Przetargi.pl
PEŁNIENIE FUNKCJI SZKOLNEGO ORGANIZATORA ROZWOJU EDUKACJI (SORE) W RAMACH PROJEKTU PT. AKTYWNY BELFER - MODERNIZACJA SYSTEMU DOSKONALENIA NAUCZYCIELI W POWIECIE TCZEWSKIM

Powiat Tczewski ogłasza przetarg

  • Adres: 83-110 Tczew, ul. Piaskowa 2
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 7734 800
  • Data zamieszczenia: 2014-08-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Tczewski
    ul. Piaskowa 2 2
    83-110 Tczew, woj. pomorskie
    tel. 58 7734 800
  • Adres strony internetowej zamawiającego: powiat.tczew.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PEŁNIENIE FUNKCJI SZKOLNEGO ORGANIZATORA ROZWOJU EDUKACJI (SORE) W RAMACH PROJEKTU PT. AKTYWNY BELFER - MODERNIZACJA SYSTEMU DOSKONALENIA NAUCZYCIELI W POWIECIE TCZEWSKIM
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1 Przedmiotem zamówienia w trzech częściach jest pełnienie funkcji Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji (dalej: SORE), których zadaniem będzie diagnoza potrzeb placówek oświatowych w celu doboru adekwatnej oferty doskonalenia, zrealizowanej poprzez opracowanie Rocznych Planów Wspomagania. 2.2 Zamówienie będzie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowane w ramach projektu pt. Aktywny Belfer - modernizacja systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie tczewskim (dalej: Aktywny Belfer), Nr wniosku: 1-POKL-3.5-2012, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół. 2.3 Celem głównym projektu jest poprawa jakości doskonalenia nauczycieli poprzez wdrożenie i realizację Rocznych Planów Wspomagania (dalej: RPW) w 15 placówkach oświatowych z terenu powiatu tczewskiego, spójnych z potrzebami i kierunkami rozwoju tych placówek. Cel ten będzie realizowany za pośrednictwem Szkolnych Organizatorów Rozwoju Edukacji. Wsparcie w ramach projektu Aktywny Belfer obejmuje: a) 15 placówek oświatowych w powiecie tczewskim, w tym: 1 przedszkole, 4 szkoły podstawowe, 2 gimnazja, 5 zasadniczych szkół zawodowych, 1 technikum oraz 2 licea ogólnokształcące; b) do 1 890 godzin zegarowych pracy trzech SORE. 2.4 Zamawiający dokonał podziału zamówienia na 3 części i dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. W każdej części zamówienia Zamawiający zamierza powierzyć jednej osobie pełnienie funkcji SORE w danej grupie placówek oświatowych. Wykonawca może złożyć ofertę na dowolną ilość części, z zastrzeżeniem, że osoba wskazana w ofercie do pełnienia funkcji SORE może pełnić tę funkcję tylko w jednej części zamówienia. 2.5 Przedmiot zamówienia obejmuje następujące części zamówienia: 2.5.1 część 1 zamówienia: SORE 1 w ramach projektu Aktywny Belfer - miejsce realizacji obejmuje 5 placówek: 1) Przedszkole przy Zespole Kształcenia i Wychowania nr 1 im. Jana Pawła II, ul. Sambora 5a, 83-130 Pelplin; 2) Szkoła Podstawowa przy Zespole Kształcenia i Wychowania nr 1 im. Jana Pawła II, ul. Sambora 5a, 83-130 Pelplin; 3) Zasadnicza Szkoła Zawodowa przy Zespole Szkół Agrotechnicznych i Ogólnokształcących im. Stanisława Staszica, ul. Szkolna 2, 83-115 Swarożyn; 4) Liceum Ogólnokształcące przy Zespole Szkół Agrotechnicznych i Ogólnokształcących im. Stanisława Staszica, ul. Szkolna 2, 83-115 Swarożyn; 5) Zasadnicza Szkoła Zawodowa przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych, ul. Sambora 5, 83-130 Pelplin; - przewidywany czas realizowania obowiązków przez SORE 1: średnio 63 h na miesiąc (łącznie 630 h maks. 10 m-cy); 2.5.2 część 2 zamówienia: SORE 2 w ramach projektu Aktywny Belfer - miejsce realizacji obejmuje 5 placówek: 1) Gimnazjum przy Zespole Kształcenia i Wychowania w Kulicach, ul. Szkolna 1, 83-130 Pelplin; 2) Szkoła Podstawowa przy Zespole Kształcenia i Wychowania w Rajkowach, ul. Jesionowa 6, 83-130 Pelplin; 3)Szkoła Podstawowa przy Zespole Kształcenia i Wychowania, ul. Szkolna 4, 83-121 Rudno; 4) Szkoła Podstawowa przy Zespole Szkół, ul. 22 Lipca 22, 83-132 Morzeszczyn; 5) Gimnazjum Katolickie przy Zespole Szkół Katolickich im. świętej Jadwigi Królowej, ul. Wodna 6, 83-110 Tczew; - przewidywany czas realizowania obowiązków przez SORE 2: średnio 63 h na miesiąc (łącznie 630 h maks. 10 m-cy); 2.5.3 część 3 zamówienia: SORE 3 w ramach projektu pn. Aktywny Belfer - miejsce realizacji obejmuje 5 placówek: 1) Liceum Ogólnokształcące przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych im. ks. Henryka Mrossa, ul. Sobieskiego 11, 83-140 Gniew; 2) Technikum przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych im. ks. Henryka Mrossa, ul. Sobieskiego 11, 83-140 Gniew; 3) Zasadnicza Szkoła Zawodowa przy Zespole Szkół Technicznych im. Komandora Antoniego Garnuszewskiego, ul. Parkowa 1, 83-110 Tczew; 4) Zasadnicza Szkoła Zawodowa przy Zespole Szkół Rzemieślniczych i Kupieckich im. księcia Sambora II, ul. Czyżykowska 17, 83-110 Tczew; 5) Zasadnicza Szkoła Zawodowa przy Zespole Szkół Budowlanych i Odzieżowych im. Henryka Sienkiewicza, ul. Bałdowska 19, 83-110 Tczew; - przewidywany czas realizowania obowiązków przez SORE 3: średnio 63 h na miesiąc (łącznie 630 h maks. 10 m-cy); UWAGA: Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany obszaru działania SORE w każdej części zamówienia. W przypadku rezygnacji szkoły-przedszkola z udziału w projekcie zakwalifikuje się inną placówkę oświatową, która wyrazi chęć uczestnictwa w projekcie i podpisze formularz zgłoszeniowy. 2.6 SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA (dotyczy wszystkich części zamówienia): 2.6.1 Głównym zadaniem SORE jest wspieranie dyrektorów i nauczycieli w przygotowaniu i realizacji Rocznego Planu Wspomagania (RPW) zbudowanego na podstawie wybranej przez szkoły-przedszkola oferty doskonalenia. SORE jest zewnętrznym konsultantem, wspierającym placówki oświatowe i dyrektorów, towarzysząc oraz służąc pomocą na kolejnych etapach przygotowania i realizacji planu wspomagania. 2.6.2 Do obowiązków SORE związanych z realizacją - bezpośrednio w placówkach objętych działaniem projektu - doskonalenia nauczycieli w ramach RPW, należeć będzie: 1) Realizacja Rocznego Planu Wspomagania z podziałem na etapy (średnio, miesięcznie 6h na placówkę): Etap I - Diagnoza (ok. 2 m-ce, tj. wrzesień-październik 2014 r.): a) nawiązanie kontaktu z placówką, a następnie przeprowadzenie diagnozy potrzeb danej placówki za pomocą wywiadów i warsztatów diagnostycznych z dyrektorami i Radą Pedagogiczną (min. 8 h na placówkę), b) dostosowanie i wybór optymalnej oferty doskonalenia dla danej placówki do zdiagnozowanych potrzeb oraz ułożenie - w porozumieniu z dyrektorem i Radą Pedagogiczną danej placówki - RPW dla danej placówki w zakresie zwiększenia kompetencji oraz doskonalenia nauczycieli, w obszarze adekwatnym do zdiagnozowanych potrzeb (min. 10 h na placówkę): RPW winien zawierać w szczególności: temat oferty doskonalenia, harmonogram realizacji, formy doskonalenia, wskaźniki realizacji, role i zadania osób realizujących RPW oraz korzystających ze wsparcia, SORE winien zadbać o zapewnienie należytego obiegu informacji (stały kontakt z osobami zaangażowanymi w realizację RPW, dbanie o przepływ informacji dotyczących działań podejmowanych w ramach jego współpracy z placówką), doskonalenie będzie odnosić się do jednego spośród następujących tematów: 1. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? 2. Ocenianie kształtujące. 3. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. 4. Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się. 5. Wykorzystanie EWD (Edukacyjnej Wartości Dodanej) w ewaluacji wewnętrznej szkoły. 6. Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej. 7. Wspieranie pracy wychowawców klas - bezpieczna szkoła. 8. Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? 9. Budowa koncepcji pracy szkoły. 10. Praca z uczniem młodszym. 11. Praca z uczniem zdolnym. 12. Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. 13. Wykorzystanie TIK (Technologie Informacyjno-Komunikacyjne) na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet. 14. Projekt edukacyjny w szkole. 15. Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym. 16. Rodzice są partnerami szkoły. 17. Nauczyciel 45+. 18. Szkoła promuje wartość edukacji. 19. Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole. 20. Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich. 21. Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych. 22. Jak efektywnie wykorzystać wyposażenie i warunki lokalowe szkoły? 23. Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną? 24. Pierwszy-drugi rok pracy dyrektora szkoły. Etap II - Doskonalenie nauczycieli (ok. 4 m-ce od zakończenia diagnozy, tj. w okresie: październik 2014 r. - luty 2015 r.): a) zaangażowanie nauczycieli do realizacji RPW na podstawie wybranej oferty doskonalenia, b) organizacja form wspomagania bezpośrednio w placówce z ekspertami w formie warsztatów, przy zachowaniu dbałości o wyznaczenie dogodnych terminów oraz zapewnienie miejsca, materiałów szkoleniowych oraz poczęstunku (min. 20 h na placówkę), c) udział w pozyskiwaniu ekspertów do współpracy w ramach realizacji RPW. UWAGA: Zamawiający - w zakresie realizacji projektu - udostępni: materiały biurowe niezbędne dla uczestników form wspomagania zorganizowanych przez SORE, specjalistyczną i fachową literaturę w zakresie poszczególnej tematyki doskonalenia nauczycieli oraz zapewni drobny poczęstunek. Etap III - Zastosowanie przyswojonej wiedzy w szkolnej praktyce (min. 4 m-ce od zakończenia doskonalenia nauczycieli, tj. w okresie luty 2015 r. - czerwiec 2015 r.): a) uczestniczenie w konsultacjach grupowych z ekspertem dla nauczycieli, dotyczących wprowadzenia zasad wspomagania (min. 6 h na placówkę), b) prowadzenie indywidualnych konsultacji z nauczycielami (min. 6 h na placówkę), c) przeprowadzanie badań ankietowych z przebiegu wspomagania (min. 6h na placówkę). Etap IV - Sprawozdanie z wdrożenia RPW (maks. do końca czerwca 2015 r.): a) sporządzenie sprawozdań z RPW i przedstawienie ich wyników dyrektorom i nauczycielom (min. 5 h na placówkę), b) przygotowanie i przedstawienie rekomendacji do pracy w kolejnym roku szkolnym, udział w podsumowaniach na temat podjętych działań (min. 5 h na placówkę). 2) Samodzielna praca merytoryczna w domu związana z realizowaniem RPW w poszczególnych placówkach, polegająca m.in. na opracowaniu merytorycznych dokumentów, tworzeniu ankiet i podsumowaniu badań ankietowych (6 badań), raportów (z wdrożenia RPW na koniec roku szkolnego w każdej placówce objętej działaniem), zgłębianiu tematyki w zakresie realizowanych obszarów wsparcia i doskonalenia (m.in. na podstawie udostępnionych przez Zamawiającego fachowych pozycji książkowych, zakupionych dla potrzeby realizacji projektu Aktywny Belfer), analiza wyników prowadzonych badań (średnio 4 h na m-c na placówkę). 3) Bieżące rozwiązywanie problemów powstałych w trakcie realizacji zadań SORE, reagowanie na pojawiające się trudności, w szczególności przeprowadzenie zadań zaradczych w czasie rekrutacji uczestników do projektu tj. przeprowadzenie indywidualnych rozmów z nauczycielami zachęcające do udziału w projekcie czy ponowna rekrutacja. 4) Utrzymywanie ścisłego kontaktu z Koordynatorem projektu oraz dyrektorami i nauczycielami placówek z uwzględnieniem organizacji pracy danej placówki (średnio 2h na m-c na placówkę). 5) Uczestniczenie w spotkaniach organizowanych w ramach i na potrzeby projektu. 6) Dokumentowanie wszelkich podejmowanych działań (sporządzone na drukach zawierających podane przez Zamawiającego logo i nazwę projektu) - dotyczy dokumentów takich jak: program warsztatów-wykładów-konsultacji, materiały przekazane nauczycielom, listy obecności, ankiety etc. 2.7 ZASTRZEŻENIA: 2.7.1 Zamawiający zamierza powierzyć trzem różnym osobom realizację zamówienia dotyczącego pełnienia funkcji SORE w trzech poszczególnych grupach - dla danej części zamówienia - placówek oświatowych. W przypadku, gdy ta sama osoba zostanie przez Wykonawcę wyznaczona do pełnienia funkcji SORE w więcej niż w jednej części zamówienia, oferta w całości zostanie odrzucona w trybie art. 89 ust.1 pkt 2 ustawy Pzp, to jest z uwagi na jej niezgodność z treścią SWIZ. 2.7.2 Zamawiający zastrzega sobie obowiązek obecności SORE w każdej placówce minimum 2 razy w miesiącu. 2.7.3 Osoba wskazana do pełnienia funkcji SORE nie może być pracownikiem placówki, która zostanie w danej części zamówienia objęta zakresem działania wskazanego SORE bądź być stroną umowy cywilno-prawnej z tą placówką. 2.7.4 Realizacja RPW musi odbywać się zgodnie z umową, a wszelkie zmiany terminu bądź miejsca realizacji poszczególnych elementów umowy wymagają zgody pisemnej Zamawiającego. 2.7.5 Wykonawca będzie ponosić pełną odpowiedzialność za merytoryczną realizację form i sposobu doskonalenia nauczycieli. 2.7.6 Zamawiający zastrzega sobie prawo do hospitacji zajęć SORE przez osoby wyznaczone przez Zamawiającego oraz do kontroli dokumentacji, miejsca i sposobu realizacji przedmiotu zamówienia. 2.7.7 Czas dojazdu do siedziby Zamawiającego oraz czas wykonywania innych czynności związanych z realizacją zadania nie wliczają się do rozliczenia godzin pracy SORE. 2.8 Informacje dodatkowe: 2.8.1 Zamówienie realizowane jest w ramach projektu pt. Aktywny Belfer - modernizacja systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie tczewskim współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, natomiast przyznana w ramach budżetu przedmiotowego projektu kwota na realizację zadania związanego z wyborem 3 osób do pełnienia funkcji SORE wynosi 113 400,00 zł brutto. 2.8.2 Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania między innymi w przypadkach odnoszących się do finansowania niniejszego zamówienia, w szczególności w trybie art. 93 ust. 1a Ustawy - to jest z uwagi na nie przyznanie środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, bądź w trybie art. 93 ust. 1 pkt 4 Ustawy - w przypadku, gdy oferta z najniższą ceną przewyższy kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. 2.8.3 Osoby pełniące funkcje SORE realizujące przedmiot zamówienia nie mogą być zatrudnione (dot. wyłącznie osób zatrudnionych w instytucjach uczestniczących w realizacji POKL na podstawie stosunku pracy) w instytucjach uczestniczących w realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki tj. Instytucji Zarządzającej, Instytucji Pośredniczącej, Instytucji Wdrażającej (Instytucji Pośredniczącej II stopnia), Regionalnych Ośrodkach EFS, Krajowym Ośrodku EFS, Krajowej Instytucji Wspomagającej, chyba że nie zachodzi konflikt interesów ani podwójne finansowanie. 2.8.4 W przypadku zaangażowania osób pełniących funkcje SORE realizujących przedmiot zamówienia w więcej niż jednym projekcie w ramach Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia, obciążenie wynikające z pracy w kilku projektach nie może wykluczać prawidłowej i efektywnej realizacji wszystkich zadań powierzonych w ramach realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia, a łączne zaangażowanie w realizację zadań projektowych nie może przekraczać 240 godzin miesięcznie. 2.8.5 Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, złoży oświadczenie osób pełniących funkcję SORE o zaangażowaniu w innych projektach współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz o niewystępowaniu konfliktu interesów oraz podwójnego finansowania w przypadku zatrudniania w instytucjach uczestniczących w realizacji POKL, opcjonalnie o braku takiego zaangażowania. 2.8.6 W przypadku, gdy osoby pełniące funkcję SORE będą zaangażowane w innych projektach współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, ich obowiązkiem będzie prowadzenie ewidencji godzin i zadań realizowanych w ramach wszystkich projektów NSRO, zgodnie z zapisami Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz do ich przekazywania za pośrednictwem Wykonawcy Zamawiającemu wraz z każdym sprawozdaniem miesięcznym z realizacji zadań.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 804000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium w tym postępowaniu nie jest wymagane.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: przetargi.powiat.tczew.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach