piotrówka 2.Przedmiot zamówienia obejmuje m. in.: a)W ramach Zadania nr 1: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1845R Szebnie - Chrząstówka - Przybówka w km 3+140 - 4+040; - roboty przygotowawcze obejmują: mechaniczne ścinanie poboczy - ilość ok. 1,4 tys. m2; - wykonanie podbudowy obejmuje: profilowanie i zagęszczenie podłoża żwirowego ilość ok. 6,3 tys. m2, podbudowę z tłucznia ilość około 6,3 tys. m2, podbudowa z mieszanek mineralno-bitumicznych ilość ok. 620 t wraz z skropieniem; - wykonanie nawierzchni obejmuje: nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowo-żwirowych - ilość ok. 5 tys. m2 wraz z skropieniem; - wykonanie przepustów pod zjazdami bocznymi - ilość ok. 15 m; - wykonanie robót wykończeniowych obejmuje: oczyszczenie z namułu ok. 1,6 tys. mb rowów i ok. 225 m przepustów pod zjazdami, uzupełnienie nawierzchni na zjazdach bocznych mieszanką tłuczniową ilość ok. 680 m2; - geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza. b)W ramach Zadania nr 2: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1897R Droga przez wieś Sadki w km 0+510 - 1+043; - roboty przygotowawcze obejmują: mechaniczne ścinanie poboczy - ilość ok. 530 m2; - wykonanie podbudowy obejmuje: profilowanie istniejącej nawierzchni mieszanką tłuczniową ilość ok. 700 m2, podbudowa z mieszanek mineralno-bitumicznych ilość ok. 350 t wraz z skropieniem; - wykonanie nawierzchni obejmuje: nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowo-żwirowych - ilość ok. 2,7 tys. m2 wraz z skropieniem; - wykonanie robót wykończeniowych obejmuje: oczyszczenie z namułu ok. 500 mb rowów i ok. 20 m przepustów pod zjazdami, uzupełnienie nawierzchni na zjazdach bocznych mieszanką tłuczniową ilość ok. 75 m2; - ustawienie poręczy stalowych energochłonnych wraz z ukośnikami w ilości 32 m; - geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza. c)W ramach Zadania nr 3: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1833R Lipnica Górna - Wróblowa w km 1+000 - 1+685; - likwidacja ok. 150 m2 przełomów; - wykonanie podbudowy obejmuje: profilowanie ok 4,8 tys. m2 nawierzchni bitumicznej mieszanką tłuczniową, wykonanie ok 480 ton podbudowy z mieszanek mineralno-bitumicznych 0-16 - warstwa profilowa wraz z skropieniem; - wykonanie ok. 3,9 tys. m2 nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowo-żwirowych - warstwa ścieralna gr. 4 cm po zawałowaniu wraz z skropieniem; - odwodnienie: ułożenie ok. 20 m ścieków z elementów betonowych na podsypce cementowo-piaskowej, wykonanie 2 szt. ścianek czołowych na przepustach pod zjazdami; - wykonanie robót wykończeniowych obejmuje: uzupełnienie mieszanką tłuczniową ok. 1 tys. m2 poboczy oraz ok. 100 m2 nawierzchni na zjazdach bocznych; - geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza. d)W ramach Zadania nr 4: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1892R Tarnowiec - Wrocanka - Piotrówka w km 4+140 - 4+807; - roboty przygotowawcze obejmują: mechaniczne ścinanie ok. 670 m2 poboczy, profilowanie równiarkami samojezdnymi ok. 3,7 tys. m2 istniejącej nawierzchni; - wykonanie podbudowy obejmuje: wykonanie ok. 3,4 tys. m2 podbudowy z mieszanki tłuczniowej 0-63, wykonanie ok. 280 ton podbudowy z mieszanek mineralno-bitumicznych 0-16 - warstwa profilowa wraz z skropieniem; - wykonanie ok. 2,74 tys. m2 nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowo-żwirowych - warstwa ścieralna gr. 4 cm po zawałowaniu wraz z skropieniem; - wykonanie ok. 90 m przepustów pod zjazdami na ławie żwirowej; - wykonanie robót wykończeniowych obejmuje: mechaniczne karczowanie ok. 0,02 ha zagajnika średniej gęstości, oczyszczenie z namułu ok. 1,2 tys. m rowów, uzupełnienie mieszanką tłuczniową ok. 700 m2 poboczy oraz ok. 300 m2 nawierzchni na zjazdach bocznych; - geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza. 3.Przedmiot zamówienia obejmuje 4 zadania z których każde stanowi odrębne zamówienie. 4.Przedmiot zamówienia opisany jest w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (załączniki nr 8 i 9). Ewentualne prace przy instalacjach/sieciach obcych Wykonawca wykona na własny koszt w uzgodnieniu z właścicielem sieci. 5.Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu zamówienia. Roboty takie muszą być zatwierdzone przez Zamawiającego i będą rozliczane kosztorysem tzw. różnicowym, tzn. od ceny roboty pierwotnej odliczy się cenę roboty zamiennej w oparciu o ceny z kosztorysu ofertowego. Kosztorysy różnicowe opracowane będą na podstawie odpowiednich KNR-ów lub KNNR-ów w oparciu o następujące założenia: - ceny jednostkowe robót zostaną przyjęte z kosztorysów szczegółowych złożonych przez Wykonawcę, a ilości wykonanych robót z książki obmiarów; - w przypadku, gdy nie będzie możliwe rozliczenie danej roboty w oparciu o w/w zapisy, brakujące ceny czynników produkcji zostaną przyjęte z zeszytów SECOCENBUD (jako średnie) za okres ich wbudowania. 6.Przewiduje się także możliwość rezygnacji z wykonywania części (elementów) przedmiotu zamówienia przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru przepisami, wykonania przedmiotu zamówienia. Roboty takie nazywane są robotami zaniechanymi. Roboty takie muszą być zatwierdzone przez Zamawiającego. W przypadku odstąpienia od całego elementu robót nastąpi odliczenie wartości tego elementu, od ogólnej wartości przedmiotu umowy. W przypadku odstąpienia od części robót z danego elementu obliczenie niewykonanej części tego elementu nastąpi na podstawie kosztorysu powykonawczego, przygotowanego przez Wykonawcę, a zatwierdzonego przez Inspektora nadzoru i Zamawiającego. Kosztorysy te opracowane będą na podstawie odpowiednich KNR-ów lub KNNR-ów w oparciu o następujące założenia: - ceny jednostkowe robót zostaną przyjęte z kosztorysów szczegółowych złożonych przez Wykonawcę, a ilości wykonanych robót z książki obmiarów; - w przypadku, gdy nie będzie możliwe rozliczenie danej roboty w oparciu o w/w zapisy, brakujące ceny czynników produkcji zostaną przyjęte z zeszytów SECOCENBUD (jako średnie) za okres ich wbudowania. 7.Wykonawca zobowiązany jest do: a)zabezpieczenia robót budowlanych przez cały okres wykonywania robót wraz z tymczasową organizacją ruchu (na podstawie zatwierdzonego Projektu); b)utrzymania zaplecza budowy przez cały okres wykonywania robót; 8.Podjęcia wszelkich niezbędnych działań w przypadku zaistnienia takiej konieczności, celem zapewnienia prawidłowej eksploatacji obiektu. 9.W trakcie realizacji robót Wykonawca będzie dbać o prawidłowość oznakowania przez cały czas realizacji robót oraz zapewniać warunki bezpieczeństwa. Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest uporządkować teren budowy i przekazać go Zamawiającemu w dniu odbioru. 10.Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót wskazywałaby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza składanie produktów równoważnych. Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dot. minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów / produktów / ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie przez Zamawiającego, która będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji równoważników. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. 11.Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali szczegółowej inspekcji placu budowy, a w szczególności możliwości dojazdu do niego oraz wizji lokalnej na terenie przewidzianej do realizacji inwestycji w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach przedmiotowego postępowania przez Zamawiającego. Materiały pochodzące z rozbiórek, nieprzewidziane do ponownego wbudowania, stanowią własność Zamawiającego. Elementy betonowe (krawężniki, kostka brukowa, płyty, rury itp.), materiał pochodzący z frezowania nawierzchni asfaltowej, bariery stalowe, znaki drogowe wraz ze słupkami, itp. wykonawca przewiezie na bazę Powiatowego Zarządu Dróg w Jaśle, ul. Przemysłowa. Ziemię z rozbiórki Wykonawca zutylizuje na własny koszt.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: Dla Zadania nr 1: 8 000,00 zł do dnia 05.10.2015 r. do godz. 12:00. Dla Zadania nr 2: 3 000,00 zł do dnia 05.10.2015 r. do godz. 12:00. Dla Zadania nr 3: 5 000,00 zł do dnia 05.10.2015 r. do godz. 12:00. Dla Zadania nr 4: 4 000,00 zł do dnia 05.10.2015 r. do godz. 12:00. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a. pieniądzu, b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c. gwarancjach bankowych, d. gwarancjach ubezpieczeniowych, e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). Uwaga: W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich Zamawiający może je zatrzymać. Okoliczności te muszą zawierać sytuacje określone: 1) w art. 46 ust. 4a prawa zamówień publicznych, tj. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; 2) w art. 46 ust. 5 prawa zamówień publicznych, tj.: jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego Wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Poza tym z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie, gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć łącznie z ofertą, może być w oddzielnej kopercie. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Bank Spółdzielczy w Rymanowie Nr 53 8636 0005 2001 0004 5740 0009. Terminem wniesienia wadium w formie pieniężnej jest termin wpływu wadium na konto Zamawiającego. 4. Brak wadium (wpłaconego przez Wykonawcę) w wyznaczonym terminie na koncie Zamawiającego spowoduje wykluczenie tego Wykonawcy. 5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2. nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja jakości i rękojmi
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.jaslo.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach