GMINA GROMNIK ogłasza przetarg
- Adres: 33-180 Gromnik, ul. Witosa 2
- Województwo: małopolskie
- Telefon/fax: tel. 146514202, 146514238
- Data zamieszczenia: 2023-12-05
- Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: GMINA GROMNIK
ul. Witosa 2
33-180 Gromnik, woj. małopolskie
tel. 146514202, 146514238
REGON: 851660950 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.gromnik.pl
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Poprawa bezpieczeństwa pożarowego w jednostkach OSP na terenie Gminy Gromnik - II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest Poprawa bezpieczeństwa pożarowego w jednostkach OSP na terenie Gminy Gromnik. Zadanie obejmuje rozbudowę budynku Domu Ludowego w Brzozowej polegającego na budowie garażu OSP w Brzozowej oraz zakup samochodu ratowniczo-pożarniczego dla jednostki OSP w Gromniku. Zamówienie zostało podzielone na 2części:• Część I: Rozbudowa budynku Domu Ludowego w Brzozowej polegającego na budowie garażu OSP w Brzozowej.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Specyfikacja Warunków Zamówienia, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych /STWiORB/, Projekt Techniczny, Projekt Wykonawczy, Szczegółowa Specyfikacja Techniczna oraz przedmiary robót.3. Uwagi końcowe: Wykonawca wykona roboty budowlane w oparciu o dokumentacje techniczną, dokumentację projektową, zgodnie z warunkami wykonania i odbioru robót określonymi w STWiORB, z należytą starannością, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, etyką zawodową oraz warunkami projektu umowy /Załącznik nr 6/, Wykonawca we własnym zakresie wykona odpowiednie zabezpieczenie i oznakowanie robót, W czasie realizacji robót Wykonawca utrzymywał będzie teren budowy w stanie bez przeszkód komunikacyjnych oraz będzie usuwał i składował wszelkie urządzenia pomocnicze we własnym zakresie i na własny koszt, Wykonawca ponosił będzie pełną odpowiedzialność za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi w czasie od daty protokolarnego przejęcia terenu budowy przez Wykonawcę do daty końcowego odbioru robót,6. Zamawiający informuje, że inwestycja dofinansowana jest ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Wypłata środków pochodzących z Rządowego Funduszu Polski Ład będzie odbywać się zgodnie z zasadami programu tj.: w przypadku inwestycji realizowanych w okresie dłuższym niż 12 miesięcy na:• podstawie jednej umowy, wypłata środków wynikających z promesy nastąpi w dwóch transzach, każdorazowo po zakończeniu określonego etapu prac w ramach realizacji inwestycji: pierwsza transza w wysokości nie wyższej niż 50% kwoty dofinansowania z Programu określonej w promesie, druga transza w wysokości kwoty dofinansowania z Programu określonej w promesie pomniejszonej o kwotę wypłaconą w pierwszej transzy;• w przypadku inwestycji realizowanych w okresie dłuższym niż 12 miesięcy, na podstawie więcej niż jednej umowy, wypłata środków wynikających z promesy nastąpi w trzech transzach, każdorazowo po zakończeniu określonego etapu prac w ramach realizacji inwestycji: pierwsza transza w wysokości nie wyższej niż 20% kwoty dofinansowania z Programu określonej w promesie, druga transza w wysokości nie wyższej niż 30% kwoty dofinansowania z Programu określonej w promesie, trzecia transza w wysokości kwoty dofinansowania z Programu określonej w promesie pomniejszonej o kwoty wypłacone w ramach wcześniejszych transz.− Wykonawca/cy wyłoniony/eni w ramach niniejszego postępowania będzie/będą zobligowani do przedłożenia Zamawiającemu spójnego harmonogramu rzeczowo-terminowo-finansowego określającego terminy realizacji oraz kwoty poszczególnych etapów zamówienia. W/w harmonogram powinien uwzględniać zasady przyjęte zgodnie z Regulaminem Naboru wniosków o dofinansowanie Edycja 8 w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych oraz uchwałą nr 84/2021 Rady Ministrów z 1 lipca 2021 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych wraz z uchwałami ją zmieniającymi dostępnymi na stronie internetowej: https://www.bgk.pl/polski-lad/edycja-osma/ 7. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy PZP w sytuacji, gdyby w SWZ oraz załącznikach do SWZ, a więc w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 PZP a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Jako „lub równoważne” zamawiający będzie uznawał materiały i urządzenia posiadające parametry techniczne, eksploatacyjne i funkcjonalne nie gorsze niż materiały i urządzenia, które zastępują. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego.8. Zgodnie z art. 101 ust. 5 PZP wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym w tych dokumentach, jest obowiązany udowodnić, poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 PZP, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.9. Zgodnie z art. 310 PZP Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.1. Przedmiotem zamówienia jest Poprawa bezpieczeństwa pożarowego w jednostkach OSP na terenie Gminy Gromnik. Zadanie obejmuje rozbudowę budynku Domu Ludowego w Brzozowej polegającego na budowie garażu OSP w Brzozowej oraz zakup samochodu ratowniczo-pożarniczego dla jednostki OSP w Gromniku. Zamówienie zostało podzielone na 2części:• Część II: Zakup samochodu ratowniczo-pożarniczego dla jednostki OSP w Gromniku. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Specyfikacja Warunków Zamówienia oraz warunki projektu umowy /Załącznik nr 6A/.Ponadto: Wykonawca zobowiązany jest do wykonania mocowań na sprzęt będący wyposażeniem przedmiotowego pojazdu. Zamawiający w dniu podpisania umowy dostarczy Wykonawcy wykaz sprzętu jaki będzie planował umieścić na wyposażeniu pojazdu. Wykonawca na podstawie otrzymanej listy wykona odpowiednie mocowania w pojeździe. Wykonawca udzieli na oferowany samochód gwarancji zgodnej z wymaganiami Zamawiającego (rozdział XV SWZ) W okresie obowiązywania gwarancji Wykonawca zobowiązany jest do rozpoczęcia naprawy zgłaszanych usterek w ciągu 3 dni od dnia otrzymania zgłoszenia od Zamawiającego. Odbiór pojazdu odbędzie się w miejscu wskazanym przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany jest do wcześniejszego zawiadomienia Zamawiającego o gotowości do odbioru pojazdu. Wykonawca w dniu odbioru oferowanego pojazdu zobowiązany jest do przeprowadzenia bezpłatnego szkolenia dotyczącego obsługi pojazdu dla wyznaczonych przez Zamawiającego osób. Oferowany samochód będzie stanowić własność Wykonawcy lub Wykonawca będzie podmiotem umocowanym do jego sprzedaży. Oferowany samochód będzie wolny od wad w tym wad prawnych, nie będzie stanowić przedmiotu zabezpieczenia, nie będzie stanowić przedmiotu zajęcia komorniczego. 5. Warunki odbioru samochodu ratowniczo-pożarniczego: Odbiór samochodu jest możliwy po wcześniejszym uzgodnieniu terminu odbioru z Zamawiającym w dni robocze od godz.: 10:00 do godz.: 13:00. Zamawiający po przybyciu na miejsce odbioru pojazdu wskazane przez Wykonawcę przystąpi do jego odbioru. Zamawiający dokona weryfikacji zgodności otrzymanego samochodu z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w SWZ. W wypadku gdy otrzymany samochód nie będzie spełniał wymagań określonych przez Zamawiającego, Zamawiający odmówi jego odbioru na koszt i ryzyko Wykonawcy, w wypadku gdy otrzymany samochód będzie spełniał wymagania Zamawiającego zostanie sporządzony i podpisany protokół zdawczo-odbiorczy własność samochodu przechodzi na Zamawiającego z chwilą podpisania przez niego protokołu zdawczo-odbiorczego bez uwag.6. Zamawiający informuje, że inwestycja dofinansowana jest ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Wypłata środków pochodzących z Rządowego Funduszu Polski Ład będzie odbywać się zgodnie z zasadami programu tj.: w przypadku inwestycji realizowanych w okresie dłuższym niż 12 miesięcy na:• podstawie jednej umowy, wypłata środków wynikających z promesy nastąpi w dwóch transzach, każdorazowo po zakończeniu określonego etapu prac w ramach realizacji inwestycji: pierwsza transza w wysokości nie wyższej niż 50% kwoty dofinansowania z Programu określonej w promesie, druga transza w wysokości kwoty dofinansowania z Programu określonej w promesie pomniejszonej o kwotę wypłaconą w pierwszej transzy;• w przypadku inwestycji realizowanych w okresie dłuższym niż 12 miesięcy, na podstawie więcej niż jednej umowy, wypłata środków wynikających z promesy nastąpi w trzech transzach, każdorazowo po zakończeniu określonego etapu prac w ramach realizacji inwestycji: pierwsza transza w wysokości nie wyższej niż 20% kwoty dofinansowania z Programu określonej w promesie, druga transza w wysokości nie wyższej niż 30% kwoty dofinansowania z Programu określonej w promesie, trzecia transza w wysokości kwoty dofinansowania z Programu określonej w promesie pomniejszonej o kwoty wypłacone w ramach wcześniejszych transz.− Wykonawca/cy wyłoniony/eni w ramach niniejszego postępowania będzie/będą zobligowani do przedłożenia Zamawiającemu spójnego harmonogramu rzeczowo-terminowo-finansowego określającego terminy realizacji oraz kwoty poszczególnych etapów zamówienia. W/w harmonogram powinien uwzględniać zasady przyjęte zgodnie z Regulaminem Naboru wniosków o dofinansowanie Edycja 8 w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych oraz uchwałą nr 84/2021 Rady Ministrów z 1 lipca 2021 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych wraz z uchwałami ją zmieniającymi dostępnymi na stronie internetowej: https://www.bgk.pl/polski-lad/edycja-osma/ 7. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy PZP w sytuacji, gdyby w SWZ oraz załącznikach do SWZ, a więc w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 PZP a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Jako „lub równoważne” zamawiający będzie uznawał materiały i urządzenia posiadające parametry techniczne, eksploatacyjne i funkcjonalne nie gorsze niż materiały i urządzenia, które zastępują. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego.8. Zgodnie z art. 101 ust. 5 PZP wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym w tych dokumentach, jest obowiązany udowodnić, poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 PZP, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.9. Zgodnie z art. 310 PZP Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45216121-8
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości:• dla części I zamówienia 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy zł 00/100);• dla części II zamówienia 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy zł 00/100);2. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 299).3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy w BSRz w Krakowie, O/Gromnik Nr konta 38 8589 0006 0210 0000 1182 0005. W tytule przelewu należy wpisać: Wadium – Znak sprawy IK.271.26.2023.ZP, część nr ….4. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku zamawiającego. Dowód wniesienia wadium w formie pieniądza należy złożyć wraz z ofertą.5. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje zamawiającemu wraz z ofertą przetargową oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą.6. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum w imieniu całego konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.
- III.2. Warunki udziału
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1. nie podlegają wykluczeniu;2. spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:W celu wykazania spełnienia warunku, Wykonawca wykaże, że:1) posiada doświadczenie w wykonaniu w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: w zakresie części I zamówienia jedno zadanie polegające na budowie/przebudowie/remoncie budynku; w zakresie części II zamówienia zamawiający nie precyzuje warunków udziału w postępowaniu.2) dysponuje osobą/osobami które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia tj.: w zakresie części I zamówienia:a) osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej;UWAGA:Kierownicy budowy i robót powinni posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2023 r., poz. 682) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz.U. z 2021, poz. 1646). w zakresie części II zamówienia:a) Zamawiający nie precyzuje warunków udziału w postępowaniu;Zamawiający, w stosunku do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnienie warunku przez wykonawców.3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 PZP.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-12-20
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Remont istniejącego budynku remizy Ochotniczej Straży Pożarnej poprzez wymianę starej instalacji elektrycznej, wymianę instalacji CO i CWU, modernizację pokoi gościnnych
Dodano: 2023-10-01 - Modernizacja infrastruktury społecznej i zdegradowanej w Gminie Tarnów - rozbudowa, przebudowa i nadbudowa budynku remizy OSP w Zbylitowskiej Górze
Dodano: 2022-10-03 - Modernizacja infrastruktury społecznej i zdegradowanej w Gminie Tarnów - rozbudowa, przebudowa i nadbudowa budynku remizy OSP w Zbylitowskiej Górze
Dodano: 2022-08-08 - BUDOWA KOMENDY POWIATOWEJ PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W WIELICZNCE WRAZ Z MAGAZYNEM PRZECIWPOWODZIOWYM
Dodano: 2021-02-23 - Remont sanitariatów Ośrodka Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie
Dodano: 2020-10-20 - BUDOWA KOMENDY POWIATOWEJ PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W WIELICZNCE WRAZ Z MAGAZYNEM PRZECIWPOWODZIOWYM
Dodano: 2020-09-28 - Rozbudowa budynku remizy Ochotniczej Straży Pożarnej w Olszynach wraz z instalacjami wewnętrznymi – Etap II
Dodano: 2020-07-23 - Remont budynku kompanii Wojewódzkiego Ośrodka Szkolenia PSP
Dodano: 2020-03-30 - Stanowisko szkoleniowe z zakresu działań poszukiwawczo-ratowniczych w Szkole Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie
Dodano: 2019-10-02 - Stanowisko szkoleniowe z zakresu działań poszukiwawczo-ratowniczych w Szkole Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie
Dodano: 2019-09-05