Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru autorskiego w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Rozbudowa Drogi Krajowej Nr 81 od węzła autostrady A4 z DK 86 do budowanego węzła z ul. Armii Krajowej” zamówienie udzielane w 2 częściach.

Miasto Katowice ogłasza przetarg

  • Adres: 40098 Katowice, ul. Młyńska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. +48 32 2593302 , fax. 48 327 054 949
  • Data zamieszczenia: 2018-03-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Katowice
    ul. Młyńska 4
    40098 Katowice, woj. śląskie
    tel. +48 32 2593302, fax. 48 327 054 949
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.katowice.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru autorskiego w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Rozbudowa Drogi Krajowej Nr 81 od węzła autostrady A4 z DK 86 do budowanego węzła z ul. Armii Krajowej” zamówienie udzielane w 2 częściach.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Pełnienie nadzoru autorskiego w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Rozbudowa Drogi Krajowej Nr 81 od węzła autostrady A4 z DK 86 do budowanego węzła z ul. Armii Krajowej” zamówienie udzielane w 2 częściach: Część I – Rozbudowa Drogi Krajowej Nr 81 od węzła autostrady A4 z DK 86 do rozbudowywanego węzła DK81 z DK86 – ETAP I Część II – Rozbudowa DK 81 na odcinku ul. Kościuszki z budową węzła Armii Krajowej w Katowicach – ETAP IV ETAP I obejmuje budowę węzła DK81 z DK 86, przebudowę ul. Pszczyńskiej (DK86) oraz rozbudowę węzła Kolista na skrzyżowaniu ul. Pszczyńskiej, ul. Kolistej oraz ul. 73 Pułku Piechoty w Katowicach wraz z budową i przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej. ETAP IV obejmuje rozbudowę odcinka drogi ul. Tadeusza Kościuszki od wiaduktu kolejowego do wysokości Stacji Paliw, przebudowę odcinka drogi ul. Armii Krajowej i skrzyżowania ul. Armii Krajowej – ul. Kościuszki jako węzła dwupoziomowego, przebudowę ul. Małachowskiego, ul. Harcerzy Września 1939 oraz odcinka drogi dojazdowej – ul. bez nazwy. I. W ramach zamówienia wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia nadzoru autorskiego, który obejmuje usługę w branżach: 1. konstrukcyjno-budowlanej; 2. inżynieryjnej: a) mostowej, b) drogowej, c) kolejowej, (tylko dla części I w zakresie kolejowych obiektów budowlanych). 3. instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: a) telekomunikacyjnych, b) cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, c) elektrycznych i elektroenergetycznych. II. Zakres zamówienia jest tożsamy dla każdej części (tj. I i II) i obejmuje w szczególności sprawowanie nadzoru autorskiego w zakresie: 1.) Pełnienia obowiązków wynikających z przepisów Prawa Budowlanego w szczególności czynności określone w art. 20 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane w zakresie: a. stwierdzenia w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z Projektem, b. uzgadniania możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych, w stosunku do przewidzianych w Projekcje, zgłoszonych przez Kierownika Budowy lub Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, 2) Wykonywania czynności niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia, w tym: a. zapoznania się z dokumentacją projektową danego ETAPU (w skrócie „Projektu”) stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ; b. dokonywania wpisów w dzienniku budowy, c. dokonywania stosownych zapisów na rysunkach wchodzących w skład Projektu, d. czuwania by zakres wprowadzonych zmian nie spowodował istotnej zmiany zatwierdzonego projektu budowlanego decyzją zezwalającą na realizację inwestycji drogowej; e. dokonywania wyjaśnień przyjętych rozwiązań technicznych (materiałowych) w Projekcie, które spowodowały wątpliwości w toku realizacji robót; f. sporządzania dodatkowych szkiców lub rysunków uzupełniających lub opisów uzupełniających objaśniających rozwiązania projektowe, jeśli Projekt nie wyjaśnia w dostatecznym stopniu rozwiązań technicznych, g. dokonywania oceny produktów i wyrobów (do przewidywanego zabudowania) pod kątem zgodności z Projektem. h. sporządzania oceny uzyskanych wyników poszczególnych badań materiałów i konstrukcji w zakresie zgodności z rozwiązaniami projektowymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, normami i innymi obowiązującymi przepisami, i. niezwłocznego informowania Inżyniera Kontraktu i Zamawiającego oraz Wykonawcy o wszelkich dostrzeżonych błędach w realizacji robót, w szczególności o powstałych w trakcie budowy rozbieżności wykonanych robót z Projektem, j. sporządzania protokołów, notatek lub zapisów z ustaleń oraz innych czynności uzgodnionych odrębnie przez Strony, k. udziału w komisjach i naradach technicznych organizowanych przez Inżyniera Kontraktu, Zamawiającego lub Wykonawcę, l. udziału w odbiorach częściowych, technicznych oraz w odbiorze końcowym inwestycji oraz badaniach materiałów i konstrukcji, m. opiniowania lub uzgadniania możliwości wprowadzenia zmian materiałowych, konstrukcyjnych, technicznych lub technologicznych, nieodstępujących w sposób istotny od zatwierdzonych projektów lub warunków zezwalających na realizację inwestycji drogowej, n. informowania Inżyniera Kontraktu i Zamawiającego w przypadku stwierdzenia istotnych wad projektu lub rażących błędów, które będą generować po stronie Zamawiającego dodatkowe wydatki finansowe z tytułu wystąpienia dodatkowych robót budowlanych. 3) Opracowania projektów zamiennych, dodatkowych wszystkich branż o których mowa w ogłoszeniu sekcja II.4.I w zależności od występujących okoliczności na budowie, w tym: a. opracowanie projektów zamiennych, dodatkowych wraz z niezbędnymi obliczeniami statycznowytrzymałościowymi, wynikłych w trakcie realizacji robót nie objętych Projektem, w zakresie: projektu budowlano – wykonawczego, przedmiarów robót, kosztorysów inwestorskich oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót – w zależności od specyfiki prac projektowych; b. prace związane z wystąpieniem do instytucji opiniujących w celu uzyskania wszelkich niezbędnych zgód, opinii, warunków technicznych, wywiadów branżowych i decyzji administracyjnych w ramach projektów zamiennych, dodatkowych w razie zaistnienia takiej konieczności; c. wystąpienie z wnioskiem do właściwego organu i uzyskanie nowego lub zamiennego dokumentu pozwalającego realizować roboty zgodnie z Prawem Budowlanym, w przypadku wprowadzenia istotnych zmian w stosunku do Projektu; d. przygotowanie wszelkich ekspertyz niezbędnych do prawidłowej realizacji robót, w tym w szczególności ekspertyzy w zakresie zastosowania przyjętych rozwiązań technicznych, technologicznych lub materiałowych, co do ich zgodności z aktualnymi przepisami, normami i ich bieżącymi interpretacjami. Szczegółowy zakres prac określa: - wzór umowy - załącznik nr 5a i 5b do SIWZ; - formularz cenowy - załącznik do oferty nr 1a, 1b; - dokumentacja projektowa udostępniona w ramach przetargu na roboty budowlane dla Części I – Rozbudowa Drogi Krajowej Nr 81 od węzła autostrady A4 z DK 86 do rozbudowywanego węzła DK81 z DK86 – ETAP I ze wszystkimi zmianami wprowadzonymi na etapie przetargu - załącznik nr 6a do SIWZ; - dokumentacja projektowa udostępniona w ramach przetargu na roboty budowlane dla Części II – Rozbudowa DK 81 na odcinku ul. Kościuszki z budową węzła Armii Krajowej w Katowicach - ETAP IV łącznie ze wszystkimi zmianami wprowadzonymi na etapie przetargu - załącznik nr 6b do SIWZ; III. Opis realizacji każdej z części zamówienia (dla części I i części II): 1. W ramach zamówienia wykonawca zobowiązany jest do: a. Powołania Koordynatora czynności projektantów sprawujących nadzór autorski na budowie. Koordynatorem będzie projektant nadzoru autorskiego branży drogowej, do którego obowiązków należy: - koordynacja pracy pozostałych projektantów nadzoru autorskiego na budowie, - reprezentowanie zespołu autorskiego w kontaktach z Inżynierem Kontraktu i Zamawiającym, - rozwiązywanie ewentualnych sporów i problemów powstałych w trakcie realizacji zadania inwestycyjnego. b. do przybycia na budowę w ciągu 48 godzin od chwili wezwania przez inspektora nadzoru inwestorskiego, ile nie zostanie uzgodniony przez Strony inny dłuższy termin, c. udziału w komisjach, naradach koordynacyjnych i technicznych oraz innych spotkaniach w zakresie budowy danego ETAP-u, d. udziału w odbiorach technicznych i końcowych, e. obowiązkowego udziału w cyklicznych Radach Budowy, 2) Wykonawca będzie wykonywał zamówienia na warunkach określonych we wzorze umowy, w szczególności: a. miejscem pełnienia nadzoru autorskiego będzie teren budowy lub inne miejsca wskazane przez Inżyniera Kontraktu lub Zamawiającego, b. płatny nadzór autorski będzie pełniony na wezwanie Inżyniera Kontraktu lub Zamawiającego (pocztą, faksem, mailem) z podaniem tematu nadzoru. c. opracowanie i dostarczenie do Inżyniera Kontraktu w terminie do 14 dni (o ile nie zostanie ustalony na Radzie Budowy inny dłuższy termin) projektów zamiennych i/lub dodatkowych w ilości 2 egz. w wersji papierowej i 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie niemodyfikowalnym i edytowalnym wraz z wszelkimi niezbędnymi uzgodnieniami, przedmiarami i decyzjami administracyjnymi wynikającymi z specyfiki projektu oraz przepisów prawa, d. wszelkie czynności prowadzone w ramach zamówienia będą opisywane przez Wykonawcę na KARTACH NADZORU AUTORSKIEGO i dodatkowo - ze względu na specyfikę - wpisywane do Dziennika Budowy lub przedkładane w formie opracowania (rewizji Projektu itp.). Karty nadzoru autorskiego z miesięcznego okresu rozliczeniowego będą podstawą do wypłaty wynagrodzenia umownego. 3) Zamawiający informuje, że funkcje Inżyniera Kontraktu pełni: a. dla części I zamówienia - Konsorcjum firm: „SWECO CONSULTING” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Franklina Roosevelta nr 22, 60-829 Poznań oraz „INKO CONSULTING” Spólka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Dworcowej 18/6; 43-200 Pszczyna b. dla części II zamówienia - Konsorcjum firm: Krystyna Fabian Przedsiębiorstwo Usługowo – Handlowe AKBUD z siedzibą przy Al. Roździeńskiego 188c, 40-203 Katowice oraz „AKBUD” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy Al. Roździeńskiego 188B, 40-203 Katowice. IV. Wymagania wynikające z art. 29 ust. 3a Ustawy Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osobę wykonującą pracę kancelaryjno-administracyjną (dla każdej z części odrębnie), do wykonania czynności w trakcie realizacji zamówienia. Sposób dokumentowania zatrudnienia tych osób: a. Na etapie postępowania Zamawiający wymaga, aby Wykonawca złożył oświadczenie, iż do realizacji zamówienia skieruje osoby wykonujące czynności wskazane wyżej, zatrudnione na umowę o pracę z co najmniej minimalnym miesięcznym wynagrodzeniem. W przypadku, gdy wykonawca nie złoży takiego oświadczenia jego ofert zostanie odrzucona, gdyż nie będzie zgodna z SIWZ. b. Na etapie realizacji zamówienia Zamawiający wymaga, aby Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedkładał oświadczenia i dokumenty w zakresie potwierdzenia spełnienia ww wymogu zatrudnienia osób wykonujących czynności wskazane wyżej na umowę o pracę z co najmniej minimalnym miesięcznym wynagrodzeniem. Wykaz oświadczeń i dokumentów oraz sankcje za niespełnienie ww. wymogu na etapie wykonywania zamówienia znajdują się we wzorze umowy. V. Wymagania dotyczące projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników (o których mowa w art. 29 ust. 5 i 6 ustawy wynikają z niżej wymienionego aktu prawa Unii Europejskiej: Konwencja ONZ o prawach osób niepełnosprawnych - Tekst Konwencji opublikowany został w Dz. U. z dnia 25 października 2012 r., poz. 1169. Projektowanie winno być zgodne z ww. aktem prawa Unii Europejskiej. Wykonawca z chwilą przekazania dzieła (tj. wszystkich wymaganych opracowań wykonanych w ramach danej części zamówienia) i w ramach wynagrodzenia za przedmiot zamówienia przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do dzieła, w całości i na wyłączność, a także własność nośników, na których utrwalono dzieło i przekazano je Zamawiającemu. Przeniesienie praw, nie będzie ograniczone ani czasowo, ani terytorialnie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71248000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca powinien zgodnie z art. 45 ust. 3 ustawy przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium przetargowe w wysokości: Dla Części I - 1 800 zł, Dla Części II -1 400 zł,
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca zobowiązany jest złożyć: 1.Ofertę na formularzu oferty, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym załącznik do specyfikacji 2. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, ze wykonawca: - nie podlega wykluczeniu z postępowania - spełnia warunki udziału w postępowaniu w formie określonej w załączniku nr 2 i 3 do SIWZ. 3. Jeśli Wykonawca będzie polegać na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów - zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia; 4.Dowód wniesienia wadium; 5. Kalkulację ceny ofertowej-Zał. nr 1 a, 1 b ; 6. W przypadku, gdy wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (np. spółki cywilne, konsorcja) - wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Fakt ustanowienia pełnomocnika należy udokumentować dołączeniem pełnomocnictwa podpisanego przez wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Pełnomocnictwo winno być w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy; II. 1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenia dotyczące tych podmiotów 3. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. III. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia przekazania informacji albo od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. IV. Podwykonawcy 1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 2. Jeśli wykonanie zamówienia zostanie powierzone podwykonawcom, Wykonawca w swojej ofercie jest zobowiązany wskazać, którą część zamówienia, zamierza powierzyć podwykonawcom, wraz z podaniem nazwy (firmy) podwykonawców. 3. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby zamawiający powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. ​

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach