Przetargi.pl
Przebudowa budynków użyteczności publicznej w miejscowości Wąsosze i Biskupie

GMINA ŚLESIN ogłasza przetarg

  • Adres: 62-561 Ślesin, Kleczewska, 15
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-02-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA ŚLESIN
    Kleczewska, 15
    62-561 Ślesin, woj. wielkopolskie
    REGON: 311019310
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa budynków użyteczności publicznej w miejscowości Wąsosze i Biskupie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia stanowi realizacja zadania pn.: Przebudowa budynków użyteczności publicznej w miejscowości Wąsosze i BiskupieZamówienie podzielone jest na 2 części:1.1 Część I:Przedmiotem zamierzenia budowlanego jest rozbudowa i przebudowa budynku szkoły podstawowej w miejscowości Wąsosze Etap I, w celu dostosowania budynku do obowiązujących przepisów sanitarnych i przeciwpożarowych określonych z warunkach technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Zakres robót dotyczy części przewidzianej dla funkcjonowania oddziałów przedszkolnych i szkoły podstawowej. Wykonawca będzie realizował prace objęte Etapem I, które zostały uwzględnione w załączonych przedmiarach robót. Roboty należy wykonać zgodnie z projektem.Opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określony został w dokumentacji projektowej, w przedmiarach robót dotyczących oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych1.2 Wykonawca zobowiązany będzie:UWAGA!- W odniesieniu do Części I zamówienia Wykonawca będzie mógł rozpocząć prace dopiero w momencie uzyskania przez Gminę Ślesin pozwolenia na budowę. Zamawiający przewiduje uzyskanie pozwolenia na budowę w terminie do dnia 29.02.2024 r.- tam gdzie nie ma zapisu, dla której części zapis ma zastosowanie, to dotyczy wszystkich części1) bezwzględnie przestrzegać wytycznych zawartych w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, dokumentacji projektowej oraz niniejszej SWZ;2) wykonywać prace z uwzględnieniem potrzeb dostępności dla osób niepełnosprawnych;3) z uwagi na wykonywanie prac w trakcie roku szkolnego prowadzić prace w taki sposób by zapewnić bezpieczeństwo uczniów, nauczycieli oraz innych osób przebywających na terenie placówki oświatowej (dotyczy Części I);4) do bieżącej współpracy z Dyrektorem Szkoły Podstawowej w Wąsoszach (dotyczy Części I);5) zorganizować etapy prac w taki sposób aby możliwe było prowadzenie zajęć szkolnych oraz przeprowadzenie egzaminów (dotyczy Części I);6) dysponować jednostkami sprzętu i środkami transportu, zapewniającymi realizację zamówienia zgodnie z SWZ i dokumentacją projektową w terminie umownym;7) niezwłocznie zgromadzić i/lub zawrzeć umowę na zakup materiałów niezbędnych do realizacji zadania, obejmujących w szczególności:Część I:a) stolarka okienna i drzwiowa,b) materiały ścienne,c) stal zbrojeniowa,d) nadproża prefabrykowane,e) materiały do termomodernizacji, w tym: styropian i wełna mineralna,8) używać materiały i urządzenia do wybudowania:a) oznakowane CE, co oznacza, że dokonano oceny ich zgodności z normą zharmonizowaną albo europejską aprobatą techniczną bądź krajową specyfikacją techniczną państwa członkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymogami podstawowymi, albob) umieszczone w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dla których producent wydał deklarację zgodności z uznanymi regułami wiedzy technicznej, alboc) oznakowane znakiem budowlanym,d) materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą posiadać cechy jakościowe i technologiczne, co najmniej takie, jakie zostały określone w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz muszą posiadać stosowne atesty i certyfikaty;e) wszystkie materiały stosowane przez wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia powinny być nowe i odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu, stosowania w budownictwie zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.), a w szczególności art. 4 i art. 5 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. 2021 poz. 1213) oraz jakościowym i gatunkowym wymaganiom określonym w STWiORB.9) utrzymywać miejsca wykonywanych prac w stanie wolnym od przeszkód, usuwać na bieżąco zbędne materiały, odpady, śmieci, urządzenia, które nie są już potrzebne do wykonania przedmiotu zamówienia;10) zorganizować oraz należycie zabezpieczyć miejsce wykonywanych prac budowlanych wraz z zapleczem w sposób zapewniający bezpieczeństwo osób przebywających na terenie obiektu i w jego obrębie oraz przed dostępem osób trzecich. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wypadkową, a także za zniszczenia własności osób trzecich spowodowane swoim udziałem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją niniejszego zamówienia;11) postępować z odpadami zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 32 ustawy o odpadach ma obowiązek zagospodarowania powstałych podczas realizacji zadania odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.) i ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2022 r. poz. 2556 ze zm.);12) przeprowadzać roboty budowlane i rozbiórkowe zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. Nr 47, poz. 401);13) usuwać natychmiastowo i skutecznie wszelkie szkody spowodowane przez Wykonawcę;14) przed zgłoszeniem do odbioru wykonać z wynikiem pozytywnym wszelkie przewidziane przepisami prawa próby, odbiory i badania;15) zakazuje się dokonywania dodatkowych ekspertyz i opinii bez zgody Zamawiającego, pod rygorem naliczenia kar umownych;16) zgłaszać na piśmie gotowość do odbioru wykonanych prac wraz z potwierdzeniem tego wykonania przez inspektora nadzoru i uczestniczyć w ich odbiorze;17) przed rozpoczęciem robót sporządzić plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120 z 2003 r., poz. 1126).1.4. Wymagany minimalny okres gwarancji (dla Części I i II) w odniesieniu do przedmiotu zamówienia wynosi 60 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. Okres gwarancji będzie punktowany w ramach kryterium oceny ofert.1.5. Warunki płatności dla Części I i Części II:1) Zamawiający przewiduje płatności z podziałem na rodzaj środków oraz wg poniższej kolejności:a) środki finansowe Zamawiającego:-wypłata jednorazowej zaliczki w wysokości 5% wynagrodzenia;-wypłata pozostałej części wynagrodzenia Wykonawcy w jednej transzy po zakończeniu realizacji Inwestycji, do wysokości środków Zamawiającego przeznaczonych na realizację Inwestycji;b) środki finansowe otrzymane w ramach Programu Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych: wypłata wynagrodzenia Wykonawcy po zakończeniu realizacji Inwestycji.2) Szczegółowe warunki i zasady realizacji umowy określają projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr: 5 do SWZ;1.6. Źródła finansowania:1) środki własne Gminy Ślesin,2) środki pozyskane w ramach dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych edycja 3PGR.6. Termin wykonania zamówieniaZamówienie należy zrealizować w terminie:- Część I: 180 dni licząc od dnia ______________* do umowy zostanie wprowadzony jeden z poniższych zapisów, w zależności od stanu faktycznego na dzień podpisania umowy:- w przypadku braku prawomocnego pozwolenia na budowę na dzień zawarcia umowy pozostanie zapis:uzyskania prawomocnego pozwolenia na budowę, lecz nie później niż do 30 września 2024 r.,- w przypadku uzyskania prawomocnego pozwolenia na budowę przed podpisaniem umowy pozostanie zapis:podpisania umowy.Montaż instalacji fotowoltaicznej na:a) budynku szkoły podstawowej w Wąsoszach obejmujący:- wykonanie dachowej konstrukcji wsporczej pod instalację fotowoltaiczną szt. 21,- wykonanie instalacji fotowoltaicznej o mocy minimalnej 10,26 kWp (panele fotowoltaiczne 18 szt. o mocy 570 Wp, urządzenia towarzyszące, inwerter, itp.),- wykonanie instalacji odgromowej z wpięciem w istniejącą instalację na budynku,- montaż systemu odłączania paneli w przypadku zagrożenia pożarowego,- wykonanie dokumentacji powykonawczej. Dokumentacja (instalacje o mocy 6,5 kWp i większe) musi być uzgodniona i podpisana przez Rzeczoznawcę PPoż.b) budynku świetlicy wiejskiej w miejscowości Biskupie obejmujący:- wykonanie dachowej konstrukcji wsporczej pod instalację fotowoltaiczną szt. 48,- wykonanie instalacji fotowoltaicznej o mocy minimalnej 13,68 kWp (panele fotowoltaiczne 24 szt. o mocy 570 Wp, urządzenia towarzyszące, inwerter, itp.),- wykonanie instalacji odgromowej z wpięciem w istniejącą instalację na budynku,- montaż systemu odłączania paneli w przypadku zagrożenia pożarowego,- wykonanie dokumentacji powykonawczej. Dokumentacja (instalacje o mocy 6,5 kWp i większe) musi być uzgodniona i podpisana przez Rzeczoznawcę P.Poż.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określony został w dokumentacji projektowej, w szczególności w przedmiarach robót dotyczących oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.1) bezwzględnie przestrzegać wytycznych zawartych w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót,dokumentacji projektowej oraz SWZ;2) wykonywać prace z uwzględnieniem potrzeb dostępności dla osób niepełnosprawnych;3) dysponować jednostkami sprzętu i środkami transportu, zapewniającymi realizację zamówienia zgodnie z SWZ i dokumentacją projektową w terminie umownym;4) niezwłocznie zgromadzić i/lub zawrzeć umowę na zakup materiałów niezbędnych do realizacji zadania, obejmujących w szczególności:a) panele fotowoltaiczne wraz z inwerterem,tj. materiałów, które Wykonawca może zgromadzić na placu budowy lub własnym placu, jeszcze przed rozpoczęciem prac;5) używać materiały i urządzenia do wybudowania:a) oznakowane CE, co oznacza, że dokonano oceny ich zgodności z normą zharmonizowaną albo europejską aprobatą techniczną bądź krajową specyfikacją techniczną państwa członkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymogami podstawowymi, albob) umieszczone w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dla których producent wydał deklarację zgodności z uznanymi regułami wiedzy technicznej, alboc) oznakowane znakiem budowlanym,d) materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą posiadać cechy jakościowe i technologiczne, co najmniej takie, jakie zostały określone w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz muszą posiadać stosowne atesty i certyfikaty;e) wszystkie materiały stosowane przez wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia powinny być nowe i odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu, stosowania w budownictwie zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.), a w szczególności art. 4 i art. 5 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. 2021 poz. 1213) oraz jakościowym i gatunkowym wymaganiom określonym w STWiORB.6) utrzymywać miejsca wykonywanych prac w stanie wolnym od przeszkód, usuwać na bieżąco zbędne materiały, odpady, śmieci, urządzenia, które nie są już potrzebne do wykonania przedmiotu zamówienia;7) zorganizować oraz należycie zabezpieczyć miejsce wykonywanych prac budowlanych wraz z zapleczem w sposób zapewniający bezpieczeństwo osób przebywających na terenie obiektu i w jego obrębie oraz przed dostępem osób trzecich.Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wypadkową, a także za zniszczenia własności osób trzecich spowodowane swoim udziałem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją niniejszego zamówienia;8) postępować z odpadami zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 32 ustawy o odpadach ma obowiązek zagospodarowania powstałych podczasrealizacji zadania odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.) i ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2022 r. poz. 2556 ze zm.);9) przeprowadzać roboty budowlane i rozbiórkowe zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. Nr 47, poz. 401);10) usuwać natychmiastowo i skutecznie wszelkie szkody spowodowane przez Wykonawcę;11) przed zgłoszeniem do odbioru wykonać z wynikiem pozytywnym wszelkie przewidziane przepisami prawa próby, odbiory i badania;12) zakazuje się dokonywania dodatkowych ekspertyz i opinii bez zgody Zamawiającego, pod rygorem naliczenia kar umownych;13) zgłaszać na piśmie gotowość do odbioru wykonanych prac wraz z potwierdzeniem tego wykonania przez inspektora nadzoru i uczestniczyć w ich odbiorze;14) przed rozpoczęciem robót sporządzić plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120 z 2003 r., poz. 1126).1.4. Wymagany minimalny okres gwarancji w odniesieniu do przedmiotu zamówienia wynosi 60 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. Okres gwarancji będzie punktowany w ramach kryterium oceny ofert.1.5. Warunki płatności1) Zamawiający przewiduje płatności z podziałem na rodzaj środków oraz wg poniższej kolejności:a) środki finansowe Zamawiającego:- wypłata jednorazowej zaliczki w wysokości 5% wynagrodzenia;- wypłata pozostałej części wynagrodzenia Wykonawcy w jednej transzy po zakończeniu realizacji Inwestycji, do wysokości środków Zamawiającego przeznaczonych na realizację Inwestycji;b) środki finansowe otrzymane w ramach Programu Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych:wypłata wynagrodzenia Wykonawcy po zakończeniu realizacji Inwestycji.2) Szczegółowe warunki i zasady realizacji umowy określają projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr: 5 do SWZ;1.6. Źródła finansowania:1) środki własne Gminy Ślesin,2) środki pozyskane w ramach dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych edycja 3PGR.2. Rozwiązania równoważne1) Podane w opisach przedmiotu zamówienia nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 16 i 99 ustawy Prawo zamówień publicznych, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznychZamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego i wydajnościowego.2) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej jest obowiązany wykazać w składanej ofercie, że oferowane przez niego materiały, urządzenia techniczne ielementy wyposażenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego – załącznik nr 4. Zamawiający wymagać będzie złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających parametry tych materiałów i urządzeń. W przypadku, gdy zastosowanie tych materiałów i urządzeń wymagać będzie zmiany dokumentacji projektowej, koszty przeprojektowania poniesie Wykonawca.3) Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji orazdostosowanych pod względem rodzaju do przyjętych w projekcie rozwiązań funkcjonalnych i konstrukcyjnych.6. Termin wykonania zamówieniaWymagany maksymalny termin wykonania przedmiotu umowy wynosi 152 dni licząc od dnia podpisania umowy. Termin wykonania zamówienia będzie punktowany w ramach kryterium oceny ofert.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach