Przetargi.pl
„Projekt skomunikowania DK 79 z terenami przemysłowymi, poprzemysłowymi i inwestycyjnymi w Chorzowie w rejonie ul. Metalowców i Krakusa wraz z przebudową układu torowego”

Miejski Zarząd Ulic i Mostów ogłasza przetarg

  • Adres: 41-500 Chorzów, ul. Bałtycka
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 2411270 , fax. 32 2414060
  • Data zamieszczenia: 2018-01-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zarząd Ulic i Mostów
    ul. Bałtycka 8 A
    41-500 Chorzów, woj. śląskie
    tel. 32 2411270, fax. 32 2414060
    REGON: 000166249
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.mzuim.chorzow.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Projekt skomunikowania DK 79 z terenami przemysłowymi, poprzemysłowymi i inwestycyjnymi w Chorzowie w rejonie ul. Metalowców i Krakusa wraz z przebudową układu torowego”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowej dla zadania pn.: „Projekt skomunikowania DK 79 z terenami przemysłowymi, poprzemysłowymi i inwestycyjnymi w Chorzowie w rejonie ul. Metalowców i Krakusa wraz z przebudową układu torowego”– projekty budowlane i wykonawcze: - przebudowy układu drogowego drogi krajowej 79 (DK79), ul. Katowickiej w Chorzowie na odcinku od ul. 3 Maja do wjazdu na estakadę (na wysokości linii kolejowej) w celu pełnego skomunikowania czynnych terenów przemysłowych oraz poprzemysłowych, przeznaczonych do zbycia i nowego zagospodarowania, zlokalizowanych po obu stronach przedmiotowego odcinka drogi. - przebudowy ulicy Metalowców wraz z połączeniem z ul. Siemianowicką w rejonie skrzyżowania z ul. Poznańską, Krakowską, Kasprowicza. - przebudowa torowiska tramwajowego w Chorzowie na odcinku od wiaduktu przy Hucie Kościuszko do ul. Metalowców w zakresie przebudowy linii tramwajowej dwutorowej na odcinku od estakady do ul. 3-go Maja z przesunięciem w kierunku wschodnim i wyprowadzeniem linii tramwajowej ul. Metalowców wraz z siecią trakcyjną, układem zasilania i urządzeniami sterowania ruchem tramwajowym - budowy dwutorowej linii tramwajowej w ciągu ul. Metalowców do połączenia z ul. Kasprowicza wraz z siecią trakcyjną, układem zasilania i urządzeniami sterowania ruchem tramwajowym - budowy infrastruktury towarzyszącej, tj. między innymi przejścia podziemnego pod ul. Katowicką, zintegrowanego przystanku tramwajowo-autobusowego pomiędzy ulicą Metalowców i Krakusa. - rozbudowy skrzyżowania DK 79 Ulicy Katowickiej z ul. Krakusa i budową nowej drogi w kierunku terenów inwestycyjnych wraz z projektem sygnalizacji świetlnej - przebudowy urządzeń niezwiązanych z funkcjonowaniem drogi, a kolidujących z planowaną nową infrastrukturą drogową - budowy muru oporowego wzdłuż terenów inwestycyjnych - budowy kanalizacji sanitarnej i deszczowej w ciągu ulicy Metalowców oraz nowoprojektowanej drogi dla uzbrojenia terenów inwestycyjnych i przemysłowych - budowy sieci wodociągowej dla uzbrojenia terenów inwestycyjnych i przemysłowych - budowy obiektów mostowych w ciągu ulicy Metalowców nad torami kolejowymi z wyodrębnieniem obiektu dla linii tramwajowej - budowa oświetlenia ulicznego - wykonanie pomiarów natężenia ruchu niezbędnych dla prawidłowego zaprojektowania układu drogowego oraz prognoz ruchu w oparciu o obowiązujące przepisy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2a i 2b do SIWZ. 1.Stan istniejący. W stanie istniejącym droga krajowa nr 79 (ul. Katowicka) jest drogą dwukierunkową, jednoprzestrzenną o czterech pasach ruchu (po dwa w każdym kierunku). Istniejąca organizacja ruchu umożliwia skomunikowanie terenów przyległych poprzez układ ulic poprzecznych (3 Maja, Metalowców, Miechowicka, Krakusa) jedynie w relacjach prawoskrętnych. Wyjątek stanowi skrzyżowanie ul. Katowickiej z ul. 3 Maja gdzie możliwa jest realizacja relacji lewoskrętnych z ul. Katowickiej w ul. 3 Maja (z kierunku Katowic) oraz z ul. 3 Maja w kierunku Bytomia. Ruch drogowy na tym skrzyżowaniu regulowany jest za pomocą acyklicznej sygnalizacji świetlnej. Wzdłuż ul. Katowickiej po stronie wschodniej przebiega dwutorowa linia tramwajowa. W rejonie skrzyżowania z ul. 3 Maja linia tramwajowa odgałęzia się z ul. Katowickiej w ul. 3 Maja. Średnie dobowe natężenie ruchu na tej zawiera się w przedziale 35-45 tyś poj./dobę. 2.Oczekiwany stan projektowany. Dokumentację projektową należy opracować zgodnie z zatwierdzoną przez Prezydenta Miasta Chorzów koncepcją – wariant 3 (wynikowy): - Koncepcja układu drogowego ulicy Katowickiej na odcinku od ul.3-go Maja do estakady wraz z przedłużeniem ulicy Metalowców” autorstwa Sveco Consulting Sp. z o.o., ul. Ziębicka 35, 60-164 Poznań. Biuro Regionalne Południe ul. Sokolska 65, 40-087 Katowice - Koncepcja przebiegu sieci wod-kan w rejonie ul. Katowickiej i ul. Metalowców w Chorzowie autorstwa Pracowni Projektowej SANKAT mgr inż. Katarzyna Październy, ul. Główna 10, 41-508 Chorzów. 3.Założenia ogólne: 3.1 Inwestorzy: Inwestorem zadania są: Miasto Chorzów – Miejski Zarząd Ulic i Mostów oraz Tramwaje Śląskie S.A. W zakresie układu drogowego oraz uzbrojenia terenów inwestycyjnych i poprzemysłowych jest Miasto Chorzów- MZUiM. W zakresie przebudowy i budowy układu torowego jest spółka Tramwaje Śląskie S.A. 3.2 Elementy funkcjonalne dokumentacji projektowej Dokumentacje należy podzielić na następujące elementy: 1.Budowa drogi do terenów inwestycyjnych i przemysłowych od ul. Katowickiej do ul. Metalowców wraz z konieczną przebudową ulicy Katowickiej na odcinku od ul.3-go Maja do estakady 2.Przebudowa ulicy Metalowców z przedłużeniem do ulicy Siemianowickiej 3.Budowa muru oporowego wzdłuż terenów inwestycyjnych na odcinku od linii kolejowej do nowoprojektowanego skrzyżowania 4.Przebudowa torowiska tramwajowego w Chorzowie na odcinku od wiaduktu przy Hucie Kościuszko do ul. Metalowców w zakresie przebudowy linii tramwajowej dwutorowej na odcinku od estakady do ul. 3-go Maja z przesunięciem w kierunku wschodnim i wyprowadzeniem linii tramwajowej w ul. Metalowców wraz z siecią trakcyjną, zasilaniem trakcji i urządzeniami sterowania ruchem tramwajowym 5.Budowa dwutorowej linii tramwajowej w ciągu ul. Metalowców do połączenia z ul. Kasprowicza wraz z siecią trakcyjną, układem zasilania i urządzeniami sterowania ruchem tramwajowym 6.Budowa sieci wodociągowej do terenów inwestycyjnych 7.Budowa kanalizacji sanitarnej do terenów inwestycyjnych 8.Budowa przejścia podziemnego pod ulicą Katowicką od Placu Powstańców do terenów inwestycyjnych i przemysłowych Ze względu na etapowanie robót w pierwszej kolejności wykonywane będą roboty związane z wykonaniem torowiska tramwajowego w nowym śladzie wzdłuż ul. Katowickiej z utrzymaniem ruchu tramwajowego. W związku z tym przejście podziemne powinno posiadać konstrukcje umożliwiającą budowę części północno-wschodniej tj. pod torowiskiem tramwajowym w kierunku terenów przemysłowych stanowiącą oddzielną konstrukcję z możliwością rozbudowy w kierunku Placu Powstańców Śląskich w trakcie przebudowy układu drogowego z utrzymaniem ruchu na jednym pasie w każdym kierunku DK 79. 3.3. Uwarunkowania środowiskowe. Dla całej dokumentacji należy przeprowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami ocenę oddziaływania inwestycji na środowisko zakończoną wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przy czym: Dla zadania nr 4 należy przeprowadzić aktualizację oceny oddziaływania na środowisko w związku z modyfikacją linii tramwajowej w odniesieniu do stanu istniejącego. Dla zadania nr 4 i 5 Ocena oddziaływania na środowisko prowadzona będzie bezpośrednio w imieniu Inwestora spółki Tramwaje Śląskie S.A. na podstawie odrębnego pełnomocnictwa Zadanie nr 4 ujęto w Projekcie pn: „Zintegrowany Projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego - Etap II. Projektant wykona inwentaryzację zieleni oraz plan nasadzeń i uzyska w imieniu Inwestora Zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów kolidujących z planowana inwestycją. 3.4. Pozwolenie na budowę/ zgłoszenie/ zezwolenie na realizacje inwestycji: Dla zadań od 1-8 z wyłączeniem zadań 2 i 5 należy przygotować i złożyć w imieniu Inwestorów wnioski o pozwolenie na budowę lub zgłoszenie robót odpowiednio co do zakresu robót i przepisów wynikających z Ustawy Prawo Budowlane, uzyskać odpowiednią zgodę na realizację inwestycji wraz z projektem podziału nieruchomości. Dla zadań 2 i 5 należy przygotować i złożyć kompletny wniosek o wydanie Zezwolenia na realizacje Inwestycji drogowej w oparciu o ustawę o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych. Projektant uzyska w imieniu Inwestora Zezwolenie na realizację Inwestycji drogowej wraz z projektem podziału nieruchomości. 4. Wariantowanie projektu budowlanego. Dla zadania 2 i 5 Projektant wykona dokumentację projektową w następujących wariantach: Wariant 1 - z uwzględnieniem projektowanej zmiany przebiegu drogi krajowej DK 79 Wariant 2. – bez uwzględnienia projektowanej zmiany przebiegu DK 79 na terenie Miasta Chorzów. 5. SKŁAD DOKUMENTACJI. 1.Projekt Budowalny i projekty Wykonawcze – dla każdego z elementów: -Wersja papierowa – 6 egz. -Wersja elektroniczna nieedytowalna w formacie pdf – 3 egz., -Wersja elektroniczna edytowalna w formacie dwg – 3 egz. 2.Projekty na ortofotomapach: -Wersja papierowa – 3 egz., -Wersja nieedytowalna w formacie pdf – 3 egz. 3.Wizualizacja w formie prezentacji multimedialnej oraz dynamiczna z uwzględnieniem prognoz ruchu – model ruchu – 1 egz. 4.Wizualizacja symulowana w jednym z dostępnych programów – 1 egz. 5.Opracowanie dendrologiczne + plan nasadzeń – 4 egz. 6.Dokumentacja geologiczno-inżynierska – 4 egz. 7.ZZK – Zbiorcze Zestawienie Kosztów dla każdego wariantu – 3 egz. 8.Specyfikacje techniczne – 4 egz. 9.Przedmiary robót – 4 egz. 10.Kosztorysy Inwestorskie – 4 egz. UWAGI DOTYCZĄCE REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: 1.Dokumentacja projektowa jak również specyfikacja techniczna nie może wskazywać pochodzenia (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub wskazywać aprobat, specyfikacji technicznych bądź systemów odniesienia. Wszystkie materiały, produkty itp. należy opisać poprzez wskazanie minimalnych parametrów technicznych, eksploatacyjnych bądź użytkowych jakie winny one spełniać. 2.Zamawiający udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa do wystąpienia w jego imieniu w celu uzyskania potrzebnych opinii, uzgodnień, zezwoleń i decyzji administracyjnych umożliwiających zatwierdzenie opracowanej dokumentacji projektowej i prawidłową realizację robót. 3.Wykonawca, z którym zawarta będzie umowa zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu celem akceptacji, najpóźniej 7 dni od daty podpisania umowy, harmonogramu realizacji prac projektowych. 4.Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę -z uwagi na charakter zamówienia wymagania względem zatrudnienia na umowę o pracę osób -wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia nie zostają wprowadzone przez Zamawiającego bowiem nie ma wypełnionych przesłanek zatrudnienia na umowę o pracę określonych w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r., poz. 1666). 5. Usługa wynikająca z przedmiotu zamówienia podlega opodatkowaniu podatkiem VAT w wysokości 23%. ZAŁĄCZNIK NR 2a do SIWZ- OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA- ZAKRES INFRASTRUKTURY DROGOWEJ w zakresie finansowanym przez MZUiM w Chorzowie. 1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej dla zadania pn: „Projekt skomunikowania DK 79 z terenami przemysłowymi, poprzemysłowymi i inwestycyjnymi w Chorzowie w rejonie ul. Metalowców i Krakusa wraz z przebudową układu torowego” w zakresie: - części drogowej; - muru oporowego, przejścia podziemnego; - odwodnienia korpusu drogowego; - zieleni; - oznakowania dróg i urządzeń bezpieczeństwa ruchu; - przebudowa i zabezpieczenie sieci uzbrojenia podziemnego: • sieci gazowych, • sieci wodociągowych, • sieci kanalizacyjnych, • sieci Gpw, • sieci teletechnicznych, • sieci NN, WN, SN • sieci ciepłowniczych, - branży elektrycznej: 1.Wymagania dla wydania projektowego w zakresie przedmiotu zamówienia Projekt branżowy musi współdziałać z zamówieniem co do wymagań dla projektów drogowych (budowlanych) przewidzianych w opisie zamówienia. W tym znaczeniu opracowanie branżowe musi być odpowiednie do wariantowego przebiegu drogi DK79, jak w wątku głównym zadania. W ramach konsultacji roboczych na etapie projektowania należy przedstawić do akceptacji projekt (informację) wstępną określającego podstawowe rozwiązania architektoniczne, funkcjonalne i techniczne wraz z prognozą ekonomiczną rozwiązania. Wariantowość przedstawienia musi odpowiadać ustaleniom międzybranżowym. Dokumentacja dotycząca przedmiotu zamówienia ma zawierać; - Harmonogram prac i plan BIOZ - dokumentację projektową (projekt budowlany, projekty wykonawcze, lub budowlano-wykonawczy, przedmiar robót) w zakresie i formie zgodnej z Rozporządzeniem MI z 2 września 2004 r w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu użytkowego (Dz.U.2004.202.2072) - specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych (STWOiR) zgodnie z rozporządzeniem jak wyżej, - kosztorys inwestorski z podziałem na elementy robót, wykonany zgodnie z „Rozporządzeniem MI z dnia 18 maja 2004 w sprawie określania metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych” określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz.U.2004.130.1389) Dokumentacja ma posiadać wydanie w postaci drukowanej na papierze w ilości egzemplarzy PBW PR, KI, STWiOR i HR odpowiednio do zamówienia wiodącego w branży drogowej (budowlanej) oraz w zapisie elektronicznym na nośniku CD, w postaci plików *.jpg, *.pdf odpowiadających formie drukowanej dokumentacji (w celu publikacji do zamówienia publicznego) oraz plików edytowalnych *.dwg, *.doc, *.xls dla celów roboczych i konsultacyjnych. Zamawiający zastrzega sobie zagwarantowanie praw majątkowych i zależnych na wszystkich polach eksploatacji dokumentacji projektowej. 2.Skład dokumentacji - Dokumentację branżową należy wykonać z podziałem na tomy; • Projekt budowy oświetlenia układu komunikacyjnego, w tym projekt fotometryczny i projekt instalacyjny, • Wydzielony projekt instalacyjny sygnalizacji świetlnej (wg dyspozycji drogowej), • Projekt wyposażenia instalacyjnego dla przejścia podziemnego wg dyspozycji architektonicznej, • Projekt wyposażenia instalacyjnego dla peronów i przystanków komunikacyjnych wg dyspozycji architektonicznej, • Projekt przebudowy urządzeń i sieci elektroenergetycznych (własność obca) kolidujących z planowaną infrastrukturą drogową, w tym również; • Projekt likwidacji sieci oświetleniowej będącej własnością przedsiębiorstwa Tauron Dystrybucja S.A. jako zbędnej, w związku zastąpieniem i budową przez sieć Inwestora, oraz poza branżą elektroenergetyczną • Projekt przebudowy urządzeń i sieci sygnalizacyjnych i teletechnicznych (własność obca) kolidujących z planowaną infrastrukturą drogową. Wydzielenie dokumentacji do niezależnych tomów, ma umożliwić w konsekwencji realizację i przekazywanie do użytkowania wybudowanych i/lub przebudowywanych sieci i instalacji w ręce odpowiednich gestorów i użytkowników. 3.Uwarunkowania dla prac projektowych W pracach projektowych należy uwzględnić; • uzyskanie przez projektanta niezbędnych opinii, uzgodnień i pozwoleń umożliwiających przygotowanie i realizację inwestycji zgodnie z obowiązującymi uregulowaniami prawnymi, • uzyskania przez projektanta zgód realizacyjnych w postaci; braku sprzeciwu organu administracji budowlanej wobec zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę (instalacje do 1kV) lub pozwolenia na budową dla sieci średnich napięć, o ile nie występują w pozwoleniu ogólnym dla inwestycji, • wykonanie rozpoznania i inwentaryzacji istniejących sieci w zakresie własnym, • w obszarze projektowania właścicielem sieci oświetleniowej niskich i średnich napięć jest przedsiębiorstwo Tauron Dystrybucja S.A. • dla przebudowy sieci elektroenergetycznych zostały wydane przez TD S.A. warunki techniczne usunięcia kolizji sieci elektroenergetycznych znak TDO11/NCH/RBI/K/172/1009831954/122/2017 z dnia 13.04.2017 • projekty instalacyjne należy uzgodnić z TD S.A. • konsultację rozwiązania instalatorskiego i oświetleniowego z Zamawiającym (architektura, konfiguracja, osprzęt, system sterowania), • w sprawie objętej zamówieniem, projektant zostanie wyposażony w upoważnienie pozwalające na występowanie w imieniu Inwestora, • Opracowanie dokumentacyjne ma umożliwić powierzenie robót instalacyjnych w drodze przetargu na wykonawcę na podstawie Prawa Zamówień Publicznych, wobec czego prezentacja przedmiotu zamówienia musi spełniać wymagania ustawy co do sposobu opisu cech charakterystycznych zastosowanych wyrobów. • Wymaga się uwzględnienia uwarunkowań wynikających z przepisów prawa budowlanego, prawa energetycznego, prawa o ochronie środowiska, prawa zamówień publicznych oraz prawa miejscowego. 4.Wymagania funkcjonalno-użytkowe dla obiektu w zakresie przedmiotu zamówienia. Realizacja przedsięwzięcia ma na celu; • uzyskania rozwiązania instalacyjnego funkcjonalnie spójnego z rozwiązaniem drogowym i architektonicznym, • uzyskać rozwiązanie usuwające kolizje infrastrukturalne z projektowanym układem drogowym, • uzyskanie efektu oświetleniowego odpowiednio do potrzeb funkcjonalnych układu komunikacyjnego, • eksploatację oświetlenia obiektu/obiektów z zastosowaniem urządzeń i rozwiązań technicznych zapewniających energooszczędność, • uzyskanie rozwiązania technicznego przyjaznego eksploatacyjnie, o dostatecznej czytelności i pewności eksploatacyjnej, Rozwiązania funkcjonalno-techniczne; • jako spodziewane, oczekuje się rozwiązania porządkującego konfiguracje sieci oświetleniowej z wydzieleniem obwodów do obsługi wg kompetencji własnościowej, • należy przyjąć rozwiązania energooszczędne zarówno co do sprzętu (oprawy w technologii LED) jak i co do sposobu (intensywności) świecenia ciągów komunikacyjnych, miejsc i obszarów zgodnie z normą oświetleniową PN-EN 13201-(1÷5):2016. • Klasy oświetleniowe dla miejsc charakterystycznych należy ustalić z godnie z procedurą wyznaczoną przez normę oświetleniową. • Należy zoptymalizować bilans energetyczny dla oświetlanego obiektu przez wprowadzenie sterowania systemowego i monitorowania pracy oświetlenia. • Ze względu na ład architektoniczny oświetlenie poleca się lokalizować na przystosowanych słupach trakcyjno-oświetleniowych, uzupełniając układ słupami oświetleniowymi w lokalizacjach niezbędnych wynikających z dyspozycji fotometrycznej. • Rozwiązanie instalacyjne dla takiej lokalizacji opraw oświetleniowych należy uzgodnić z przedsiębiorstwem Tramwaje Śląskie S.A. Właścicielem sieci oświetleniowej będzie jednak Miasto. • Obszar projektowanej komunikacji drogowej należy oświetlić z instalacji oświetleniowej obsługiwanej z dedykowanej szafki lub szafek oświetleniowych (nowoprojektowanych) • Dla oświetlenia istniejącego w rozmiarach pozostawionych do dalszej eksploatacji należy zapewnić ciągłość zasilania z miejsc dotychczasowych przy niezbędnych przeróbkach dostosowawczych. • Należy wydzielić systemy oświetleniowe wg kompetencji własnościowych • Dla kompleksu przejścia podziemnego należy zaprojektować punkt dystrybucyjny zasilania z odrębnym przyłączem. • Należy przewidzieć wydzielony obwód (lub obwody) dla zasilania zintegrowanego przystanku tramwajowo-autobusowego • Kable w gruncie należy prowadzić w osłonach rurowych na całej długości odcinka. • W opracowaniu STWiOR należy przewidzieć organizację prac elektrycznych w sposób umożliwiający bezprzerwową kontynuację funkcjonowania oświetlenia na obiekcie czynnym. - sieci wod-kan: Przedmiot zamówienia: Wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego wraz z przedmiarami robót, kosztorysem inwestorskim, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz uzyskaniem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia dla robót niewymagających pozwolenia na budowę. Opis stanu istniejącego i planowanych rozwiązań - Celem niniejszego projektu jest uzbrojenie w sieci wod – kan powstającego Muzeum Hutnictwa oraz terenów miejskich po hucie, przeznaczonych w obowiązującym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego pod produkcję i usługi. Projektowane sieci, pozwolą na pozyskanie nowych odbiorców takich jak ArcelorMittal Poland S. A., Alstom Konstal S. A., Minec Sp. z o. o. Przedsiębiorstwo robót inżynieryjnych oraz być może Huty Kościuszko S. A., którzy w chwili obecnej nie korzystają z infrastruktury ChŚPWiK. Odbiornikiem ścieków sanitarnych będzie przewód kanalizacji ogólnospławnej DN300/DN250 w ul. Katowickiej, który należy przebudować na odcinku od ul. 3 Maja do ul. ul. Krakusa na kanał DN500. Dla przedmiotowego zadania wykonana została koncepcja pn.: „Wykonanie koncepcji przebiegu sieci wod – kan w rejonie ul. Katowickiej i ul. Metalowców w Chorzowie”, która udostępniona zostanie wykonawcy i która stanowić będzie podstawę do opracowania projektu budowlanego i wykonawczego. W celu zasilania w wodę należy zaprojektować włączenie do wodociągu PE DN315 zlokalizowanego na skrzyżowaniu ul. Katowickiej i ul. Miechowickiej. Zakres projektowania obejmuje: 1. Budowę sieci wodociągowej z rur PEHD SDR 11 DN225 PN16 na odcinku od punktu włączenia, wzdłuż ul. Metalowców do wysokości działki nr. 710/99 wraz z podłączeniem budynku Muzeum. 2. Budowę sieci kanalizacji sanitarnej od punktu włączenia – studnia S17, wzdłuż ul. Metalowców do wysokości działki nr. 710/99 wraz z podłączeniem budynku Muzeum. 3. Przebudowę istniejącego kanału DN300/DN250 w ul. Katowickiej na odcinku od ul. 3 Maja do ul. ul. Krakusa na kanał DN500. 4. W ramach zadania należy przewidzieć projekt przyłączy wod – kan do potencjalnych odbiorców zlokalizowanych wzdłuż ul. Metalowców. Szczegółowy zakres zadania przedstawiony został w udostępnionej koncepcji pn.: „Wykonanie koncepcji przebiegu sieci wod – kan w rejonie ul. Katowickiej i ul. Metalowców w Chorzowie”. Przygotowanie dokumentacji projektowej winno obejmować: a) wykonanie wywiadów branżowych, b) aktualizację mapy do celów projektowych wraz z pomiarami wysokości punktów charakterystycznych terenu, c) inwentaryzację zieleni na podstawie obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa, w tym oznaczenie drzew do wycinki, d) sporządzenie opinii geotechnicznej wraz z dokumentacją badań podłoża gruntowego (jeśli jest wymagana), e) uzyskanie zgód właścicieli na udostępnienie i zajęcie terenu w formie zgodnej z wymaganiami Zamawiającego, f) opracowanie projektu budowlanego oraz wykonawczego, g) sporządzenie przedmiaru ofertowego wg wytycznych Zamawiającego oraz sporządzenie kosztorysu inwestorskiego, h) opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, i) przeprowadzenie niezbędnych procedur administracyjnych oraz uzgodnienie dokumentacji zgodnie z wymaganiami pozostałych gestorów sieci, j) uzyskanie decyzji środowiskowych (jeżeli dotyczy), k) uzyskanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia dla robót niewymagających pozwolenia na budowę. Uwarunkowania dotyczące wykonania dokumentacji projektowej: a) Dokumentacja powinna być opracowana zgodnie z zapisami ustawy z dn.7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. nr 243 poz.1623 z późniejszymi zmianami). b) Przy opracowaniu dokumentacji projektowej należy uwzględnić plany przebudowy linii tramwajowej oraz wymiany nawierzchni ul. Katowickiej i ul. Metalowców przez Tramwaje Śląskie i Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Chorzowie. Pozwolenie na budowę/ zgłoszenie/ zezwolenie na realizacje inwestycji Dla zadań od 1-8 z wyłączeniem zadań 2 i 5 określonych w pkt. 3.2 „Założeń ogólnych” SIWZ należy przygotować i złożyć w imieniu Inwestorów wnioski o pozwolenie na budowę lub zgłoszenie robót odpowiednio co do zakresu robót i przepisów wynikających z Ustawy Prawo Budowlane, uzyskać odpowiednią zgodę na realizację inwestycji wraz z projektem podziału nieruchomości. Dla zadań 2 i 5 określonych w pkt. 3.2 „Założeń ogólnych” SIWZ należy przygotować i złożyć kompletny wniosek o wydanie Zezwolenia na realizacje Inwestycji drogowej w oparciu o ustawę o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych. Projektant uzyska w imieniu Inwestora Zezwolenie na realizację Inwestycji drogowej wraz z projektem podziału nieruchomości. Ze względu na etapowanie robót w pierwszej kolejności wykonywane będą roboty związane z wykonaniem torowiska tramwajowego w nowym śladzie wzdłuż ul. Katowickiej z utrzymaniem ruchu tramwajowego. W związku z tym przejście podziemne powinno posiadać konstrukcje umożliwiającą budowę części północno-wschodniej tj. pod torowiskiem tramwajowym w kierunku terenów przemysłowych stanowiącą oddzielną konstrukcję z możliwością rozbudowy w kierunku Placu Powstańców Śląskich w trakcie przebudowy układu drogowego z utrzymaniem ruchu na jednym pasie w każdym kierunku DK 79. ZAŁĄCZNIK NR 2b do SIWZ - OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA ZAKRES INFRASTRUKTURY tramwajowej w zakresie finansowanym przez Tramwaje Śląskie S.A. w Chorzowie. 1. Opis ogólny przedmiotu zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla zadań pn. : 1/ „Przebudowa torowiska tramwajowego w Chorzowie na odcinku od wiaduktu przy Hucie Kościuszko do ul. Metalowców” , 2/ „Budowa dwutorowej linii tramwajowej w ciągu ul. Metalowców w Chorzowie do połączenia z ul. Kasprowicza z siecią trakcyjną, układem zasilania i urządzeniami sterowania ruchem tramwajowym”, zawierającej wszystkie składniki prac projektowych niezbędne do prawidłowego wykonania robót zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, ustawą – prawo budowlane, o zagospodarowaniu przestrzennym i aktów wykonawczych związanych z w/w ustawami oraz wytycznymi technicznymi budowy i utrzymania torów tramwajowych. Opracowaną część torową należy zaprojektować przy zachowaniu spójności technicznej i funkcjonalnej z sąsiadującymi odcinkami infrastruktury tramwajowej. 2. Przebudowa torowiska tramwajowego w Chorzowie na odcinku od wiaduktu przy Hucie Kościuszko do ul. Metalowców. 2.1. Stan oczekiwany: 1. Wykonanie modernizacji torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Katowickiej w Chorzowie na odcinku od estakady przy byłej Hucie Kościuszko do skrzyżowania z ul. 3 Maja wraz z rozjazdem (trójkąt) w ul. Metalowców oraz torowiska w ul. Metalowców na długości ok. 80 mb – mierząc od rozjazdu. 2. Torowisko zaprojektować jako dwutorowe w całym powyższym zakresie. 3. Torowisko w jezdni i na przejazdach zaplanować w technologii bezpodsypkowej tzw. "szyny pływającej", natomiast poza jezdnią w technologii "kolejowej" na podkładach strunobetonowych wraz mocowaniem sprężystym szyn typu SB. 4. Dla łuków toru o małym promieniu należy rozważyć zabudowę systemu smarowania główki szyny. 5. Sieć trakcyjna powinna być wielokrotna, skompensowana, zawieszona na słupach trakcyjnych ustawionych w miarę możliwości w międzytorzu. 6. Zaprojektować przebudowę układu zasilania w zakresie kabli zasilających i powrotnych z podstacji nr 43 "Konstal" przy ul. Katowickiej 94. W podstacji trakcyjnej należy przewidzieć zabudowę nowego wyposażenia. 7. Wszystkie rozłączniki kablowe oraz izolatorów powinny być wyposażone w siłowniki oraz system zdalnego sterowania poprzez kable sterownicze. 8. W ramach układu zasilania należy wprowadzić zmiany programowe na podstacjach trakcyjnych oraz w Dyspozytorni Technicznej w Chorzowie w celu umożliwienia sterowania rozłącznikami. 9. W ramach prac projektowych należy przewidzieć budowę lub przebudowę peronów przystankowych. 10. Rozjazdy najazdowe należy wyposażyć w napędy elektryczne oraz system nadzoru z Dyspozytorni Technicznej w Chorzowie. 11. Wszystkie rozjazdy należy zaprojektować jako ogrzewane z zastosowaniem sterowania gwarantującego poszanowanie energii. 12. Przejazdy tramwajowo – drogowe należy zaprojektować z sygnalizacją zabezpieczającą gwarantującą pełny priorytet dla tramwajów. 2.2 Ogólne właściwości funkcjonalno - użytkowe obiektów. Obiekty infrastruktury tramwajowej objęte przedmiotem zamówienia - tj. torowisko tramwajowe, perony przystankowe, sieć trakcyjna, elementy układu zasilania, nawierzchnia jezdni - po zakończeniu realizacji przedmiotu zamówienia powinny spełniać następujące wymagania dotyczące właściwości funkcjonalno - użytkowy: 2.2.1 Torowisko tramwajowe i perony przystankowe. a) Torowisko tramwajowe dwutorowe, dwukierunkowe, powinno być zaprojektowane w technologii zapewniającej maksymalne wytłumienie wibracji, drgań i hałasu (zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami w tym zakresie); b) Projekt winien obejmować odwodnienie torów na całej projektowanej długości, zarówno powierzchniowe i wgłębne, wraz z włączeniem do kanalizacji miejskiej na podstawie uzyskanego pozwolenia od Zarządcy tej kanalizacji; c) Projekt winien zapewniać elektryczną izolację torowiska; d) Tor należy projektować jako bezstykowy z zastosowaniem urządzeń wyrównawczych; e) Nawierzchnia stalowa torów z szyn typu 60R2 i 49E1 ze stali R260 wg PN-EN 14811+A1:2010; f) Konstrukcja torowiska, powinna zapewniać jego trwałość i bezpieczne użytkowanie przez minimum 30 lat dla podbudowy w postaci płyty betonowej i 15 lat dla nawierzchni stalowej, bez konieczności okresowej regulacji układu geometrycznego torów, przy dopuszczeniu ewentualnych napraw bieżących - usuwanie zużycia szyn przez szlifowanie lub napawanie ich zużytych powierzchni i krawędzi tocznej (odpowiednio do rodzaju zużycia); g) Ukształtowanie wysokościowe i wymiary peronów przystankowych powinny zapewniać dogodne warunki obsługi pasażerów preferowane przez Tramwaje Śląskie S.A., ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb pasażerów niepełnosprawnych; h) Konstrukcja elementów składowych przystanków powinna zapewniać bezpieczeństwo i komfort użytkowania przez pasażerów we wszystkich warunkach atmosferycznych; i) Przystanki należy wyposażyć w wiaty z gablotami na reklamę; j) W obszarze platform przystankowych (na całej długości) nie mogą być usytuowane przejścia dla pieszych, słupy trakcyjne itp.; k) Zaprojektować dodatkowe przystanki dla obydwu kierunków jazdy na wylocie ul. Metalowców – w przypadku przejazdu tramwaju z ul. Metalowców w kierunku Bytomia i z powrotem (brak dojazdu do Chorzowa Rynku); l) Ograniczenie wpływu prądów błądzących należy zaprojektować zgodnie z normą PN-921E-05024, a w tym rodzaj materiału, sposób przytwierdzenia, przekrój przewodu, rozmieszczenie; m) Niweleta torowiska wydzielonego zaprojektowanego w bezpośrednim sąsiedztwie ulicy nie może być niższa od niwelety krawężnika ułożonego wzdłuż ulicy; n) Skrajnia budowli – zgodnie z normą PN-K-92009. 2.2.2 Rozjazdy na „trójkącie” ul. Katowicka/ul. Metalowców i węźle ul. Katowicka/ul. 3 Maja. a) Zastosować 4 rozjazdy o napędzie mechanicznym i 4 o napędzie elektromagnetycznym sterowanym zdalnie z tramwajów w ramach systemu użytkowanego w Tramwajach Śląskich S.A oraz tradycyjnym systemem najazdu odbieraka prądu na element załączający na sieci w technologii pozwalającej zachować wysoki poziom bezpieczeństwa oraz gwarantującej długą bezawaryjną pracę; b) Rezygnacja z koncepcji połączenia torowego relacji Świętochłowice – Bytom; c) We wszystkich elementach rozjazdów należy zastosować zabezpieczenia antykorozyjne – zabezpieczenie to nie może występować na powierzchniach tocznych szyn i bloków krzyżownic oraz powierzchniach ślizgowych podiglicowych. d) W zwrotnicach zastosować napędy zwrotnicowe o parametrach: – przestawianie ręczne przy niewielkim nakładzie siły, – redukcja hałasów i ochrona przed ścieraniem z bezstopniowym ustawianiem tłumienia, – wszystkie elementy z materiałów zabezpieczonych antykorozyjnie, – wodoszczelna obudowa. e) Dźwignia ręcznego przestawiania wszystkich zwrotnic, powinna posiadać gniazdo dostosowane do przyrządów nastawczych „nastawiaczy” stosowanych w Tramwajach Śląskich S.A.; f) Wszystkie rozjazdy powinny posiadać instalację ogrzewania iglic i odwodnienia skrzyń zwrotnicowych z pokazaniem trasy przebiegu kabli i kanalizacji odwodnienia wraz z pokazaniem miejsca podłączenia do kanalizacji miejskiej. Należy zastosować układy sterowania i ogrzewania zwrotnic gwarantujące poszanowanie energii elektrycznej o parametrach elementu grzejnego: – moc nie mniejsza niż 0,9 kW, – długość do 3 m; g) Wszystkie rozjazdy powinny być wyposażone w urządzenia i oprogramowanie do zdalnego nadzoru z Centralnej Dyspozytorni Technicznej w Chorzowie; h) Dla torów o małych promieniach luku poziomego należy zastosować smarownice wraz z systemem ich zasilania i sterowania. 2.2.3 Sieć trakcyjna i elementy układu zasilania a) Poszczególne elementy układu zasilania: sieć trakcyjna i konstrukcje wsporcze, powinny zapewniać trwałość i bezpieczne ich użytkowanie przez okres minimum 20 lat; b) Sieć trakcyjną na szlaku prostym należy zaprojektować jako wielokrotną, skompensowaną z przewodem jezdnym typu DjpS 100 i liną nośną typu Cu95; c) Jako ochronę przeciwporażeniową należy zastosować izolację podwójną oraz uszynienie w przypadku słupów na których są urządzenia specjalne sieci trakcyjnej (tj. punkty zasilające, odgromniki, przetwornice napięcia, instalacje ogrzewania zwrotnic); d) Osprzęt dla sieci trakcyjnej powinien być odporny na korozję oraz działanie sił do 12 kN; e) Słupy trakcyjne i trakcyjno - oświetleniowe należy zaprojektować o smukłej sylwetce rurowej zbieżnej, wykonane ze stali, ocynkowane zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz oraz pomalowane dwukrotnie farbą przeznaczoną do powłok ocynkowanych w kolorze zgodnym z klasyfikacją powłok malarskich RAL – do uzgodnienia z Zamawiającym i Architektem Miejskim; f) Sieć trakcyjna powinna być izolowana wzdłużnie; g) Sieć trakcyjna oraz urządzenia zasilane z sieci trakcyjnej powinny być chronione przed wyładowaniami atmosferycznymi poprzez urządzenia ograniczające napięcie (ochronniki); h) Projekt ma uwzględniać zabudowę zdalnego sterowania rozłącznikami izolatorów sekcyjnych oraz zabudowę rozłączników wraz ze zdalnym sterowaniem dla punktów zasilających z włączeniem do systemu zdalnego sterowania; h) W ramach prac projektowych należy przebudować układ zasilania w zakresie kabli trakcyjnych zasilania : 430108 Chorzów Konstal, 430807 Chorzów Posti, 430509 Hala Targowa, 430410 Chorzów Miasto, 430300 Chorzów AKS i kabli powrotu: 433801 Chorzów Konstal, 433401 Hala Targowa, 433501 Hala Targowa, 433701 Estakada, poprzez: - budowę układu kablowego dla punktu zasilającego sekcję 220100 polegającą na ułożeniu 4 szt. kabli po trasie istniejącego obecnie kabla 430300, z przeznaczeniem 2 szt. jako kable zasilające i 2 szt. jako kable sieci powrotnej. Każdy zasilacz oraz powrót winien być dwukablowy 2x 630mm²; - budowę punktu sieci powrotnej zlokalizowanego w pobliżu izolatora sekcyjnego 22-01 z podłączeniem dobudowanego kabla trakcyjnego do szafki umożliwiającej bezproblemową inspekcję i naprawę przyłączy, wykonanej z tworzywa sztucznego i osadzonej na cokole z PCV; - budowę układu kablowego dla punktu zasilającego sekcję 431000 polegać ma na ułożeniu 2 szt. kabli po trasie istniejącego kabla 430410 (2 x 630mm²); - dobudowę nowego kabla 1x630mm² dla kabla powrotnego 433701 Estakada po trasie istniejącego kabla 433701 do szafki umożliwiającej bezproblemową inspekcję i naprawę przyłączy, wykonanej z tworzywa sztucznego i osadzonej na cokole z PCV; - budowę układu kablowego dla punktu zasilającego sekcję 430900 polegać ma na ułożeniu 2 szt. kabli po trasie istniejącego kabla 430509 (2 x 630 mm²); - budowę układu kablowego dla punktu powrotnego 433401 oraz 433501 polegać ma na ułożeniu 4 szt. kabli (4 x 630 mm²) po trasie istniejących kabli 433401 oraz 433501, do szafki umożliwiającej bezproblemową inspekcję i naprawę przyłączy, wykonanej z tworzywa sztucznego i osadzonej na cokole z PCV; - budowę układu kablowego dla punktu zasilającego sekcję 430800 polegać ma na ułożeniu 4 szt. kabli po trasie istniejącego kabla 430108 z przeznaczeniem 2 szt. jako kable zasilające i 2 szt. jako kable sieci powrotnej. Każdy zasilacz oraz powrót winien być dwukablowy 2x 630mm²; - budowę punktu sieci powrotnej zlokalizowanego w pobliżu izolatora sekcyjnego 43-08 z podłączeniem dobudowanego kabla trakcyjnego do szafki umożliwiającej bezproblemową inspekcję i naprawę przyłączy, wykonanej z tworzywa sztucznego i osadzonej na cokole z PCV; - budowę układu kablowego dla punktu zasilającego sekcję 430700 polegać ma na ułożeniu 2 szt. kabli po trasie istniejącego kabla 430807 (2 x 630 mm²); i) W projekcie należy uwzględnić budowę punktów zasilających dla sekcji 220100, 431000, 430900, 430700, 430800 w zakresie: - montaż rozłączników trakcyjnych (sekcyjny i zasilający) na istniejących słupach trakcyjnych dla izolatorów sekcyjnych 22-01, 43-10A, 43-09, 43-08, 43-06 oraz kabli zasilających 430108, 430807, 430509, 430410, 430300, wraz z napędem i systemem zdalnego sterowania z Centralnej Dyspozytorni Technicznej oraz lokalnie z podstacji 43-Konstal poprzez system sterowania kablowego; - wymiana izolatorów sekcyjnych; - podłączenie kabli do punktów zasilających; - uszynienie słupów; j) Sekcjonowanie sieci trakcyjnej, długość odcinków sekcyjnych oraz ilość i miejsce przyłączenia kabli trakcyjnych powinna wynikać z przeliczenia obszaru zasilana i zapewnić spełnienie warunków: - dopuszczalnej obciążalności prądowej, - dopuszczalnych spadków napięć, - I zw min. > I obc max + 500 A; k) Rozmieszczenie izolatorów sekcyjnych wzdłużnych powinno wykluczać nadmierne ich nadpalenie przez prąd rozruchowy tramwajów; l) Kompensacja (naprężenie) przewodu jezdnego i liny nośnej zaprojektować z wykorzystaniem urządzeń naprężających; m) W konstrukcji nośnej zastosować linkę z materiału cynk-brąz typu Bz 35 lub Bz 50; n) Nowe kable trakcyjne powinny być poprowadzone z możliwie jak najmniejszą liczbą kolizji z obcą infrastrukturą podziemną (tj. nie należącą do Zamawiającego) oraz zabezpieczone w miejscach przejścia pod jezdniami oraz innymi instalacjami sieci uzbrojenia terenu; o) W ramach układu zasilania należy wprowadzić zmiany programowe w Centralnej Dyspozytorni Technicznej w Chorzowie oraz na podstacji trakcyjnej 43-Konstal w celu umożliwienia sterowania rozłącznikami. 3. Budowa dwutorowej linii tramwajowej w ciągu ul. Metalowców w Chorzowie do połączenia z ul. Kasprowicza z siecią trakcyjną, układem zasilania i urządzeniami sterowania ruchem tramwajowym. 3.1. Stan oczekiwany: 1. Wykonanie projektu nowego torowiska, sieci trakcyjnej i elementów zasilania wzdłuż ul. Metalowców do połączenia z ul. Kasprowicza. 2. Torowisko zaprojektować jako dwutorowe w całym powyższym zakresie. 3. Torowisko w jezdni zaplanować w technologii bezpodsypkowej tzw. "szyny pływającej", natomiast poza jezdnią w technologii "kolejowej" na podkładach strunobetonowych wraz mocowaniem sprężystym szyn typu SB. 4. Projekt winien uwzględniać obiekt inżynierski wraz infrastrukturą torowo-sieciową w obrębie rozbudowywanego wiaduktu nad obwodnicą Miasta Chorzowa i linią kolejową. 5. Projekt winien uwzględniać rozwiązanie techniczne układu torowego w rejonie ul. Kasprowicza umożliwiające zmianę kierunku jazdy tramwajem. 6. Sieć trakcyjna powinna być wielokrotna, skompensowana. 7. W ramach prac projektowych należy przeliczyć obszar zasilania dla nowej linii. Na tej podstawie należy zaprojektować sekcje zasilania oraz zaprojektować nowe kable zasilające i powrotne z podstacji trakcyjnej nr 43 "Konstal" przy ul. Katowickiej 94. W podstacji trakcyjnej należy przewidzieć zabudowę nowego wyposażenia. W przypadku braku możliwości technicznych rozważyć zaprojektowanie nowej podstacji trakcyjnej. 8. Wszystkie rozłączniki kablowe oraz izolatorów powinny być wyposażone w siłowniki oraz system zdalnego sterowania poprzez kable sterownicze. 9. W ramach układu zasilania należy wprowadzić zmiany programowe na podstacjach trakcyjnych oraz w Dyspozytorni Technicznej w Chorzowie w celu umożliwienia sterowania rozłącznikami. 10. W ramach prac projektowych należy przewidzieć budowę lub przebudowę peronów przystankowych. 11. Wszystkie rozjazdy należy zaprojektować jako ogrzewane z zastosowaniem sterowania gwarantującego poszanowanie energii. 12. Przejazdy tramwajowo – drogowe należy zaprojektować z sygnalizacją zabezpieczającą gwarantującą pełny priorytet dla tramwajów. 3.2 Ogólne właściwości funkcjonalno - użytkowe obiektów. Obiekty infrastruktury tramwajowej objęte przedmiotem zamówienia - tj. torowisko tramwajowe, perony przystankowe, sieć trakcyjna, elementy układu zasilania, nawierzchnia jezdni - po zakończeniu realizacji przedmiotu zamówienia powinny spełniać następujące wymagania dotyczące właściwości funkcjonalno - użytkowy: 3.2.1. Torowisko tramwajowe i perony przystankowe. a) Torowisko tramwajowe dwutorowe, dwukierunkowe; b) Torowisko tramwajowe powinno być zaprojektowane w technologii zapewniającej maksymalne wytłumienie wibracji, drgań i hałasu oraz zapewniać elektryczną izolację (zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami w tym zakresie); c) Torowisko powinno być na całej projektowanej długości odwodnione i to zarówno powierzchniowo jak i wgłębnie, z włączeniem do kanalizacji miejskiej (należy uzyskać pozwolenia od Zarządcy kanalizacji); d) Tor należy projektować jako bezstykowy z zastosowaniem urządzeń wyrównawczych e) Nawierzchnia stalowa torów z szyn typu 60R2 i 49E1 ze stali R260 wg PN-EN 14811+A1:2010; f) Konstrukcja torowiska, powinna zapewniać jego trwałość i bezpieczne użytkowanie przez minimum 30 lat dla podbudowy w postaci płyty betonowej i 15 lat dla nawierzchni stalowej, bez konieczności okresowej regulacji układu geometrycznego torów, przy dopuszczeniu ewentualnych napraw bieżących - usuwanie zużycia szyn przez szlifowanie lub napawanie ich zużytych powierzchni i krawędzi tocznej (odpowiednio do rodzaju zużycia); g) lokalizację przystanków tramwajowych oraz miejsca zawracania tramwajów należy uzgodnić z Organizatorem komunikacji i UM Chorzów; h) Ukształtowanie wysokościowe i wymiary peronów przystankowych powinny zapewniać dogodne warunki obsługi pasażerów preferowane przez Tramwaje Śląskie S.A., ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb pasażerów niepełnosprawnych; i) Konstrukcja elementów składowych przystanków powinna zapewniać bezpieczeństwo i komfort użytkowania przez pasażerów we wszystkich warunkach atmosferycznych; j) W obszarze platform przystankowych (na całej długości) nie mogą być usytuowane przejścia dla pieszych, słupy trakcyjne itp.; k) Niweleta torowiska wydzielonego zaprojektowana w bezpośrednim sąsiedztwie ulicy nie powinna być niższa od niwelety krawężnika ułożonego wzdłuż ulicy; l) Ograniczenie wpływu prądów błądzących należy zaprojektować zgodnie z normą PN-921E-05024, a w tym rodzaj materiału, sposób przytwierdzenia, przekrój przewodu, rozmieszczenie; m) Skrajnia budowli – zgodnie z normą PN-K-92009. 3.2.3 Sieć trakcyjna i elementy układu zasilania a) Poszczególne elementy układu zasilania: sieć trakcyjna i konstrukcje wsporcze, powinny zapewniać trwałość i bezpieczne ich użytkowanie przez okres minimum 20 lat; b) Sieć trakcyjną na szlaku prostym należy zaprojektować jako wielokrotną, skompensowaną z przewodem jezdnym typu DjpS 100 i liną nośną typu Cu95; c) Jako ochronę przeciwporażeniową należy zastosować izolację podwójną oraz uszynienie w przypadku słupów na których są urządzenia specjalne sieci trakcyjnej (tj. punkty zasilające, odgromniki, przetwornice napięcia, instalacje ogrzewania zwrotnic); d) Osprzęt dla sieci trakcyjnej powinien być odporny na korozję oraz działanie sił do 12 kN; e) Słupy trakcyjne i trakcyjno - oświetleniowe należy zaprojektować o smukłej sylwetce rurowej zbieżnej, wykonane ze stali, ocynkowane zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz oraz pomalowane dwukrotnie farbą przeznaczoną do powłok ocynkowanych w kolorze zgodnym z klasyfikacją powłok malarskich RAL – do uzgodnienia z Zamawiającym i Architektem Miejskim; f) Sieć trakcyjna powinna być izolowana wzdłużnie; g) Sieć trakcyjna oraz urządzenia zasilane z sieci trakcyjnej powinny być chronione przed wyładowaniami atmosferycznymi poprzez urządzenia ograniczające napięcie (ochronniki); h) Projekt ma uwzględniać zabudowę zdalnego sterowania rozłącznikami izolatorów sekcyjnych oraz zabudowę rozłączników wraz ze zdalnym sterowaniem dla punktów zasilających z włączeniem do systemu zdalnego sterowania; i) Sekcjonowanie sieci trakcyjnej, długość odcinków sekcyjnych oraz ilość i miejsce przyłączenia kabli trakcyjnych powinna wynikać z przeliczenia obszaru zasilana i zapewnić spełnienie warunków: - dopuszczalnej obciążalności prądowej, - dopuszczalnych spadków napięć, - I zw min. > I obc max + 500 A; j) Rozmieszczenie izolatorów sekcyjnych wzdłużnych powinno wykluczać nadmierne ich nadpalenie przez prąd rozruchowy tramwajów; l) Kompensacja (naprężenie) przewodu jezdnego i liny nośnej zaprojektować z wykorzystaniem urządzeń naprężających; m) W konstrukcji nośnej zastosować linkę z materiału cynk-brąz typu Bz 35 lub Bz 50; n) Nowe kable trakcyjne powinny być poprowadzone z możliwie jak najmniejszą liczbą kolizji z obcą infrastrukturą podziemną (tj. nie należącą do Zamawiającego) oraz zabezpieczone w miejscach przejścia pod jezdniami oraz innymi instalacjami sieci uzbrojenia terenu; o) W ramach układu zasilania należy wprowadzić zmiany programowe w Centralnej Dyspozytorni Technicznej w Chorzowie oraz na podstacji trakcyjnej 43-Konstal w celu umożliwienia sterowania rozłącznikami. 4. Prace przedprojektowe, w tym: 1. Aktualizacja podkładów geodezyjnych łącznie z wywiadami branżowymi. 2. Inwentaryzacja nadziemnych i podziemnych urządzeń infrastruktury technicznej w zakresie niezbędnym dla potrzeb projektowych. 3. Uzyskanie map ewidencyjnych wraz z wypisem z rejestru gruntów. 4. Dokumentacja geotechniczna. 5. Ocena oddziaływania inwestycji na środowisko naturalne o ile jest wymagana. 6. Decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego o ile jest wymagana. 7.Wszystkie inne decyzje i uzgodnienia niezbędne do prawidłowego opracowania dokumentacji projektowej, w tym uzyskanie zatwierdzenia projektu budowlanego. 5. Opracowanie projektowe: 5.1. Projekt budowlany i wykonawczy – 4 egz. 5.2. Projekt organizacji ruchu drogowego na czas budowy – 4 egz. 5.3. Projekt organizacji ruchu tramwajowego na czas budowy przy utrzymaniu ciągłości ruchu tramwajowego – 4 egz. 5.4. Zbiorcze zestawienie kosztów inwestycji – 4 egz. 5.5. Przedmiar robót – 4 egz. 5.6. Kosztorysy inwestorskie opracowane metodą uproszczoną – po 4 egz. 5.7. Założenia realizacji – 4 egz. 5.8. Harmonogram realizacyjny inwestycji – 4 egz. 5.9. Zbiór materiałów do uzyskania opinii, uzgodnień i pozwoleń wymaganych przepisami szczególnymi. 5.10. Uzyskanie decyzji administracyjnej umożliwiającej realizację robót (zgłoszenie robót lub pozwolenie na budowę). 5.11. Planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia ze względu na specyfikę projektowanego obiektu – 4 egz. 5.12. Sporządzenie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych – 4 egz. 6. Forma dokumentacji. Dokumentację należy sporządzić w 4 egzemplarzach (kompletach) w formie papierowej, w postaci oddzielnych tomów i oprawione. Ponadto całość dokumentacji należy wykonać w formie elektronicznego zapisu na płycie CD-R – 2 egz. wraz z cyfrową mapą do celów projektowych, w następujących formatach: 1.- pliki tekstowe w formacie MS Word 2010 (*.doc) lub (*.rtf) i PDF; 2.- pliki graficzne w formacie Auto CAD 2000 (*.dwg) i PDF. Dokumentacja w formie papierowej w dniu przekazania Zamawiającemu powinna posiadać wymagane uzgodnienia jednostek miejskich, w tym uzgodnienie Zamawiającego. Wersja elektroniczna w formacie PDF musi być tożsama z wersją papierową. 7. Wymagania Zamawiającego: 7.1. Konieczne jest rozpoznanie urządzeń nadziemnych i podziemnych oraz wykonanie niezbędnych badań geotechnicznych podłoża gruntowego wraz z wizją lokalną w terenie. 7.2. W przypadku wystąpienia uzbrojenia podziemnego należy podać sposób Zabezpieczenia urządzeń podziemnych w miejscach kolizji z projektowanym torowiskiem tramwajowym w uzgodnieniu z właścicielem urządzeń. 7.3. W projekcie przebudowy sieci trakcji tramwajowej należy wziąć pod uwagę interes faktyczny i prawny innych właścicieli nieruchomości sąsiednich oraz bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego jak i tramwajowego. 7.4. Zaopatrzenie każdej części dokumentacji projektowej stanowiącej odrębną część całości w wykaz opracowań oraz pisemne oświadczenie, że jest ona wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami oraz normami i zostaje wydana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. 7.5. Na etapie opracowania oferty przetargowej wskazane jest dokonanie wizji lokalnej w terenie z pomiarami długości sieci i torowiska przeznaczonymi do przebudowy. Dokumentacja projektowa jak również specyfikacja techniczna nie może wskazywać pochodzenia materiałów (marka, znak towarowy, producent, dostawca) bądź systemów odniesienia. Wszystkie materiały, produkty itp. należy opisać poprzez wskazanie minimalnych parametrów technicznych, eksploatacyjnych bądź użytkowych jakie winny one spełniać. Opracowana dokumentacja projektowa ma być przed uzyskaniem decyzji umożliwiającej realizację robót, uzgodniona z Tramwajami Śląskimi S.A. w Chorzowie. Dokumentacja projektowa do uzgodnienia powinna zostać przekazana kompleksowo tj. wszystkie branże równocześnie. Zamawiający udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa do wystąpienia w jego imieniu w celu uzyskania potrzebnych opinii, uzgodnień, zezwoleń i decyzji administracyjnej umożliwiającej realizację robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71220000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości: 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy zł 00/100). 1.Wadium może być wniesione: 1.1.w pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Chorzowie, ul. Bałtycka 8A Nr rachunku: ING Bank Śląski S.A. o/Chorzów Nr 72 1050 1243 1000 0010 0000 3770 Uwaga: za datę wniesienia wadium w tej formie uważa się datę wpływu środków pieniężnych na konto Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 1.2.w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 1.3.w gwarancjach bankowych 1.4.w gwarancjach ubezpieczeniowych 1.5. w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.2016.359 t.j. z dnia 2016.03.17). Uwaga: wadium wnoszone w postaci niepieniężnej (oryginały) należy zdeponować w Dziale Księgowości tut. Zarządu Ulic. Wadium w formach niepieniężnych musi być wystawione na MZUiM w Chorzowie 2.W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a)nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), nazwę beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), nazwę gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b)określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c)kwotę gwarancji, d)termin ważności gwarancji, e)nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, że zachodzi przewidziana przepisami prawa zamówień publicznych podstawa do zatrzymania wadium przez Zamawiającego. 3.Gwarancja (poręczenie) nie może przewidywać żadnych dodatkowych warunków formalnych, od których uzależniona byłaby wypłata sumy gwarancyjnej (poręczonej), a w szczególności nie może zawierać postanowień przewidujących obowiązki Zamawiającego do: - przedstawienia bankowego potwierdzenia podpisu lub wzoru podpisu osoby podpisującej wezwanie do wypłaty sumy gwarancyjnej (poręczonej); - złożenia wezwania do wypłaty sumy gwarancyjnej (poręczonej) za pośrednictwem banku lub innego podmiotu; - przedstawienia jakichkolwiek innych dokumentów, w tym w szczególności korespondencji z Wykonawcą lub dokumentów potwierdzających niewywiązanie się z obowiązków przez Wykonawcę. 4.Na wniosek Wykonawcy, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą wniesione przez niego w pieniądzu wadium wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę zaliczane jest przez Zamawiającego na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 5.Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.. 6.Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 7.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 5., jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1, oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt.3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę, jako najkorzystniejszej. 10.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 10.1. odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; 10.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 10.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od określenia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta powinna zawierać następujące dokumenty: 1.wypełniony Formularz Ofertowy (załącznik Nr 1); 2.wypełniony Formularz cenowy (załącznik Nr 1A) 3.dokument wpłaty wadium (kopie przelewu na rachunek bankowy, gwarancji itp.); 4.wypełnione wzory oświadczeń załączonych do SIWZ (Załączniki Nr 4-5); 5.pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia; 6.w przypadku Wykonawców działających przez pełnomocnika – pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. Pełnomocnictwo powinno być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza; 7.w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - dokument stwierdzający ustanowienie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego przedstawiony w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach