Przetargi.pl
Poprawa infrastruktury drogowej łączącej miejscowości Żelisławice i Leśniaki celem polepszenia warunków dynamicznego, zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego w Gminie Siewierz poprzez budowę i przebudowę drogi gminnej w Żelisławicach wraz z budową mostu

Gmina Siewierz ogłasza przetarg

  • Adres: 42-470 Siewierz, ul. Żwirki i Wigury 16
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 0326499471, 6499400 , fax. 032 6499402
  • Data zamieszczenia: 2016-04-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Siewierz
    ul. Żwirki i Wigury 16 16
    42-470 Siewierz, woj. śląskie
    tel. 0326499471, 6499400, fax. 032 6499402
    REGON: 00053076100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.siewierz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Poprawa infrastruktury drogowej łączącej miejscowości Żelisławice i Leśniaki celem polepszenia warunków dynamicznego, zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego w Gminie Siewierz poprzez budowę i przebudowę drogi gminnej w Żelisławicach wraz z budową mostu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa i przebudowa drogi gminnej w Żelisławicach wraz z budową mostu w ramach projektu pn. Poprawa infrastruktury drogowej łączącej miejscowości Żelisławice i Leśniaki celem polepszenia warunków dynamicznego, zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego w Gminie Siewierz. 2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został określony w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, Decyzji Starosty Będzińskiego o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej nr 2.2012 z dnia 24.10.2012 w tym dwa postanowienia o sprostowaniu decyzji z dnia 07.12.2012 oraz z dnia 11.12.2012, Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia nr GGŚ-II.6220.30.2011 z dnia 12.03.2012, Pozwoleniu wodnoprawnym nr WŚiL.6341.1.0006.2012 z dnia 16.03.2012, Informacji o nie wniesieniu sprzeciwu przez Starostę Będzińskiego nr WA-Sie.6743.0011.2015.NT z dnia 25.03.2015, Informacji o nie wniesieniu sprzeciwu przez Starostę Będzińskiego nr WA-Sie.6743.0155.2015.PP z dnia 11.01.2016 oraz w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a także w innych warunkach, pozwoleniach i dokumentach załączonych do niniejszej specyfikacji lub do dokumentacji projektowej. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: a. Przebudowę obiektu mostowego w tym budowę ciągu pieszo-jezdnego na obiekcie mostowym oraz przebudowę drogi od skrzyżowania z ulicą Rolniczą do obiektu mostowego oraz na odcinku drogi za obiektem mostowym wraz z wjazdami, mijanką, poboczami, odwodnieniem drogi, budową kanalizacji kablowej, podbudowami, nawierzchniami, urządzeniami bezpieczeństwa ruchu (barierami, krawężnikami), elementami ulic i zielenią drogową i innymi elementami zgodnie z projektem. b. Przebudowę drogi od skrzyżowania z ulicą Rolniczą do drogi wojewódzkiej nr 793 wraz z uzupełnieniem istniejącej podbudowy, wykonanie nowej podbudowy na poszerzeniach drogi, wykonanie utwardzenia poboczy, budowę nowej kanalizacji kablowej, ułożenie nowej nawierzchni drogi. c. Zaprojektowanie i wprowadzenie organizacji ruchu drogowego na czas budowy, pełną obsługę geodezyjną budowy, wykonanie robót przygotowawczych w tym usunięcie kolidujących drzew wraz z karczowaniem pni, robót rozbiórkowych wraz z wywozem i utylizacją zbędnych materiałów, robót ziemnych. d. Budowę kanalizacji deszczowej na skrzyżowaniu z ul. Rolniczą oraz na odcinku drogi od skrzyżowania z ul. Rolniczą do rowu melioracyjnego. e. Wykonanie umocnienia koryta rowu melioracyjnego. f. Przebudowę kolidujących sieci gazowych i elektroenergetycznych. g. Zabezpieczenie istniejącej sieci wodociągowej. h. Przebudowę słupa betonowego, na którym znajduje się bocianie gniazdo. i. Rekultywację terenów. j. Wykonanie innych robót towarzyszących i zabezpieczających w tym opracowanie, zatwierdzenie i zastosowanie tymczasowej organizacji ruchu drogowego na czas robót budowlanych w pełnym zakresie. k. Wykonanie wszelkich robót przygotowawczych i towarzyszących, wynikających z dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 4. Wykonawca ponadto będzie zobowiązany do: a. zapewnienia dostępu ruchu pieszego i kołowego do posesji prywatnych, podmiotów gospodarczych i innych podmiotów i działek w okresie realizacji inwestycji, aż do zakończenia i odbioru końcowego robót, b. urządzenia i oznakowania terenu budowy i odpowiedniego jego zabezpieczenia i zapewnienia odpowiednich zabezpieczeń bhp, c. wykonania robót zabezpieczających i odtworzeniowych, zgodnie z projektem, d. wykonania wszystkich robót towarzyszących, zgodnych z projektem i prawidłową technologią wykonywania robót, e. wykonania ewentualnych przyłączeń wodociągowych i energetycznych dla potrzeb budowy oraz ponoszenia kosztów zużycia mediów, f. poniesienia ewentualnych kosztów wyłączeń i włączeń energii elektrycznej, g. wykonania i stosowania w praktyce zapisów projektu organizacji i technologii robót z uwzględnieniem warunków bhp, h. wykonania i uzgodnienia projektu organizacji ruchu i zabezpieczenia robót w okresie trwania budowy, i. występowania z wnioskami o zajęcie pasa drogowego oraz poniesienia kosztów zajęcia, j. wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z uzgodnieniami z zarządcami dróg, zarządcami sieci i uzbrojenia terenu, k. jeżeli roboty będą wymagały zapewnienia nadzoru odpowiednich zarządców dróg lub sieci uzbrojenia terenu lub wynikającego z innych uzgodnień to wykonawca taki nadzór zapewni także w przypadku gdy będzie odpłatny, l. wykonania niezbędnych badań, prób i pomiarów oraz wszystkich badań, prób i pomiarów na każde polecenie inspektora nadzoru w celu stwierdzenia prawidłowości wykonanych robót, m. w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia w toku realizacji zadania urządzeń lub też istniejących sieci uzbrojenia terenu - naprawienia ich i doprowadzenie do stanu pierwotnego, n. zgłaszania Zamawiającemu robót ulegających zakryciu lub zanikających, o. wykonania badań, prób i rozruchu, jak również do dokonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia robót do odbioru ulegających zakryciu lub zanikających, p. zapewnienia uprawnionego nadzoru i dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, q. usuwania na bieżąco z terenu budowy zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, r. uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru końcowego, s. przywrócenia terenu po wykonywanych robotach przynajmniej do stanu pierwotnego chyba, że z uzgodnień szczególnych wynika większy zakres odtworzenia, t. przedsięwzięcia wszelkich środków ostrożności niezbędnych dla zachowania materiałów i części uzyskanych z rozbiórki. Materiały te stanowią własność Zamawiającego. Niezależnie od celu, w jakim Zamawiający zamierza użyć rzeczone materiały i części, do których zastrzega on sobie prawo własności, wszelkie koszty poniesione na transport i składowanie w miejscu wskazanym przez Zamawiającego będą pokryte przez Wykonawcę przy transporcie na odległość do 10 km. u. zapewnienia obsługi geodezyjnej w celu wytyczenia, bieżącej kontroli i inwentaryzacji oraz naniesienia wykonanych elementów na zasoby geodezyjne inwentaryzacja powykonawcza. Pomiar ma być jednoznaczny z uwzględnieniem i opisaniem wszystkich wykonanych obiektów z wpisanymi numerami działek. Wynikami pomiaru powykonawczego należy uzupełnić zasób mapowy znajdujący się w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Będzinie. v. dokonania uzgodnień, uzyskania wszelkich opinii niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia i przekazania go do użytku, w. wykonania innych prac, niezbędnych dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. 5. Przedmiary robót mają charakter pomocniczy w sporządzeniu oferty i wyliczeniu ceny ryczałtowej. Wykonawca powinien sprawdzić przedmiary z dokumentacją projektową na etapie przygotowania oferty i wycenić wszystkie prace określone w dokumentacji, w tym na rysunkach projektowych. W przypadku wykrycia na etapie przygotowywania oferty niezgodności pomiędzy dokumentacją, a przedmiarami, Wykonawca powinien zwrócić się na piśmie lub faksem, drogą elektroniczną do Zamawiającego z prośbą o wyjaśnienie. Wykonawca powinien uwzględnić odpowiedzi Zamawiającego i odpowiednio je wycenić. W przypadku gdy Wykonawca nie uwzględni odpowiedzi Zamawiającego, ponosi ryzyko takiego działania i będzie zobowiązany do wykonania wszystkich prac wynikających z odpowiedzi w ramach ceny ryczałtowej. Do dnia podpisania umowy Wykonawca dostarczy kosztorys ofertowy. 6. W trakcie robót Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić materiały do akceptacji Koordynatorowi robót z ramienia Zamawiającego na co najmniej 10 dni przed ich zastosowaniem lub wbudowaniem. 7. Rozwiązania równoważne: a) Ilekroć w SIWZ, umowie, załącznikach, dokumentacji projektowej, STWiOR jest mowa o produkcie, materiale czy systemie typu lub np. należy przez to rozumieć produkt, materiał czy system, typ, np. itp. taki jak zaproponowany lub inny o standardzie i parametrach technicznych nie gorszych niż zaproponowany. b) Wszystkie użyte w SIWZ, umowie, załącznikach, dokumentacji projektowej, STWiOR znaki handlowe, towarowe, przywołania patentów, nazwy modeli, numery katalogowe służą do określenia cech technicznych i jakościowych materiałów. Użyte wszelkie nazwy handlowe w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający traktuje jako informację uściślającą, która została użyta w celu przybliżenia potrzeb Zamawiającego. c) Dopuszcza się użycie do realizacji zamówienia produktów równoważnych, w stosunku do ich jakości, docelowego przeznaczenia i spełnianych funkcji i walorów użytkowych. Przez jakość należy rozumieć zapewnienie minimalnych parametrów produktu wskazanego w SIWZ, umowie, załącznikach, dokumentacji projektowej. d) Wykonawca, który do wyceny przyjmie rozwiązania równoważne jest zobowiązany udowodnić równoważność przyjętych urządzeń, sprzętu i materiałów. W celu potwierdzenia, że oferowane rozwiązanie równoważne spełnia wymagania określone w SIWZ, umowie, załącznikach, dokumentacji projektowej, STWiOR, Wykonawca złoży Szczegółowy opis oferowanego przedmiotu zamówienia równoważnego, w którym dla każdego produktu określi nazwę producenta, typ/model oraz inne cechy produktu pozwalające na jednoznaczną identyfikację zaoferowanego produktu i potwierdzenie zgodności z opisem przedmiotu zamówienia. Niezłożenie takiego wykazu będzie równoznaczne z przyjęciem rozwiązań wskazanych w SIWZ, umowie, załącznikach, dokumentacji projektowej. e) Zgodnie z art. 30 ust. 4 Ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w niniejszej SIWZ za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1 do 3 Ustawy Pzp. W przypadku powoływania się na normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 Ustawy dopuszcza rozwiązania równoważne wymaganiom opisywanym w przywołanych normach, aprobatach, specyfikacjach technicznych i systemach odniesienia, w tym dokumenty równoważne. 8. Niedopuszczalne jest składowanie materiałów budowlanych, sprzętu oraz inne korzystanie z działek prywatnych bez uprzedniego uzgodnienia z właścicielami nieruchomości warunków wejścia w teren prywatny. 9. Wykonawca jest zobowiązany do stałej współpracy z Zamawiającym w celu prawidłowego i bezkonfliktowego zrealizowania przedsięwzięcia, w tym na płaszczyźnie koordynacji robót związanych z budową sieci energetycznej, odwodnienia, itp. 10. Wykonawcy w celu prawidłowego przygotowania oferty umożliwia się przeprowadzenie wizji w terenie. 11. Szczegółowy zakres robót zostanie ujęty w harmonogramie rzeczowo finansowym opracowanym na podstawie dokumentacji projektowej, kosztorysu ofertowego, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz wytycznych Zamawiającego i będzie stanowił załącznik do umowy. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu harmonogram do akceptacji w ciągu 7 dni od daty podpisania umowy. W uzasadnionych przypadkach Wykonawca w trakcie wykonywania robót jest zobowiązany aktualizować harmonogram rzeczowo finansowy na żądanie Zamawiającego w terminie 3 dni i przedstawiać go Zamawiającemu do akceptacji. Aktualizacja harmonogramu nie wymaga zmiany postanowień umowy w formie aneksu. 12. Warunki płatności: wynagrodzenie będzie płatne częściowo w dwóch transzach, w tym druga na koniec realizacji zadania, przelewem na rachunek Wykonawcy. Podstawą do wystawienia faktury jest protokół odbioru robót częściowy lub końcowy podpisany przez Przedstawiciela Zamawiającego oraz oświadczenia podwykonawców i Wykonawcy o bieżącym lub całkowitym rozliczeniu finansowym z podwykonawcami w ramach przedmiotowej inwestycji wraz z dowodami potwierdzającymi zapłatę wymagalnego wynagrodzenia podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom. Wykonawca dostarczy również do faktury oświadczenia o pozostałej do zapłaty części lub całości niewymagalnego wynagrodzenia ze wskazaniem jego wysokości oraz terminu wymagalności. 13. Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu umowy musi posiadać aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż: 300 000,00 zł, (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100). Polisa oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę zostanie złożona u Zamawiającego przed zawarciem umowy. Wykonawca utrzyma ważność ubezpieczenia przez cały okres realizacji Umowy. Jeżeli w trakcie realizacji umowy ważność polisy ubezpieczeniowej wygasa, to nie później niż w ostatnim dniu ważności polisy ubezpieczenia Wykonawca przedstawi Zamawiającemu kopię polisy o przedłużonym terminie ważności. Wykonawca zobowiązuje się do posiadania nieprzerwanej ochrony ubezpieczeniowej w okresie obowiązywania umowy, na warunkach nie gorszych niż w pierwotnej polisie. W przypadku każdorazowej zmiany terminu obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany jest przedłużyć ważność polisy do dnia ustalonego przez Strony. Niedostarczenie polisy w terminie traktowane będzie jako podstawa do rozwiązania umowy przez Zamawiającego z winy Wykonawcy. 14. Zamawiający planuje pozyskać dofinansowanie realizacji zadania ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452330009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia przed upływem terminu do składania ofert wadium w wysokości 40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: ING Bank Śląski S.A. Oddział w Częstochowie Nr: 04 1050 1142 1000 0023 4376 3799 z dopiskiem wadium. 5. Dla Zamawiającego dokumentem potwierdzającym dokonania wpłaty wadium jest uznanie kwoty wadium na rachunku Zamawiającego (wpływ środków na rachunek Zamawiającego). Za skuteczność operacji finansowo - bankowych odpowiada Wykonawca. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Wadium wniesione w formie niepieniężnej należy zdeponować w Urzędzie Miasta i Gminy Siewierz pok. nr 18 za potwierdzeniem odbioru w terminie nie późniejszym niż termin składania ofert. 8. Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem: a) gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 Ustawy Prawo zamówień publicznych, b) okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania z ofertą określony w SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.siewierz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach