Przetargi.pl
Przebudowa dróg na terenie powiatu jarocińskiego polegająca na dobudowie ścieżek rowerowych

POWIAT JAROCIŃSKI ogłasza przetarg

  • Adres: 63-200 Jarocin, Aleja Niepodległości 10
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 62 747 24 31 , fax. +48 62 747 33 37
  • Data zamieszczenia: 2023-12-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: POWIAT JAROCIŃSKI
    Aleja Niepodległości 10
    63-200 Jarocin, woj. wielkopolskie
    tel. +48 62 747 24 31, fax. +48 62 747 33 37
    REGON: 250854599
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-jarocinski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dróg na terenie powiatu jarocińskiego polegająca na dobudowie ścieżek rowerowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wybudowanie ścieżek rowerowych na dwóch odcinkach dróg:- droga powiatowa nr 3744P na odcinku Góra – Zalesie etap II o długości około 0,69 km,- droga powiatowa nr 4190P na odcinku Raszewy – Żerków etap I o długości około 0,51 km.Zaplanowano wykonanie ścieżek rowerowych o szerokości 2,6 m przy krawędzi jezdni i 2,5 m odsuniętej od jezdni o nawierzchni z masy asfaltowej.Przedmiot zamówienia będzie wykonany w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa dróg na terenie powiatu jarocińskiego polegająca na dobudowie ścieżek rowerowych”.Przedmiot zamówienia współfinansowany jest ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych w wysokości 98% oraz Powiatu Jarocińskiego w wysokości 2%.2. Szczegółowo przedmiot zamówienia określa Program funkcjonalno–użytkowy, zwany dalej „PFU”, stanowiący Załącznik nr 10 do SWZ.3. Wymienione zamierzenie budowlane Wykonawca ma zrealizować na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji projektowej, zweryfikowanej i zaopiniowanej przez Zamawiającego w zakresie zgodności z PFU, wymogami SWZ i obowiązującym prawem. Dokumentacja projektowa zostanie przygotowana na podstawie PFU oraz dokumentów, do których PFU się odwołuje; podobnie wykonane ścieżki rowerowe odpowiadać muszą wymaganiom ujętym w PFU i w dokumentach, do których PFU się odwołuje.4. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:a) w zakresie dokumentacji projektowej do opracowania przez Wykonawcę, zobowiązany jest on opracować:- mapę sytuacyjno-wysokościową do celów projektowych,- geotechniczne warunki posadowienia obiektów budowlanych,- szczegółową inwentaryzację przyrodniczą niezbędną do uzyskania pozwolenia na wycinkę drzew i krzewów wraz z uzyskaniem zgody na wycinkę,- operat wodnoprawny wraz z uzyskaniem pozwolenia wodnoprawnego,- materiały projektowe do uzyskania opinii, uzgodnień i pozwoleń wymaganych przepisami szczególnymi,- projekty podziału nieruchomości z wykazem zmian gruntowych, wykazami współrzędnych oraz protokoły przyjęcia granic nieruchomości,- wniosek o wydanie pozwolenia na budowę, o wydanie decyzji ZRID lub zgłoszenia robót wraz ze wszelkimi niezbędnymi opracowaniami, decyzjami i uzgodnieniami,- w zależności od potrzeb materiały do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz ze szczegółową inwentaryzacją przyrodniczą oraz uzyskaniem decyzji,- w zależności od potrzeb raport oddziaływania na środowisko wraz ze wszystkimi niezbędnymi materiałami badawczymi, technicznymi i formalno-prawnymi,- projekt budowlany dla wszystkich wymaganych branż wraz ze wszystkimi opracowaniami towarzyszącymi,- dokumentację projektową usunięcia kolizji z urządzeniami towarzyszącymi (obcymi) kolidującymi z projektowaną trasą drogi oraz innymi przebudowywanymi elementami infrastruktury w ramach niniejszego zadania,- projekt stałej organizacji ruchu wraz z zatwierdzeniem,- informacje i Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,- projekty wykonawcze wraz z wszystkimi opracowaniami towarzyszącymi,- projekty organizacji ruchu na czas budowy wraz z zatwierdzeniem,- Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych,- przedmiary robót i kosztorysy wykonawcze,- Programy Zapewnienia Jakości,- dokumentację powykonawczą,- instrukcje eksploatacji i utrzymania,- szczegółową inwentaryzację istniejących obiektów budowalnych w otoczeniu inwestycji przed rozpoczęciem i po zakończeniu robót,- opracowania, harmonogramy i inwentaryzacje na potrzeby comiesięcznych raportów z wykonanych prac,b) w zakresie zasadniczych robót budowlanych przewidzianych do wykonania, Wykonawca jest zobowiązany wybudować i oddać do użytkowania 2 odcinki ścieżek rowerowych, w tym wykonać następujące roboty budowlane:- roboty pomiarowe wraz z zastabilizowaniem granic pasa drogowego,- odhumusowanie terenu robót,- wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia nawierzchni,- wycinkę drzew i krzewów wraz z karczowaniem pni,- wykonać roboty ziemne,- rozbiórkę elementów dróg i przepustów,- budowę nowych konstrukcji nawierzchni ścieżki rowerowej i chodnika,- przebudowę i budowę zjazdów,- budowę systemu odwodnienia drogi i ścieżki rowerowej,- budowę systemu oświetlenia na przejściach dla pieszych,- w razie potrzeb ustawienie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,- w razie potrzeb ustawienie barier zabezpieczających ruch pieszy i rowerowy,- wykonać oznakowanie poziome i pionowe,- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych, zgodnie z podanymi przez ich właścicieli warunkami technicznymi,- oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych, kanalizacyjnych i odbiorników w zakresie zapewniającym skuteczne odprowadzenie wody z pasa drogowego,- nasadzenia rekompensujące drzew i krzewów,- regulację wysokościową elementów uzbrojenia obcego,- humusowanie terenu i obsianie trawą,- zabezpieczenie skarp oraz wykonanie ścian oporowych,- roboty wykończeniowe i porządkowe,- pełnienie nadzoru autorskiego,- w razie potrzeb uzyskanie zgody na prowadzenie i przeprowadzenie badań archeologicznych,- przygotować dokumenty do wniosku o pozwolenia na użytkowanie lub zgłoszenia zakończenia robót,- sporządzić inwentaryzację powykonawczą,- po zakończeniu robót wykonać pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, plac budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,- wykonać naprawy w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę, lub budynków uszkodzonych w skutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy,- wszelkie inne roboty jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia.5. Do użytych w dokumencie wymienionym w punkcie 2 słów określających znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę dodaje się w każdym miejscu słowa: „lub równoważne”.6. Wskazanie w dokumencie wymienionym w punkcie 2 znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę ma jedynie charakter wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają wszystkie minimalne wymagania techniczne i funkcjonalne wymienione w dokumentach zamówienia.7. Ilekroć w dokumencie wymienionym w punkcie 2 przedmiot zamówienia został opisany przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.8. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104 – 107 ustawy PZP, np. stosownych opisów technicznych i/lub funkcjonalnych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia oraz że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez Zamawiającego.9. Jeżeli Wykonawca nie złoży wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy PZP, wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.10. Za rozwiązanie równoważne uznane będzie wykonanie przedmiotu zamówienia przy wykorzystaniu technologii, rozwiązań, innych wyrobów spełniających wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadających właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentach zamówienia z preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te same wymagania jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz posiadające właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla przedmiotu opisanego w dokumentach zamówienia.11. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.Zamówienie nie zostało podzielone na części z uwagi na to, iż zadanie realizowane będzie przy wykorzystaniu zewnętrznego dofinansowania przyznanego na całe zadanie.12. Wykonawca udzieli gwarancji jakości na roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia na okres minimum 60 miesięcy, z wyjątkiem oznakowania poziomego, którego okres gwarancji wynosi 12 miesięcy, licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego.13. Wykonawca odpowiedzialny jest za powstałe w toku wykonywania przedmiotu zamówienia odpady oraz za właściwy sposób postępowania z nimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.). Wywóz odpadów i ich utylizacja odbywa się na koszt Wykonawcy.14. Warunki realizacji zamówienia zostały określone w Projekcie umowy, stanowiącym Załącznik nr 9 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu,2) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r., poz. 462 ze zm.).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku PKO BP S.A. nr rachunku 72 1020 2212 0000 5202 0120 9295, z dopiskiem na przelewie: "Wadium w postępowaniu A-OZPI.272.2.14.2023.JM3".UWAGA:Skuteczne wniesienie wadium w formie pieniężnej następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdziale XVI pkt 4 SWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako termin składania ofert).5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie PZP,2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie,4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert),5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania,6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Powiat Jarociński, Al. Niepodległości 10, 63-200 Jarocin, NIP: 6172185129, REGON: 2508545997) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP zostanie odrzucona.7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie określa wymagań dotyczących tego warunku.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie określa wymagań dotyczących tego warunku.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia na wartość co najmniej 500 000,00 złotych (Słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100).4) zdolności technicznej lub zawodowej:Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:a) wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jedno zamówienie na roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto (Słownie brutto: pięćset tysięcy złotych 00/100) obejmujące przebudowę, rozbudowę lub budowę drogi,b) dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia:- osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające realizację przedmiotu zamówienia oraz co najmniej 5 lat doświadczenia w pełnieniu funkcji kierownika budowy – 1 osoba,- osobą, która będzie pełnić funkcję projektanta, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające realizację przedmiotu zamówienia oraz co najmniej 3 lata doświadczenia w pełnieniu funkcji projektanta – 1 osoba,Zamawiający uzna wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi i projektowania określone w rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) oraz uprawnienia obowiązujące wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a także zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. 2023, poz. 682 ze zm.), Zamawiający uzna również wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi i projektowania nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r., poz. 334 t.j.).W przypadku gdy jakakolwiek wartość dotycząca powyższych warunków wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut Narodowego Banku Polskiego (dalej: NBP) dla danej waluty z dnia, w którym nastąpiło wszczęcie przedmiotowego postępowania. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem wszczęcia postępowania.3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej, uzna niniejszy warunek za spełniony, jeżeli każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia będzie posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia na wartość co najmniej 500 000,00 złotych (Słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100), z wyjątkiem Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia, którego zadaniem jest wyłącznie zaprojektowanie ścieżek rowerowych.4. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej, o którym mowa w pkt 2.4) lit. a), uzna niniejszy warunek za spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jedno zamówienie na roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto (Słownie brutto: pięćset tysięcy złotych 00/100) obejmujące przebudowę, rozbudowę lub budowę drogi.5. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej, o którym mowa w pkt 2.4) lit. b) – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.6. W odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej, o którym mowa w pkt 2.4) lit. a) i b), Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.7. W przypadku o którym mowa w pkt 6, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączą do oferty oświadczenie, z którego będzie wynikać, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 8 do SWZ.8. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-01-15

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach