Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn.: Budowa budynku użyteczności publicznej na potrzeby Urzędu Gminy Świerklany oraz niektórych jednostek organizacyjnych Gminy

Gmina Świerklany ogłasza przetarg

  • Adres: 44-264 Jankowice, ul. Świerklańska 54
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 4327500 , fax. 032 4327509
  • Data zamieszczenia: 2014-04-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Świerklany
    ul. Świerklańska 54 54
    44-264 Jankowice, woj. śląskie
    tel. 032 4327500, fax. 032 4327509
    REGON: 27625900800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.swierklany.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn.: Budowa budynku użyteczności publicznej na potrzeby Urzędu Gminy Świerklany oraz niektórych jednostek organizacyjnych Gminy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn.: Budowa budynku użyteczności publicznej na potrzeby Urzędu Gminy Świerklany oraz niektórych jednostek organizacyjnych Gminy. (Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Gminny Zespół Obsługi Placówek Oświatowych, Gminny Zakład Wodociągów i Kanalizacji oraz Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej.) Lokalizacja obiektu: W Gminie Świerklany, na działkach zlokalizowanych pomiędzy ul. Kościelną i ul. Kościuszki, w bezpośrednim sąsiedztwie Ośrodka Zdrowia w Świerklanach (rejon skrzyżowania ul. Kościelnej z ulicą Boryńską i Kościuszki). Parametry obiektu: powierzchnia zabudowy: 804,64 m2 powierzchnia użytkowa: 2.473,71 m2 kubatura budynku: 9.020,50 m3 Opis obiektu Projektowany budynek posiada konstrukcję ścianowo-płytową. Układ nośny jest złożony. Elementy pionowe konstrukcji tj. ściany zewnętrzne kondygnacji przyziemia, ściany poprzeczne elementu łączącego skrzydła budynku, ściany pionu komunikacyjnego, windy i szachty oraz jako uzupełnienie układu nośnego słupy zaprojektowano jako żelbetowe. Jako żelbetowe zaprojektowano również elementy poziome konstrukcji: stropy między kondygnacyjne, belki obwodowe i podciągi. Fundamenty są zaprojektowane w formie żelbetowej płyty fundamentowej o grubości 50 cm, w technologii betonu wodoszczelnego. Ściany fundamentowe zaprojektowano jako żelbetowe w technologii betonu wodoszczelnego. Stropy zaprojektowano jako płyty żelbetowe monolityczne, wsparte na ścianach nośnych oraz podciągach żelbetowych. Ściany zewnętrzne i wewnętrzne nośne zaprojektowano jako murowane z bloków piaskowo-wapiennych. Schody wewnętrzne zaprojektowano jako żelbetowe, monolityczne. Płyty biegów schodowych oraz płyty spocznikowe jako elementy ciągłe z płytami stropowymi poszczególnych kondygnacji. Dach wielospadowy o konstrukcji płatwiowo - kleszczowej wsparty na płatwiach pośrednich pokryty dachówką ceramiczną oraz blachodachówką z posypką. Nad poprzeczną częścią komunikacyjną oraz nad szybem windy zaprojektowano dach w postaci stropodachu pełnego. Inwestycja będzie obejmowała swoim zakresem również roboty związane z zagospodarowaniem terenu, w tym budowę parkingu, dróg dojazdowych, dojść i placów oraz terenów zielonych jak również przebudowę odcinka ul. Kościuszki i budowę placu manewrowego dla wozu strażackiego. Budynek wyposażony będzie w następujące instalacje: wodno-kanalizacyjną, gazową, c.o. i c.w.u. wraz z technologią kotłowni, wentylacji i klimatyzacji, elektryczną, odgromowa i oświetlenia zewnętrznego, informatyczną, teletechniczną i okablowania strukturalnego LAN, sygnalizacji włamania i napadu SSWIN, kontroli dostępu KD, Audio Video i CCTV, sygnalizacji pożaru i oddymiania SAP. W zakresie inwestycji będzie również wykonanie przyłącza wody i kanalizacji sanitarnej oraz budowa sieci kanalizacji deszczowej wraz z odwodnieniem terenu działki i fragmentu ul. Kościuszki, jak również budowa oświetlenia zewnętrznego. Szczegółowy zakres robót będących przedmiotem zamówienia określa dokumentacja projektowa, przedmiar robót oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych Inwestor Zastępczy pełniąc czynności zastępstwa inwestycyjnego działa w imieniu własnym i na rzecz Zamawiającego. Inwestor Zastępczy ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność za wyrządzenie szkody będącej następstwem nienależytego wykonania czynności objętych niniejszą umową. Inwestor Zastępczy ponosi pełną odpowiedzialność cywilną za szkody wynikłe z nienależytego wykonania nadzoru. Do podstawowych obowiązków Inwestora Zastępczego należy w szczególności: reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej poprzez obecność na budowie w niezbędnym zakresie oraz na każde żądanie Wykonawcy i Zamawiającego, sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i nie dopuszczonych do stosowania w budownictwie, sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru obiektu budowlanego i przekazaniu go do użytkowania, potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad a także kontrolowanie rozliczeń budowy. Do szczegółowych obowiązków Inwestora Zastępczego należy w szczególności: zapoznanie się z dokumentacją projektową, STWiORB powierzonego zadania inwestycyjnego, w tym warunkami pozwolenia na budowę, zgłaszanie Projektantowi zastrzeżeń do projektu zgłoszonych przez Wykonawcę robót lub Zamawiającego i dokonywanie z nim stosownych uzgodnień i wyjaśnień, na wniosek Zamawiającego opiniowanie i sprawdzanie dokumentacji projektowej w zakresie przyjętych rozwiązań, ich wykonalności, technologii robót etc., koordynacja pomiędzy kierownictwem budowy a projektantem w sprawie pełnienia nadzoru autorskiego, zapoznanie się z terenem inwestycji, jego uzbrojeniem i istniejącymi urządzeniami, protokolarne przekazanie Wykonawcy (wykonawcom) terenu budowy wespół z Zamawiającym, zapewnienie dyspozycyjności inspektorów wszystkich branż nadzoru na każde żądanie Wykonawcy i Zamawiającego, wyznaczenie spośród inspektorów branżowych koordynatora ich czynności na budowie, nadzór nad wyznaczeniem w terenie: obiektu oraz sieci wraz z infrastrukturą towarzyszącą przez uprawnionego geodetę, zapewnienie nadzoru geologicznego na czas prowadzenia robót sprawowanie funkcji nadzoru inwestorskiego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego w zakresie wszystkich koniecznych specjalności budowlanych i technologicznych poprzez sprawowanie kontroli w zakresie niezbędnym do zabezpieczenia interesów Zamawiającego, w tym m.in.: reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej oraz zapisami umowy z Wykonawcą robót, sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych i stosowanych materiałów (do obowiązków inspektora będzie należało egzekwowanie i odbiór od wykonawcy robót atestów i certyfikatów wyrobów i materiałów przed ich wbudowaniem oraz ich szczegółowa weryfikacja), a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie. W razie braku wymaganych dokumentów stwierdzających właściwą jakość lub też w razie zastrzeżeń dotyczących jakości wyrobu przewidzianego do wbudowania, inspektor nadzoru ma obowiązek żądania od wykonawcy odpowiednich badań i przedstawienia ekspertyz technicznych lub zamiany wadliwego materiału z równoczesnym powiadomieniem Zamawiającego o zaistniałym fakcie, czuwanie nad przestrzeganiem zakazu wbudowania materiałów i wyrobów nie dopuszczonych do stosowania w budownictwie lub niewiadomego pochodzenia. W przypadku stwierdzenia niezgodności wykonywania robót budowlanych z dokumentacją techniczną (w tym specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót), nieprawidłowości procesów technologicznych, użycia niewłaściwych materiałów, wad w wykonywaniu lub prowadzeniu robót w sposób powodujący i mogący narazić Zamawiającego na straty - inspektor nadzoru zwraca na to uwagę kierownikowi budowy, zgłasza Zamawiającemu oraz podejmuje odpowiednie decyzje. Inspektor nadzoru ma prawo żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazanie ich do użytkowania, kontrola ilości i wartości wykonywanych robót z obowiązującym harmonogramem oraz terminowość ich wykonania, potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcie usterek i wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy (w tym weryfikacja kosztów ewentualnych zmian zakresu zadania i rodzaju materiałów w stosunku do przyjętej dokumentacji), wyegzekwowanie od wykonawcy robót obowiązku prowadzenia obmiaru robót pod cząstkowe kosztorysy powykonawcze dla bieżących faktur, weryfikowanie ilości obmiarowych, rozstrzyganie w porozumieniu z kierownikiem budowy i przedstawicielem Zamawiającego wątpliwości natury technicznej powstałych w toku wykonywania robót, zasięgając w razie potrzeby opinii autora projektu budowlanego. Przekazywanie zaleceń projektanta pełniącego nadzór autorski jest dokonywane za pośrednictwem inspektora nadzoru, opiniowanie i dopuszczanie do wbudowania przez architekta wnętrz materiałów wykończeniowych wewnętrznych oraz materiałów wykończeniowych elewacji mających wpływ na estetykę obiektu. opiniowanie i przedstawienie do akceptacji przez Zamawiającego wszelkich zmian do dokumentacji oraz sprawdzania i opiniowanie rysunków roboczych Wykonawcy i wprowadzanie korekty tych rysunków. Inwestor Zastępczy sprawdza także wytyczanie robót, stopień zagęszczenia gruntu przed fundamentowaniem oraz wydaje Wykonawcy dyspozycje w tych sprawach, weryfikowanie i zatwierdzanie projektu technologicznego wykonania fundamentów i ścian kondygnacji podziemia w technologii betonu wodoszczelnego TBW. Projekt przedstawi Wykonawca robót, weryfikowanie i zatwierdzanie projektu technologicznego wykonania i montażu fasady przeszklonej o konstrukcji słupowo - ryglowej na podstawie dokumentacji systemowej wybranego producenta, weryfikowanie, zatwierdzanie i uaktualnianie harmonogramu Wykonawcom robót, nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem przez Wykonawców infrastruktury technicznej Gminy (w szczególności dróg, placów składowych), pisemne informowanie Zamawiającego o postępie realizacji zadania oraz przekazywanie miesięcznych raportów w zakresie przebiegu realizacji inwestycji oraz poniesionych kosztów, pisemne informowanie Zamawiającego o występowaniu na budowie sytuacji hamujących postęp robót i innych zagrożeniach, opracowywanie wniosków dotyczących konieczności wykonania robót dodatkowych i zamiennych oraz uzyskanie w tej kwestii pisemnej akceptacji Zamawiającego, sporządzanie kosztorysów inwestorskich w przypadku wystąpienia robót dodatkowych ujętych w protokole konieczności oraz robót zamiennych, opiniowanie wniosków wykonawców w sprawie zmiany sposobu wykonania robót budowlanych, w tym zmiany materiałów, maszyn, urządzeń i uzgadniania tych zmian w razie konieczności z Zamawiającym i jednostką projektową, sporządzanie i przekazywanie Zamawiającemu bieżącej sprawozdawczości i innych informacji wymaganych przez Zamawiającego, opracowanie opinii dotyczących wad przedmiotu umowy uznanych za nie nadające się do usunięcia oraz wnioskowanie o obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy z określeniem utraty wartości robót i kwot obniżonego wynagrodzenia za roboty, dostarczenie Zamawiającemu oświadczeń o usunięciu przez wykonawców usterek stwierdzonych przy odbiorze zgodnie z terminami podanymi w końcowym protokole odbioru inwestycji, uczestniczenie w spotkaniach i naradach organizowanych przez Zamawiającego, rozwiązywanie problemów terenowo - prawnych wynikłych w trakcie realizacji robót, przedłużenie polisy ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w razie jej wygaśnięcia, sporządzanie dokumentów służących w szczególności rozliczeniu robót oraz sprawozdawczości w formie i zakresie wymaganym przez Zamawiającego, udostępnianie Zamawiającemu dokumentów związanych z realizacją umowy, kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywania w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót (ilości, jakości, wartości robót) w czasie każdorazowego pobytu na budowie inspektor nadzoru ma obowiązek bieżącego przeglądania dziennika budowy oraz potwierdzenia pobytu poprzez dokonanie stosownego zapisu, dokonywanie odbiorów częściowych zrealizowanych robót, robót zanikowych i odbioru końcowego, oraz sporządzenie protokołów z tych odbiorów, bezzwłoczne sprawdzanie, weryfikacja i zatwierdzanie obmiarów powykonawczych, kalkulacji szczegółowych, kosztorysów powykonawczych wraz z kontrolą zgodności cen jednostkowych z kalkulacją ofertową wykonawcy robót budowlanych, protokołów odbioru częściowego robót i protokołu odbioru końcowego robót, przedkładanych przez Wykonawcę robót, dokonywanie czynności odbioru końcowego inwestycji lub jej części (odbiory częściowe) według zasad określonych w umowie z Wykonawcą i odbioru ostatecznego przy każdorazowym udziale Zamawiającego oraz sporządzenie protokołu z tego odbioru. W ramach tych czynności Inwestor Zastępczy zobowiązuje się do: stwierdzenia gotowości odbioru i powołania komisji odbioru, zorganizowania odbioru i przekazania zadania lub jego etapów, przekazania Zamawiającemu protokołów odbioru oraz dokumentacji powykonawczej przygotowanej przez Wykonawcę robót, sporządzenie pełnego końcowego rozliczenia finansowego i rzeczowego zadania w danej branży; poświadczenie zaistniałych strat i szkód u osób trzecich i podejmowanie czynności mających na celu naprawienie strat i szkód przez wykonawcę robót budowlanych. W przypadku uchylania się Wykonawcy od tego obowiązku, inspektor powiadamia niezwłocznie Zamawiającego, uczestniczenia w kontrolach prowadzonych u Zamawiającego przez upoważnione do tego podmioty, uczestniczenia w komisjach powołanych do oceny jakości robót w okresie gwarancji i rękojmi, rozliczania inwestycji wraz z przygotowaniem danych do sporządzenia dowodów księgowych odbioru technicznego i środka trwałego /OT/. Ogólna charakterystyka nadzorowanych robót: W zakres nadzorowanego zadania wchodzą: roboty przygotowawcze terenu pod budowę, wzniesienie kompletnego obiektu budowlanego, wykonanie wszystkich instalacji budowlanych, sieci i przyłączy, montaż wszystkich urządzeń wynikających z dokumentacji, roboty wykończeniowe, porządkowe, aranżacja pomieszczeń. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w załącznikach do niniejszej SIWZ: dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, istotnych postanowieniach umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 10.000,00 zł.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.swierklany.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach