Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami związanymi z realizacją inwestycji pn.: „Wykonanie prac zabezpieczających i konserwatorskich oraz zagospodarowanie wieży i wozowni na ruinach zamku w Tworkowie”- w ramach projektu „Szylerzowice i Krzyżanowice - miejsca odpoczynku i aktywności.”

Gmina Krzyżanowice ogłasza przetarg

  • Adres: 47450 Krzyżanowice, ul. Główna 5
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. (032) 4194051, 4194050 , fax. (032) 4194234
  • Data zamieszczenia: 2017-12-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Krzyżanowice
    ul. Główna 5
    47450 Krzyżanowice, woj. śląskie
    tel. (032) 4194051, 4194050, fax. (032) 4194234
    REGON: 27625844000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.krzyzanowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami związanymi z realizacją inwestycji pn.: „Wykonanie prac zabezpieczających i konserwatorskich oraz zagospodarowanie wieży i wozowni na ruinach zamku w Tworkowie”- w ramach projektu „Szylerzowice i Krzyżanowice - miejsca odpoczynku i aktywności.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres niniejszego postępowania obejmuje pełnienie nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem następujących robót: A. Wykonanie części prac zabezpieczających i konserwatorskich ruin zamku w Tworkowie na podstawie dokumentacji pn.: • „Prace zabezpieczające i konserwatorskie ruin zamku w Tworkowie”, opracowanej w 2006 r. przez prof. dr inż. arch. Jerzego Witeczka. • „Ekspertyza stanu technicznego ruin zamku w Tworkowie” opracowanej w 2005 r. przez mgr Ernesta Macheja. • pozwolenie na budowę Nr 88/08C z dnia 29.10.2008 r. wydane przez Starostę Raciborskiego oraz pozwolenie na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru, Nr 1720/08 z dnia 24.09.2008 r. wydane przez Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, wraz z decyzjami zmieniającymi. Prace obejmują w większości skrzydło północne oraz częściowo skrzydło zachodnie i wschodnie. Celem przeprowadzenia prac jest stabilizacja stanu technicznego bez zmiany wyglądu historycznego poprzez: - odgruzowanie, usunięcie roślinności, - uzupełnienie brakujących fragmentów murów i sklepień oraz lica murów, - rekonstrukcja nadproży, arkad, sklepień i innych elementów architektonicznych (słupów i filarków międzyokiennych); - wykonanie posadzek i odwodnienia; - odtworzenie górnych partii murów, zabezpieczeni powierzchni poziomych zaprawą wodoodporną) - wykonanie izolacji murów i posadzek oraz odwodnienia; - wykonanie przypór i konstrukcji wzmacniających; Od 2008 r. Gmina Krzyżanowice z udziałem środków Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach przeprowadzała etapami prace zabezpieczające na podstawie w/w dokumentacji i pozwoleń. Dla wykonanych etapów prac Gmina posiada zgłoszenie robót oraz prowadzony był dziennik budowy. Planowany zakres robót będzie kontynuacją wcześniej prowadzonych prac i ostatnim etapem. B. Projekt zagospodarowania wieży zegarowej i skrzydła wschodniego celem udostępnienia dla zwiedzających na podstawie dokumentacji pn.: • „Aktualizacja projektu udostępnienia wieży i wozowni w ruinach zamku w Tworkowie” – opracowanej w 2009 r. przez prof. dr inż. arch. Jerzego Witeczka, w części odnoszący się do zakresu prac z dokumentacji: „Prace zabezpieczające i konserwatorskie ruin zamku w Tworkowie”, opracowane w 2006 r. przez prof. dr inż. arch. Jerzego Witeczka. • „Ekspertyza budowlana dotycząca stanu technicznego wieży i skrzydle zachodnim i wozowni w skrzydle wschodnim jako fragmentów ruin zamku w Tworkowie przewidzianych do udostępnienia zwiedzającym” opracowanej w 2015 r. przez mgr Ernesta Macheja. • pozwolenie na budowę Nr 20.3.2016 z dnia 15.04.2016 r. wydane przez Starostę Raciborskiego oraz pozwolenie na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru, Nr 115/2016 z dnia 15.02.2016 r. wydane przez Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków; Projekt zakłada przeprowadzenie prac zabezpieczających i konserwatorskich oraz określonych robót budowlanych w celu udostępnienia dla zwiedzających fragmentów ruin (w tym wieży zegarowej i byłej wozowni). W wozowni przeprowadzono już w latach ubiegłych część prac konserwatorskich. B.1 WOZOWNIA Planowany zakres prac dotyczący udostępnienia części wozowni polega m.in. na wykonaniu zadaszenia z płyty żelbetowej monolitycznej opartej na żelbetowych belkach spoczywających na słupach. Pod słupami zaprojektowano stopy fundamentowe żelbetowe, monolityczne. Pozwoli to na uzyskanie dwupoziomowego otwartego pomieszczenia, które można będzie wykorzystać na cele np. kulturalne lub edukacyjne itp. Zastosowanie stropu wzmocni także istniejący układ konstrukcyjny i nie zaszkodzi ewentualnej odbudowie. B.2 WIEŻA W części dotyczącej wieży zegarowej projekt udostępnienia zakłada wykonanie wszystkich prac zabezpieczających i konserwatorskich zgodnie z w/w opracowaniem pn.: „Prace konserwatorskie i zabezpieczające ruin zamku w Tworkowie” (w tym m. in.: odgruzowanie, usunięcie roślinności, wykonanie częściowych wyburzeń w celu stabilnego związania uzupełnianych partii murów z istniejącymi fragmentami, uzupełnienie brakujących fragmentów murów i sklepień oraz lica murów, odtworzenie górnych partii murów, zabezpieczenia powierzchni poziomych zaprawą wodoodporną) oraz przeprowadzenie następujących prac budowlanych: - wykonanie schodów i podestów stalowych z blachy żeberkowej wraz balustradami; - wykonanie wieńca stalowego; - wykonanie schodów żelbetowych; - wykonanie stropu pośredniego z płyty żelbetowej; - uzupełnienie murów i sklepień oraz stropu; - wykonanie zadaszenia z płyty żelbetowej monolitycznej opartej na belkach żelbetowych; Wymagania ogólne: Inspektor realizujący nadzór będący przedmiotem niniejszego postępowania będzie odpowiedzialny za pełniony nadzoru w sposób zgodny z wymaganiami określonymi w umowie i z obowiązującymi przepisami prawa oraz przy ścisłej współpracy ze Zamawiającego Inspektor nadzoru będzie: 1) Wspierał Zamawiającego we wszelkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją zadania; 2) Zapewni stałą wymianę informacji z Zamawiającym oraz koordynację swojej działalności z wymaganiami Zamawiającego; 3) Prowadzić bieżącą analizę sytuacji związanej za realizacją kontraktu, identyfikować wszelkie problemy, ryzyka i zagrożenia dla planowanego przebiegu inwestycji oraz zagrożenia życia i zdrowia osób znajdujących się na terenie budowy i przyszłych użytkowników obiektu. Wykrycie takich problemów czy zagrożeń skutkować powinno podjęciem przez inspektora nadzoru działań naprawczych w zakresie jego kompetencji lub sformułowania konkretnych zaleceń; 4) Przestrzegać zasady, że wymian informacji pomiędzy stronami odbywa się przede wszystkim drogą korespondencyjną; Wymagania szczegółowe: Inspektor nadzoru zobowiązany jest do: 1) Prowadzenia regularnych inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z dokumentacją projektową oraz praktyką inżynierską; 2) Wymagana codzienna obecność inspektora nadzoru na budowie podczas trwania robót – potwierdzona wpisem w dzienniku budowy lub na odrębnej liście opracowanej przez Zamawiającego. 3) Identyfikacji błędów oraz interpretacji wpływu błędów na inwestycję, a następnie przedstawienia wniosków Zleceniodawcy wraz z propozycją zmian, gdzie według jego opinii i zawodowego doświadczenia jest to potrzebne lub właściwe, w zakresie przewidzianym warunkami umowy na roboty budowlane; 4) Sprawdzania zgodności dostaw materiałów i urządzeń z projektem i sprawdzenie kompletności wymaganych atestów, aprobat i gwarancji na dostarczone urządzenia; 5) Kontrolowania przestrzegania przez Wykonawcę przepisów bhp i ochrony środowiska oraz utrzymania porządku na terenie budowy; 6) Ścisłej współpracy z Projektantem w zakresie sprawowanego nadzoru autorskiego i uzyskiwania od Projektanta zgody na zmiany w zakresie projektu budowlanego, jeżeli będzie to konieczne, po wcześniejszej akceptacji przez Zamawiającego; 7) Kontrola wszelkich czynności Wykonawcy, do których został zobowiązany umową w tym formalno- prawnych wynikających z przepisów prawa; 8) Stwierdzenie gotowości do odbiorów oraz przeprowadzenia, przy udziale Zamawiającego odbiorów: robót zanikających, przejściowych, częściowych i oraz przeprowadzenie odbioru końcowego robót realizowanego zadania oraz uzgodnienia z przedstawicielem Zamawiającego terminów tych odbiorów; 9) Przekazania Zamawiającemu protokołów odbioru oraz sprawdzenie przekazanej przez Wykonawcę kompletnej dokumentacji powykonawczej pod względem kompletności i zgodności z przepisami prawa; 10) Oceny i weryfikacji problemów przedstawionych przez Wykonawcę dotyczących konieczności wykonania nieprzewidzianych robót oraz niezwłoczne powiadomienie Zamawiającego; 11) Identyfikowanie ryzyka powstania potencjalnych roszczeń ze strony Wykonawcy robót i stron trzecich oraz niezwłoczne informowanie o tym Zamawiającego; 12) Zapobieganie ewentualnym roszczeniom Wykonawcy i wnioskowanie o podjęcie przez Zamawiającego działań zapobiegawczych; 13) Bezzwłocznym informowaniu Zamawiającego o realizowaniu robót przez podwykonawców niezgodnie z umową na wykonawstwo robót. 14) Rozpatrywanie ewentualnych roszczeń Wykonawcy i przedstawienie swojego stanowiska w odniesieniu do nich; 15) Doprowadzania do polubownego rozwiązywania sporów z Wykonawcą; 16) Udziału w razie konieczności w odpowiedniej procedurze arbitrażowej. Inspektor nadzoru upoważniony jest do: 1) Nieskrępowanego dostępu do terenu oraz wszelkich miejsc gdzie materiały i urządzenia będą pozyskiwane, wytwarzane, montowane, składowane lub przygotowywane do wbudowania; 2) Wydawania Wykonawcy poleceń związanych z jakością i ilością robót, które są niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu niniejszej umowy. 3) Podejmowania decyzji o wstrzymaniu części lub całości robót w sytuacjach zagrażających życiu lub zdrowiu ludzi i w sytuacji grożącej katastrofą budowlaną oraz w przypadku robót wykonywanych niezgodnie z wymaganiami zadania. O zaistniałych zagrożeniach należy niezwłocznie poinformować Zleceniobiorcę oraz odpowiednie służby ratownicze; 4) Kontroli sposobu składowania i przechowywania materiałów; 5) Decydowania o dopuszczeniu materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidywanych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót, zatwierdzeniu dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zgodności, atestów itp. w celu nie dopuszczenia do wbudowania materiałów wadliwych lub niedopuszczonych do stosowania na terenie RP; 6) Zatwierdzenia receptur i technologii proponowanych przez Wykonawcę; 7) Podjęcie kroków dla przyspieszenia tempa wykonania poszczególnych robót, jeżeli z jakiejkolwiek przyczyny, która nie uprawniają Wykonawcy do przedłużenia terminu wykonania robót lub ich części, zagrożone będzie wykonanie tych robót zgodnie z obowiązującym harmonogramem. Inspektor nadzoru inwestorskiego nie posiada pełnomocnictwa do podejmowania w imieniu Zamawiającego decyzji niosących skutki finansowe oraz decyzji zmieniających technologie robót przyjęte w dokumentacji projektowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający w tym zakresie nie stawia żadnych wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta musi zawierać: – Formularz ofertowy – załącznik nr 1 – Oświadczenia o których mowa w pkt. 5.2 – załączniki nr 2 i 6 lub nr 9 do SIWZ – Pełnomocnictwo, jeżeli oferta wraz z oświadczeniami składana jest przez pełnomocnika , należy do oferty załączyć pełnomocnictwo upoważniające pełnomocnika do tej czynności. – zobowiązanie innych podmiotów w przypadku polegania na zasobach (podmioty trzecie) . Przykładowy wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. – Wszystkie kartki złożonej oferty powinny być kolejno ponumerowane, a ilość kartek wpisana do oferty cenowej. Nie spełnienie tego wymogu nie będzie skutkowało odrzuceniem oferty. Za kompletność złożonej oferty, która nie została ponumerowana Zamawiający nie bierze odpowiedzialności. Wszystkie dokumenty składane z ofertą, oprócz pełnomocnictw, oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia, oświadczenia o udostępnieniu zasobów przez podmiot trzeci muszą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej „za zgodność z oryginałem” na każdej stronie zawierającej treść przez Wykonawcę (osobę/osoby upoważnioną do reprezentacji wykonawcy wymienioną w dokumencie rejestracyjnym prowadzonej działalności gospodarczej) lub pełnomocnika. Pełnomocnictwa dołączone do oferty muszą być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia oraz oświadczenie podmiotu trzeciego o udostępnieniu zasobów musi być złożone w formie oryginału. – Jeżeli pełnomocnik w imieniu wykonawcy podpisuje także oświadczenie wiedzy o spełnieniu przez wykonawcę warunków udziału wykonawcy w postępowaniu, udzielone pełnomocnictwo ma zawierać upoważnienie do złożenia takiego oświadczenia. – Zamawiający wymaga by dokumenty składane w ramach oferty były sporządzone w języku polskim. Jeżeli oryginalny dokument został sporządzony w innym języku wymaga się oprócz tego dokumentu złożenia jego tłumaczenia na język polski, poświadczonym przez wykonawcę. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć w celu zawarcia umowy: a) Kopie stosownych uprawnień budowlanych wraz z aktualnymi zaświadczeniami o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli wobec wskazanej osoby powstaje taki obowiązek, b) Umocowanie do podpisania umowy jeżeli takie umocowanie nie wynika z treści złożonej oferty. c) zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny ofertowej brutto. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, są zobowiązani przyjąć następującą formę prawną: umowa konsorcjum. W tym celu przed podpisaniem umowy o niniejsze zamówienie, są oni zobowiązani przedstawić Zamawiającemu stosowne porozumienie (umowę).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach