Przetargi.pl
"Przebudowa dróg gminnych na terenie gminy Czermin w miejscowościach: Broniszewice, Grab, Pieruchy, Psienie Ostrów, Skrzypnia"

Gmina Czermin ogłasza przetarg

  • Adres: 63304 Czermin, Czermin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0-62 7416031 , fax. 0-62 7417324
  • Data zamieszczenia: 2017-04-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Czermin
    Czermin 47
    63304 Czermin, woj. wielkopolskie
    tel. 0-62 7416031, fax. 0-62 7417324
    REGON: 25085490300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Przebudowa dróg gminnych na terenie gminy Czermin w miejscowościach: Broniszewice, Grab, Pieruchy, Psienie Ostrów, Skrzypnia"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Zamówienie pn. „Przebudowa dróg gminnych na terenie gminy Czermin w miejscowościach: Broniszewice, Grab, Pieruchy, Psienie Ostrów, Skrzypnia”. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje m.in. 1.1.„Przebudowę drogi gminnej nr 625028P w miejscowości Broniszewice, dz. nr 20 ark. m. 2 obręb Broniszewice” o długości ok. 0,213 km. a)wykonanie drogi o nawierzchni bitumicznej o długości ok. 213 m i szerokości do 3,20 m. ­ profilowanie i zagęszczenie istniejącej nawierzchni z kruszywa kamiennego, ­ wyrównanie układarką istniejącej podbudowy kruszywem kamiennym o grubości do 10 cm, ­ wykonanie nawierzchni ścieralnej grubości 5 cm, ­ utwardzenie dwustronne poboczy z kruszywa kamiennego na całej długości drogi szerokości 40 cm, 1.2.„Przebudowę drogi gminnej nr 625048P w miejscowości Grab, dz. nr 509/3 ark. m. 2 obręb Grab” o długości ok. 0,427 km. a)wykonanie drogi o nawierzchni bitumicznej o długości ok. 427 m i szerokości 4,00 m, ­ wycinka drzew z karczowaniem pni i frezowaniem, ­ wykonanie przepustu rurowego z rury PP Fi 400, ­ wykonanie układu odwodnienia drogi, ­ wykonanie przebudowy przepustu drogowego, ­ budowa chodnika z kostki betonowej brukowej grubości 8 cm, ­ wykonanie niezbędnych poszerzeń drogi z kruszywa kamiennego, ­ wykonanie niezbędnych wyrównań kruszywem kamiennym, ­ wykonanie niezbędnych wyrównań, podbudowy z mieszanki asfaltowej, ­ wykonanie nawierzchni ścieralnej o grubości 4 i 5 cm, ­ wykonanie poboczy i zjazdów z kruszywa kamiennego, ­ montaż oznakowania pionowego, 1.3.„Przebudowę drogi gminnej w miejscowości Pieruchy, dz. nr 244 ark. m. 1 obręb Pieruchy” o długości ok. 0,605 km. a)wykonanie drogi o nawierzchni bitumicznej o długości ok. 605 m i szerokości 4,00 m, ­ mechaniczne wycięcie drzew wraz z frezowaniem pni i wywozem, ­ wykonanie niezbędnych poszerzeń drogi z kruszywa kamiennego, ­ przebudowa przepustów drogowych, ­ wykonanie wyrównań istniejącej podbudowy kruszywem kamiennym o grubości do 10 cm,, ­ wykonanie nawierzchni ścieralnej grubości 5 cm, ­ utwardzenie poboczy kruszywem kamiennym, ­ odmulenie istniejących rowów przydrożnych, ­ montaż oznakowania pionowego, 1.4.„Przebudowę drogi gminnej w miejscowości Psienie Ostrów, dz. nr 23 ark. m. 16 obręb Czermin” o długości ok. 0,315 km. a)wykonanie drogi o nawierzchni bitumicznej o długości ok. 315 m i szerokości 4,00 m, ­ przebudowa przepustu drogowego, ­ wykonanie niezbędnych poszerzeń drogi, ­ profilowanie, zagęszczenie i wyrównanie istniejącej podbudowy kruszywem kamiennym grubości 10 cm, ­ wykonanie nawierzchni ścieralnej drogi o grubości 5 cm, ­ utwardzenie poboczy i wykonanie zjazdów z kruszywa kamiennego 1.5.„Przebudowę drogi gminnej w miejscowości Skrzypnia, dz. nr 426 ark. m. 1 obręb Skrzypnia” o długości ok. 0,411 km. a)wykonanie drogi o nawierzchni bitumicznej o długości ok. 411 m i szerokości 4,00 m, ­ mechaniczne wycięcie i usunięcie drzewa z wywozem, ­ wykonanie niezbędnych poszerzeń pod budowę drogi, ­ przebudowa przepustów drogowych, ­ wyrównanie profilu istniejącej podbudowy z kruszywa kamiennego o grubości do 10 cm, ­ wykonanie nawierzchni ścieralnej z masy bitumicznej o grubości 5 cm, ­ wykonanie zjazdów z drogi z kruszywa kamiennego grubości 20 cm, ­ utwardzenie poboczy z kruszywa kamiennego grubości 10 cm, ­ odmulenie istniejących rowów przydrożnych, Uwaga: termin wykonania przebudowy drogi gminnej nr 625048P w miejscowości Grab, dz. nr 509/3 ark. m. 2 obręb Grab, może ulec przesunięciu w przypadku uzyskania przez Zamawiającego dofinansowania ze środków finansowych pochodzących z funduszy europejskich (PROW) dotyczy przebudowy wodociągu w drodze gminnej. W przypadku uzyskania przedmiotowego dofinansowania termin wykonania zamówienia może ulec wydłużeniu do dn. 30.10.2017r. Przebudowa wodociągu zostanie zrealizowana przez Wykonawcę wyłonionego w odrębnym postępowaniu przetargowym. Zamawiający wyznacza termin do 30 czerwca 2017r. w którym poinformuje o terminie przebudowy wodociągu lub rezygnacji z tego zadania. 2.Nazwa i kod CPV – Wspólnego Słownika Zamówień: 45233142-6 – Roboty w zakresie naprawy dróg. 45233220-7 – Roboty w zakresie nawierzchni dróg. 3.Okres gwarancji udzielonej przez Wykonawcę musi wynosić co najmniej 36 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania protokołu odbioru końcowego. Ustala się okres rękojmi równy okresowi gwarancji. 4.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – zakres prac do wykonania: określony został szczegółowo w:, a)kosztorysach ofertowych – ślepych (załączniki nr 9, 10, 11, 12, 13, do SIWZ), b)projektach budowlanych, dokumentacjach projektowych, przedmiarach robót (załączniki nr 9, 10, 11, 12, 14, 20, 21, 22, 23, 24 do SIWZ), c)Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (załączniki nr 15, 16, 17, 18, 19 do SIWZ). Za roboty objęte kosztorysem ofertowym – ślepym, a nie wykonane przez Wykonawcę nie będzie przysługiwało wynagrodzenie. Załączone do SIWZ przedmiary stanowią podstawę ustalenia ceny ofertowej. Wykonawca po zapoznaniu się z dokumentacją projektową i innymi dokumentami jest zobowiązany do ustalenia zakresu robót niezbędnych do osiągnięcia rezultatu w każdej pozycji kosztorysu ofertowego (ślepego), d)Uwaga! Ilekroć w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej, przedmiarze robót lub kosztorysie „ślepym” wskazano markę lub pochodzenie produktu lub urządzenia, należy przyjąć, że za każdą nazwą jest umieszczone słowo „lub równoważne”, tzn. że wbudowane materiały, urządzenia itp. będą posiadały (charakteryzowały się) wszystkimi parametrami nie gorszymi niż opisane w w/w dokumentach. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wykonawca składający tzw. ofertę równoważną ma obowiązek załączyć do oferty odpowiednie dokumenty (tj. odpowiednie dowody wykazujące równoważność oferowanych przez Wykonawcę artykułów - zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy) potwierdzające równoważność artykułu oferowanego z artykułem sprecyzowanym przez Zamawiającego (oznaczonym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem) karty katalogowe, opinie producentów lub inne dokumenty zawierające szczegółowy opis oferowanego przez Wykonawcę artykułu (powinny zawierać wszelkie elementy wskazane w opisie pozycji, których równoważność będzie badana przez Zamawiającego). Zamawiający zastrzega sobie możliwość wystąpienia do jednostek certyfikujących, producentów artykułów oferowanych przez Wykonawcę o wydanie karty katalogowej / opinii, w przypadku artykułów, do których pojawią się wątpliwości co do ich równoważności w stosunku do artykułu sprecyzowanego przez Zamawiającego. e)Zakres prac oraz odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie objętym proponowaną ceną ofertową obejmują także m.in. : ­ urządzenie terenu budowy, wykonanie przyłączeń wodociągowych i energetycznych dla potrzeb terenu budowy oraz ponoszenie kosztów ich zużycia, ­ poniesienie ewentualnych kosztów wyłączeń i włączeń energii elektrycznej, ­ uzyskanie zezwoleń za zajęcie pasa ruchu drogowego drogi, poniesienie kosztów zajęcia pasa drogowego, ­ wykonanie projektu organizacji ruchu na czas budowy wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i zezwoleniami, oznakowanie terenu budowy, wniesienie stosownych opłat oraz uzyskanie innych niezbędnych zezwoleń związanych z realizacją inwestycji, ­ w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia robót, ich części lub urządzeń w toku realizacji – naprawienie ich i doprowadzenie do stanu pierwotnego, ­ demontaż, naprawę, montaż ogrodzeń posesji oraz innych uszkodzeń obiektów istniejących i elementów zagospodarowania terenu, ­ wykonanie badań, prób i rozruchu, jak również dokonanie odkrywek w przypadku nie zgłoszenia robót do odbioru robót ulegających zakryciu lub zanikających, ­ zapewnienie obsługi geodezyjnej przez uprawnione służby geodezyjne obejmujące wytyczenie, ­ dokonanie uzgodnień, uzyskanie wszelkich opinii niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy i przekazania go do użytku, ­ posiadanie ubezpieczenia prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie realizowanym w ramach niniejszej umowy, przez okres tj. od daty podpisania umowy do czasu odbioru końcowego. Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca jest obowiązany okazać aktualną opłaconą polisę ubezpieczeniową lub inny dokument potwierdzający posiadanie aktualnego ubezpieczenia, ­ odpowiednie zabezpieczenie terenu budowy, ­ zapewnienie dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, ­ zapewnienie bezpiecznego przejścia pieszych i dojazdu: użytkownikom posesji przyległych do terenu budowy, służbom komunalnym i pojazdom uprzywilejowanym, ­ utrzymanie terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwanie na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, ­ w przypadku wytworzenia odpadów zapewnienia na własny koszt ich transportu do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, łącznie z kosztami utylizacji. Zamawiający zastrzega, by wytworzone odpady (np. gruz pochodzący z rozbiórki nawierzchni asfaltowej) Wykonawca unieszkodliwił poprzez przekazanie w miejsce wskazane przez Zamawiającego. ­ uzgodnienie i potwierdzenie dokumentami ilości i właściwej utylizacji zdemontowanych materiałów, ­ jako wytwarzający odpady – do przestrzegania przepisów prawnych wynikających z następujących ustaw: ustawy z dnia 27.04.2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2017r., poz. 519 ze zm.), ustawy z dnia 14.12.2012r. o odpadach (Dz. U. z 2016r. poz. 1987 ze zm.), ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016r., poz. 250 ze zm.) oraz uchwały Rady Gminy Czermin Nr XXVII/153/17 z dnia 29 marca 2017r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Czermin. ­ umożliwienie wstępu na teren budowy pracownikom organu nadzoru budowlanego i pracownikom jednostek sprawujących funkcje kontrolne oraz uprawnionym przedstawicielom Zamawiającego, ­ uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru końcowego poszczególnych dróg, ­ wykonanie przedmiotu umowy z materiałów odpowiadających wymaganiom określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2016, poz. 290 ze zm.), okazanie na każde żądanie Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, certyfikatów zgodności z polską normą lub aprobatą techniczną każdego używanego na budowie wyrobu, ­ prowadzenie przez kierownika budowy książki obmiarów robót ulegających zakryciu lub zanikających, ­ wykonanie dokumentacji powykonawczej, w tym kosztorysów powykonawczych różnicowych na każdy odcinek drogi oraz map powykonawczych, ­ poza robotami wynikającymi bezpośrednio z dokumentacji projektowej przedmiot umowy obejmuje wszystko to, co z technicznego punktu widzenia jest i okaże się niezbędne do zrealizowania przedsięwzięcia inwestycyjnego będącego przedmiotem niniejszego zamówienia, ­ Jeżeli w przedmiarach robót oraz dokumentacji technicznej wskazano markę lub pochodzenie produktu lub urządzenia należy przyjąć, że za każdą nazwą są umieszczone wyrazy „lub równoważne”. Nazwy, symbole i znaki firmowe producentów, dane techniczne i opisy technologii zostały podane w celu jak najdokładniejszego określenia elementów, urządzeń i materiałów, które mogą być użyte do realizacji przedmiotu zamówienia. Stanowią one jedynie wytyczne do zachowania odpowiednich standardów. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych opisywanym, w szczególności w zakresie: ­ gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj i liczba elementów składowych), ­ charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), ­ charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość tworzywa), ­ parametrów technicznych (np. wydajność, wytrzymałość, trwałość, konstrukcja itp.), ­ wyglądu (struktura, faktura i barwa). ­ W takim przypadku dołączone do oferty materiały powinny umożliwić stwierdzenie równoważności rozwiązań technicznych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego usługi, dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. f)Nie umieszczenie przez Wykonawcę, na etapie składania ofert informacji o propozycji zastosowania przy realizacji zadania innych niż przyjęto w SIWZ materiałów (urządzeń) pozbawią go możliwości złożenia propozycji zamiennej po zawarciu umowy. g)Wykonawca przed złożeniem oferty powinien zapoznać się z istniejącymi warunkami w terenie. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej a także zdobył na swoją odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia przyszłej umowy i wykonania zamówienia. h)Wymóg zatrudnienia na podstawie umów o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia: Zamawiający w oparciu art. 29 ust. 3a ustawy wymaga aby przez cały okres realizacji robót: a)wszystkie osoby wykonujące roboty budowlane określone w kosztorysach ślepych (załączniki nr 9, 10, 11, 12, 13 do SIWZ) były zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, b)sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w lit. a, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a oraz sankcje z tytułu niespełniania tych wymagań zawarte zostały we Wzorze umowy (Załącznik Nr 5 do SIWZ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233142-6

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zgodnie z art. 45 ustawy Pzp zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 19.000,00 zł. (słownie: dziewiętnaście tysięcy złotych 00/100) przed upływem terminu składania ofert z tym, że: ­ wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Pleszewie o/w Czerminie nr 64 8407 0003 0200 0101 2000 0003 z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu nr RB.271.6.2017 na zadanie: Przebudowa dróg gminnych na terenie gminy Czermin w miejscowościach: Broniszewice, Grab, Pieruchy, Psienie Ostrów, Skrzypnia” - wadium w innej formie, niż w pieniądzu w oryginale dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert do Gminy Czermin – Biuro Podawcze Urzędu Gminy Czermin, Czermin 47, 63 – 304 Czermin lub dołączyć do oferty. 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014r. poz. 1804, z 2015r. poz. 978 i 1240). 3. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. IX. 1 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 4. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 5. Oferta Wykonawcy, który nie wniósł wadium w formie akceptowanej przez Zamawiającego w wyznaczonym terminie, zostanie odrzucona z przetargu zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy. 6. Nie wniesienie wadium w terminie spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy, a jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy. 7. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Pzp. 8. Zamawiający zwróci wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający zwróci się o ponowne wniesienie wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku banko¬wego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, lub jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: ­ odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, ­ nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, ­ zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach