Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego przy realizacji inwestycji pn.: Przebudowa i rozbudowa zespołu kamienic Rynek 20,21 i Kapitulna 9 oraz zmiana sposobu użytkowania nieużytkowego poddasza na cele Muzeum Okręgowego w Tarnowie – ETAP III w ramach zadania inwestycyjnego Rewaloryzacja, konserwacja i rozszerzenie publicznych funkcji zabytkowych obiektów Muzeum Okręgowego w Tarnowie

Muzeum Okręgowe w Tarnowie ogłasza przetarg

  • Adres: 33100 Tarnów, Rynek
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 146 212 149 , fax. 14 6212149 wew. 11
  • Data zamieszczenia: 2016-12-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Okręgowe w Tarnowie
    Rynek 3
    33100 Tarnów, woj. małopolskie
    tel. 146 212 149, fax. 14 6212149 wew. 11
    REGON: 85001230900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego przy realizacji inwestycji pn.: Przebudowa i rozbudowa zespołu kamienic Rynek 20,21 i Kapitulna 9 oraz zmiana sposobu użytkowania nieużytkowego poddasza na cele Muzeum Okręgowego w Tarnowie – ETAP III w ramach zadania inwestycyjnego Rewaloryzacja, konserwacja i rozszerzenie publicznych funkcji zabytkowych obiektów Muzeum Okręgowego w Tarnowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z pełnieniem funkcji Inwestora Zastępczego przy realizacji inwestycji pn.: „Przebudowa i rozbudowa zespołu kamienic Rynek 20,21 i Kapitulna 9 oraz zmiana sposobu użytkowania nieużytkowego poddasza na cele Muzeum Okręgowego w Tarnowie – ETAP III” w ramach zadania inwestycyjnego „Rewaloryzacja, konserwacja i rozszerzenie publicznych funkcji zabytkowych obiektów Muzeum Okręgowego w Tarnowie” Realizowane zadanie inwestycyjne obejmuje: 1. Przedmiotem inwestycji jest kapitalny remont istniejącego zabytkowego kompleksu obiektów (na który składają się kamienice Rynek 20, 21 oraz Kapitulna 9) pełniącego funkcję budynku Muzeum Okręgowego w Tarnowie. Dotychczas zrealizowano: 1) Etap I (2014 r.) – modernizacja kotłowni wraz z niezbędnym zakresem umożliwiającym jej funkcjonowanie (m. in.: wykonanie nowych pionów kominowych i wentylacyjnych; wyprowadzenie przyłączy, miejscowa wymiana konstrukcji więźby dachowej; kominy ponad dachem); 2) Etap II (2015 r.) – rozbudowa o podziemne sanitariaty (wykonanie podziemnej rozbudowy piwnic o sanitariaty z korytarzem, wykonanie nowej klatki schodowej z parteru do piwnic, wykonanie nowych sanitariatów z pom. socjalnym i WC dla niepełnosprawnych na parterze, wykonanie zewnętrznej kanalizacji od podwórka i wykonanie nowych niezbędnych wewnętrznych instalacji wody, kanalizacji, c.o. i instalacji elektrycznych); 2. Przedmiotem inwestycji jest finalny etap zadania inwestycyjnego obejmujący następujący zakres robót: 1) remont obiektu oraz zmianę sposobu użytkowania poddaszy i związaną z tym zmianę formy dachu (wykonanie izolacji, wzmocnienie sklepień, usunięcie wtórnych ścian i przemurowań, wykonanie nowych posadzek, wykonanie nowych balustrad, malowanie ścian i sufitów, wykonanie nowych ścianek działowych i przemurowanie wtórnych otworów, wykonanie nowego pokrycia dachu nad oficyną (Kapitulna 9) wraz z obróbkami blacharskimi, rynnami i rurami spustowymi, wykonanie drewnianej okładziny schodów, renowacja elewacji budynków, itp.); 2) przystosowanie obiektu do obsługi osób niepełnosprawnych poprzez montaż platformy pionowej o napędzie elektrycznym (w tym budowa szybu); 3) konieczną modernizację instalacji technicznych (m. in. instalacje centralnego ogrzewania, wod-kan, wentylacji mechanicznej, gazowej i klimatyzacji oraz instalacji elektrycznych, systemu alarmowania pożaru SAP, systemu sygnalizacji włamania i napadu, systemu monitoringu CCTV oraz okablowania strukturalnego LAN); 4) wykonanie nowej wiaty o konstrukcji drewnianej krytej dachówką oraz nowej obudowy śmietnika ze ścianami murowanym pełnymi, zamykanej, przekrytej dachówką w jednym ciągu z projektowaną wiatą; 5) wykonanie nowej nawierzchni dróg z miejscami postojowymi, wjazdów i placów z kostki granitowej oraz wykonanie nowych nawierzchni ciągów pieszych kamiennych z nieregularnych płyt piaskowca oraz schodów z bloków piaskowca; 6) wykonanie nowych zewnętrznych schodów /droga ewakuacyjna / z poziomu piętra oficyny na poziom podwórka; 7) urządzenie terenów zieleni (podwórze) i wykonanie iluminacji podcieni; 8) naprawę i wymianę skorodowanych tynków oraz wymianę przekrycia z dachówki na granicznym murze; 9) przeprowadzenie niezbędnych prac konserwatorskich (polichromie ścienne i kamieniarka) /pod nadzorem WUOZ/; 10) wykonanie i montaż stałej wystawy zgodnie z projektem aranżacji opracowanym przez Koza Nostra Studio Spółka z o.o.; 11) dostawa i montaż wyposażenia zgodnie z opracowanym przez Zamawiajacego zestawieniem. 3. Zamawiający posiada zatwierdzoną dokumentację projektową budowlaną oraz dokumentację wykonawczą do przedmiotowej inwestycji: 1) Dokumentacja projektowa: a) Architektura, b) Konstrukcja, c) Instalacje sanitarne (woda zimna, c.w.u., kanalizacja, system wentylacyjno-klimatyzacyjno- grzewczy wraz z automatyką, instalacja gazowa; hydrantowa), d) Instalacje elektryczne (instalacja oświetlenia i gniazd, odgromowa, alarmowa p.poż, alarmowa antywłamaniowa, teletechniczna, sieć komputerowa). 2) Kosztorysy inwestorskie, 3) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, 4) Projekt aranżacji wystawy stałej MOT w Tarnowie (w tym: opis techniczny, zakres prac remontowo – adaptacyjnych stanu istniejącego i eksponaty, scenariusz wystawy, projekty graficzne, specyfikacja, kosztorysy, projekt systemów wystawienniczych). ODPOWIEDZIALNOŚĆ INWESTORA ZASTĘPCZEGO: 1. Inwestor zastępczy pełniąc czynności zastępstwa inwestorskiego działa w imieniu i na rzecz Zamawiającego jako jego pełnomocnik w zakresie zgodnym z SIWZ oraz umową. 2. Inwestor zastępczy zobowiązany jest do podejmowania czynności mających na celu zabezpieczenie praw i interesów Zamawiającego. 3. Inwestor zastępczy ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność za wyrządzone szkody, będące następstwem nienależytego wykonania czynności objętych niniejszą umową. 4. W ramach wykonywanych czynności Wykonawca nie ma prawa do podpisywania w imieniu Zamawiającego umów i zaciągania żadnych zobowiązań finansowych wobec podmiotów związanych z realizacją inwestycji. OBOWIĄZKI INWESTORA ZASTĘPCZEGO: Inwestor zastępczy zobowiązuje się do realizacji praw i obowiązków wynikających z umów zawartych przy jego udziale przez Zamawiającego o realizację przedsięwzięcia inwestycyjnego. 1. Przegląd dokumentacji projektowej – najpóźniej do czasu ogłoszenia przetargów: 1) Inwestor zastępczy dokona przeglądu dokumentacji Zamawiającego w celu sprawdzenia zgodności składających się na nią opracowań i dokumentów z zapisami przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2015, poz. 2164 z późn. zm.). 2) Inwestor zastępczy dokona inspekcji terenu budowy oraz przeprowadzi szczegółową weryfikację pod kątem zgodności stanu istniejącego z dokumentacją projektową. 3) Inwestor zastępczy zweryfikuje także kompletność dokumentów pozwoleń i rysunków, za dostarczenie których odpowiedzialny jest Zamawiający, z punktu widzenia realizacji całości robót – sprawdzenie dokumentacji jest elementem pełnionego nadzoru inwestorskiego, 4) weryfikacja dokumentacji zostanie przeprowadzona najpóźniej do czasu ogłoszenia przetargów na roboty budowlane. W wyniku przeprowadzonej weryfikacji dokumentacji Inwestor zastępczy zaproponuje konkretne rozwiązania możliwe do wprowadzenia do treści SIWZ. Jeżeli zmiany te nie będą możliwe do naniesienia na tym etapie, rozwiązania zaproponowane przez Inwestora zastępczego dotyczyć będą niezbędnych zmian do wprowadzenia w ramach nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót. 2. Inwentaryzacja przyrodnicza - najpóźniej do czasu ogłoszenia przetargów. Przed przystąpieniem do realizacji inwestycji należy wykonać ekspertyzę przyrodniczą z zakresu ornitologii i chiropterologii, stwierdzające obecność lub brak chronionych gatunków ptaków i nietoperzy zgodnie z zaleceniami RDOŚ z dnia 11 maja 2016 roku znak OP-II.6335.165.2016.AF. 3. Przygotowanie i przeprowadzenie, przy udziale Zamawiającego, postępowania przetargowego na wyłonienie Wykonawcy/–ów zadania – ogłoszenie przetargów nastąpi nie później niż w ciągu 4 tygodni od podpisania umowy: 1) Inwestor zastępczy opracuje dokumentację przetargową wraz z projektem umowy z Wykonawcą (postępowanie na głównego wykonawcę robót budowlanych oraz aranżację i wyposażenie wystawy stałej, i/lub przetarg na dostawę wyposażenia Muzeum) oraz przeprowadzi procedurę przetargową doprowadzając do zawarcia przez Zamawiającego umowy z Wykonawcą, zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych, 2) przed podpisaniem umowy z Wykonawcą Inwestor zastępczy przygotuje w uzgodnieniu z Zamawiającym i Wykonawcą ostateczną wersję harmonogramu przedstawiającego cykl realizacji oraz plan płatności dostosowany do harmonogramu wynikającego z umów z instytucjami współfinansującymi. 4. Zarządzanie, nadzór i rozliczenie inwestycji Do obowiązków Inwestora zastępczego należy: 1) wykonywanie wszelkich obowiązków i czynności, jakie obciążają Zamawiającego z tytułu umów zawartych ze wszystkimi uczestnikami procesu inwestycyjnego oraz z wykonawcami robót budowlanych, związanych z zarządzaniem i obsługą inwestycji w okresie jej realizacji, aż do zakończenia i odbioru oraz jej rozliczenia, a także obowiązków wynikających z prawa administracyjnego w związku z realizacją inwestycji, a w szczególności ustawy - Prawo budowlane, 2) wykonywanie obowiązków i czynności, o których mowa w pkt. 1 w zgodności z zapisami umów dotacji w zakresie pomocy zewnętrznej, 3) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami, zasadami wiedzy technicznej oraz zawartą umową, 4) sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, 5) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania, 6) potwierdzenie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad. Inwestor zastępczy jest zobowiązany w szczególności do: 1) przekazania wykonawcy robót dokumentacji projektowej i innych dokumentów niezbędnych do prowadzenia budowy, 2) przekazania placu budowy wykonawcy robót przy udziale przedstawiciela Zamawiającego, 3) prowadzenia nadzoru inwestorskiego we wszystkich branżach w pełnym zakresie obowiązków wynikających z przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo Budowlane (Dz. U. 2016 poz. 290) oraz przepisów wykonawczych, 4) prowadzenia regularnych inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów i urządzeń, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych, dokumentacji projektowej, 5) kontroli poprawności w prowadzeniu dzienników budowy oraz dokonywanie w nich wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla procesu budowlanego oraz wyceny robót, 6) reprezentowania Zamawiającego przed organami administracji oraz innymi stronami w sprawach związanych z realizacją zadania na podstawie udzielonych pełnomocnictw, 7) monitorowania postępu robót poprzez sprawdzenie ich rzeczywistego zaawansowania i zgodności realizacji z obowiązującym przy realizacji umowy harmonogramem robót, 8) dopuszczania (lub odrzucania) do stosowania materiałów, prefabrykatów, a także sprzętu, urządzeń przewidzianych do realizacji robót w oparciu o przepisy, normy i wymagania sformułowane w umowie, dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, 9) kontroli sposobu składowania i przechowywania materiałów, 10) kontrolowania przestrzegania przez wykonawcę robót zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów p.poż. i utrzymania porządku na terenie budowy, 11) udzielania Wykonawcy robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących umowy, 12) podejmowania w uzgodnieniu z zamawiającym, decyzji o wstrzymaniu części lub całości robót w sytuacjach określonych w warunkach umowy na roboty budowlane, 13) organizowania oraz przewodniczenia naradom technicznym (Rada Budowy), problemowym i innym spotkaniom, w których, w zależności od potrzeb, udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację umowy stron (wykonawca robót, Inwestor zastępczy, przedstawiciel Zamawiającego, Projektant, przedstawiciel WUOZ i inni) w terminach wynikających z potrzeb zgłaszanych przez strony umów, lecz nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu oraz sporządzania protokołów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu i Wykonawcy robót w terminie 5 dni od dnia narady, 14) dostarczania Zamawiającemu w czasie trwania umowy: 15) kwartalnych sprawozdań z postępu robót budowlanych wraz z dokumentacja fotograficzną oraz sprawozdań z wykonywania obowiązków inwestora zastępczego zawierających w szczególności informację na temat problemów występujących na budowie, podjętych działań w celu ich rozwiązania, zmian w dokumentacji projektowej, itp. - w terminie do 5-tego dnia następnego miesiąca po upływie kwartału, a) raportu końcowego z wykonania umowy z uwzględnieniem następujących elementów: krótki opis projektu, zmiany dokonane w dokumentacji projektowej, opis organizacji i zarządzania umową, postęp robót, zgodność ich wykonywania z założeniami, osiągnięta jakość robót w zgodności ze specyfikacjami technicznymi, ewentualne przyczyny wystąpienia wad, analiza płatności, końcowe rozliczenie ilościowe wykonanych robót, uwagi i wnioski, b) nformacji niezbędnych do sporządzania raportów, rozliczeń, sprawozdań i informacji na etapie realizacji inwestycji w formie wymaganej przez Instytucję Zarządzającą. 16) zapewnienia nadzoru autorskiego oraz ścisłej współpracy z Projektantem w zakresie sprawowanego przez niego nadzoru autorskiego, przekazywanie ewentualnych zastrzeżeń co do rozwiązań projektowych zgłoszonych przez Wykonawcę lub Zamawiającego i uzyskanie od Projektanta zgody na zmiany bądź w uzasadnionych przypadkach egzekwowanie poprawienia lub uzupełnienia dokumentacji w trakcie robót w zakresie projektu budowlanego, 17) zakres nadzoru autorskiego dotyczyć będzie weryfikacji zgodności realizowanych robót budowlanych z dokumentacją projektową, wyjaśnianie treści tej dokumentacji oraz uzgadniania możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych w stosunku do wprowadzonych w projekcie. Zakres nadzoru autorskiego obejmuje wprowadzanie rozwiązań zamiennych do dokumentacji projektowej, a w razie konieczności wystąpienie o wydanie zamiennego pozwolenia na budowę, 18) kontroli i nadzorowania warunków wynikających z uzgodnień do projektów, w tym w szczególności powiadamianie właścicieli i administratorów sieci/dróg/terenów zamkniętych o przewidywanych terminach rozpoczęcia robót, uczestniczenie w spotkaniach z nimi, 19) udziału w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją umowy na roboty, 20) prowadzenia dokumentacji fotograficznej inwestycji, w tym robót zanikowych, stanu posesji przed i po realizacji inwestycji, kolejnych etapów budowy itd., 21) zapewnienia wypełnienia warunków umów zawartych z instytucjami współfinansującymi zadania inwestycyjne, w tym w szczególności dotyczących osiągnięcia efektu rzeczowego, zgodności postępu robót i odbiorów z harmonogramem robót oraz innych postanowień zapisanych w tych umowach, 22) zapewnienie wypełnienia warunków nałożonych decyzją małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków z dn. 04 września 2013 r znak: OZT.5142.72.2013.GT1, oraz z dn. 30 maja 2016 r. znak: OZT.5144.54.2016.AG, w szczególności: do powiadamiania WUOZ o terminach planowanych robót oraz o wszelkich okolicznościach ujawionych w trakcie prowadzonych prac konserwatorskich mogących mieć wpływ na zakres i termin realizacji inwestycji, itp.); 23) niedopuszczenia do nieuzasadnionego zwiększenia kosztów zadania inwestycyjnego, 24) opiniowania i rekomendowania każdej propozycji zmiany do umowy na roboty pod względem finansowym, rzeczowym i formalnym – zgodnym z Prawem zamówień publicznych - z podaniem skutków co do kosztów i terminów wykonania umowy, 25) przedstawiania Zamawiającemu pisemnych zaleceń na temat wyceny stawek wszelkich nieprzewidzianych robót, 26) dopuszczanie za zgodą Zamawiającego do wykonywania ewentualnych zamówień dodatkowych (koniecznych), robót zamiennych oraz ich nadzorowanie, 27) odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu wraz z dokumentacją fotograficzną tych robót (na nośnikach elektronicznych), 28) przeprowadzenie rozruchu instalacji i urządzeń zainstalowanych w budynku, przekazanie Zamawiającemu obiektu do eksploatacji wraz z kompletem dokumentów umożliwiających niezwłoczne rozpoczęcie użytkowania obiektu, 29) uzgodnienia z Wykonawcą rodzaju dokumentacji powykonawczej, sprawdzenia jej i zatwierdzenie do odbioru, 30) przygotowania do odbioru końcowego robót, sprawdzenia kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót dokumentów wymaganych do odbioru oraz uczestnictwo w odbiorze robót, 31) sprawdzenia i obmiaru wykonanych robót i powiadomienie Wykonawcy robót o wykrytych wadach oraz określenie zakresu robót niezbędnych do wykonania celem usunięcia wad wraz z podaniem terminu ich wykonania a następnie dokonania odbioru wykonanych robót usuwających wady w ciągu 7 dni od usunięcia wad, 32) sporządzania protokołów potwierdzających wykonanie robót w ciągu 10 dni od otrzymania od Wykonawcy robót kompletu dokumentów rozliczeniowych. Odpowiednie protokoły potwierdzające wykonanie muszą mieć wyodrębnione części dotyczące kosztów - kwalifikowanych i niekwalifikowanych. Inwestor zastępczy będzie proponował takie wyodrębnienie kosztów (lub wartości) na podstawie wytycznych Instytucji udzielającej wsparcia finansowego i Zamawiającego. Zamawiający poda Inwestorowi zastępczemu dyspozycje dotyczące kosztów lub innych wartości dla potrzeb sporządzania rozliczeń, 33) weryfikacji, analizy i zatwierdzania do zapłaty faktur wystawionych przez Wykonawcę w związku z realizacją zadania, 34) czynny udział w kontrolach przeprowadzanych przez instytucje współfinansujące inwestycję, 35) identyfikowania wszędzie tam, gdzie jest to możliwe ryzyka powstania potencjalnych roszczeń ze strony Wykonawcy robót i stron trzecich i informowania o tym Zamawiającego z propozycjami sposobów zapobiegania tym roszczeniom, 36) powiadomienia Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy robót oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego, a stanem faktycznym na terenie budowy, 37) rozpatrywania roszczeń Wykonawcy robót i przedstawienia stanowiska w odniesieniu do nich, 38) rozliczenia umowy o roboty budowlane w przypadku jej rozwiązania (odstąpienia od umowy), 39) żądania od Wykonawcy robót: Kierownika Budowy lub Kierownika Robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, 40) dochodzenia od Wykonawcy robót kar umownych oraz odszkodowania z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, 41) sporządzanie i przedkładanie dokumentacji z powtórnego użycia, recyklingu, przetwarzania lub składowania w sposób przyjazny dla środowiska naturalnego zbędnych lub pozostałych materiałów z prac budowlanych, 42) przygotowanie materiałów do odbioru końcowego inwestycji, powiadomienie wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego, właściwych urzędów i instytucji o terminie odbioru końcowego oraz dokonanie odbioru końcowego inwestycji przy udziale Zamawiającego, rozliczenie końcowe inwestycji, 43) monitorowanie terminów zwrotu zabezpieczeń należytego wykonania kontraktów w ramach inwestycji, 44) udział w komisji inwentaryzacyjnej jeżeli zajdzie konieczność przedterminowego rozwiązania umowy bądź zmiany wykonawcy robót, 45) uczestniczenia bez oddzielnego wynagrodzenia w czynnościach związanych z ujawnieniem i kontrolą usunięcia przez Wykonawcę robót budowlanych wad stwierdzonych w okresie gwarancji i rękojmi, 46) informowania Zamawiającego o obecności niezgłoszonych Podwykonawców na budowie w ciągu 2 dni od powzięcia informacji o obecności niezgłoszonych Podwykonawców. 5. Kontrola rozliczeń finansowych: 1) kontrola prawidłowości faktur, zakresów prac i kwot w zakresie zgodności z umową zawartą w Wykonawcą, 2) sprawdzanie faktur przejściowych i końcowych przedkładanych przez Wykonawcę, kwalifikowanie ich do zapłaty, przekazywanie ich Zamawiającemu do zapłaty, 3) Inwestor Zastępczy sporządza i przekazuje (podpisane protokoły odbiorów częściowych robót wraz ze sprawdzonym rozliczeniem finansowych tych prac) Zamawiającemu dokumentację rzeczowo-finansową w sposób zapewniający terminowe płatności wykonawcy robót, 4) weryfikacja kosztorysów (kalkulacji) w przypadku wystąpienia robót dodatkowych, zamiennych lub uzupełniających pod względem rzeczowym, zgodności z obowiązującymi normami (nakładami rzeczowymi) oraz stosowania cen zgodnie z zasadami określonymi w umowie o wykonawstwo robót, 5) przygotowanie materiałów związanych z naliczeniem kar umownych oraz odszkodowań od wykonawcy robót za nienależyte lub nieterminowe wykonanie przez niego zobowiązań umownych, których obowiązek zapłaty musi być zastrzeżony w zawartej z wykonawcą umowie, 6) dopilnowanie by koszty umowne inwestycji nie zostały przekroczone, 7) rozliczenie końcowe inwestycji. 6. Oddanie do użytkowania: 1) uzyskanie wszystkich wymaganych przepisami prawa decyzji administracyjnych, opinii, uzgodnień, stanowisk organów administracyjnych po zakończeniu procesu inwestycyjnego niezbędnych do uzyskania ostatecznej oraz bezwarunkowej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie inwestycji, 2) przekazanie Zamawiającemu zakończonej inwestycji wraz z kompletem dokumentacji powykonawczej w stanie faktycznym i prawnym umożliwiającym natychmiastowe rozpoczęcie użytkowania, 3) obsługa okresu gwarancji i rękojmi - Inwestor Zastępczy zobowiązany jest do prowadzenia przy udziale przedstawicieli Zamawiającego przeglądów gwarancyjnych. Zamawiający zakłada, że w okresie gwarancyjnym przynajmniej raz na rok dokonywane będą przeglądy stanu technicznego wybudowanych i przebudowanych obiektów i instalacji. W przypadku stwierdzenia usterek/wad objętych gwarancja lub rękojmią Inwestor Zastępczy zobowiązany będzie do wyegzekwowania ich naprawy przez Wykonawców robót, 4) sporządzenie uzgodnionych z Zamawiającym dowodów odbioru technicznego (OT) i przekazywanie tych dokumentów do Zamawiającego wraz z oświadczeniem o usunięciu przez Wykonawców robót ewentualnych usterek stwierdzonych przy odbiorze w terminie jednego miesiąca od daty przekazania Zamawiającemu protokołu odbioru końcowego, 7. W ramach prowadzenia przeglądów gwarancyjnych Inwestor Zastępczy zobowiązany będzie do opracowania harmonogramu przeglądów, organizowania przeglądów minimum raz na rok, przygotowania dokumentacji po przeglądzie, kierowania pism do Wykonawców o usunięcie usterek (jeśli będzie taka potrzeba) oraz obsługi poodbiorowej do terminów wygaśnięcia gwarancji i odbiorów pogwarancyjnych. 8. Niezależnie od zakresu określonego w obowiązkach Inwestora Zastępczego, zakres usług stanowiących przedmiot zamówienia obejmuje także wszelkie czynności związane z obsługą przed realizacją ostatniego etapu budowy. Obsługa w trakcie realizacji inwestycji oraz po jej zakończeniu ma na celu spowodowanie, aby całość nadzorowanych robót (inwestycji) była wykonana w szczególności zgodnie z: dokumentacją projektową wykonawczą, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, zadań objętych wnioskiem o dofinansowanie, warunkami określonymi w pozwoleniu na budowę oraz w pozwoleniach konserwatorskich dotyczących przedmiotowej inwestycji, wymaganiami materiałowo – technicznymi określonymi w szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiarami robót, kosztorysami ślepymi, dziennikiem budowy. 9. Zamawiający ma prawo zgłaszać w każdym czasie uwagi i zastrzeżenia dotyczące procesu inwestycyjnego, które Inwestor zastępczy winien niezwłocznie przeanalizować i uwzględnić, zawiadamiając Zamawiającego o podjętych działaniach. 10. Zamawiający informuje, że zamówienie będzie dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. 11. Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie części zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie przed terminem składania ofert wadium w wysokości: 3.000,00 zł

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach