Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn. Przebudowa drogi powiatowej Nr 2939S w Poniszowicach

ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W GLIWICACH ogłasza przetarg

  • Adres: 44-100 Gliwice, ul. Zygmunta Starego 17
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. +48 32/234 06 96, 32 234 31 62
  • Data zamieszczenia: 2024-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W GLIWICACH
    ul. Zygmunta Starego 17
    44-100 Gliwice, woj. śląskie
    tel. +48 32/234 06 96, 32 234 31 62
    REGON: 276289653
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdpgliwice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn. Przebudowa drogi powiatowej Nr 2939S w Poniszowicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3. Opis przedmiotu zamówienia 3.1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem zgodnie z dokumentacją, przedmiarem robót (załącznik nr 3 do SWZ) oraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót nad zadaniem pn. Przebudowa drogi powiatowej Nr 2939S ul. Gliwicka w Poniszowicach.3.2. W ramach robót budowlanych podlegających nadzorowi przewiduje się wykonanie prac przebudowy drogi klasy technicznej „Z” na odcinku o długości około 1328,5 mb obejmujących wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej, budowa chodnika na długości ok. 1035 m, budowa poboczy o nawierzchni tłuczniowej, budowa i przebudowa odwodnienia (kanalizacja deszczowa, rowy) wraz z przebudową istniejących przepustów. Odwodnienie drogi powiatowej będzie odbywało się do przebudowywanej lub nowobudowanej kanalizacji deszczowej oraz odcinkowo do przebudowanych rowów przydrożnych. W ramach zadania przebudowane zostaną istniejące przepusty oraz przepusty pod zjazdami. Wykonany zostanie również kanał technologiczny. Projektowane odwodnienie drogi powiatowej zapewni również odbiór wód spływających do drogi z terenów przyległych. Istniejące skrzyżowania zostaną przebudowane, a łuki łączące krawędzie jezdni włączanych dróg podporządkowanych skorygowane. Przebudowana zostanie również zatoka autobusowa oraz przystanki z wiatami. Początek opracowania zlokalizowany jest w miejscu skrzyżowania z drogą do byłego Państwowego Gospodarstwa Rolnego (droga niepubliczna) do okolic posesji nr 1 (połączenie z drogą gruntową ). W zakres prac wchodzi miedzy innymi:a) rozwiązania z zakresu poprawy bezpieczeństwa ruchu takie jak:- budowę oświetlenia przejść dla pieszych- doposażenie przejść dla pieszych w inteligentny system identyfikacji pieszego- zastosowanie rozwiązań uspokajających ruch w postaci wyspowych progów zwalniającychb) skorygowanie geometrii skrzyżowań (lub ich przebudowa) i innych elementów pasa drogowegoc) budowę/przebudowę chodnika jednostronnego na długości ok. 1035,0 m,d) wykonanie odwodnienia na całym odcinku z uwzględnieniem terenów przyległych (w tym działki Nr 1072/109 obejmującej zlewnię pasa drogowego ul. Strażackiej, a także rowu odwadniającego przyjmującego wody z istniejących przepustów z drogi powiatowej Nr 2939S) e) przebudowę zjazdów publicznych i indywidualnychf) remont nawierzchni jezdni na odcinku objętym przebudową g) budowę poboczy o nawierzchni tłuczniowejh) przebudowę istniejących przepustówi) wykonanie elementów odwodnienia pasa drogowego (rowy, przepusty, kanalizacja)j) zabudowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowegok) przebudowę zatoki autobusowejl) przebudowę kolidujących odcinków sieci elektrycznej nN i oświetleniowejm) budowę kanału technologicznegon) przebudowę kolidujących odcinków sieci teletechnicznych.Zadanie będzie realizowane na podstawie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej – Decyzja Nr 2/23 z dnia 20.11.2023 r. ( pismo Nr WAB.673.00008.2022)Charakterystyczne parametry obiektów budowlanych :• przebudowa jezdni w szerokości od 5,5 m do 5,8 m na długości 1328,5 m,• budowa i przebudowa chodnika o szerokości 2,0 m na długości ok. 1035,0 m z lokalnym zawężeniem do 1,25 m • budowa elementów uspokojenia ruchu drogowego w formie progów zwalniających z gotowych elementów wykonanych z tworzywa PVC,• budowa nawierzchni przejezdnej przy ulicy Parkowej wykonanej z nawierzchni z kostki brukowej,• przebudowa zjazdów indywidualnych, publicznych i tarczy skrzyżowań z innymi drogami,• przebudowa/ budowa odcinków kanalizacji deszczowej;• wyznaczenie przejścia dla pieszych o szerokości 4,0 m wraz z budową oświetlenia tego przejścia,• przebudowa zatoki autobusowej z wymianą nawierzchni,• przebudowa sieci energetycznej nN oraz sieci teletechnicznej.W związku z zaplanowanym zakresem robót konieczna jest wycinka zinwentaryzowanych drzew w ilości 7 szt. Do usunięcia drzew znajdujących się na terenie objętym decyzją o ZRID nie stosuje się przepisów ustawy o ochronie przyrody w zakresie obowiązku uzyskania zezwolenia na ich usunięcie oraz opłat z tym związanych - ustawa z dnia 25 lipca 2008 roku o zmianie ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych oraz zmianie ustaw (Dz. U. Nr 154 poz. 958). W gestii Wykonawcy będzie: • pocięcie ściętego drzewa w kloce o dł. 30 cm oraz przetransportowanie na teren Obwodu Drogowego w Pyskowicach, ulica Toszecka 52• dokonanie obmiaru, klasyfikacja oraz wycena pozyskanego surowca drzewnego poprzez uprawnionego rzeczoznawcę lub klasyfikatora.Istniejące oznakowanie pionowe oraz zabudowane bariery energochłonne na odcinku objętym pracami stanową własność Zamawiającego i zostaną przez niego zdemontowane w terminie ustalonym z Wykonawcą robót budowlanych. W czasie prowadzenia robót należy umożliwić mieszkańcom dojazd i dojście do posesji oraz dojście i dojazd do obiektów prowadzenia działalności gospodarczej oraz obiektów użyteczności publicznej.Oznakowanie miejsca robót winno nastąpić zgodnie z obowiązującymi przepisami na podstawie zatwierdzonego projektu organizacji ruchu. Wykonanie projektu organizacji ruchu oraz uzyskanie jego zatwierdzenia a także ustawienie oznakowania leży w gestii Wykonawcy robót budowlanych. Sposób prowadzenia robót w obrębie zjazdów do obiektów w których prowadzona jest działalność gospodarcza oraz obiektów użyteczności publicznej Wykonawca robót budowlanych winien uzgodnić z właścicielami danych nieruchomości. Zamawiający zaleca, aby prace były prowadzenie przy połówkowym zajęciu drogi. W przypadku prowadzenia prac przy całkowitym zamknięciu drogi wszelkie koszty związane ze skierowaniem ruchu pojazdów transportu publicznego drogami objazdowymi, w szczególności roszczenia przewoźników wykonujących publiczny transport osób, pozostają po stronie Wykonawcy robót budowlanych (dot. pisma ZTM Nr OP.4174.4.90.2022.PK.3 z dnia 26.04.2022 r.). 3.3. Główny zakres robót budowlanych, sposób ich wykonania oraz wymagania jakościowe co do głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia zostały określone w dokumentacji technicznej, przedmiarze robót oraz STWiORB stanowiących załącznik Nr 3 do SWZ.5. Pełnienie funkcji inspektora nadzoru dotyczyć będzie etapu realizacji inwestycji oraz etapu po jej zakończeniu – w okresie gwarancji obowiązującej maksymalnie do 72 miesięcy licząc od dnia odbioru końcowego robót budowlanych podlegających nadzorowi w ramach niniejszego zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 4. Zdolność techniczna lub zawodowaOkreślenie warunku:a) warunek dotyczący doświadczenia WykonawcyZamawiający nie określa warunku dotyczącego doświadczenia Wykonawcy.b) warunek dotyczący osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówieniaO zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobą, która zostanie skierowana do realizacji zamówienia, zdolną do wykonania zamówienia tj. posiadającą prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (uprawnienia budowalne) w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń legitymującą się co najmniej 3 – letnim, od dnia uzyskania uprawnień budowlanych, doświadczeniem w pełnieniu funkcji Inspektora Nadzoru.Przez uprawnienia należy rozumieć uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U. z 2023, poz. 682 ze zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U.2019, poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa.W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334 ze zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-05-08

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach